Resultats globals: 334 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 58 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 3 registres trobats
Llibres i col·leccions, 3 registres trobats
Documents de recerca, 11 registres trobats
Materials acadèmics, 259 registres trobats
Articles 58 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
2 p, 58.7 KB Presentació / Carbonell i Manils, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 16/03/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
2.
2 p, 1.0 MB Pensant des de les Pandèmies / Vallverdú, Jordi 1973- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 17/03/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
3.
2 p, 122.6 KB D'allò mateix (1865) / Cassany Cels, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 18/03/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
4.
2 p, 69.9 KB La pesta d'Atenes / Puigvert i Planagumà, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 20/03/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
5.
2 p, 780.9 KB Immortal Tolstoi / Branchadell, Albert 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 24/03/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
6.
2 p, 55.3 KB Pensant en altres invasions / Martín Alegre, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 26/03/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
7.
2 p, 876.7 KB Mort a Venècia / Carbonell i Manils, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 27/03/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
8.
2 p, 772.9 KB Les oques van descalces / Carbonell i Manils, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Cortés, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 30/03/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
9.
2 p, 664.4 KB Detentus egreditudine unde mori timeo. Malaltia i mort medieval / Iglesias-Fonseca, J. Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 01/04/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  
10.
2 p, 833.0 KB La nació sencera s'atura / Font Paz, Carme 1972- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Text publicat com a notícia a la web de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona el 02/04/2020.
2020 (Llibres i música en temps de desassossec)  

Articles : 58 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 3 registres trobats  
1.
1 p, 4.7 MB L'Edat Mitjana / Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa de mà del concert gratuït titulat "L'Edat Mitjana" a càrrec del Cor Phinensis sota la direcció d'Aleix Oliveras dins el cicle Ribermúsica celebrat el 5 de febrer de 1999 a les 22h.
1999 (Cicle de Música antiga al Convent de Sant Agustí)  
2.
1 p, 2.9 MB El Barroc / Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa de mà del concert gratuït titulat "El Barroc": "Dulce desdén" o morir d'amor al segle XVII a càrrec de Marta Rodrigo (veu), Alfred Fernández (arxillaüt) a partir de la Música vocal del Purcell, Johnson, Frescobaldi, Hidalgo, Sanz . [...]
1999 (Cicle de Música Antiga al Convent de Sant Agustí)  
3.
1 p, 4.6 MB El Renaixement / Rifé i Santaló, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona)
Programa de mà del concert gratuït titulat "El Renaixement" a càrrec del violinista de viola da gamba Jordi Comella, a partir de les obres de Diego Ortiz "Recercadas del Trattado de Glosas" i Tobias Hume "Musical Humors" dins el Cicle Ribermúsica, celebrat el 5 de febrer de 1999 a les 22h.
1999 (Cicle de Música antiga al Convent de Sant Agustí)  

Llibres i col·leccions 3 registres trobats  
1.
"El reconocimiento del tío y la sobrina" de Pedro Rodríguez y Pablo Esteve como intento de renovación de la tonadilla escénica / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Institut Valencià de la Música, 2009 (Serie Mayor. Biblioteca de Música Valenciana)
Miscelánea musical en homenaje a Josep Climent, canónigo prefecto de música de la Catedral Metropolitana de Valencia, con motivo de su octogésimo aniversario, 2009, p. 345-400  
2.
Estudio Tonadillas. Volumen 2 : Obras a partir de 1785 / Pessarrodona, Aurèlia 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este volumen contiene el estudio y edición crítica de once tonadillas de Jacinto Valledor (Madrid, 1744 - ¿Madrid?, 1809) compuestas entre 1785 y 1797, cuyos materiales originales manuscritos se conservan en la Biblioteca Histórica Municipal de Madrid, el Real Conservatorio Superior de Música de Madrid y el Fondo Subirá de la Biblioteca de Catalunya en Barcelona. [...]
Madrid : Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), 2022 (Monumentos de la Música Española)  
3.
20 p, 882.6 KB Inventari dels Fons Musicals de Catalunya (IFMuC), un proyecto de la Universitat Autònoma de Barcelona al servicio del patrimonio musical de Cataluña: balance y bases tecnológicas / Gregori Cifré, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Badal Pérez-Alarcón, Carles
Esta contribución se propone dar a conocer los objetivos del proyecto Inventari dels Fons Musicals de Catalunya (IFMuC), iniciado en 2001, y analizar los principales logros durante sus primeros veinte años de trayectoria en pro de la recuperación, estudio y difusión del patrimonio musical histórico catalán. [...]
Kassel : Edition Reichenberger, 2021 (De Música 29)
Musicología en web. Patrimonio musical y Humanidades Digitales, 2021, p. 267-286  

