Assaig general d'una millor interpretació de l'educació musical a l'escola primària en col·laboració amb l'escola de música : una proposa en el marc del projecte Superfilharmònics
Flores Freire, Alba
Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2022
Descripció: 90 pag.
Resum: Aquest treball pretén ser l'assaig general d'una proposta de millora per al projecte dels Superfilharmònics, l'escenari del qual se situa a l'aula de tercer de l'escola Santa Eulàlia de Berga. Així doncs, tot el que s'exposa en el següent document neix amb la voluntat d'esdevenir agent de transformació en un context educatiu pràctic real. Responent, així, a la naturalesa de la modalitat d'Aprenentatge Servei (ApS). En concret, la proposta s'emmarca en un projecte innovador caracteritzat per l'apropament de la pràctica instrumental a l'escola, dins del qual hi radiquen iniciatives amb molt potencial educatiu, però susceptibles a la millora per dur la globalitat del projecte un pas més enllà. Consegüentment, aquesta implementació de la millora se centra, d'una banda, en promoure un enfocament competencial i global, amb la incorporació dels diversos contextos musicals en el disseny de les sessions. D'altra banda, es planteja que la seva composició es dugui a terme de manera col·laborativa entre els agents que hi intervenen. Tot això, amb el propòsit que garanteixi la participació de tot l'alumnat, partint sempre d'un Disseny Universal de l'Aprenentatge. Les dades analitzades, fruit d'una implementació de cinc sessions, mostren uns resultats positius, que revelen una creixent voluntat per dotar d'una perspectiva de futur a aquest treball.
Resum: Este trabajo pretende ser el ensayo general de una propuesta de mejora para el proyecto "Superfilharmònics", cuyo escenario se sitúa en el aula de tercero de la escuela Santa Eulàlia de Berga. Asimismo, todo lo que se expone en el siguiente documento nace con la voluntad de convertirse en agente trasformador en un contexto educativo práctico real. Respondiendo, así, a la naturaleza de la modalidad Aprenentatge Servei (ApS). En concreto, la propuesta de enmarca en un proyecto innovador caracterizado por la aproximación de la práctica instrumental en la escuela, dentro de la cual, radican iniciativas con mucho potencial educativo, pero susceptibles a la mejora para llevar la globalidad del proyecto un paso más allá. En consecuencia, esta implementación de mejora se centra, por un lado, en promover un enfoque competencial y global, juntamente con la incorporación de los varios contextos musicales en el diseño de las sesiones. Por otro lado, se plantea que su composición se lleve a cabo de manera colaborativa entre los agentes que intervienen. Todo ello con el propósito de que garantice la participación de todo el alumnado, partiendo siempre de un Diseño Universal del Aprendizaje. En definitiva, los datos analizados, fruto de un implementación de cinco sesiones, muestran unos resultados positivos, que revelan una creciente voluntad para dotar de una perspectiva de futuro a este trabajo.
Resum: This work aims to be a dress rehearsal of a improvement plan for the "Superfilharmònics" project, which stage is the third grade classroom of Santa Eulàlia school, from Berga. Furthermore, everything set out in the following document was born with the desire to help in the growth of the project in a real practical educative surrounding. Responding, thus, to the nature of the Aprenentatge Servei modality (ApS). Specifically, the proposal is part of an innovative project characterized by the approach of instrumental practice in school, within which are initiatives have great educational potential, but they also are susceptible to improvement, helping to develop even more the whole project. Consequently, the implementation focuses, on one hand, on promoting a global competency approach, in addition to the incorporation of the variety of musical contexts inside the sessions' design. On the other hand, the composition is considered to be developed in a collaborative manner between the.
Resum: professionals involved. All this with the purpose of guaranteeing the participation of all the students, always starting off from a Universal Design for Learning. In short, the data analyzed, because of an implementation of five sessions, show positive results, which reveal a growing desire to provide a future perspective to this work.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140]
Document: Treball final de grau
Matèria: Projecte Superfilharmònics ; Integració ; Pràctica instrumental ; Contextos musicals ; Enriquiment competencial ; Inclusió ; Disseny Universal de l'Aprenentatge ; Col·laboració ; Proyecto Superfilharmònics ; Integración ; Práctica instrumental ; Contextos musicales ; Enriquecimiento competencial ; Inclusión ; Diseño Universal del Aprendizaje ; Colaboración ; Superfilharmonics Project ; Integration ; Instrumental practice ; Musical contexts ; Competence enrichment ; Inclusion ; Universal Design for Learning ; Collaboration



91 p, 1.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG

 Registre creat el 2022-09-29, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir