Documents de recerca

Documents de recerca 27 registres trobats  inicianterior17 - 26següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
17.
374 p, 3.2 MB Aprender a ser profesor y profesora de Historia Los propósitos de la enseñanza en la formación del profesorado de Historia y Ciencias Sociales de la Universidad de Santiago de Chile / Valencia Castañeda, Lucía Victoria ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
Esta investigación se centra en la formación del profesorado específicamente indaga los propósitos que los estudiantes de pedagogía en Historia y Ciencias Sociales de la Universidad de Santiago de Chile atribuyen a la enseñanza de la Historia. [...]
This research focuses on the schoolteachers' academic training, specifically; it enquires the meaning that University of Santiago de Chile's pedagogy students give to history teaching. For that matter, this study rebuilds their pedagogic thoughts, which respond to the influence that their personal experiences and college education had on their purposes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
18.
417 p, 1.7 MB Avaluació d'una proposta didàctica per a la identificació auditiva dels intervals harmònics musicals. Una experimentació al primer curs dels ensenyaments especialitzats de grau professional dels conservatoris de música de Catalunya / Ponsatí Ferrer, Imma ; Amador i Guillem, Miquel, dir. ; Miranda Pérez, Joaquim, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió de la Música, Arts Plàstiques i l'Educació Corporal
L'objectiu general d'aquesta tesi és elaborar, experimentar i avaluar una proposta didàctica per a la identificació auditiva dels intervals harmònics adreçada al primer curs dels ensenyaments musicals de grau professional dels conservatoris de música de Catalunya i que, a partir de la detecció i anàlisi prèvia de les dificultats dels alumnes, permeti que aquests assoleixin, al llarg del procés d'ensenyament-aprenentatge, els objectius didàctics plantejats i, conseqüentment, al final d'aquest, millorin el seu rendiment. [...]
El objetivo general de esta tesis es elaborar, experimentar y evaluar una propuesta didáctica para la identificación auditiva de los intervalos armónicos dirigida al primer curso de las enseñanzas musicales de grado profesional de los conservatorios de música de Cataluña y que, a partir de la detección y análisis previo de las dificultades de los alumnos, permita que éstos alcancen, durante el proceso de enseñanza y aprendizaje, los objetivos didácticos planteados y, en consecuencia, al final del mismo, mejoren su rendimiento. [...]
The general objective of this thesis is to elaborate, experiment and evaluate a teaching method proposal focused on the auditory identification of harmonic intervals aimed at first year students of professional music grade taken at the music conservatories in Catalonia, which, based on previous detection and analysis of the students' difficulties, enables them to achieve the proposed didactic objectives through the teaching-learning process and, consequently, improve their performance at the end of it. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
19.
443 p, 10.5 MB Anàlisi del llibre de text de química com a discurs didàctic multimodal / Marzàbal Blancafort, Ainoa ; Izquierdo i Aymerich, Mercè, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta tesi doctoral analitzem una mostra de tres llibres de text de Química per a tercer d'ESO considerant que es tracta d'un discurs multimodal que té una intenció didàctica. L'objectiu és identificar i caracteritzar els estils didàctics que presenten els llibres analitzats considerant els continguts que presenten en el seu discurs, i com aquests es materialitzen en una seqüència que inclou una part textual expositiva, imatges i activitats que, conjuntament, els autors desenvolupen orientats a l'aprenentatge dels lectors seguint una proposta didàctica que hauria de ser compatible amb el cicle d'aprenentatge constructivista. [...]
In this thesis we analyze a sample of three chemistry textbooks for the third course of secondary school, as a multimodal discourse that has a didactic intent. The objective is to identify and characterize the teaching styles that have the books analyzed considering the content presented in his speech, and how it is embodied in a sequence that includes expository text, images and activities together, developed by the authors following an educational proposal that should be compatible with the constructivist learning cycle. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  
20.
413 p, 4.4 MB Inicación a la traducción inversa: una propuesta comunicativa para la didáctica de la traducción del chino al español en China / Huang, Wei ; Beeby, Allison, dir. ; Casas, Helena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació
La presente tesis se inscribe en el ámbito de la traducción chino-español y tiene como objetivo diseñar una propuesta didáctica para la traducción inversa entre lenguas lejanas. Esta tesis combina dos elementos: por un lado, una revisión bibliográfica muy exhaustiva de todos los ámbitos relacionados con la didáctica de la traducción inversa entre lenguas lejanas; y, por otro, un trabajo de campo con cuestionarios y entrevistas a los diversos agentes involucrados que aportan información de primera mano. [...]
