Resultats globals: 70 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 16 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 6 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 29 registres trobats
Materials didàctics, 2 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 17 registres trobats
Articles 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
26 p, 220.6 KB Niñas y adolescentes que migran solas. Análisis de expedientes de protección / Gimeno-Monterde, Chabier (Universidad de Zaragoza) ; Mendoza-Pérez, Karmele (Universidad de Extremadura) ; Rodríguez-García-de-Cortázar, Ainhoa (Universidad de Granada.)
El objetivo de este artículo es estudiar las características sociodemográficas de las niñas y las adolescentes que migran solas a España, así como sus motivaciones y trayectorias migratorias, con el fin de mejorar los procesos de su acogida institucional. [...]
L'objectiu d'aquest article és estudiar les característiques sociodemogràfiques de les nenes i les adolescents que migren soles a Espanya, així com les seves motivacions i trajectòries migratòries, amb la finalitat de millorar els processos del seu acolliment institucional. [...]
The aim of this article is to examine the sociodemographic characteristics of girls and female adolescents who migrate alone to Spain, as well as their motivations and migratory trajectories with a view to improving the processes involved in their institutional reception. [...]

2024 - 10.5565/rev/papers.3201
Papers : revista de sociologia, Vol. 109 Núm. 2 (2024) , p. e3201 (Artículos)  
2.
31 p, 399.2 KB Les apports du Règlement Bruxelles II ter : l'ambitieuse volonté d'une meilleure protection de l'enfant / Dubeau, Marine (Université Toulouse Capitole)
Le nouveau règlement dit « Bruxelles II ter », entré en vigueur le 1er août 2022, est la nouvelle référence en matière matrimoniale et en matière de responsabilité parentale au sein de l'Union européenne. [...]
El nou Reglament "Brussel·les II ter", que va entrar en vigor l'1 d'agost de 2022, és la nova referència en matèria matrimonial i de responsabilitat parental a la Unió Europea. Els canvis introduïts en aquesta tercera versió són notables, en particular pel que fa a la sostracció internacional de menors. [...]
The new "Brussels II B" regulation, which entered into force on the 1st of August 2022, is the new benchmark in matrimonial matters and matters of parental responsibility within the European Union. The changes made to this third version are remarkable, especially regarding international child abduction. [...]
El nuevo Reglamento "Bruselas II ter", que entró en vigor el 1 de agosto de 2022, es la nueva referencia en materia matrimonial y de responsabilidad parental en la Unión Europea. Los cambios introducidos en esta tercera versión son notables, en particular en lo que respecta a la sustracción internacional de menores. [...]

2024 - 10.5565/rev/quadernsiee.67
Quaderns IEE, Vol. 3 Núm. 1 (2024) , p. 3-33 (Estudis)  
3.
21 p, 522.0 KB Niñas pobres, pobres niñas: menores tuteladas en Lugo durante el franquismo (1945-1960) / Cabana Iglesia, Ana (Universidade de Santiago de Compostela) ; López Fernández, Tamara (Universidade de Santiago de Compostela)
El propósito de este artículo es acercarse a las condiciones de vida de un grupo social definido por su marginalidad. A partir de los expedientes incoados por el Tribunal Tutelar de Menores de Lugo examinamos la situación de la colectividad tutelada en esa provincia en la década de los cincuenta. [...]
El propòsit d'aquest article és acostar-se a les condicions de vida d'un grup social definit per la seva marginalitat. A partir dels expedients incoats pel Tribunal Tutelar de Menors de Lugo, examinem la situació de la col·lectivitat tutelada en aquesta província en la dècada dels 1950. [...]
The aim of this article is to approach the living conditions of a social group that is defined by its marginality. Based on the files opened by the Tribunal Tutelar de Menores (Juvenile Court) of Lugo, we examine the situation of children and youngsters under guardianship in the province in the fifties. [...]

