Dipòsit Digital de Documents de la UAB 127 registres trobats  inicianterior55 - 64següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
55.
12 p, 129.3 KB Formació Psicopedagògica i Social [42089] / Merino Pareja, Rafael ; García Gracia, Maribel ; Monereo Font, Carlos ; Troiano i Gomà, Helena ; Henao Agudelo, Claudia ; Morodo, Andy ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Arderiu Rodríguez, Melània ; Civico Moreno, Paloma ; Burriel Manzanares, Francesca ; Miro Marti, Eva ; Adell Meseguer, Maria Inmaculada ; Ferrer Miquel, Joana ; Tarrés Vallespí, Anna ; Tarabini-Castellani, Aina ; González Parera, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
1 Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...]
1 Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]

2019-20
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documents
56.
435 p, 2.6 MB Trayectorias no tradicionales de acceso a la educación superior : nuevas y viejas desigualdades en tiempos de expansión educativa / Montes Ruiz, Alejandro ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
El final del siglo XX se ha caracterizado por un proceso de expansión y democratización educativa a escala global que ha afectado a la mayoría de países europeos. Como resultado, el acceso a la Educación Superior se ha generalizado, fragmentado y diversificado, incorporando a perfiles de jóvenes cada vez más heterogéneos social, educativa y biográficamente. [...]
The end of the 20th century has been characterized by a process of educational expansion and democratization on a global scale that has affected most European countries. As a result, access to higher education has become increasingly widespread, fragmented and diverse, incorporating increasingly heterogeneous student profiles - in social, educational and biographical terms. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
57.
5 p, 106.4 KB Treball de final de grau [104094] / Muntanyola-Saura, Dafne ; Casademunt, Àlex ; Tarabini-Castellani, Aina ; Izquierdo Brichs, Ferran ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El Treball de Fi de Grau és una assignatura obligatòria de 12 crèdits ECTS que consisteix en realitzar i presentar públicament un treball teòric, de recerca o aplicat. L'objectiu pedagògic de la realització del Treball de Fi de Grau és desenvolupar el conjunt de les competències de la titulació, que han de donar eines tant per a continuar altres estudis com per exercir la professió. [...]
El Trabajo de Fin de Grado es una asignatura obligatoria de 12 créditos ECTS que consiste en realizar y presentar públicamente un trabajo teórico, de investigación o aplicado. El objetivo pedagógico de la realización del Trabajo de Fin de Grado es desarrollar el conjunto de las competencias de la titulación, que deben dar herramientas tanto para continuar otros estudios como para ejercer la profesión. [...]

2019-20
Grau en Sociologia [1361]
3 documents
58.
4 p, 99.3 KB Treball de Final de Grau [104093] / Muntanyola-Saura, Dafne ; Casademunt, Àlex ; Tarabini-Castellani, Aina ; Izquierdo Brichs, Ferran ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El Treball de Fi de Grau és una assignatura obligatòria de 12 crèdits ECTS que consisteix en realitzar i presentar públicament un treball teòric, de recerca o aplicat. L'objectiu pedagògic de la realització del Treball de Fi de Grau és desenvolupar el conjunt de les competències de la titulació, que han de donar eines tant per a continuar altres estudis com per exercir la professió. [...]
El Trabajo de Fin de Grado es una asignatura obligatoria de 12 créditos ECTS que consiste en realizar y presentar públicamente un trabajo teórico, de investigación o aplicado. El objetivo pedagógico de la realización del Trabajo de Fin de Grado es desarrollar el conjunto de las competencias de la titulación, que deben dar herramientas tanto para continuar otros estudios como para ejercer la profesión. [...]

2019-20
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [1362]
3 documents
59.
8 p, 119.4 KB Sociologia de l'educació [101158] / Tarabini-Castellani, Aina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'assignatura de Sociologia de l'educació s'estructura en base a tres grans objectius complementaris: 1) oferir una mirada panoràmica dels principals corrents teòrics que han marcat l'evolució de la Sociologia de l'Educació com a disciplina; 2) Presentar una aproximació detallada dels principals autors i marcs explicatius per abordar la relació entre educació i societat des d'un punt de vista teòric, analític i conceptual; 3); Emprar els conceptes teòrics-analítics de la Sociologia de l'Educació per analitzar les desigualtats educatives contemporànies i interpretar-ne els debats més rellevants. [...]
La asignatura de Sociología de la Educación se estructura en base a tres grandes objetivos complementarios: 1) Ofrecer una mirada panorámica de las principales corrientes teóricas que han marcado la evolución de la Sociología de la Educación como disciplina; 2) Presentar una aproximación detallada de los principales autores y marcos explicativos para abordar la relación entre educación y sociedad desde un punto de vista teórico, analítico y conceptual; 3) Utilizar los conceptos teóricos-analíticos de la Sociología de la Educación para analizar las desigualdades educativas contemporáneas e interpretar sus debates más relevantes. [...]

