Context, Entorn i Servei : l'aprenentatge mitjançant projectes, de les àrees científiques a la Interdisciplinarietat
Redondo, Miriam (Institut Quatre Cantons (Barcelona, Catalunya))
Ruiz, Neus (Institut Marta Estrada (Granollers, Catalunya))
Sánchez, Sara (Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya))
Solé, Rosa (Institut Montserrat Colomer (Sant Esteve Sesrovires, Catalunya))
Calvet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
Caño, Marta (Institut de Cornellà (Cornellà, Catalunya))

Data: 2017
Resum: El treball en contextos rellevants que proposa l'Aprenentatge Basat en Projectes, implica que, a més dels continguts científics, el projecte recluti continguts d'altres matèries. Aquesta interdisciplinarietat té una gestió complexa que, d'altra banda, permet projectes més connectats al món real. En aquest article, es descriuen 5 projectes de diferents àmbits de la ciència (astronomia, diversitat biològica, genètica, histologia) que s'han desenvolupat de forma interdisciplinària en funció de les necessitats i oportunitats didàctiques de diversoscontextos, incloent museus, criminologia, gestió d'espais urbans i col·laboració amb institucions externes.
Resum: Project-Based Learning approaches in Science Education imply working in real contexts, and this need the work from several disciplines. The interdisciplinary approach is complex to develop but allows to construct projects with strong connections with the real world. In this article, we describe 5 projects from different science contents (astronomy, life diversity, genetics histology) that have been developed in a interdiscipinar frame following the needs and opportunities of several contexts, including museums, criminology, urban spaces administration and collaboration with other non-scholar institutions.
Drets: Tots els drets reservats
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: ABP ; Interdisciplinarietat ; Context ; APS ; PBL ; Interdisciplinar ; Service-learning
Publicat a: Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 49-56 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM) , ISSN 1699-6712

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327444


8 p, 781.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Ciències
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-09-04, darrera modificació el 2019-02-02



   Favorit i Compartir