Dipòsit Digital de Documents de la UAB 47 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
2 p, 295.5 KB Infografia per a professionals STEM que col·laboren amb alumnat des d'una perspectiva d'equitat. / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
2024  
2.
21 p, 400.7 KB Impact of reciprocal peer observation on teacher collaboration perceptions / Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon LLull) ; Sala Bars, Ingrid (Universitat Ramon LLull) ; Soler, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Seminari Interuniversitari d'Investigació en Estratègies d'Ensenyament i Aprenentatge - SINTE
This study aims to assess the effectiveness of reciprocal peer observation (RPO) as a form of professional collaboration among teachers in enhancing their perceptions of teacher collaboration within a school setting. [...]
2024 - 10.1002/berj.3958
British educational research journal, 2024, p. 3958-21  
3.
15 p, 134.2 KB Colaboración docente bajo el modelo de comunidades profesionales de aprendizaje / Peña Ruz, Marcela Andrea (Universidad de Chile)
La colaboración entre pares es reconocida como una práctica que fortalece el aprendizaje del profesorado. Es por ello por lo que resulta necesario avanzar hacia una cooperación sistemática que responda a los problemas de la práctica docente y donde se haga público el trabajo de aula hacia la construcción de una comunidad profesional de aprendizaje. [...]
La col·laboració entre iguals és reconeguda com una pràctica que enforteix l'aprenentatge del professorat. Per aquesta raó esdevé necessari avançar vers una cooperació sistemàtica que doni resposta als problemes de la professió docent i que faci públic el treball d'aula cap a la construcció de comunitats professionals d'aprenentatge. [...]
Collaboration among peers is recognized as a practice that strengthens teacher training. Hence it is necessary to move towards systematic collaboration that addresses issues around the practice of teaching, and that makes the work done in the classroom more open, in order to develop a professional learning community. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1635
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 403-417 (Temas de investigación)  
4.
12 p, 352.9 KB L'observació entre iguals com a mecanisme de desenvolupament professionaldocent. La percepció dels participants de la Xarxa de Competències Bàsiques / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona)
La observación entre iguales consiste en parejas de docentes, con grados de experiencia similar, que acuerdan observarse mutuamente uno o varios aspectos pedagógicos de su acción en el aula, por medio de instrumentos de recogida de evidencias, para posteriormente ofrecerse retroalimentación constructiva mutua, que permita reflexionar para encontrar objetivos de mejora. [...]
L'observació entre iguals consisteix en parelles de docents, amb graus d'experiència similar, que acorden observar-se mútuament un o diversos aspectes pedagògics de la seva acció a l'aula, per mitjà d'instruments de recollida d'evidències, per posteriorment oferir-se retroalimentació constructiva mútua, que permeti reflexionar per trobar objectius de millora. [...]
Peer observation consists of pairs of teachers, with similar degrees of experience, who agree to observe each other focusing on one or different pedagogical aspects from their action in class. Evidence-gathering tools are used to offer constructive mutual feedback afterwards, which enables reflection to set goals for improvement. [...]

Associació Catalana de Psicopedagogia i Orientació, 2020 - 10.32093/ambits.vi53.2636
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 53 (2020) , p. 49-61
2 documents
5.
6 p, 411.7 KB Aprendizaje entre iguales en música. Cooperación y tutoría entre alumnos / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tras recordar el carácter social de la música y la necesidad de incorporar el aprendizaje entre iguales en el repertorio metodológico de la enseñanza formal de la música, el artículo plantea la diferencia entre grupo y equipo, las condiciones necesarias para la cooperación y los diferentes escenarios del aprendizaje entre iguales (aprendizaje colaborativo, cooperativo y tutoría entre iguales), y ofrece ejemplos de prácticas para cada uno de ellos.
Barcelona: Graó, 2017
Eufonía, Didáctica de la Música, Vol. 72 (julio 2017) , p. 7-12  
 Accés restringit a la UAB
6.
32 p, 260.5 KB Conjugando la colaboración en grupos de investigación de alto rendimiento en el ámbito científico-académico / López Carrasco, Carlos (Universidad Complutense de Madrid) ; Belli, Simone (Universidad Complutense de Madrid)
El ámbito científico-académico y la organización de los grupos de investigación se han transformado y complejizado profundamente, lo que ha llevado a investigadores e investigadoras a experimentar tensiones y contradicciones en términos de interdependencia/autonomía y verticalidad/horizontalidad. [...]
L'àmbit científic-acadèmic i l'organització dels grups de recerca s'han transformat i complicat profundament, la qual cosa ha portat a investigadors i investigadores a experimentar tensions i contradiccions en termes d'interdependència/autonomia i verticalitat/horitzontalitat. [...]
The scientific-academic field and the organization of research groups have been deeply transformed and made more complex, leading researchers to experience tensions and contradictions in terms of interdependence/autonomy and verticality/horizontality. [...]