2019-20
Grau en Sociologia [1361]
3 documents
60.
255 p, 1.3 MB Canvi d'època i de polítiques públiques a Catalunya / Alfama, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Barbieri, Nicolás (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Benach, Joan (Universitat Pompeu Fabra) ; Blanco, Ismael (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Branchadell, Albert, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Brugué, Quim (Universitat de Girona) ; Casademunt, Àlex (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cruells López, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Cruz Gallach, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; de la Fuente Vázquez, María (Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)) ; Di Masso, Marina (Universitat de Vic) ; Fuster Morell, Mayo, 1975- (Universitat Oberta de Catalunya) ; Espluga, Josep, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Estela, Oriol (Pla estratègic metropolità de Barcelona) ; Ezquerra, Sandra, 1976- (Universitat de Vic) ; Fina Ribó, Xavier (Escola Superior de Música de Catalunya) ; Gomà, Ricard ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jover i Avellà, Gabriel (Universitat de Girona) ; Kraus, Peter A. (Universität Augsburg) ; Llop Gironés, Alba, 1987- (Universitat Pompeu Fabra) ; López, Daniel (Universidad Pablo de Olavide) ; Nel·lo, Oriol, 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noguera, Jose A (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez, Ana (Universitat Pompeu Fabra) ; Matilla Ayala, Xavier (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Miró, Ivan (La Ciutat Invisible SCCL) ; Missé, Andreu (Alternativas Económicas) ; Parés, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pericàs, Juan M. (Universitat Pompeu Fabra) ; Picazo, Sergi, 1980- (Crític) ; Plandiura, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Recio, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Riba i Romeva, Carles (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Ridao, Joan, 1967- (Universitat de Barcelona) ; Riol, Ricard (Associació per a la Promoció del Transport Públic) ; Rubiés, Jose Luis (Ajuntament de Barcelona) ; Sales i Campos, Albert (Universitat Pompeu Fabra) ; Sanahuja, Ramon (Ajuntament de Barcelona) ; Subirana, Moisès (Àrea metropolitana de Barcelona) ; Subirats, Joan (Subirats i Humet) ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tello, Enric (Universitat de Barcelona) ; Trilla i Bellart, Carme (Hàbitat3) ; Vilalta, Maite (Universitat de Barcelona) ; Vilanova, Josep Ma (Universitat Politècnica de Catalunya)
Barcelona : Crític, 2017  
61.
12 p, 1.1 MB La meritocracia en la mente del profesorado : un análisis de los discursos docentes en relación al éxito, fracaso y abandono escolar / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo del artículo es poner de manifiesto las concepciones implícitas de clase social que se esconden bajo los discursos y prácticas del profesorado cuando se refieren a los procesos de éxito, fracaso y abandono escolar de su alumnado. [...]
The objective of the paper is to analyse the implicit conceptions of social class hidden in teachers' discourses and practices when referring to their students' processes of educational success, failure or drop out. [...]

2015
Revista de la Asociación de Sociología de la Educación, Vol. 8 Núm. 3 (2015) , p. 349-360  
62.
21 p, 306.2 KB Naming and blaming early school leavers : an analysis of education policies, discourses and practices in Spain / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Early school leaving (ESL) is one of the main challenges facing the Spanish education system. With 24, 9% of the population made up by 18-24 year olds who have not completed compulsory secondary schooling or pursued further or higher education,1 Spain thereby doubles the ESL percentage regarding the EU-27 (12. [...]
Palgrave Macmillan, 2015 - 10.1057/9781137415356
Power and education. Contexts of oppression and opportunity, 2015, p. 146-166  
63.
6 p, 395.1 KB L'abandonament escolar en context : algunes reflexions després del Seminari Abjoves / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Els dies 12 i 13 de maig del 2016 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona el Seminari Internacional ABJOVES (http://ABJOVES. es/seminario/). El seminari, concebut com a acte de cloenda del projecte I+D+i L'abandonament escolar prematur a Espanya: una anàlisi de les decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves va comptar amb l'assistència de més de 140 persones que des de diferents institucions -universitats, administracions educatives, centres educatius, etc. [...]
2016
butlletí inf@ncia, Núm. 97 (setembre 2016)  
64.
22 p, 265.3 KB De la educación a la educabilidad : una aproximación sociológica a la experiencia educativa del alumnado en situación de pobreza / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este texto explora las relaciones entre las diversas formas de experimentar la pobreza y las posibilidades de aprovechamiento educativo de niños y niñas que viven en condiciones de pobreza. El trabajo recurre al concepto de condiciones de educabilidad para reflejar cómo las diversas dimensiones de la experiencia de la pobreza facilitan o impiden el éxito de las prácticas educativas y el aprendizaje de los alumnos pobres. [...]
This article explores the effects of different forms of experiencing poverty on the possibilities for poor individuals to make the most of their education. The study uses the concept of conditions of educability to refl ect how the different dimensions of the experience of poverty facilitate or hinder the success of educational practices and the learning of poor students. [...]

2013
Praxis Sociológica, Núm. 17 (2013) , p. 67-88  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 127 registres trobats   inicianterior55 - 64següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.