Documents de recerca 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
269 p, 9.9 MB La inclusión del alumnado con sordera en el aula de música de Educación Infantil y Educación Primaria / Lafuente Carrasco, Álvaro ; Jurado de los Santos, Pedro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
Aquest treball explora el grau d'inclusió de l'alumnat amb sordesa a l'aula de música d'Educació Infantil (EI) i Educació Primària (EP) en una comarca catalana, en termes de gaudi, participació i assoliment en les activitats i continguts que estableix el currículum de referència per a aquestes etapes. [...]
2019 (La inclusión del alumnado con sordera en el aula de música de Educación Infantil y Educación Primaria)  
2.
80 p, 2.0 MB L'ornamentació lliure en les sonates metòdiques de Telemann / Lledó Ponsati, Llorenç ; Casademunt, Sergi ; Escola Superior de Música de Catalunya
Durant la primera meitat del segle XVIII, l'ornamentació de la melodia en els moviments lents sovint no s'anotava a la partitura, i es deixava en mans de l'intèrpret la seva improvisació. És, per tant, una de les decisions interpretatives que el músic actual ha de prendre a l'hora d'abordar aquest repertori. [...]
Durante la primera mitad del siglo XVIII, la ornamentación de la melodía en los movimientos lentos a menudo no se escribía en las partituras, y se dejaba en manos del intérprete su improvisación. [...]
During the first half of the eighteenth century it was common not to write down ornamentations in slow movements. It's improvisation was left at performer's will. This is one of the interpretative challenges that modern performers face today when playing such repertoire. [...]

2014  
3.
187 p, 27.0 MB Gustav Leonhardt i els seus registres discogràfics de J.S. Bach : una aproximació estilística a les gravacions de la partita BWV 829 / Hernández Barrios, Irene ; Artigas Pina, Javier ; Escola Superior de Música de Catalunya
Gustav Leonhardt (1928-2012) ha estat un dels pioners en el revival de la música antiga i és una figura clau en el desenvolupament de la interpretació de la música per a clavicèmbal en la segona meitat del segle XX. [...]
Gustav Leonhardt (1928-2012) ha sido uno de los pioneros en el revival de la música antigua y una figura clave para el desarrollo de la interpretación de la música para clavecín de la segunda mitad del siglo XX. [...]
Gustav Leonhardt (1928-2012) has been one of the pioneers of the early music revival and a key figure in the development of the interpretation of music for harpsichord in the second half of 20th century. [...]

2017  
4.
54 p, 1.2 MB Singing Desire : erotismo y deseo en las canciones para laúd en Inglaterra, 1597-1615 / Sánchez Rojo, María Fernanda ; Chiantore, Luca ; Escola Superior de Música de Catalunya ; Universitat Autònoma de Barcelona
Las canciones para laúd o ayres en la Inglaterra de finales del siglo XVI y principios del XVII además de ser un género muy importante dentro de la música inglesa, son una manifestación cultural de varios ámbitos, tales como patronaje, comercio, género, clase social, filosofía y religión. [...]
The lute songs or ayres in the turn of the 17th century in England, as well as being an important genre in English music, are evidence of patronage, gender, social class, philosophy and religion. The ayres, with their erotic lyrics in combination with the voice and the sensuous music of the lute or violl, allowed entrance into a world of sentiment, but they also represented a way of thinking and a rhetorical awareness. [...]
Les cançons per a llaüt o les ayres a l'Anglaterra de finals del segle XVI i principis del XVII, a més de seu un gènere molt important dintre de la música anglesa, són una manifestació cultural de varis àmbits, com ara el patronatje, comerç, gènere, classe social, filosofia i religió. [...]

