1.
|
31 p, 335.7 KB |
Evidentiality in Media : Evidential Strategies in English and Catalan News Reports
/
Tataret Ortiz, Júlia ;
Curell, Hortènsia, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Evidentiality, the marking of the source of information, can be used in media to influence how facts are perceived and manipulate the readers. This BA dissertation aims to analyze the evidential markers in a sample of English and Catalan news reports, their function in these articles, and the differences and similarities between both languages. L'evidencialitat, el marcatge de la font d'informació, es pot fer servir en els mitjans de comunicació per influir en la percepció dels fets i manipular els lectors. L'objectiu d'aquesta tesi és analizar els marcadors evidencials d'una mostra de notícies en anglès i català, la funció que desenvolupen en aquests articles i les diferències i semblances entre les dues llengües. La evidencialidad, el marcado de la fuente de información, puede utilizarse en los medios de comunicación para influir en la percepción de los hechos y manipular a los lectores. El objectivo de esta tesis es analizar los marcadores evidenciales de una muestra de noticias en inglés y catalán, su función en estos artículos y las diferencias y similitudes entre ambas lenguas.
2023 Grau en Estudis d'Anglès i Català [1500]
|
|
2.
|
|
3.
|
295 p, 2.0 MB |
The verbal expression of empathy in Catalan and English
/
Sanahuges Escoda, Maria del Carme ;
Curell, Hortènsia, dir.
L'objectiu principal d'aquesta tesi és estudiar i comparar l'acte de parla de l'empatia en català i anglès britànic. Per tal d'analitzar com expressem empatia en aquestes dues llengües, es va compilar un corpus ad hoc que inclou les interaccions gravades de parlants nadius d'aquestes llengües i es va analitzar principalment des d'una perspectiva pragmàtica, de l'anàlisi de la conversa i de la psicologia discursiva. [...] The main aim of this thesis is to study and compare the speech act of empathy in Catalan and British English. In order to examine how empathy-giving is communicated in these two languages, an ad hoc corpus was compiled, consisting of the recorded interactions of native speakers of these two languages, and analysed mainly from the perspective of pragmatics, conversation analysis, and discursive psychology. [...]
2022
|
|
4.
|
39 p, 1.7 MB |
Glossopoeia : a contrastive phonological study of Sindarin and Klingon
/
Malvárez Ocaña, Mónica ;
Curell, Hortènsia, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Sindarin and Klingon are two of the most popular fic7onal languages ever spoken. They were created by two linguists, J. R. R Tolkien and Marc Okrand. This dissertation aims to analyze and compare the main phonological features of both of them to determine whether they resemble or differ. Sindarin i Klingon són dues de les llegues fictícies més populars mai parlades. Van se creades per dos lingüistes, J. R. R. Tolkien i Marc Okrand. Aquest treball té com a objectiu analitzar i comparar les principals característiques fonològiques d'aquestes dues llengües per determinar en què s'assemblen i en què difereixen. Sindarin y Klingon son dos de las lenguas fictícias más populares jamás habladas. Fueron creadas por dos lingüistas, J. R. R. Tolkien y Marc Okrand. Este trabajo tiene como objetivo analizar y comparar las principales características fonológicas de ambas lenguas para determinar en qué se parecen y en qué difieren.
2020 Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
5.
|
|
6.