2023 - 10.5565/rev/rubrica.345
Rúbrica contemporánea, Vol. 12 Núm. 25 (2023) , p. 233-253 (Artículos)  
4.
23 p, 160.0 KB La intermediación lingüística por parte de menores (ILM) desde la perspectiva de los progenitores / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Romero-Moreno, Aran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Este artículo explora el fenómeno de la intermediación lingüística por parte de menores (ILM), es decir, las tareas de traducción e interpretación que los hijos de familias inmigradas realizan para adultos con competencias lingüísticas limitadas. [...]
Aquest article explora el fenomen de la intermediació lingüística per part de menors (ILM), és a dir, les tasques de traducció i interpretació que els fills de famílies immigrades realitzen per a adults amb competències lingüístiques limitades. [...]
This paper explores Child Language Brokering (CLB), that is, the translation and interpreting tasks that children from migrated families carry out for adults with limited competency in local languages. [...]

2023 - 10.5565/rev/papers.3143
Papers : revista de sociologia, Vol. 108 Núm. 4 (2023) , p. e3143 (Artículos)  
5.
3 p, 334.1 KB El fons Piquer i Jover a la Biblioteca de Ciències Socials / Espuny, Maria Jesus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Públic i de Ciències Historicojurídiques)
2019
Biblioteca informacions, Núm. 57 (Gener-Abril 2019) , p. 1-3  
6.
2 p, 228.0 KB Hipersexualització, entre la mirada incòmoda i l'oblit de la realitat / Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
El març de 2012 la senadora francesa per París Chantal Jouanno va presentar un detallat informe parlamentari contra la hipersexualització, un terme que remet a l'erotització forçada o avançada dels infants, amb la generació d'una imatge d'adults sexuals en miniatura que es difon, s'assumeix o s'imita.
2012
Idees : revista de temes contemporanis, Núm. 35 (2012) , p. 22-25  
7.
27 p, 268.5 KB La participació del menor en l'elecció del model de guarda en cas de ruptura dels seus progenitors fora del i en el procés civil / Navas Navarro, Susana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
En aquest article s'analitzen els criteris que estableix el legislador català per a l'atribució de la guarda dels fills en cas de ruptura de la convivència dels seus progenitors, tenint especialment present l'opinió del menor. [...]
This article reviews the criteria established by the Catalan legislator concerning the attribution of the custody of children in the case of the divorce of their parents, especially bearing in mind the views of the minor. [...]

2015 - 10.2436/20.3004.02.58
Revista catalana de dret privat, Vol. 15-1 (2015) , p. 49-75  
8.
23 p, 1000.0 KB Borderline policies : the media as a tool for dialogue on migration / Aguilar Cáceres, Carlos Alberto
The photography of Aylan Kurdi is used as a case study to analyze the repercussions it had. The approaches used for it rely on the fields of communication, semiotics, politics and psychology. The process of otherness and the violence exerted by closed borders politics are addressed and deconstructed. [...]
Se utiliza la fotografía de Aylan Kurdi usada para un caso de estudio, con el objetivo de analizar sus repercusiones. El texto se apoya la comunicación, la semiótica, la política y la psicología. [...]
S'utilitza la fotografia de Aylan Kurdi usada per un cas d'estudi, amb l'objectiu d'analitzar les repercussions. El text es suporta en la comunicació, la semiòtica, la política i la psicologia. Es deconstrueixen els processos de alteritat i la violència exercida per les polítiques de fronteres tancades. [...]

2017
Ruta comunicación, Núm. 8 (2017) , p. 4-26 (Artículos)  
9.
2 p, 164.9 KB Quan els mestres pugen els teus fills a YouTube / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2016
Ara, Núm. 1854 (11 de gener de 2016) , p. 18-19  
10.
20 p, 102.7 KB La Protecció de la imatge del menor en els mitjans de comunicació: últimes novetats arran de la instrucció 2/2006, de 15 de març, sobre el fiscal i la protecció del dret a l'honor, a la intimitat i a la pròpia imatge dels menors / Lama Aymà, Alejandra de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret Privat)
2007
Revista catalana de dret privat, Vol. 7, Núm. (2007) , p. 49-68  