2015  
5.
1 p, 93.9 KB L'obra de Guillaume de Machaut en el Manuscrit Mòdena, Biblioteca Estense, a.M.5.24 / Casadevall i Crespo, Oriol ; Asensio Palacios, Juan Carlos ; Escola Superior de Música de Catalunya ; Universitat Autònoma de Barcelona
Entre finals del segle XIV i principis del XV es data la redacció del Manuscrit Mòdena, Biblioteca Estense, . M. 5. 24, un dels principals manuscrits del moment que han arribat als nostres dies, essent un element culminant pel que fa a penetració de l'art polifònic francès a la Itàlia d'inicis del '400. [...]
Entre finales del siglo XIV y principios del XV se data la redacción del Manuscrito Módena, Biblioteca Estense, . M. 5. 24, uno de los principales manuscritos del momento que han llegado a nuestros días, convirtiéndose en un elemento culminante en cuanto a la penetración del arte polifónico francés en la Italia de principios del '400. [...]
Between the late fourteenth and early fifteenth date the writing of the Manuscript Modena, Biblioteca Estense, . M. 5. 24, one of the manuscripts of the time that have reached today, to be a culminating element in terms of penetration art in Italy of French polyphonic early '400. [...]

2015
3 documents
6.
54 p, 2.8 MB Lyra Viol "Instrument de música domèstica" / Casademunt i Riera, Anna ; Casademunt, Sergi ; Escola Superior de Música de Catalunya ; Universitat Autònoma de Barcelona
El propòsit d'aquest treball és donar a conèixer la lyra viol i la seva música. Entre d'altres maneres de tocar aquest instrument, mostrar com aquest servia per acompanyar la veu, així com arranjar peces polifòniques tal i com trobem en publicacions de l'època. [...]
El propósito de este trabajo es dar a conocer la lyra viol y su música. Entre otras maneras de tocar este instrumento, mostrar la lyra viol como instrumento de acompañamiento de la voz, así como arreglar piezas polifónicas de consort de violas, como encontramos en publicaciones de la época. [...]
The purpose of this essay is to make the lyra viol and its music known. Among other ways of playing this instrument, I also intend to show the lyra viol as an accompaniment to the voice, and to arrange consort polyphonic pieces, similar to those found in printed music of that time. [...]

2015
2 documents
7.
88 p, 6.0 MB Seguidilles, fandangos i boleros a les sonates ibèriques per tecla dels compositors Domenico Scarlatti, José de Nebra i Antoni Soler / Cabiró Berenguer, Ariadna ; Artigas Pina, Javier ; Escola Superior de Música de Catalunya ; Universitat Autònoma de Barcelona
Aquest projecte neix amb la finalitat d'oferir una perspectiva sobre les sonates ibèriques de les dècades centrals del segle XVIII, i en concret dels cèlebres compositors Domenico Scarlatti, José de Nebra i Antoni Soler, centrada en alguns dels balls de major popularitat a l'època com són les seguidilles, els fandangos i els boleros. [...]
Este proyecto nace con la finalidad de ofrecer una perspectiva sobre las sonatas ibéricas de las décadas centrales del siglo XVIII, concretamente de los célebres compositores Domenico Scarlatti, José de Nebra y Antoni Soler, centrada en algunos de los bailes de mayor popularidad en la época, como son las seguidillas, los fandangos y los boleros. [...]
This project has the aim to offer a perspective about the iberian sonates of the XVIIIth century, specially those written by Domenico Scarlatti, José de Nebra and Antoni Soler, and based in some of the most popular dances in that time, like seguidilla, fandango and bolero. [...]

