Results overview: Found 9 records in 0.02 seconds.
Articles, 7 records found
Books and collections, 1 records found
Research literature, 1 records found
Articles 7 records found  
1.
7 p, 94.0 KB Reflexions per als nous temps : les persones i els aprenentatges / López, Kiko (Universitat de les Illes Balears)
Ens trobam en un moment històric per a la nostra societat, que esdevé també com a ocasió immillorable per a reivindicar l'aportació de l'escola al benestar de les persones que hi convivim. El tractament dels aspectes rellevants que defineixen la realitat que experimentam és una de les ocupacions dels debats interns al centre. [...]
2022
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 40 (2022) (Col·laboracions)  
2.
11 p, 56.2 KB Parlar i escriure per aprendre gramàtica a secundària / Fontich, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest article, hi descrivim una experiència d'ensenyament gramatical portada a terme en una aula de quart d'ESO inspirada en les idees provinents de la investigació en didàctica de la gramàtica. [...]
2011
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 52 (2011) , p. 112-122  
3.
24 p, 113.9 KB Las comunidades virtuales de aprendizaje / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La presente aportación aborda la naturaleza, el sentido y la utilidad de las comunidades virtuales de aprendizaje. Parte de situar histórica y conceptualmente las comunidades de aprendizaje, revisando aspectos relacionados con las condiciones mínimas para su constitución y con los principios y las estrategias de intervención. [...]
La present aportació aborda la naturalesa, el sentit i la utilitat de les comunitats virtuals d'aprenentatge. Parteix de situar històrica i conceptualment les comunitats d'aprenentatge, revisant aspectes relacionats amb les condicions mínimes per a la seva constitució i amb els principis i les estratègies d'intervenció. [...]
The present contribution approaches the nature, sense, and utility of the virtual communities of learning. Part to locate historically and conceptually the learning communities, reviewing aspects related to the minimum conditions for its constitution and to the principles and strategies of intervention. [...]

2006 - 10.5565/rev/educar.188
Educar, N. 37 (2006) p. 41-64  
4.
5 p, 43.7 KB Representaciones sociales en el aula de ciencias. El lugar del alumno / Bender Bender, G. (Universidad Nacional de Mar del Plata. Departamento de Ciencias Exactas y Naturales) ; Defago, A. (Universidad de Bs As) ; Cutrera, G. (Universidad Nacional de Mar del Plata)
Las investigaciones en didáctica de las ciencias han focalizado los estudios sobre los problemas de aprendizaje en la estructura psicológica del alumno que aprende, en la lógica de los contenidos, o en las preconcepciones de los alumnos acerca de los contenidos, no tomando en cuenta la influencia las variables sociales en la comunidad del aula. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 996-999  
5.
7 p, 138.7 KB Innovar, reflexionar i formar comunitat des del minut zero : el repte d'una formació inicial de professors que 'sembri llavor' / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El repte de la formació de professors de ciències a nivell de màster és el repte de plantar la llavor per a un nou model. Per aconseguir-ho, la innovació, la reflexió i la formació de comunitat han de ser els pilars d'una formació professionalitzadora que, sobretot, doni exemple d'una altra forma de fer a l'aula i a fora. [...]
2010 - 10.5565/rev/ciencies.376
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 17 (Desembre 2010) , p. 28-34  
6.
12 p, 711.4 KB DIM (Didáctica y Multimedia) : Dinámica y efectividad de una comunidad de aprendizaje con fines educativos / Mateos-Aparicio Palacios, Miguel
Desde no hace mucho tiempo la proliferación de redes sociales se está convirtiendo en un fenómeno mediático del ciberespacio. Aparte de las redes sociales horizontales o de socialización, cada vez son más numerosas las redes verticales, constituidas en torno a un interés común. [...]
Recently, the proliferation of social networking is becoming a media phenomenon of cyberspace. Apart from horizontal social networks, whose purpose is socializing, vertical networks, built around a common interest, are more frequent every day. [...]

2009
Didáctica, innovación y multimedia, N. 15 (2009) p. 0-0  
7.
3 p, 30.0 KB Formació del professorat per a la innovació basada en la pràctica reflexiva / Borràs Perelló, Glòria (IES Eugeni d'Ors (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Fez Contreras, Inés (IES Margarida Xirgu (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Aliberas Maymí, Joan (IES Josep Puig i Cadafalch (Mataró, Catalunya)) ; Mirandes Grabolosa, Josi (IES Príncep de Viana (Barcelona, Catalunya)) ; Lloret Llorca, Maria (IES Eugeni d'Ors (L'Hospitalet de Llobregat, Catalunya)) ; Nistal Fernandez, Miquel (IES St. Josep de Calassanç (Barcelona, Catalunya))
Durant dos cursos els autors hem format part, com a formadors o com a participants, d'un seminari de formació del professorat de ciències per la innovació, basat en la pràctica reflexiva. La finalitat era potenciar innovacions en la pràctica docent, en línia amb les concepcions actualment vigents en la didàctica de les ciències. [...]
2008 - 10.5565/rev/ciencies.244
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 9 (2008) p. 25-27  

Books and collections 1 records found  
1.
12 p, 75.5 KB Confecció de materials i coordinació en el desenvolupament i l'aplicació dels programes de l'àmbit de l'organització de la titulació de Pedagogia / Armengol Asparó, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Essomba Gelabert, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Navarro Casanoves, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La construcció de l'espai europeu d'educació superior exigeix planificar els estudis universitaris partint de la base que el protagonista n'és l'estudiant. En aquest procés el col·lectiu de professors de l'Àrea de Didàctica i Organització Educativa que imparteix matèries en la titulació vinculades amb l'àmbit de l'organització ha desenvolupat diverses accions dirigides a afavorir la qualitat de la formació dels estudiants, a partir d'una major coordinació del professorat en la confecció i el desenvolupament dels programes. [...]
La construcción del espacio europeo de educación superior exige planificar los estudios universitarios partiendo de la base de que su protagonista es el estudiante. En este proceso el colectivo de profesores del Área de Didáctica y Organización Educativa que imparte materias en la titulación vinculadas al ámbito de organización ha desarrollado diversas accionas dirigidas a favorecer la calidad de la formación de los estudiantes, a partir de una mayor coordinación del profesorado en la confección y el desarrollo de los programas. [...]
The consolidation of the European Higher Education Area requires us to plan university degrees starting from the premise that students take centre stage. In this process, the group of professors in the Area of Didactics and Educational Organisation who teach courses in the degree programme linked to the field of educational organisation have developed a variety of actions aimed at fostering the quality of students' education based on better coordination among all the faculty in drawing up and developing the curricula. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 111-122
3 documents

Research literature 1 records found  
1.
68 p, 888.0 KB Conexión comunitaria de la escuela con entidades del territorio para la creación de más y mejores oportunidades socioeducativas : Estudio de caso en el barrio de La Prosperitat de Barcelona / Azorín Sotos, Estela María ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Fruit de la hiperinstitucionalització de l'ensenyament i la manca de coordinació interprofessional, que segmenten a la societat produint una desafecció cap als recursos que ofereix el territori i frenen la generació de capital social que actuï front les desigualtats, sorgeix l'emergent reflexió-acció sobre la connexió comunitària dels diferents agents socioeducatius. [...]
2018  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.