1.
|
|
2.
|
96 p, 5.5 MB |
The Effect of Time Distribution in EFL Online Teaching on Learners' Proficiency and Perceptions
/
Fiquitiva Sierra, Sebastian ;
Pladevall Ballester, Elisabet, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This study explores the impact of time distribution on foreign language learning in online environments. It compares the effects of intensive twomonth instruction versus extensive four-month instruction on learners' receptive and productive language skills (listening, speaking, reading, and writing). [...] Aquest estudi explora l'impacte de la distribució del temps en l'aprenentatge d'idiomes estrangers en entorns en línia. Compara els efectes de la instrucció intensiva de dos mesos versus una instrucció extensa de quatre mesos sobre les habilitats lingüístiques receptives i productives dels estudiants (escoltar, parlar, llegir i escriure). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]
|
|
3.
|
13 p, 761.2 KB |
Análisis sobre el soporte en gem5 de RISC-V
/
Mata Porras, Alejandro ;
Marco Sola, Santiago, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Actualmente, gem5 está visto como el estándar de simulación para obtener métricas de rendimiento de computadores. La infraestructura de simulación gem5 combina los aspectos más destacados de los simuladores M5 y GEMS, ofreciendo un marco de simulación altamente configurable, múltiples ISAs y diversos modelos de CPU, así como un sistema de memoria detallado y flexible, que incluye soporte para múltiples protocolos de coherencia de caché y modelos de interconexión. [...] Actualment, gem5 està vist com l'estàndard de simulació per obtenir mètriques de rendiment de computadors. La infraestructura de simulació gem5 combina els aspectes més destacats dels simuladors M5 i GEMS, oferint un marc de simulació altament configurable, múltiples ISAs i diversos models de CPU, així com un sistema de memòria detallat i flexible, que inclou suport per a múltiples protocols de coherència de memòria cau i models d'interconnexió. [...] Nowadays, gem5 is seen as the simulation standard for obtaining computer performance metrics. The gem5 simulation infrastructure combines the highlights of the M5 and GEMS simulators, providing both a highly configurable simulation framework, multiple ISAs and various CPU models, and complementing these features with a detailed and flexible memory system, including support for multiple cache coherence protocols and interconnection models. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
4.
|
382 p, 3.8 MB |
Learning and Assessment of Content and Language in EMI in Higher Education : Is Integration Possible? Multiple Case Study
/
Andjelkov, Sonja ;
Escobar Urmeneta, Cristina, dir.
La DUA (Docència Universitària en Anglès) fa referència a l'anglès com a llengua vehicular en assignatures acadèmiques als països on l'anglès no es parla com a idioma principal. En el cas d'Espanya, i d'altres països de parla no anglesa, la DUA ha estat adoptada pels responsables de nombroses universitats amb l'objectiu de contribuir al domini d'aquest idioma com a llengua addicional (ILA) per part dels estudiants. [...] Las últimas décadas han traído muchos cambios en la educación superior. En Europa, por ejemplo, tanto el Proceso de Bolonia, como el programa de intercambio interuniversitario "Erasmus", han ampliado las oportunidades educativas y han creado una perspectiva diferente sobre el perfil de la universidad para el siglo XXI. [...] One of the trends taking place in non-English-speaking countries in both Europe and elsewhere, which promotes cultural and international diversity, is the offering of degree programmes either partly or wholly in English. [...]
2022
|
|
5.
|
EMI in non-linguistic courses in Chinese Higher Education : stakeholders' perceptions and learning outcomes
/
Zhang, Mengjia ;
Pladevall Ballester, Elisabet, dir.
Amb la ràpida difusió de l'anglès com a llengua d'instrucció (EMI) a tot el món, la investigació sobre cursos i programes EMI ha anat creixent, sobretot a la Xina continental, on les pràctiques EMI encara estan emergint i necessiten més investigació empírica en comparació amb els països europeus (Galloway, Kriukow i Numajiri, 2017; Hu i Lei, 2014; Hu, Li i Lei, 2014; Jiang, Zhang i May, 2019). [...] Con la rápida difusión del inglés como lengua de instrucción (EMI) en todo el mundo, la investigación sobre los cursos y programas EMI ha ido en aumento, particularmente en China continental, donde las prácticas de EMI aún están emergiendo y necesitan más investigación empírica en comparación con los países europeos (Galloway, Kriukow y Numajiri, 2017; Hu y Lei, 2014; Hu, Li y Lei, 2014; Jiang, Zhang y May, 2019). [...] The rapid spread of English Medium Instruction (EMI) worldwide has brought an increase in research on EMI courses and programs, particularly in mainland China, where EMI practices are still emerging and in need of further empirical investigation in comparison to European countries (Galloway, Kriukow & Numajiri, 2017; Hu & Lei, 2014; Hu, Li & Lei, 2014; Jiang, Zhang & May, 2019). [...]