2015  
8.
1 p, 123.2 KB La cantata humana para voz solista en la Península Ibérica a finales del siglo XVII y inicios del XVIII : estudio y edición musical de parte del códice 82 de la Colección Pombalinas de la Biblioteca Nacional de Portugal / Gerhardt Rosário, Lucinda ; Asensio Palacios, Juan Carlos ; Escola Superior de Música de Catalunya ; Universitat Autònoma de Barcelona
La cantata humana per a veu solista a la Península Ibèrica a finals del segle XVII i inicis del XVIII. Estudi i edició musical d'una part del còdex 82 de la Colección Pombalinas de la Biblioteca Nacional de Portugal.
2015
6 documents
9.
115 p, 13.0 MB La retorica delle sarabandes : ricerca retorica nelle prime tre sarabandes delle Sechs Partiten für klavier di J. S. Bach / Colonna, Valentina ; López Cano, Rubén, 1966- ; Escola Superior de Música de Catalunya ; Universitat Autònoma de Barcelona
La presente tesi di ricerca si propone di studiare la danza della sarabanda come capolavoro di musica, retorica e poesia in tre delle Sechs Partiten für klavier di J. S. Bach (BWV 825-830). Lo studio svolto è fondamentalmente di tipo retorico: permette di individuare e interpretare la struttura oratorialepoetica del discorso letterario-musicale nelle tre danze scelte e di imarcarne i suoi aspetti più salienti di ritmica e ornatus. [...]
This final dissertation examines the sarabande dance in three of Sechs Partiten für klavier by J. S. Bach (BWV 825-830) and aims to prove them as a masterpiece of music, rhetoric and poetry. The study is based on a rhetorical analysis that allows to find and interpret the oratorical-poetic structure of the literary-musical discourse in the three dances, bringing to light the most salient aspects of rhythm and ornatus. [...]
Esta tesis tiene como objetivo estudiar el baile de la zarabanda como una obra maestra de la música, la retórica y la poesía en tres de las Sechs Partiten für Klavier de J. S. Bach (BWV 825-830). [...]

2015 (Falta definir l'equivalència a la col·lecció del DDD)  
10.
84 p, 2.8 MB Interpretació amb baixó de les Lamentacions a la Mallorca dels segles XVIII i XIX / Caselles Gisbert, Pere ; Borràs i Roca, Josep ; Escola Superior de Música de Catalunya ; Universitat Autònoma de Barcelona
Aquest treball es centra en les lamentacions de Setmana Santa escrites a Mallorca durant els segles XVIII i XIX i el possible ús del baixó en la seva execució. La recerca sobretot te un objectiu pràctic: aquest estudi permetrà fer una proposta d'interpretació amb el baixó d'una de les lamentacions monòdiques trobada a la Catedral de Mallorca a partir de les informacions que es desprenen d'aquest i d'altres contextos similars.
Este Trabajo se centra en las lamentaciones de Semana Santa escritas en Mallorca durante los siglos XVIII y XIX i el posible uso del bajón en su ejecución. La investigación sobre todo tiene un objetivo práctico: este estudio permitirá hacer una propuesta de interpretación con el bajón de una de las lamentaciones monódicas encontrada en la Catedral de Mallorca a partir de las informaciones que se desprenden de este y de otros contextos similares.
This work is focused on the Easter lamentations, written in Mallorca through the XVIII and XIX centuries, and the probable use of the curtal in their performance. The research has one mainly practical objective: this study will allow doing a proposal of interpretation by playing the curtal in one of the monodic lamentations found in the Cathedral of Mallorca, as it can be deduced from the informations within this context and also from different ones similar to this.

2015 (Falta definir l'equivalència a la col·lecció del DDD)  

