Documentos de investigación

Documentos de investigación Encontrados 36 registros  inicioanterior27 - 36  ir al registro: La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
27.
114 p, 3.6 MB Paso a paso : la estrategia para que las empresas de restauración healthy en Barcelona logren visibilizarse y adquieran engagement de los consumidores / Niño González, Laura Carolina ; Muñoz Villalon, Maria Victoria ; Pellicer Cardona, Isabel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquest treball de fi de màster s'exposa una estratègia de màrqueting per obtenir una major visualització i adquirir engagement dels consumidors en el variat mercat de la restauració saludable a Barcelona. [...]
En este trabajo de fin de máster se expone una estrategia de marketing para obtener una mayor visualización y adquirir engagement de los consumidores en el variado mercado de la restauración saludable en Barcelona. [...]
In this master's thesis, a marketing strategy to obtain a greater visualization and engagement from the consumers in the varied market of healthy restaurants in Barcelona, is presented. This study arises, in the first place, from research about the motivations, preferences and behavior of city residents who's identify with healthy eating. [...]

2020
Màster Universitari en Màrqueting [1093]  
28.
12 p, 4.4 MB Anàlisi semàntic d'imatges en xarxes socials amb tècniques de deep learning / Martin Belloso, Alberto ; Gonzàlez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte es presenten un seguit d'experiments realitzats mitjançant tècniques de Deep Learning, amb la intenció de crear un model capaç d'aprendre a classificar imatges extretes de xarxes socials segons diferents emocions o estats d'ànim a partir de les emoticones que les acompanyen. [...]
In this project a series of experiments carried out using Deep Learning techniques are presented with the goal of creating a model capable of learning to classify images extracted from social networks according to different emotions or moods from the accompanying emojis. [...]
En este proyecto se presentan una serie de experimentos realizados mediante técnicas de Deep Learning, con la intención de crear un modelo capaz de aprender a clasificar imágenes extraídas de redes sociales según diferentes emociones o estados de ánimo a partir de los emoticonos que las acompañan. [...]

2018-02-13
Enginyeria Informàtica [958]  
29.
10 p, 1.2 MB Anàlisi d'imatges compartides en xarxes socials amb tècniques de deep learning / Granados Villodre, Álvaro ; Gonzàlez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
En aquest projecte es presenta el desenvolupament de diferents sistemes de deep learning que tenen com objectiu aconseguir categoritzar el tipus de personalitat d'un individu en un dels 5 tipus de personalitat OCEAN (Openess, Conscientiousness, Extravesion, Agreeableness, Neuroticism) a partir d'imatges extretes de xarxes socials. [...]
This project presents the development of different systems of deep learning that aim to categorize the type of personality of person in one of the five types of OCEAN personality (Openess, Consciousness, Extravasion, Agreeableness, Neuroticism) from extracted images In social networks. [...]
En este proyecto se presenta el desarrollo de diferentes sistemas de deep learning que tienen como objetivo conseguir categorizar el tipo de personalidad de un individuo en uno de los 5 tipos de personalidad OCEAN (Openess, Conscientiousness, Extravesion, Agreeableness, Neuroticism) a partir de imágenes extraídas de redes sociales. [...]

2017-06-28
Enginyeria Informàtica [958]  
30.
10 p, 883.5 KB Opinion mining a Twitter / Algilaga Santmiquel, Albert ; Casas Roma, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Avui dia la societat aprofita les xarxes socials com a mitjà d'expressió lliure, és per això que aquest document pretén fer un anàlisi dels sentiments que hi ha darrere de les opinions envers un tòpic com ara el Futbol Club Barcelona i el Reial Madrid. [...]
Nowadays society uses social media as a way of expressing itself freely. For this reason, the aim of this paper is to analyze the feelings behind the opinions about a topic such as Futbol Club Barcelona and Real Madrid. [...]
Hoy en día la sociedad aprovecha las redes sociales como medio de expresión libre, es por eso que este documento pretende hacer un análisis de los sentimientos que hay detrás de las opiniones respecto una temática como puede ser el Fútbol Club Barcelona y el Real Madrid. [...]

