El plan de acción tutorial para estudiantes universitarios con discapacidad
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat de València. Departament de Didàctica i Organització Escolar)
Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Fernández Rodríguez, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Fundació Autònoma Solidària)
Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)

Títol variant: Tutorial action for disabled university students
Data: 2013
Resum: Se presenta la experiencia que ha permitido diseñar una guía de recomendaciones para la elaboración de planes de acción tutorial para estudiantes universitarios con discapacidad. La metodología ha contemplado el análisis de las acciones tutoriales realizadas por los Servicios de Atención al estudiante con discapacidad de 40 universidades españolas y 12 europeas, la entrevista a 10 responsables institucionales y la elaboración y validación de una guía de actuación específica. La guía presenta principios de actuación, desarrolla los elementos de un plan de acción tutorial y concreta orientaciones específicas para los gestores y profesorado, con fichas de actuación según la discapacidad considerada.
Resum: The purpose of this article is to present the experience that has led to the design of a guide with recommendations for tutorial actions addressed to disabled university students. The methodology has included: the analysis of those tutorial actions carried out by the Support Programs to disabled students at 40 Spanish universities and 12 European universities, the interview to 10 people responsible of the Support Programs in different universities, and the creation and validation of a guide with specific actions. The guide provides principles of action, develops the elements of a tutorial action plan for disabled university students and gives specific guidance for managers and teachers, with performance sheets for each type of disability.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Tutoría ; Discapacidad ; Universidad ; Estudiantes ; Tutoring ; Disability ; University ; Students
Publicat a: Revista de Educación Inclusiva, Vol. 6, núm. 3 (2013) , p. 89-108, ISSN 1889-4208

Adreça original: https://www.revistaeducacioninclusiva.es/index.php/REI/article/view/152


20 p, 558.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > CRiEDO (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i humanitats > Grup de recerca Tradumàtica
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2016-03-04, darrera modificació el 2023-10-31



   Favorit i Compartir