Articles : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 6 registres trobats  
1.
3.8 MB La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña ; Catsaras, Zoe prod.
Els infants, joves i adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris. La immersió lingüística que viuen gràcies a l'escolarització els facilita l'aprenentatge de les llengües vehiculars, que a vegades adquireixen més de pressa que els seus pares i mares. [...]
2023
Exposició, : 2023
8 documents
2.
19 p, 462.4 KB Identitats múltiples al voltant de la intermediació lingüística per part de menors (ILM) : el cas del col·lectiu xinès a Catalunya / Romero-Moreno, Aran (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una de les principals conseqüències dels processos migratoris és la generació de sentits identitaris múltiples. En aquesta comunicació parlarem del fenomen de la intermediació lingüística per part de menors (ILM), és a dir, de les tasques de traducció i interpretació que infants i joves realitzen per a progenitors i altres membres de la comunitat, com a pràctica social promotora d'identitats etnolingüístiques complexes. [...]
2022
III Seminario internacional sobre migraciones chinas en España. Bellaterra, : 2022  
3.
36 p, 1.7 MB La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya : panoràmica general, reflexions i propostes. Els resultats dels projecte ILM i EYLBID / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els infants i adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris. Gràcies a l'escolarització i la immersió lingüística a la nova societat aprenen la llengua o llengües oficials del nou país de manera més ràpida que els seus progenitors. [...]
2022
Joves intèrprets: la intermediació lingüística com a eina d'inclusió en la diversitat. Barcelona, : 2022  
4.
21 p, 1.5 MB Child language brokering in the province of Barcelona : results of retrospective interviews conducted with young adults / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bestué, Carmen ; Gil-Bardají, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
El recurso a menores bilingües para realizar tareas de intermediación lingüística (ILM) entre sus familiares y los distintos servicios públicos (escuelas, centros de salud, administración pública, etc. [...]
2021
IATIS 7TH International Conference. Barcelona, : 2021  
5.
56 p, 1.7 MB La interpretació als serveis públics a Catalunya : passat, present i reptes / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
2020
Seminari de sociolingüística i política lingüística, : 2020  
6.
28 p, 1.7 MB 10 anys de recerca en ISP : com ens poden ajudar en la pràctica? / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona)
2020
La Interpretació als Serveis Públics a Catalunya: passat, present i reptes, APTIC, 28 de gener de 2020. Barcelona, : 2020  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
130 p, 11.2 MB Inklusion, Diversität und Interkulturelle Kommunikation. Ein Lehrer : innenhandbuch mit Aktivitäten für den Unterricht für die Sekundarstufe / Arumí Ribas, Marta, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Estévez Grossi, Marta ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Chalhoub, Maja, trad. ; Eylbid
Dieses Lehrerhandbuch verfolgt zwei Ziele: (a) Mehrsprachigkeit zu würdigen und das Bewusstsein für junge Menschen zu schärfen, die in der Schule übersetzen und dolmetschen - auch child language brokering oder Kinder und Jugendliche als Sprachmittler:innen genannt; und (b) die Bereitstellung eines Instruments, das sowohl Hintergrundinformationen als auch interaktive Aktivitäten enthält, wodurch Lehrkräften ein tieferes Verständnis dafür vermittelt werden soll, was Sprachmittlung durch junge Menschen in der Regel mit sich bringt, um dies an ihre Schüler: innen weitergeben zu können.
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Tanto los/as niños/as como los/as adolescentes tienen un papel muy importante en los procesos migratorios porque suelen actuar como enlace entre la familia, la comunidad local y el centro educativo. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juny 2022

Conté: Vorwort / Mireia Vargas-Urpí ; Sarah Crafter ; Evangelia Prokopiou -- 1. Sprachen in unserem Alltag / Marta Estévez Grossi -- 2. Kulturell vielfältige Gesellschaften / Rachele Antonini ; Marta Estévez Grossi -- 3. Übersetzen und Dolmetschen: Brücken zwischen Sprachen und Kulturen / Sofía García-Beyaert ; Anna Gil-Bardají ; Mariana Orozco-Jutorán ; Gema Rubio-Carbonero Mireia Vargas-Urpí -- 4. Was kennzeichnet die Sprachmittlung durch Kinder? Wieso existiert sie? / Rachele Antonini ; Ira Torresi -- 5. Emotionale Auswirkungen, Identität und Beziehungen : Leitlinien für den Einsatz von Schüler:innen als Sprachmittler:innen in Schulen / Evangelia Prokopiou ; Sarah Crafter ; Karolina Dobrzynska -- 6. Sprachen im Berufsleben / Marta Arumí Ribas ; Carme Bestué Salinas ; Judith Raigal Aran  

2.
130 p, 11.0 MB Inclusió, diversitat i comunicació entre cultures. Manual per a docents amb activitats per treballar a classe amb alumnat de secundària / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ; Torresi, Ira ; Eylbid
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022  

Documents de recerca 29 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1214 p, 12.7 MB Juana Rivas, de madre coraje a anti-heroína feminista. Un análisis de la representación mediática del 'caso Juana Rivas' en las noticias digitales de El Mundo y El País / Rodríguez Rodríguez, Alexandra ; Soriano Clemente, Jaume, 1965-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Aquesta tesi és el resultat d'un llarg procés d'observació no només de la cobertura del cas Juana Rivas, sinó de com ha anat evolucionant el relat social i mediàtic sobre la violència de gènere, la custòdia i la relació entre feminisme i antifeminisme. [...]
Esta tesis es el resultado de un largo proceso de observación no solo de la cobertura del caso Juana Rivas sino de cómo ha ido evolucionando el relato social y mediático sobre la violencia de género, la custodia y la relación entre feminismo y anti-feminismo. [...]
This thesis is the result of a long process of observing not only the coverage of the Juana Rivas case, but also how the social and media narrative on gender violence, custody, and the relationship between feminism and anti-feminism has evolved. [...]

2023  
2.
23 p, 955.0 KB El col·lectiu MENA : criminalització mediàtica i nou estigma / Pares Pleguezuelos, Marc ; Sordè i Martí, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La criminalització de grups concrets de la societat ha estat present des del moment en què l'ésser humà va començar a viure en comunitat. En aquest estudi es tractarà de desglossar els processos que hi ha darrere de la criminalització del col·lectiu de Menors Estrangers No Acompanyats des de perspectives d'autors principalment interaccionistes. [...]
La criminalización de grupos concretos de la sociedad ha estado presente des del momento en que el ser humano empezó a vivir en comunidad. En este estudio es tratará de desglosar los procesos que hay detrás de la criminalización del colectivo de Menores Extranjeros No Acompañados des de perspectivas de autores principalmente interaccionistas. [...]
The criminalization of specific groups of society has been present since the moment human beings began to live in community. This study will try to break down the processes behind the criminalization of the group of Unaccompanied (Foreign) Minors from the perspectives of mainly interactionist authors. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]  
3.
181 p, 5.3 MB Three Essays in Macroeconomics : Family, Health and Policy Evaluation / Alemán Pericón, Christian Daniel ; Santaeulàlia-Llopis, Raül, dir.
Amb aquesta dissertació pretenc contribuir a tres àrees diferents de la ciència economia: (1) economia de la família, (2) economia de la salut i el desenvolupament i (3) mètodes quantitatius per a l'avaluació de polítiques. [...]
Con esta disertación pretendo contribuir a tres áreas diferentes de la ciencia economía: (1) economía de la familia, (2) economía de la salud y el desarrollo y (3) métodos cuantitativos para la evaluación de políticas. [...]
With this dissertation I aim to contribute to three different areas in Economics: (1) family economics, (2) health and development economics and (3) quantitative methods for policy evaluation. Chapter 1 is in the field of family economics. [...]

2022  
4.
56 p, 5.6 MB Mi primera tragaperras / Ruiz Navarro, Víctor ; Marca Francès, Guillem, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Milers de nens juguen a videojocs en disposituis mòbils. Una gran quantitat d'aquests jocs són gratuïts, però amaguen una manera de guanyar diners que res té a veure amb l'ètica. Les mecàniques de jocs d'atzar introduïdes en aquests jocs suposen un perill pel desenvolupament mental d'un menor.
Miles de niños juegan a videojuegos en dispositivos móviles. Una gran cantidad de estos juegos son gratuitos, pero esconden una manera de ganar dinero que nada tiene que ver con la ética. Las mecánicas de juegos de azar introducidas en estos juegos suponen un riesgo para el desarrollo mental de un menor.
Thousands of children play video games on mobile devices. A large number of these games are free, but they hide a way to earn money that has nothing to do with ethics. The gambling mechanics introduced in these games pose a risk to the mental development of the minor.

2022
Grau en Periodisme [1432]  
5.
102 p, 2.4 MB Evolució del discurs informatiu dels mitjans de comunicació, en els casos de menors assassinats víctimes de la violència vicària : anàlisi de dos casos molt mediatitzats / Lorenzo Torriente, Tània ; Muntané Rodríguez, Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball pretén fer una anàlisi sobre el tractament dels assassinats per violència vicària a quatre mitjans de comunicació espanyols (La Vanguardia, l'ABC, El País i El Periódico) a partir de dos casos molt mediàtics que estan separats en el temps. [...]
Este trabajo pretende realizar un análisis sobre el tratamiento de los asesinatos por violencia vicaria en cuatro medios de comunicación españoles (La Vanguardia, ABC, El País y El Periódico) a partir de dos casos muy mediáticos que están separados en el tiempo. [...]
This paper aims to analyze the treatment of vicarious violence murders in four Spanish media (La Vanguardia, ABC, El País and El Periódico) from two highly mediated cases that are separated in time. [...]

2022
Grau en Periodisme [1432]  
6.
23 p, 453.4 KB El fenomen de la intermediació lingüística per part de menors (ILM). Recull de citacions / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Romero-Moreno, Aran (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els infants i adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris. Gràcies a l'escolarització i la immersió lingüística a la nova societat aprenen la llengua o llengües oficials del nou país de manera més ràpida que els seus progenitors. [...]
2022  
7.
22 p, 495.3 KB La intermediació lingüística per part de menors a l'àmbit social. Informe / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Romero-Moreno, Aran (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els infants i adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris. Gràcies a l'escolarització i la immersió lingüística a la nova societat aprenen la llengua o llengües oficials del nou país de manera més ràpida que els seus progenitors. [...]
2022  
8.
36 p, 683.3 KB Desenvolupament dels Serveis Terapèutics d'Acompanyament Psicosocial (STAP) en processos de divorci conflictiu / Hanafi Alcolea, Dunia ; Viniegra Pintado, Mar ; Rubio Garcia, Remedios, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Actualment, un gran nombre de menors a Espanya enfronten la vivència del divorci dels seus pares. A més, part d'aquests divorcis són conflictius, comportant episodis de violència i malestar als menors. [...]
Currently in Spain, many minors face their parents' divorce. Part of these divorces are quite conflicting and include episodes of violence and discomfort for the minors. According to INE ("National Institute of Statistics"), in 2019 more than 10. [...]

2021
Grau en Psicologia [1485]  
9.
20 p, 677.5 KB La intermediació lingüística per part de menors a l'àmbit educatiu. Informe / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Romero-Moreno, Aran (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Raigal Aran, Judith (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
Els infants i adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris. Gràcies a l'escolarització i la immersió lingüística a la nova societat aprenen la llengua o llengües oficials del nou país de manera més ràpida que els seus progenitors. [...]
maig 2021  
10.
155 p, 1.7 MB El tractament mediàtic dels MENAS : un estudi sobre la criminalització dels mitjans al col·lectiu i la influència en el pensament social / Guerrero Moya, Natalia ; Vicente Herreros, Andrea ; Tamborero Viadiu, Vicenç, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Espanya acull uns 13. 000 Menors Estrangers No Acompanyats, tot i que se'ls coneix comunament sota l'acrònim MENA, un terme que els remet a prejudicis negatius i que els invisibilitza. Però, en definitiva, no deixen de ser infants. [...]
España acoge unos 13. 000 Menores Extranjeros No Acompañados, aunque se los conoce comúnmente bajo el acrónimo MENA, un término que los remite a prejuicios negativos y que los invisibiliza. Pero, en definitiva, no dejan de ser infantes. [...]
Spain receives about 13. 000 Unaccompained Foreing Minors, although they are known as MENA, a term that refers to negative prejudices and makes them invisible. But, definetely, they are still infants. [...]

2020
Grau en Periodisme [971]  

Documents de recerca : 29 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 2 registres trobats  
1.
130 p, 11.2 MB Inklusion, Diversität und Interkulturelle Kommunikation. Ein Lehrer : innenhandbuch mit Aktivitäten für den Unterricht für die Sekundarstufe / Arumí Ribas, Marta, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Estévez Grossi, Marta ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Chalhoub, Maja, trad. ; Eylbid
Dieses Lehrerhandbuch verfolgt zwei Ziele: (a) Mehrsprachigkeit zu würdigen und das Bewusstsein für junge Menschen zu schärfen, die in der Schule übersetzen und dolmetschen - auch child language brokering oder Kinder und Jugendliche als Sprachmittler:innen genannt; und (b) die Bereitstellung eines Instruments, das sowohl Hintergrundinformationen als auch interaktive Aktivitäten enthält, wodurch Lehrkräften ein tieferes Verständnis dafür vermittelt werden soll, was Sprachmittlung durch junge Menschen in der Regel mit sich bringt, um dies an ihre Schüler: innen weitergeben zu können.
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Tanto los/as niños/as como los/as adolescentes tienen un papel muy importante en los procesos migratorios porque suelen actuar como enlace entre la familia, la comunidad local y el centro educativo. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juny 2022

Conté: Vorwort / Mireia Vargas-Urpí ; Sarah Crafter ; Evangelia Prokopiou -- 1. Sprachen in unserem Alltag / Marta Estévez Grossi -- 2. Kulturell vielfältige Gesellschaften / Rachele Antonini ; Marta Estévez Grossi -- 3. Übersetzen und Dolmetschen: Brücken zwischen Sprachen und Kulturen / Sofía García-Beyaert ; Anna Gil-Bardají ; Mariana Orozco-Jutorán ; Gema Rubio-Carbonero Mireia Vargas-Urpí -- 4. Was kennzeichnet die Sprachmittlung durch Kinder? Wieso existiert sie? / Rachele Antonini ; Ira Torresi -- 5. Emotionale Auswirkungen, Identität und Beziehungen : Leitlinien für den Einsatz von Schüler:innen als Sprachmittler:innen in Schulen / Evangelia Prokopiou ; Sarah Crafter ; Karolina Dobrzynska -- 6. Sprachen im Berufsleben / Marta Arumí Ribas ; Carme Bestué Salinas ; Judith Raigal Aran  

2.
130 p, 11.0 MB Inclusió, diversitat i comunicació entre cultures. Manual per a docents amb activitats per treballar a classe amb alumnat de secundària / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Prokopiou, Evangelia (University of Northampton) ; Estévez Grossi, Marta (Leibniz Universität Hannover) ; Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gil-Bardají, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Orozco-Jutorán, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rubio Carbonero, Gema (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Dobrzynska, Karolina (University of Northampton) ; Bestué, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Raigal Aran, Judith, trad. (Universitat Rovira i Virgili) ; Torresi, Ira ; Eylbid
Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Department de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental, juliol 2022  

Documents gràfics i multimèdia 17 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
ILM 1/6 : Introducció / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
Les migracions sovint comporten barreres lingüístiques que cal superar per adaptar-se al país d'arribada i tenir accés als drets bàsics. Per a un adult sovint no és fàcil aprendre una nova llengua. [...]
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documents
2.
ILM 2/6 : Una responsabilitat «que encara no toca» / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
La intermediació lingüística comença espontàniament en l'entorn més íntim i familiar, però arriba a àmbits de més especialització i complexitat. Són encara infants i adolescents, però es converteixen en referents no tan sols per a les seves famílies, sinó també per a les seves comunitats, i assumeixen una responsabilitat que no els correspon. [...]
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documents
3.
ILM 3/6 : L'impacte en les relacions dins de la família / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
Els intermediaris lingüístics sovint fan tasques que pertoquen als adults i es converteixen en un suport que sol anar més enllà del fet de traduir o interpretar. Dins de la família, aquest paper especial té un impacte en l'estatus del menor i en com es relaciona amb els progenitors o altres familiars.
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documents
4.
ILM 4/6 : Conflictes d'interès / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
La imparcialitat és essencial per proporcionar una traducció fidel. Quan s'interpreta per a persones de la família, amics i coneguts, en situacions sovint delicades i compromeses, és difícil mantenir-se neutral! L'escola és un àmbit on poden sorgir conflictes d'interès i els joves intèrprets han de decidir si traduir fidelment o «maquillar» el missatge que transmeten tant als progenitors com al professorat.
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documents
5.
ILM 5/6 : Complexitat de la llengua / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
En converses amb metges, advocats o treballadors socials es fa servir vocabulari complex i especialitzat, però als joves intèrprets sovint els falten eines!.
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documents
6.
ILM 6/6 : Torns de paraula i gestió de dinàmiques complicades / Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ruiz de Infante, Begoña (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
Els intermediaris lingüístics fan tasques d'interpretació en situacions diverses, cadascuna amb les seves pròpies complexitats. Sense formació, aquests joves intèrprets no professionals s'enfronten a cada repte amb un grau sorprenent de maduresa, paciència i recursos personals basats en la intuïció.
2022 (ILM (La intermediació lingüística per part de menors a Catalunya))
2 documents
7.
Capsule: Introduction to the Eylbid project / Arumí Ribas, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Crafter, Sarah (Open University) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
In this video capsule, Marta Arumí (Universitat Autònoma de Barcelona) & Sarah Crafter (Open University) define what Child Language Brokering is and present the Eylbid project, its aims and the intellectual outputs created by the team.
2022 (EYLBID (Empowering Young Language Brokers for Inclusion in Diversity))  
8.
Capsule: Languages in our everyday life / Estévez Grossi, Marta (Gottfried Wilhelm Leibniz Universität) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
In this video capsule, Marta Estévez Grossi (Leibniz Hannover University) presents the first chapter of the Teacher's Book: "Languages in our everyday life".
2022 (EYLBID (Empowering Young Language Brokers for Inclusion in Diversity))  
9.
Capsule: Culturally diverse societies / Antonini, Rachele (Università di Bologna) ; Vargas-Urpi, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
In this video capsule, Rachele Antonini (Università di Bologna) & Mireia Vargas-Urpí (Universitat Autònoma de Barcelona) explain how chapter 2 (Culturally diverse societies) of Eylbid's teacher's book can be used in class.
2022 (EYLBID (Empowering Young Language Brokers for Inclusion in Diversity))  
10.
Capsule: Translation and Interpreting: bridges across languages and cultures / Garcia-Beyaert, Sofia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca MIRAS. Mediació i Interpretació: Recerca en l'Àmbit Social
In this video capsule, Sofía García-Beyaert (Universitat Autònoma de Barcelona) presents chapter 3: Translation and Interpreting: bridges across languages and cultures, and provides some tips on how to use it in class.
2022 (EYLBID (Empowering Young Language Brokers for Inclusion in Diversity))  

Documents gràfics i multimèdia : 17 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.