This thesis researches translation from Chinese to Spanish in China with the final goal of designing a teaching proposal for inverse translation between distant languages for this language combination. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
21.
429 p, 7.1 MB Les dificultats dels estudiants de secundària en la lectura d'imatges científiques representades en simulacions de física / López Simó, Víctor ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
En aquesta tesi doctoral hem investigat com els estudiants llegeixen i interpreten les representacions visuals que apareixen en dues simulacions educatives de física. Una d'aquestes simulacions pretén explicar als estudiants d'ESO què succeeix a nivell microscòpic quan es freguen dos objectes i les superfícies d'aquests objectes s'escalfen. [...]
En esta tesis doctoral hemos investigado cómo los estudiantes leen e interpretan las representaciones visuales que aparecen en dos simulaciones educativas de física. Una de estas simulaciones pretende explicar a los estudiantes de ESO qué sucede a nivel microscópico cuando se frotan dos objetos y las superficies de estos objetos se calientan. [...]
In this thesis we have investigated how students read and interpret visual representations displayed in two educational physics simulations. One simulation aims to explain to secondary school students the friction process between two materials and its heating at the microscopic level. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
22.
519 p, 1.9 MB La conciencia histórica en estudiantes y egresados del profesorado en historia de la Universidad Nacional del Litoral. Un estudio de caso / Coudannes Aguirre, Mariela Alejandra ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials
La formación –inicial y continua- del profesorado de historia es fundamental para comprender lo que sucede en los salones de clase cuando se enseña y se aprende historia. Este tesis se ubica en este campo de la formación y pone el énfasis en el desarrollo de la conciencia histórica, es decir en la capacidad de los futuros y de los jóvenes docentes de entender la historicidad el presente y de proyectarla hacia el futuro. [...]
Training - initial and professional development - history teachers is fundamental to understanding what happens in the classroom when it is taught and learned history. This thesis is place in the field of teachers' education and emphasizes the development of historical consciousness, e. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  
23.
19 p, 564.7 KB Disseny, implementació i avaluació d'una proposta didàctica per abordar l'alimentació des de l'ambientalització curricular : Àrea de Ciències Naturals, Educació Secundària Obligatòria / Laguna Romero, Elena ; Calafell, Genina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
2013
2 documents
24.
24 p, 548.8 KB Quina història de Catalunya s'aprèn a l'educació primària? / Gómez Domingo, Marta ; González Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Un tema central en la didàctica de les ciències socials avui en dia, és com els alumnes de primària aprenen i què aprenen de la història de Catalunya. D'altra banda, recentment s'han dut a terme una gran quantitat d'estudis a tot el món per tal de trobar la resposta a aquestes preguntes en diferents contextos. [...]
2013
Graduat o Graduada en Educació Primària [1140]  
25.
68 p, 647.5 KB How we measure angles / Gallart Rosas, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Objectius principals: aprendre a fer operacions amb el Sistema Sexagesimal i el Sistema Internacional d'Unitats per mesurar angles (radiants), i millorar les habilitats orals dels alumnes en parlar de matemàtiques. [...]
2007  
26.
112 p, 433.4 KB Un entorno interactivo de aprendizaje con Cabri-actividades, aplicado a la enseñanza de la geometría en la E.S.O. / Murillo Ramon, Jesús ; Fortuny, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En la investigación que se presenta se analizan y clasifican las interacciones que se producen en el entorno interactivo de aprendizaje «ecosistema de aprendizaje de la Geometría», cuando los alumnos resuelven las tareas que se les proponen mediante el trabajo colaborativo, convirtiendo al alumno en el centro del proceso de aprendizaje y en sujeto activo de su formación. [...]
In the research, the interactions that take place in the interactive environmental learning process called «ecosystem of geometry learning» are analyzed and clasified, when the students solve the tasks which are proposed to them by means of the collaborative work, making the student the center of the learning process and so the active subject of his own training. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
4 documents

Documents de recerca : 27 registres trobats   inicianterior17 - 26següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.