Nous espais d'aprenentatge per a noves necessitats de formació. Els projectes europeus ACT i ADLAB PRO com a exemples d'innovació docent
Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)

Data: 2018
Resum: En aquest article es presenten els projectes educatius europeus ACT i ADLAB PRO, finançats per la CE dins el programa Erasmus +, els quals tenen com a punt en comú la formació en accessibilitat i la generació de recursos docents en línia. En el cas del projecte ACT, es descriu el desenvolupament d'un MOOC per formar coordinadors d'accessibilitat a les arts escèniques, mentre que en el cas del projecte ADLAB PRO es presenta la creació de materials docents, disponibles en línia, per formar audiodescriptors.
Resum: In this paper the European educational projects ACT and ADLAB PRO, funded by the EC under the Erasmus + programme, will be presented. They both share the fact that they deal with accessibility and they generate online training resources. As far as ACT is concerned, the development of a MOOC to train accessibility managers for the scenic arts will be described. Regarding ADLAB PRO, we will discuss the development of online flexible and adaptable training materials which can be used to train audio describers.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Accessibilitat ; Traducció audiovisual ; Audiodescripció ; MOOC ; Accessibility ; Audiovisual translation ; Audio description
Publicat a: Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 4 (2018) , ISSN 2385-6203



9 p, 226.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i humanitats > TransMedia Catalonia
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2019-02-04, darrera modificació el 2024-04-16



   Favorit i Compartir