Articles

Articles 263 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
11.
11 p, 2.5 MB Nudging low-carbon consumption through advertising and social norms / Castro Santa, Juana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Drews, Stefan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; van den Bergh, Jeroen C. J. M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Widespread advertising of high-carbon goods challenges a shift to low-carbon consumption which is needed to limit climate change. We test the pure and combined effects of advertising and communicating a social norm on low- and high-carbon consumption. [...]
2023 - 10.1016/j.socec.2022.101956
Journal of Behavioral and Experimental Economics, Vol. 102 (February 2023) , art. 101956  
12.
18 p, 269.1 KB Advertising and public relations degrees : profiles and the glass ceiling in the Spanish labour market / Jiménez-Marín, Gloria (Universidad de Sevilla) ; Álvarez Rodríguez, Víctor (Universidad de Cádiz) ; Palomo-Domínguez, Isabel (Mykolas Romeris University (Lituània))
According to data from the Spanish Association of Advertising Agencies, 90% of management positions in communication companies are occupied by men. However, the percentage of women studying communication degrees in Spanish universities, and specifically bachelor's and master's degrees in advertising and public relations, is higher than that of male students. [...]
Segons dades facilitades per l'Associació Espanyola d'Agències de Publicitat, el 90% dels llocs directius de les empreses de comunicació estan ocupats per homes. No obstant això, el percentatge de dones que cursen graus de Comunicació i, concretament, graus i màsters de Publicitat i Relacions Públiques a les universitats espanyoles és superior al dels estudiants masculins. [...]
Según datos de la Asociación Española de Agencias de Publicidad, el 90% de los puestos directivos de las empresas de comunicación están ocupados por hombres. Sin embargo, el porcentaje de mujeres que estudian carreras de Comunicación y, en concreto, grados y másteres de Publicidad y Relaciones Públicas en las universidades españolas es superior al de los estudiantes varones. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3555
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 67 (2022) , p. 87-104 (Articles)  
13.
20 p, 321.6 KB La realidad cubana a través del discurso publicitario : análisis lingüístico de anuncios publicados en el Diario de La Habana (1810-1819) / Rodríguez Manzano, Marta (Universidad de Sevilla)
En este estudio se presenta un análisis lingüístico de anuncios cubanos de pérdidas, alquileres, ventas y solicitudes de compra publicados en el Diario de La Habana a principios delsiglo XIX. Esta tipología de escritos periodísticos permite conocer y ahondar en las propiedades y útiles de la vida cotidiana que circulaban en el contexto cubano colonial. [...]
This research article contains a linguistic analysis of Cuban announcements of losses, rentals, sales and purchase requests published in the Diario de La Habanaat the beginning of the 19th century. This typology of journalistic writings allows us to know and delve into the properties and tools of daily life that circulated in the Cuban colonial context. [...]

2022 - 10.36950/elies.2022.46.6
Estudios de lingüística del español, Núm. 46 (2022) , p. 81-100 (Artículos. Cuba y su impronta lingüística en las obras lexicográficas académicas)  
14.
6 p, 382.0 KB Història de la publicitat de Catalunya / Freire Sánchez, Alfonso (Universitat Abat Oliba CEU)
La obra Història de la publicitat de Catalunya (Serra, 2021) relata, contextualiza y expone los principales hitos y acontecimientos de la publicidad catalana desde sus inicios (en el siglo XIX) hasta nuestros días, lo que supone una documentación de casi 150 años de historia; una misión literaria que nunca se había documentado y narrado con este grado de detalle, profundidad y exactitud. [...]
The book Història de la Publicitat de Catalunya (Serra, 2021) recounts, contextualizes and exposes the main milestones and events of Catalan advertising from its beginnings in the 19th century to the present day, which represents a documentation of almost 150 years of history; a literary mission that has never before been documented and narrated with this degree of detail, depth and accuracy. [...]
Obra ressenyada: Carolina SERRA (ed. ), Història de la publicitat de Catalunya. Barcelona: Sàpiens, 2021.

2023 - 10.5565/rev/qp.382
Questiones publicitarias, Vol. 6 Núm. 31 (2023) , p. 25-30 (Reseñas)  
15.
6 p, 1.3 MB Ser o no ser Publicidad, esa es la cuestión / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
A menudo se critica la publicidad por no ser respetuosa con los cánones sociales en un determinado momento y lugar. La Publicidad en España está regulada por ley desde el año 1988 cuando la Ley general de la Publicidad estableció lo que es y lo que no es publicidad. [...]
Advertising is often criticized for not being respectful of social canons at a certain time and place. Advertising in Spain has been regulated by law since 1988 when the General Advertising Law established what is and is not advertising. [...]

2023 - 10.5565/rev/qp.383
Questiones publicitarias, Vol. 6 Núm. 31 (2023) , p. 19-24 (Ensayos)  
16.
13 p, 723.0 KB The sound of responsibility : evolution of the use of radio advertising as a corporate social responsibility (CSR) communication channel before and after Covid-19. A significant increase / Barrio Fraile, Estrella (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Enrique, Ana Mª (Ana María) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Radio is an audio communication medium that has always stood out for its credibility and close relationship to its audience, which makes it an appealing option for organizations that want to make their responsible behavior known. [...]
La radio es un medio de comunicación sonoro que siempre ha destacado por su credibilidad y cercanía con la audiencia, lo que la convierte en una interesante opción para las organizaciones que quieren dar a conocer sus actuaciones responsables. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.sep.21
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 5 (2022)
2 documents
17.
18 p, 354.9 KB The representation of phenotypic diversity in audiovisual advertising in Spain : professional perspectives and implications for the cultural dynamics of inclusion / Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Lorite, Nicolàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Visual and audiovisual advertising is an influential social language that transforms representations of reality into cultural references, with direct implications for the perception of diversity. However, despite its impact on the fabric of society, few studies have tackled the representation of phenotypic variability in advertising by combining academic and professional perspectives on the phenomenon in Spain. [...]
La publicitat visual i audiovisual és un llenguatge social influent que transforma les representacions de la realitat en referents culturals, amb implicacions directes per a la percepció de la diversitat. [...]
La publicidad visual y audiovisual es un lenguaje social influyente que transforma las representaciones de la realidad en referentes culturales, con implicaciones directas para la percepción de la diversidad. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3401
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 131-148 (Miscellaneous)  
18.
4 p, 242.4 KB La publicidad no vende, convence / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Vender es un buen argumento para hacer publicidad. Sin embargo, la publicidad no vende. Uno de los objetivos del márquetin es aumentar las ventas de productos o servicios y a menudo, esta perspectiva traspasa el ámbito estricto del márqueting para polucionar la estrategia de la publicidad. [...]
Selling is a good argument for advertising. However, advertising does not sell. One of the objectives of marketing is to increase the sales of products or services and often this perspective goes beyond the strict scope of marketing to pollute the advertising strategy. [...]

2022 - 10.5565/rev/qp.380
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 30 (2022) , p. 41-44 (Editorial)  
19.
2 p, 357.3 KB Esencial publicidad / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La reseña que a continuación se presenta no trata de un libro pero tiene un contenido como de un de libro se tratase. No es una exposición aunque podría serlo. La reseña que presentamos corresponde a un contenido, en un espacio digital, en una red social, sobre la campaña publicitaria "THINK small". [...]
The review presented below is not about a book but has a content as if it were a book. It is not an exhibition although it could be. The review that we present corresponds to a content, in a digital space, in a social network, about the "THINK small" advertising campaign. [...]
Obra ressenyada: Daniel TENA PARERA, "Esencial publicidad". Questiones Publicitarias, 30, pp. 67-68.

2022 - 10.5565/rev/qp.374
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 30 (2022) , p. 67-68 (Reseñas)  
20.
14 p, 1.8 MB La cartelería impresa : eslabón entre la digitalización y la presencialidad : El caso de la banca española / Badajoz Dávila, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hernández López, Adriana Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ladaga, Silvia Andrea Cristian (Universidad Nacional de La Plata) ; Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo explora la función de la cartelería tradicional en un momento de digitalización. El estudio analiza los carteles de los principales bancos de España en cuanto a productos, públicos y tratamiento mediante un análisis de contenido. [...]
This article explores the role of traditional signage in a time of digitization. The study analyzes the posters of the main banks in Spain in terms of products, audiences and treatment through content analysis. [...]

2022 - 10.5565/rev/grafica.215
Grafica, Vol. 11 Núm. 21 (2023) , p. 9-21 (Investigación)  

Articles : 263 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.