Documents de recerca : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Materials acadèmics 259 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 111.0 KB La Recerca Musical en l'Entorn Urbà Contemporani [40829] / Martinez Garcia, Silvia Victoria ; Gan Quesada, German ; López Gómez, Lidia ; Gonzalez Gonzalez, Sergio ; Kaufman, Gabrielle ; Bolton, Tess ; Alonso Tomás, Diego ; Caceres Piñuel, Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
- Introduir les principals línies de debat de la recerca contemporània sobre pràctiques musicals en l'espai urbà. - Dominar metodologies d'anàlisi historiogràfica, estètica i musicològica a l'estudi de les músiques urbanes. [...]
- Introduce the main lines of debate of contemporary research on musical practices in urban space. - Mastering methodologies of historiography, aesthetic and musicological analysis in the study of urban music. [...]
- Introducir las principales líneas de debate de la investigación contemporánea sobre prácticas musicales en el espacio urbano. - Dominar metodologías de análisis historiográfico, estético y musicológico en el estudio de las músicas urbanas. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
2.
7 p, 118.7 KB Estratègies i Recursos Educatius per al Professorat de Música [40828] / Gonzalez Martin, Cristina ; Gassull Bustamante, Cecilia ; Carrillo, Carmen (Carrillo Aguilera) ; Rey Garegnani, Mauricio ; Ortin Lozano, Ruth ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Comprendre les claus de la recerca en educació musical per generar recursos, avançar, innovar i transferir coneixement. Aprofundir sobre la pràctica docent i els recursos en diferents àmbits fonamentals de l'educació musical: la didàctica, les TIC, l'educació emocional i la veu. [...]
- Understand the keys to research in music education to generate resources, advance, innovate and transfer knowledge. - Learn more about teaching practice and resources in different fundamental areas of music education: didactics, ICT, emotional education and voice. [...]
- Comprender las claves de la investigación en educación musical para generar recursos, avanzar, innovar y transferir conocimiento. - Profundizar sobre la práctica docente y los recursos en distintos ámbitos fundamentales de la educación musical: la didáctica, las TIC, la educación emocional y la voz. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
3.
5 p, 107.0 KB Tècniques Aplicatives de l'Etnomusicologia [43190] / Roquer Gonzalez, Jordi ; Ayats Abeyà, Jaume 1960- ; Gonzalez Martin, Cristina ; Casals Ibañez, Albert ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
-Aplicar les metodologies d'investigació segons els criteris propis de la recerca en etnomusicologia. -Coneixer les principals tecnologies aplicades a la recerca en l'àmbit de l'etnomusicologia. -Comprendre les interrelacions entre l'etnomusicologia i l'educació, així com també amb la transmissió de la música. [...]
-Apply the research methodologies according to the criteria of research in ethnomusicology. -To know the main technologies applied to research in the field of ethnomusicology. -To understand the interrelations between ethnomusicology and education, as well as the transmission of music. [...]
Aplicar las metodologías de investigación según los criterios propios de la investigación en etnomusicología. Conocer las principales tecnologías aplicadas a la investigación en el ámbito de la etnomusicología. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
4.
7 p, 112.6 KB Treball de Final de Màster [43188] / López Gómez, Lidia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El Treball de Final de Màster (TFM) és l'instrument principal per a la comprovació de l'assoliment, per part dels estudiants, de les competències associades al títol. En aquest sentit, el TFM està dissenyat per a permetre una avaluació global i sintètica de les competències específiques i transversals associades al títol, mitjançant un treball que demostri la capacitat per a aplicar-les a la seva futura tasca docent, investigadora o professional, i ha de mostrar, doncs, l'assoliment no només de continguts sinó també d'estratègies, recursos i eines metodològiques adients per a expressar els resultats de recerca amb correcció i propietat estructural i terminològica. [...]
The Master's Degree's Dissertation (Treball de Fi de Màster, TFM) is the main tool to avaluate the achievement of the competencies associated with the degree. In this way, the TFM is conceived in order to allow for a general and synthetic assessment of the degree's specific and transversal competencies, by means of a research work that demonstrates the student's ability to apply them to his/her forthcoming teaching, researching or performing tasks. [...]
El Trabajo Final de Máster (TFM) es el instrumento principal para comprobar la posesión, por parte del alumnado, de las competencias asociadas al título. De esta manera, el TFM está diseñado para permitir una evaluación global y sintética de las competencias específicas y transversales del título, por medio de un trabajo que demuestre la capacidad para aplicarlas a su futura labor docente, investigadora o profesional, y ha de mostrar, pues, la posesión tanto de contenidos como de estrategias, recursos y herramientas metodológicas apropiadas para expresar los resultados de la investigación con corrección y propiedad estructural y terminológica. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1382]
3 documents
5.
4 p, 101.6 KB La Praxi Interpretativa de la Música Antiga [42206] / Ayats Abeyà, Jaume 1960- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
- Adquirir les eines adients per a gestionar i posar en pràctica projectes (concerts) de música antiga. - Detectar, analitzar i valorar els diversos elements que intervenen en la gestió i realització d'un projecte de música antigua, a fi de emprar-los de manera que afavoreixin l'interès i vàlua del projecte, així com el seu resultat final. [...]