|
52 p, 1002.0 KB |
Reading Academic English : a case study. StratApp - The Art of Learning
/
Cuevas Martínez, Mónica ;
Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
The aim of this dissertation is to describe the different issues that might help university students improve their reading academic English skills. This piece of research focuses on describing the importance of reading academic English; the different key skills and strategies which are crucial for academic reading; the features of academic English which are relevant to familiarise university students with the language academic texts have, and mobile learning. [...] L'objectiu d'aquesta tesi és descriure els diferents factors que poden ajudar els estudiants universitaris a millorar la lectura de l'anglès acadèmic. Aquesta investigació se centra en descriure la importància que té la lectura d'anglès acadèmic; les diferents habilitats i estratègies clau per a la lectura acadèmica; les característiques de l'anglès acadèmic que són rellevants per familiaritzar els estudiants universitaris amb els textos acadèmics, i en l'aprenentatge mòbil. [...] El objetivo de esta tesis es describir los diferentes factores que pueden ayudar a los estudiantes universitarios a mejorar la lectura del inglés académico. Esta investigación se centra en describir la importancia que tiene la lectura de inglés académico; las diferentes habilidades y estrategias clave para la lectura académica; las características del inglés académico que son relevantes para familiarizar a los estudiantes universitarios con los textos académicos, y en el aprendizaje móvil. [...]
2019 Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
7.
|
40 p, 789.0 KB |
Contrastive Pragmatics : Requests in British English and Peninsular Spanish
/
Jiménez Tornero, Adrià ;
Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
The present dissertation aims at comparing the use of requests by speakers of British English and Peninsular Spanish. By means of previous research in the field of contrastive pragmatics and the use of corpus-based examples, this study will try to provide evidence to support the argument that speakers of British English have a tendency towards using indirect strategies when uttering requests while Peninsular Spanish speakers are more prone to use direct strategies during the act of requesting. La present tesi té com a objectiu comparar l'ús de les peticions produïdes per parlants d'anglès britànic i d'espanyol peninsular. A partir d'estudis previs en l'àmbit de la pragmàtica contrastiva així com de l'ús d'exemples provinents de diversos corpus, aquest estudi pretén proporcionar evidència que doni suport a l'afirmació que sosté que els parlants d'anglès britànic tenen tendència a fer servir estratègies indirectes a l'hora de formular peticions mentre els parlants d'espanyol peninsular sovint formulen peticions de caire directe. La presente tesis tiene como objetivo comparar el uso de las peticiones producidas por hablantes del inglés británico y del español peninsular. A partir de estudios previos en el ámbito de la pragmática contrastiva así como del uso de ejemplos provenientes de diversos corpus, este estudio pretende proporcionar evidencia suficiente que respalde la afirmación que sostiene que los hablantes del inglés británico tienen tendencia a utilizar estrategias indirectas a la hora de formular peticiones mientras los hablantes del español peninsular suelen formular peticiones de tipo indirecto.
2018 Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
8.
|
43 p, 343.9 KB |
Sexism in the Daily Express
/
Coca Gómez, Andrea ;
Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
The purpose of this piece of research is to ascertain whether there is a decrease in the presence of linguistic sexism in twelve newspapers from the Daily Express published in 2016 in contrast to twelve from 1996. [...] L'objectiu d'aquesta recerca és determinar si hi ha una dismunució en la presencia del sexisme lingüístic en dotze diaris del Daily Express publicats al 2016 en comparació amb dotze del 1996. Aquest estudi s'aborda des de la perspectiva de l'Anàlisi Crítica del Discurs i el Feminisme Lingüístic, segons les quals el discurs construeix i reflexa la realitat i, com a conseqüència, les desigualtats de gènere. [...]
2017 Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|
9.
|
|
10.
|
63 p, 1.3 MB |
Refusals of offers by catalan learners of english
/
Fruitós Cortijo, Montserrat ;
Curell, Hortènsia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
This is an interlanguage pragmatics study dealing with refusals of offers by Catalan EFL subjects (ILC) compared to those made by British (NSE) taken from Aksoyalp (2009). The research questions are to know what strategies ILC use while performing refusals of offers and to determine if they achieve a native-like frequency. [...] Estudi de la pragmàtica de l'interllenguatge basat en com rebutgen les ofertes en anglès els natius Catalans (ILC) comparats amb els anglesos (NSE) (dades obtingudes d'Aksoyalp, 2009). Les dades dels ILC s'obtenen amb un DCT i són codificades seguint la classificació de Beebe et al. [...]
2015 Grau en Estudis Anglesos [801]
|
|