2023 - 10.5565/rev/papers.3005
Papers : revista de sociologia, Vol. 108 Núm. 2 (2023) , p. e3005 (Artículos)  
7.
91 p, 1.0 MB Assaig general d'una millor interpretació de l'educació musical a l'escola primària en col·laboració amb l'escola de música : una proposa en el marc del projecte Superfilharmònics / Flores Freire, Alba ; Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball pretén ser l'assaig general d'una proposta de millora per al projecte dels Superfilharmònics, l'escenari del qual se situa a l'aula de tercer de l'escola Santa Eulàlia de Berga. Així doncs, tot el que s'exposa en el següent document neix amb la voluntat d'esdevenir agent de transformació en un context educatiu pràctic real. [...]
Este trabajo pretende ser el ensayo general de una propuesta de mejora para el proyecto "Superfilharmònics", cuyo escenario se sitúa en el aula de tercero de la escuela Santa Eulàlia de Berga. Asimismo, todo lo que se expone en el siguiente documento nace con la voluntad de convertirse en agente trasformador en un contexto educativo práctico real. [...]
This work aims to be a dress rehearsal of a improvement plan for the "Superfilharmònics" project, which stage is the third grade classroom of Santa Eulàlia school, from Berga. Furthermore, everything set out in the following document was born with the desire to help in the growth of the project in a real practical educative surrounding. [...]
professionals involved. All this with the purpose of guaranteeing the participation of all the students, always starting off from a Universal Design for Learning. In short, the data analyzed, because of an implementation of five sessions, show positive results, which reveal a growing desire to provide a future perspective to this work.

2022
Grau en Educació Primària [1140]  
8.
11 p, 876.8 KB Becoming "Language-Aware" in ICLHE : Creating a space of trust for collaborative partnerships between teachers, teacher trainers and language specialists / Kletzenbauer, Petra (University of Applied Sciences FH JOANNEUM) ; Fürstenberg, Ulla (Universität Graz) ; Reitbauer, Margit (Universität Graz)
In this paper, we present a cross-disciplinary collaboration model inspired by collaborative action research (CAR) developed at a computer science department at a University of Applied Sciences in Austria. [...]
En aquest article presentem un model de col·laboració interdisciplinària inspirat en la investigació-acció col·laborativa (IAC) desenvolupat en un departament d'informàtica d'una universitat de ciències aplicades d'Àustria. [...]
En este artículo presentamos un modelo de colaboración interdisciplinar inspirado en la Investigación-acción colaborativa (IAC) desarrollado en un departamento de informática de una Universidad de Ciencias aplicadas de Austria. [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.81
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 2 (2022) , p. 53-63 (Innovació i transmissió de coneixement)  
9.
14 p, 808.9 KB Xarxa de tractament de motocicletes : desballestament, reaprofitament i tractament de residus generats pel transport a les ciutats / Bossa Vilà, Pau ; Gabarrell Durany, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria Química, Biològica i Ambiental) ; Ribas Xirgo, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
L'emergència climàtica que vivim actualment s'ha de superar allargant el temps de vida de vehicles i recanvis. A la vegada hem d'evitar repetir processos contaminants que suposen un futur irreparable. [...]
La emergencia climática que vivimos actualmente debe superarse alargando el tiempo de vida de vehículos y recambios. A la vez debemos evitar repetir procesos contaminantes que supongan un futuro irreparable. [...]
The current climate emergency must be overcome by extending the lifespan of vehicles and spare parts. At the same time, we must avoid repeating polluting processes that have an irreparable future. New technologies allow us to do business that until a few years ago would have been impossible to carry out. [...]

2022
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
10.
17 p, 258.6 KB La creación de un espacio de socialización lingüística junto con niños de Corrientes, Argentina / Conde, María Florencia (Universidad Nacional del Nordeste - Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas de Argentina)
Este artículo analiza la creación de un espacio de socialización de niños e investigadora como hablantes de guaraní. Inicialmente se describe el contexto sociolingüístico provincial, para luego reconstruir cómo se produce el espacio de "el mástil" dentro del escenario cotidiano de una escuela. [...]
Aquest article analitza la creació d'un espai de socialització de nens i investigadora com a parlants del guaraní. Per començar, descricel context sociolingüístic de la província, per a després reconstruir com es produeix l'espai de "el màstil" dins de l'escenari quotidià d'una escola. [...]
This article analyzes the creation of a socialization space for children and researcher as Guaraní speakers. Initially, a provincial sociolinguistic context is described in order to reconstruct how "the flagpole" space is produced in the daily scene of a school. [...]
Cet article analyse la création d'un espace de socialisation entre des enfants et une chercheure en tant que locuteurs de guarani. D'abord, on décrit le contexte sociolinguistique de la province de Corrientes, pour reconstruire ensuite la manière dans laquelle l'espace du "mât" est produit dans la quotidienneté d'une école. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.915
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e915 (Articles)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 47 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.