- Acquire the necessary tools to manage and carry out early music projects (concerts). - Identify, analyse and assess all elements involved in the management and implementation of an early music project. [...]
Adquirir las herramientas necesarias para poder gestionar y llevar a la práctica proyectos (conciertos) de música antigua. Detectar, analizar y valorar los distintos elementos que intervienen en la gestión y realización de un proyecto de música antigua, para utilizar estos elementos de manera que favorezcan el interés y el valor del proyecto, así como su resultado final. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1382]
3 documents
6.
9 p, 121.5 KB Anàlisi i Notació de la Música Antiga [42204] / Ayats Abeyà, Jaume 1960- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Dotar a l'alumne d'un panorama general sobre l'evolució de l'escritura musical. Relacionar les pràctiques orals d'altres disciplines i l'aparició de l'escritura com el mateix procés del fet musical. [...]
1. - Providing students with an overview of the evolution of musical notation. 2. - Relating oral practices from other disciplines with the appearance of notation as the same process of the musical event. [...]
Dotar al alumnado de un panorama general sobre la evolución de la escritura musical. Relacionar las prácticas orales de otras disciplinas y la aparición de la escritura con el mismo proceso del hecho musical. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1382]
3 documents
7.
6 p, 110.3 KB Metodologia de la Recerca en Ciències de la Música i Aplicació Interpretativa de la Recerca [42203] / Ayats Abeyà, Jaume 1960- ; Gassull Bustamante, Cecilia ; Carrillo, Carmen (Carrillo Aguilera) ; Caceres Piñuel, Maria ; Casals Ibañez, Albert ; Perez Moreno, Jessica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1) Demostrar el coneixement i la comprensió a un nivell avançat els fonaments teoricopràctics i les aplicacions metodològiques de la investigació en musicologia, en educació i en interpretació musicals. [...]
This module aims to introduce students to research in music. The objectives are: 1- To show a solid knowledge of methods and techniques of research. 2- To know the main problems related to research in music. [...]
1) Demostrar el conocimiento y la comprensión a un nivel avanzado los fundamentos teórico-prácticos y las aplicaciones metodológicas de la investigación en musicología, en educación y en interpretación musicales. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1382]
3 documents
8.
6 p, 109.8 KB Fonaments Teòrics de la Interpretació de la Música Antiga [42201] / Ayats Abeyà, Jaume 1960- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
1) Conèixer els orígens històrics del moviment Early Music. 2) Conèixer els fonaments teòrics de la interpretació musical. 3) Conèixer els criteris teòrics específics de la interpretació de la música antiga segons el moviment conegut com a històricament ben documentat (HIP). [...]
1) Knowledge of the origins of the Early Music movement. 2) Knowledge of the theoretical foundations of musical performance. 3) Knowledge of the specific theoretical criteria for the interpretation of Early music according to the movement known as historically informed performance. [...]
1) Conocer los orígenes del movimiento Early Music. 2) Conocer los fundamentos teóricos de la interpretación musical. 3) Conocer los criterios teóricos específicos de la interpretación de la música antigua de acuerdo al movimiento conocido como históricamente bien documentado. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1382]
3 documents
9.
6 p, 111.5 KB Metodologia de la Recerca en Musicologia Històrica [40827] / Gan Quesada, German ; Rife Santalo, Jordi ; Colantuono, Maria Incoronata ; Daufi Rodergas, Francisco Javier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
- Discutir diverses metodologies de recerca dins de l'àmbit de la musicologia històrica. - Oferir eines útils de recerca, segons una doble dimensió teòric-pràctica, per a la recerca en arxius, biblioteques i centres de documentació. [...]
On successfully completing this subject, students will be able to: - Discuss different research methodologies relating to historical musicology. - Offer useful approaches, both theoretical and practical, to archival and library research. [...]
- Discutir diversas metodologías de investigación en el ámbito de la musicología histórica. - Brindar herramientas útiles de investigación, en su doble dimensión teórico-práctica, para el trabajo en archivos, bibliotecas y centros de documentación. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents
10.
8 p, 118.7 KB Didàctica de la Música [40825] / Viladot Vallverdu, Laia ; Casals Ibañez, Albert ; Escoda Domenech, Joan ; Perez Moreno, Jessica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura mostrarà el destacat paper que la música hauria de desenvolupar al llarg del cilce vital (sobretot en relació a l'educació reglada), així com l'aportació de models i recursos per a les diferents etapes educatives i contextos formals d'aprenentatge. [...]
The subject will show the outstanding role that music should develop throughout the life cycle (especially in realtion to formal education) as well as the contributions of models and resources for the different educational stages and formal learning contexts. [...]
La asignatura mostrará el destacado papel que la música debería de desarrollar a lo largo del ciclo vital (sobre todo en relación con la educación reglada) así como la aportación de modelos y recursos para las diferentes etapas educativas y contextos formales de aprendizaje. [...]

2023-24
Màster Universitari en Musicologia, Educació Musical i Interpretació de la Música Antiga [1381]
3 documents

Materials acadèmics : 259 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.