2017-02-07
Enginyeria Informàtica [958]  
31.
31 p, 678.9 KB The Iron Lady's Afterlife Controversy : A Historical Study and Press Analysis of Margaret Thatcher's Death / Moreno i Lorente, Ariadna ; Edwards, Nicholas John, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This paper aims to show the positions that many newspapers adopted towards the ex-PM Margaret Thatcher's demise, 23 years after she left office, having their roots in the actions that the Baroness carried out during her premiership. [...]
Aquest treball pretén mostrar les postures que molts diaris van adoptar envers la mort de la ex primera ministra Margaret Thatcher, 23 anys després de la seva dimissió. Aquestes postures van ser fruit de totes les accions que la Baronessa va dur a terme durant el seu mandat. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Clàssiques [838]  
32.
97 p, 762.7 KB La gestió de la comunicació organitzacional en els social media. Estudi de cas: Twitter de la Policia Nacional / Garcia Casellas, Marina ; Enrique, Ana Mª, (Ana María), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La gestió de la comunicació organitzacional en els social media i en especial en les xarxes socials comença a erigir-se com una de les qüestions més rellevants de les organitzacions. Mitjançant una revisió documental d'aquesta temàtica indagarem en els factors que determinen una òptima comunicació integral en aquest entorn digital per a què aquesta esdevingui un avantatge per a l'organització. [...]
La gestión de la comunicación organizacional en los social media y en especial en las redes sociales empieza a ser una de las cuestiones más relevantes de las organizaciones. Mediante una revisión documental indagaremos en los factores que determinan una óptima comunicación en el entorno digital para que esta devenga una ventaja para la organización. [...]
The management of organizational communication in social media and especially in social networks is becoming one of the most important issues for the organizations. By means of a documentary review on this subject we will investigate the factors that determine an optimum communication in this digital environment so that it can turn in an advantageous aspect for a organization. [...]

2015
Grau en Periodisme [971]  
33.
96 p, 3.4 MB Pla de negocis per la creació d'una Agència de Social Media / Gomila Carulla, Paula ; Sabater Casals, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte consisteix en la realització d'un pla de negocis per valorar la viabilitat de la creació d'una empresa de Social Media.
Este proyecto consiste en la realización de un plan de negocios para valorar la viabilidad de la creación de una empresa de Social Media.
This project is the realization of a business plan in order to evaluate the viability of the creation of a Social Media agency.

2015
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
34.
46 p, 1.7 MB Habilidades sociales de los escolares y prevención del conflicto : programa de mejora del clima escolar / Gómez Serra, Silvia ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Treball d'intervenció pràctica. Este trabajo se basa en una investigación realizada sobre una muestra de 110 alumnos de Primero y Cuarto curso de ESO del Centro de Estudios Claret, Sabadell, mediante una metodología observacional y cuantitativa, llevado a cabo durante un periodo de tres meses, y que tiene por objetivo analizar la falta de habilidades sociales de los alumnos con el fin de crear un programa de prevención de conflictos. [...]
This paper is based on a research conducted on a sample of 110 students from first and fourth year of ESO Claret Studies Centre, Sabadell, through observational and quantitative methodology, conducted over a period of three months, and whose main objective is to analyze the lack of social skills of students in order to create a program of conflict prevention. [...]

2015
Grau en Criminologia [805]  
35.
348 p, 8.1 MB Social networking and the Olympic Movement : social media analysis, opportunities and trends / Fernández Peña, Emilio, dir. ; Arauz, Mari ; Sha, Angelica ; García, Sandro ; Centre d'Estudis Olímpics
Report of the research project on social media and the Olympics, funded by the International Olympic Committee, and developed at CEO-UAB in 2010. Among the objectives of the research there were the study of the challenges that social networks sites on the Internet offers to traditional communication models of sports organizations, with special attention to the presence of the Olympic Movement in these networks, and potential use to promote the Olympic values. [...]
Barcelona Centre d'Estudis Olímpics, Universitat Autònoma de Barcelona 2011  
36.
201 p, 1.7 MB Uso de las redes sociales digitales como herramienta de marketing / Uribe Saavedra, Andrés Felipe ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
Esta tesis doctoral aborda, a partir de tres estudios empíricos, un tema muy actual en el marketing: el uso que hacen las empresas de las redes sociales digitales (RSD) como una herramienta de marketing. [...]
This dissertation addresses, from three empirical studies, a hot topic in marketing: the use made by companies of the online social networks (OSN) as a marketing tool. This research aims to answer three questions: i) How and why the OSN are used as a marketing tool in business ii) If the intensity of use of the OSN as a marketing tool moderates the relationship between the Market Orientation, the Entrepreneurial Orientation and business performance, and iii) If the type of online comments that people make about a product affects the intention to purchase the product and the brand trust, and if this relationship is moderated by the degree of brand awareness and product type. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  

Documentos de investigación : Encontrados 36 registros   inicioanterior27 - 36  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.