2024-09-23 09:47 |
|
2024-09-23 08:01 |
|
2024-09-19 16:00 |
|
2024-09-19 15:47 |
70 p, 697.6 KB |
'Christ's New Stamp' : Imputed Righteousness and Coin Mintage in John Donne's Poetry
/
Santiago Berrón, Andrés ;
Coral, Jordi, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This paper analyses John Donne's poetic exploration of a Patristic metaphor, which compareshumanity to a coin that has defaced its stamp, the imago Dei, due to the Fall. Donne, writingafter the Elizabethan Settlement, refashions this conceit in order to take account of thealterations in soteriological and economic thought that had taken place. [...] Aquest paper analitza la exploració poètica que fa John Donne d'una metàfora patrística, laqual compara la humanitat amb una moneda que ha malfet la seva imatge a causa del pecatoriginal. Donne reescriu aquesta metàfora per incloure els canvis en els pensamentssoteriològics i econòmics que s'havien desenvolupat. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]
|
|
2024-09-19 15:25 |
56 p, 631.3 KB |
"Correct though free, and regular though fair" : Anna Laetitia Barbauld's Ambiguities of Style
/
Sánchez Souto, María ;
Font Paz, Carme, 1972-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
The present MA dissertation approaches the study of Anna Laetitia Barbauld (1743-1825), who lived between the traditions of the Enlightenment, the culture of Sensibility, and Romanticism. By analyzing three poems - "On a Lady's Writing," "Verses Written in an Alcove" and "Eighteen Hundred Eleven"- this thesis looks at the traits that characterize the author's style to demonstrate the manner in which Barbauld reflects upon the conception of poetic language through her praxis as a poet and as a critic. [...] La present tesi de màster aborda l'estudi d'Anna Laetitia Barbauld (1743-1825), que va viure entre les tradicions de la Il·lustració, la cultura de la Sensibilitat i el Romanticisme. Analitzant tres poemes - "On a Lady's Writing", "Verses Written in an Alcove" i "Eighteen Hundred Eleven" - aquest treball examina els trets que caracteritzen l'estil de l'autora per demostrar la manera en què Barbauld reflexiona sobre la concepció del llenguatge poètic a través de la seva praxi com a poeta i crítica. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]
|
|
2024-09-19 15:14 |
|
2024-09-19 15:00 |
|
2024-09-18 20:18 |
66 p, 550.2 KB |
Embracing the Forbidden Fruits : Understanding Coming-of-Age Trauma Through Affection in Jeanette Winterson's Life Writings
/
Franco Rosillo, Cristina ;
Martín Alegre, Sara, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
Jeanette Winterson's debut novel, Oranges Are Not the Only Fruit (1985), and memoir, Why Be Happy When You Could Be Normal? (2011), deal with the understanding of coming-of-age trauma. That is, a psychic wound that originated in infancy and was exacerbated during adolescence and early adulthood. [...] Tant la primera novel·la de Jeanette Winterson, Oranges Are Not the Only Fruit (1985), com les seves memòries, Why Be Happy When You Could Be Normal? (2011) tracten sobre la comprensió del coming-of-age trauma. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]
|
|
2024-09-18 20:08 |
64 p, 557.5 KB |
The Aesthetics of Female Decadence in Ella D'Arcy's Short Fiction
/
Corsetti, Francesca ;
Font Paz, Carme, 1972-, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
The late 19th century witnessed profound transformations in the artistic, literary, and socialspheres, which have long been studied through the male perspective. Through a detailedanalysis of a selection of short stories by Ella D'Arcy, this thesis emphasizes the complex blendof stylistic choices and purposes of women's writings of the fin-de-siècle, and their negotiationof traditional literary boundaries which establishes a distinct literary identity. [...] El final del segle XIX va ser testimoni de profundes transformacions en els àmbits artístic,literari i social, que durant molt de temps s'han estudiat des d'una perspectiva masculina. Mitjançant una anàlisi detallada d'una selecció de contes d'Ella D'Arcy, aquesta tesi emfatitzala complexa combinació d'eleccions estilístiques i propòsits dels escrits femenins, i la sevanegociació dels límits literaris tradicionals que estableix una identitat literària distintiva. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]
|
|
2024-09-18 19:55 |
82 p, 1.6 MB |
The classroom aroma : Examining the relationship between teacher immediacy, foreign language enjoyment and foreign language classroom anxiety in adolescent learners of English as a foreign language
/
Bechelani Slilaty, Naíme ;
Pladevall Ballester, Elisabet, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Filologia Anglesa i de Germanística
This study examines how FL teachers' verbal and nonverbal immediacy impacts adolescent students' Foreign Language Enjoyment (FLE) and Foreign Language Classroom Anxiety (FLCA). Using a mixed-method approach, involving five native-speaker English instructors and 25 Catalan/Spanish bilingual adolescent students, this research found a moderate to strong positive correlation between FLE and perceived teacher immediacy, and a moderate negative correlation between FLCA and perceived teacher immediacy. [...] Aquest estudi examina com la immediatesa verbal i no verbal dels professors de llengües estrangeres (LE) impacta el gaudi (FLE) i l'ansietat (FLCA) dels estudiants adolescents. Amb un enfocament de mètodes mixtos, cinc instructors de parla nativa d'anglès i 25 estudiants adolescents bilingües catalans/espanyols van participar. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024 Màster Universitari en Estudis Anglesos Avançats / Advanced English Studies [1099]
|
|
|
|