2021
|
|
6.
|
909.1 KB |
Análisis y evaluación de placas de desarrollo basadas en RISC-V
/
Sierra Jiménez, Raúl ;
Rexachs del Rosario, Dolores Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Dentro de la Universidad Autónoma de Barcelona se está empezando a realizar un impulso en la investigación y el desarrollo de hardware de código abierto basado en el conjunto de instrucciones RISC-V. [...] Inside the Universidad Autónoma de Barcelona, a boost is being made in the research and development of open-source hardware based on the RISC-V instruction set. To collaborate with this commitment to free hardware inside the university, in this paper a theoretical investigation has been carried out on RISC-V together with the analysis and evaluation of two development boards with the RISC-V instruction repertoire architecture to apply the concepts acquired in the design and materialization of laboratory practices in order to introduce this ISA to the students. Dins de la Universitat Autònoma de Barcelona s'està començant a realitzar un impuls en la investigació i el desenvolupament de maquinari de codi obert basat en el conjunt d'instruccions RISC-V. Per col·laborar amb aquesta aposta pel maquinari lliure dins de la universitat, en aquest treball s'ha realitzat una investigació teòrica sobre RISC-V conjuntament amb l'anàlisi i avaluació de dues plaques de desenvolupament amb l'arquitectura de repertori d'instruccions RISC-V per aplicar els conceptes adquirits en el disseny i materialització de pràctiques de laboratori amb la finalitat d'introduir aquest ISA als alumnes.
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
7.
|
|
8.
|
30 p, 909.5 KB |
Migración, nivel de instrucción y filtro educativo en la ciudad de Barcelona
/
López Gay, Antonio
El componente migratorio ha desempeñado un papel clave en la dinámica demográfica de Barcelona. Desde su transformación industrial y urbana, la ciudad ha conocido etapas de intenso crecimiento migratorio, vinculadas a su capacidad por generar oportunidades, no sólo laborales, sino también académicas. [...] El component migratori ha acomplert un paper clau en la dinàmica demogràfica de Barcelona. Des de la seva transformació industrial i urbana, la ciutat ha conegut etapes d'intens creixement migratori vinculades a la seva capacitat per a generar oportunitats, no només laborals, sinó també acadèmiques. [...] Migration has played a key role in the Barcelona's demographic dynamic. From its industrial and urban transformation, the city has known different periods of dramatic migratory growth, tied to its capacity to generate labour and academic opportunities. [...]
Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2006 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 296)
|
|
9.
|
29 p, 530.5 KB |
Homogamia educativa en la España contemporánea : pautas y tendencias
/
Esteve, Albert (Centre d'Estudis Demogràfics) ;
Cortina Trilla, Clara (Centre d'Estudis Demogràfics)
Este artículo analiza el alcance y evolución de la homogamia educativa de las generaciones femeninas españolas nacidas entre 1920 y 1969 con los datos del Censo de 2001. A la luz de los argumentos teóricos hallados en la literatura y con la ayuda de los modelos loglineales, examinamos los siguientes aspectos: i) intensidad y cambio de la homogamia educativa; ii) barreras a las uniones mixtas y iii) grado de simetría entorno a cómo hombres y mujeres incorporan la educación en la selección conyugal. [...] Aquest article analitza les pautes i les tendències d'homogàmia educativa de les generacions femenines espanyoles nascudes entre 1920 i 1969 amb dades del Cens de 2001. Partint dels arguments teòrics que ofereix la literatura i amb l'ajuda dels models loglineals, examinem els següents aspectes : i) intensitat i canvi de l'homogàmia educativa ; ii) barreres a les unions mixtes i iii) grau de simetria en la manera en la que els homes i les dones consideren l'educació en la selecció de la parella. [...] This article analyses patterns and trends in educational assortative mating of the Spanish women born between 1920 and 1969 using data from the 2001 Spanish Census. Taking advantage of the theoretical framework found in the literature and by means of loglinear models we examine the following issues: i) intensity and changes in educational assortative mating patterns; ii) crossing barriers across educational thresholds and iii) degree of symmetry between male and female patterns. [...] Cet article analyse l'incidence et les tendances d'homogamie éducative des femmes espagnoles nées entre 1920 et 1929 a partir des données du recensement espagnol de 2001. Sur la base du marc conceptuel bâti par la littérature et avec l'aide des modèles loglineaires, on traitera ici les aspects suivants: i) l'incidence et les changements de l'homogamie éducative ; ii) les barrières aux couples mixtes et iii) le degré de symétrie entre homes et femmes. [...]
Bellaterra Centre d'Estudis Demogràfics 2005 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 257)
|
|
10.
|
9 p, 312.7 KB |
Implementació d'un pipeline en un simulador de l'arquitectura RISC-V
/
Orós Casañas, Marc ;
Montón i Macián, Màrius, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Durant els últims anys, l'ús de sistemes de còmput de baix consum, com ara els telèfons mòbils, ha augmentat de manera significativa. El disseny de xips de baix consum té diverses dificultats, com ara el cost de la llicència a adquirir o la complexitat de dissenyar un xip des de zero. [...] Durante los últimos años, el uso de sistemas de cómputo de bajo consumo, como pueden ser los teléfonos móviles, ha augmentado de forma significativa. El diseño de chips de bajo consumo tiene múltiples dificultades, como ahora el coste de la licencia a adquirir o la complejidad de diseñar un chip des de cero. [...] In the recent years, the popularity of low power computing systems, such as smartphones, has skyrocketed. Low power silicon design has a lot of difficulties, such as the cost of licensing to modify a design, or the complexity of designing a chip from scratch. [...]
2019-07-01 Enginyeria Informàtica [958]
|
|