Resultats globals: 15 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 14 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
29 p, 1.1 MB L'aspecte lèxic a la carta. Una seqüència per al treball de la riquesa verbal en les produccions escrites / Crespí, Isabel (Universitat de les Illes Balears) ; Llop Naya, Ares (University of Cambridge)
Aquest article planteja una aproximació a l'estudi de l'aspecte lèxic al segon cicle de l'ESO com a eina per facilitar l'ampliació del repertori lèxic i la millora de la dinamicitat dels textos descriptius dels aprenents. [...]
This paper presents an approach to the study of lexical aspect in the second stage of Secondary School Studies as a tool to facilitate the enrichment of vocabulary and the dynamicity of learners' written descriptions. [...]
Este artículo plantea una aproximación al estudio del aspecto léxico en el segundo ciclo de la ESO como herramienta para facilitar la ampliación del repertorio léxico y la mejora de la dinamicidad de los textos descriptivos de los aprendices. [...]

2023 - 10.5565/rev/regroc.95
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 115-143 (Actualización gramatical)  
2.
12 p, 2.0 MB Visual metaphors and metonymies in pre-service teachers' reflections : Beliefs and experiences in the learning and teaching of writing / Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pujolà, Joan Tomàs (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària)
This study focuses on visual metaphors and metonymies in a Catalan teacher education context and analyses how 143 pre-service teachers use them when reflecting on the learning and teaching of writing in a blog post. [...]
2023 - 10.1016/j.tate.2022.103971
Teaching and Teacher Education, Vol. 122 (february 2023) , p. 103971  
3.
7 p, 280.8 KB Metodología para la enseñanza de la Escritura en prensa en el Grado de Periodismo de la UAB / Sabés Turmo, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza la experiencia educativa en la asignatura de UAB, tras dos cursos de implantación de la misma. Pretende, por un lado, abordar la perspectiva del docente, y, por otro, a través de una encuesta entre el alumnado, conocer también su punto de vista sobre el modo de impartir una materia, que es su primera aproximación al lenguaje periodístico.
This article analyses the educational experience in the subject Journalistic Writing of the Journalism degree, at the Faculty of UAB, after two years of implementing it. The paper aims, in one hand, to consider the teacher's perspective and, on the other hand, through a survey, also know the views of the students about the teaching of this subject, which is their first approach to journalistic language.
Aquest article analitza l'experiència educativa en l'assignatura d'Escriptura en Premsa del Grau de Periodisme, a la Facultat de UAB, desprès de dos anys de la seva implantació. Pretén, per una banda, abordar la perspectiva del docent, i, per un altre, mitjançant una enquesta al alumnat, conèixer també el seu punt de vista, sobre tot de la manera d'impartir una matèria, que és la seva primera aproximació al llenguatge periodístic.

2012 - 10.7203/attic.9.1690
@tic. revista d'innovació educativa, Núm. 9 (2012) , p. 140-146  
4.
27 p, 322.2 KB The role of grammar in learning to write : an interview with Joaquim Dolz and Carmen Rodríguez-Gonzalo, experts in writing didactics / Compte Rosich, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona)
Joaquim Dolz holds a PhD in Educational Sciences and is Professor of Language Teaching at the University of Geneva (Switzerland). His research ranges from analysis of the teaching and learning process to teacher training. [...]
Joaquim Dolz és Doctor en Ciències de l'Educació i Catedràtic en Didàctica de les Llengües a la Universitat de Ginebra (Suïssa). La seva recerca va de l'anàlisi del procés d'ensenyament i aprenentatge a la formació del professorat. [...]
Joaquim Dolz es Doctor en Ciencias de la Educación y Catedrático en Didáctica de las Lenguas en la Universidad de Ginebra (Suiza). Su investigación abarca desde el análisis del proceso de enseñanza y aprendizaje hasta la formación del profesorado. [...]
Joaquim Dolz est docteur en sciences de l'éducation et professeur d'enseignement des langues à l'Université de Genève (Suisse). Ses recherches vont de l'analyse du processus d'enseignement et d'apprentissage à la formation des enseignants. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.855
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (may-june 2020) , e855 (Interviews)  
5.
20 p, 1.0 MB La place de la grammaire dans un répertoire de stratégies pédagogiques pour développer la compétence scripturale des élèves / Marcotte, Sylvie (Université du Québec en Outaouais)
Nous proposons un répertoire organisé de stratégies pédagogiques pour développer la compétence scripturale des élèves, dont l'organisation est fondée empiriquement et interprétable conceptuellement. [...]
We propose an organized repertoire of instructional strategies to develop students' writing competence, empirically grounded and conceptually interpretable. We perform a secondary analysis of the data collected by the group DIEPE (1995). [...]
Proposem un repertori organitzat d'estratègies pedagògiques per a desenvolupar la competència escrita dels alumnes, fonamentat empíricament i interpretable conceptualment. Fem una anàlisi secundària de les dades. [...]
Proponemos un repertorio organizado de estrategias pedagógicas para desarrollar la competencia escrita de los alumnos, fundamentado empíricamente e interpretable conceptualmente. Llevamos a cabo un análisis secundario de los datos. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.840
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020) , e840 (Articles)  
6.
36 p, 398.6 KB Teachers' concepts on the teaching of grammar in relation to the teaching of writing in spain : a case study / Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article presents the results of a study conducted in Spain concerning a secondary school teacher's conceptualizations of grammar teaching and its relation to writing. Concepts are considered of the utmost importance when confronting any educational change. [...]
2019 - 10.17239/L1ESLL-2019.19.02.02
L1-educational studies in language and literature, Vol. 19 (2019) , p. 1-36  
7.
17 p, 323.6 KB Gramática y escritura en la educación secundaria : estudio de caso sobre los conceptos de los profesores / Fontich, Xavier (University of Exeter) ; Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
La incidencia de la instrucción gramatical en los escritos de los alumnos es objeto de discusión. Se ha destacado la necesidad de incluir en el debate los procedimientos y los contenidos de enseñanza. [...]
This paper discusses grammar instruction in students' writing. The need to include teaching procedures and contents in the discussion has been underscored. In this article we deal with these aspects from the perspective of teachers' concepts. [...]

2015
Tejuelo. Didáctica de la Lengua y la Literatura, Vol. 22 (2015) , p. 11-27  
8.
25 p, 247.0 KB La escritura y corrección de textos a través de tutoría entre iguales, recíproca y virtual, para la mejora en inglés y español / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Corcelles Seuba, Mariona ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Dekhinet, Rayenne ; Topping, Keith (University of Dundee. School of Education, Social Work & Community Education)
Este artículo presenta nuevos datos de investigación sobre un proyecto virtual de tutoría recíproca entre iguales para el aprendizaje y la mejora del español e inglés. Se emparejó a alumnos de entre 9 y 12 años de Escocia y Cataluña, de forma que cada alumno ejerciese de tutor de su propia lengua de otro compañero. [...]
This article presents new research data on a virtual project of reciprocal peer tutoring for learning and improving Spanish and English. Students aged 9 to 12 years from Scotland and Catalonia were matched to act as a tutor of their own language to his pair. [...]

2014 - 10.4438/1988-592X-RE-2012-363-190
Revista de educación (Madrid), Vol. 363 (Enero-Abril 2014) , p. 309-333  
9.
14 p, 216.1 KB Tareas de escritura y géneros discursivos en los libros de texto / González Caravaca, Gema (IES Arcipreste de Hita (Madrid))
Este trabajo presenta el análisis de las tareas de escritura en dos libros de texto del primer curso de Secundaria. En el análisis es fundamental observar la incorporación del concepto de género discursivo frente al más tradicional de tipo textual. [...]
This paper presents the analysis of the writing tasks proposed in two textbooks for the first course of the secondary education in Spain. The inclusion of the speech genre is thoroughly studied. The analysis has different foci: firstly, the text types and the speech genres are considered, followed by a comparative analysis of the approaches used (original or adapted) for teaching the texts. [...]
Cet article présente des tâches d'écriture proposées aux élèves dans deux manuels scolaires du premier cycle de l'enseignement secondaire a Espagne. Le recours au genre discursif a été étudié en détails. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.576
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 2 (May-June 2014) , p. 70-83  
10.
16 p, 221.8 KB Dependència de la literalitat d'una font de referència : anàlisi d'un text de primer curs d'universitat / Coromina i Subirats, Jordina (Universitat de Vic)
Aquest article se centra en la dependència de la literalitat d'una font de referència com a recurs que fan servir molts estudiants a l'hora d'escriure, de manera que els seus textos, més que escriptura, són pseudoescriptura. [...]
Este artículo se basa en la dependencia de lo literal de una fuente de referencia como recurso que utilizan muchos estudiantes para escribir, de manera que sus textos, más que escritura, son pseudoescritura. [...]
This article focuses on the dependence on the literal wording of a reference source that some students show in their writing. Thus their texts, rather than being an example of writing, turn into 'pseudowriting'. [...]

2014 - 10.5565/rev/jtl3.575
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 7, Núm. 2 (May-June 2014) , p. 54-69  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
30 p, 1.6 MB Construcción de un corpus de textos y su aplicación a la enseñanza del inglés para fines académicos / Jiménez Ibáñez, Sandra ; Rodríguez-Inés, Patricia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Este TFG pretende ser el punto de partida de un futuro proyecto de investigación más amplio. Se trata de empezar a construir un corpus multilingüe (inglés, español y catalán) de resúmenes y reseñas de obras académicas publicadas en revistas también académicas del ámbito de las Humanidades, disponibles en Internet e indexadas en AHCI (Arts and Humanities Citation Index) o SSCI (Social Sciences Citation Index). [...]
Aquest TFG pretén ser el punt de partida d'un futur projecte d'investigació més ampli. Es tracta de començar a construir un corpus multilingüe ( anglès, espanyol i català) de resums i ressenyes d'obres acadèmiques publicades a revistes també acadèmiques del àmbit de les Humanitats, disponibles a Internet i indexades al AHCI ( Arts and Humanities Citation Index) o al SSCI (Social Sciences Citation Index). [...]
This TFG aims to be the starting point of a future large research project involving the building of a multilingual corpus of academic abstracts and reviews that appear in online journals from the Humanities and Social Sciences fields and are indexed in AHCI (Arts and Humanities Citation Index) or SSCI (Social Sciences Citation Index). [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.