1.
|
|
2.
|
25 p, 1.2 MB |
Les relacions pederàstiques a la Grècia clàssica : una aproximació crítica a la pederàstia i el seu context ociocultural
/
Lorente Sendra, Dídac ;
Garcia Ventura, Agnès, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
En el present treball estudiarem les relacions homoeròtiques de pederàstia a la Grècia clàssica, definint primer els diversos termes que poden ser controvertits a l'hora de tractar aquest tema. Les relacions pederàstiques estaven basades en un intercanvi on un home adult, l'erastés, instruïa un home jove, l'erómenos, a canvi de mantenir relacions sexuals. [...] In the present study, we will approach the homoerotic relationships of pederasty in classical Greece, first defining the various terms that can be controversial when addressing this topic. Pederastic relationships were based on an exchange where an adult man, the erastes, instructed a young man, the eromenos, in exchange for engaging in sexual relations. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]
|
|
3.
|
340 p, 8.4 MB |
Mundo propio : el cuidado institucional de niños, niñas y adolescentes en Uruguay
/
Montes-Maldonado, Cecilia ;
Bodelón, Encarna, dir.
La present tesis doctoral en modalitat de compendi d'articles és part del Programa Interuniversitari d'Estudis de Gènere: Cultures, Societats i Polítiques. El problema d'investigació se situa als estudis socials de la infància i l'adolescència, especialment, en el camp de l'administració estatal a través dels sistemes de protecció i socio-penals adreçats a nens, nenes i adolescents a l'Uruguai. [...] La presente tesis doctoral en modalidad compendio de artículos es parte del Programa Interuniversitario de Estudios de género: Culturas, Sociedades y Políticas. El problema de investigación se sitúa en los estudios sociales de la infancia y adolescencia, especifícamente, en el campo de la administración estatal a través de los sistemas de protección y socio-penal dirigidos a niños, niñas y adolescentes en Uruguay. [...] This doctoral thesis, in the form of a compendium of articles, is part of the Inter-University Gender Studies Programme: Cultures, Societies and Policies. The research problem is located in the children and adolescents social studies, specifically, in the field of state administration through the protection and socio-criminal systems directed towards children in Uruguay. [...]
2020
|
|
4.
|
|
5.
|
103 p, 3.3 MB |
Las revistas infantiles y juveniles en el mundo : contexto y análisis de contenido
/
Tolosa Ramon, Marina ;
Pulido, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu d'aquest treball és realitzar una investigació entorn a les revistes infantils i juvenils que es publiquen actualment a tot el món. Mitjançant una anàlisi de contingut quantitatiu i qualitatiu, es podrà conèixer els tipus de continguts que es difonen a aquestes revistes i en quins percentatges. [...] El objetivo de este trabajo es realizar una investigación sobre las revistas infantiles y juveniles que se publican actualment alrededor del mundo. Mediante un análisis de contenido cuantitativo y cualitativo, conoceremos los tipos de contenidos que se difunden en estas revistas y en que porcentajes. [...] The aim of this study is to make a research about children's and teenager's magazines that are published today around the world. Through a quantitative and qualitative content analysis, it will be known the types of content that are spread in these magazines and in which percentages. [...]
2020 Grau en Periodisme [971]
|
|
6.
|
22 p, 827.3 KB |
L'estrat gòtic de l'absis de Santa Maria de Terrassa
/
Favà Monllau, Cèsar (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
L'article pretén oferir una primera visió de conjunt de les pintures murals gòtiques de l'absis de Santa Maria de Terrassa (Barcelona), actualment traspassades a diverses teles custodiades al Museu de Terrassa. [...] This article aims to offer a first overview of the Gothic mural paintings from the apse of Santa Maria in Terrassa (Barcelona), which at one point were transferred to canvas and are currently kept in the Museu de Terrassa. [...]
2020 - 10.5565/rev/locus.379
Locus amoenus, Vol. 18 (2020) , p. 27-48 (Articles)
|
|
7.
|
|
8.
|
54 p, 1.7 MB |
La representació dels personatges de la Família Super3 des d'una perspectiva de gènere
/
Mejias Muñoz, Marta ;
Palencia Villa, Rosa María, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Parteixo de la base de que la perspectiva de gènere és una mirada indispensable en els mitjans de comunicació i de que la infantesa és l'etapa de la socialització en la que es configura amb major força l'imaginari social. [...] Parto de la base de que la perspectiva de género es una mirada indispensable en los medios de comunicación y de que la infancia es la etapa de la socialización en la que se configura con mayor fuerza el imaginario social. [...] I consider that there is the need to apply a gender perspective in mass media and I think that childhood is a socialization period when collective imaginary is most constructed. So, it appears the need of knowing how characters which appear in the contents which catalan children consume are represented, specifically the characters of the Familia Super3, the character the star in the channel el Club Super 3.
2014 Grau en Periodisme [971]
|
|
9.
|
|
10.
|
18 p, 267.8 KB |
Immigrant Youth as Linguistic and Cultural Brokers in Parent-School Interactions
/
Faulstich Orellana, Marjorie (University of California)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008. In this paper I examine the transcultural negotiations that the children of immigrants from Mexico to the United States engage in when they serve as "language brokers" (Tse, 1996), "family interpreters"(Valdés, 2003), or "para-phrasers" (Orellana, Reynolds, Dorner and Meza, 2003) between their families and the English-speaking world. [...] The transcultural repositioning that happens in translation events is shaped in particular by immigrant youths? paradoxical positionalities within relationships of power. On the one hand, as children (and as the children of immigrants in particular), youth translators constitute subaltern others (Spivak, 1988) who are not authorized to speak as adult, English-speaking citizens are, but at the same time they must speak if their parents? voices are to be heard. [...]
2007
EMIGRA working papers, Núm. 42 (2007) , p. 1-18
|
|