Resultados globales: 48 registros encontrados en 0.03 segundos.
Artículos, Encontrados 41 registros
Documentos de investigación, Encontrados 7 registros
Artículos Encontrados 41 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
26 p, 4.9 MB Jaciments, ritmes i dinàmiques d'implantació i explotació del territori al neolític antic (5.500-4.500 cal BC) : el Pirineu i les serralades prepirinenques / Palomo Pérez, Antoni (Museu d'Arqueologia de Catalunya) ; Gassiot Ballbè, Ermengol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Bosch, Àngel (Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles) ; Mazzucco, Niccolò (University of Pisa. Department of Civilizations and Forms of Knowledge) ; Tarrús Galter, Josep (Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles) ; Díaz Bonilla, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Andreaki, Vasiliki ; Obea Gómez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Barceló, Juan A (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Salvador Baiges, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Rosillo Turrà, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Rodríguez Antón, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Piqué Huerta, Raquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Prehistòria) ; Terradas Batlle, Xavier (Institució Milà i Fontanals) ; Clemente Conte, Ignacio (Institució Milà i Fontanals) ; Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)
La recerca sobre el neolític ha considerat fins fa relativament poc els Pirineus com un actor secundari en el procés d'introducció de les formes de vida agrícoles i ramaderes en contraposició a les serralades pre i litorals i de la depressió central. [...]
Research on the Neolithic has until recently considered the Pyrenees as a secondary player in the process of introducing agricultural and livestock life forms as opposed to the pre- and coastal mountain ranges and the central depression. [...]

2022
Cypsela, Vol. 22 (2022) , p. 55-80 i 259-284
2 documentos
2.
10 p, 512.7 KB Anàlisi de textos argumentatius sobre el cicle de l'aigua : ús del coneixement científic en el posicionament d'una controvèrsia sòcio-científica / Pardo-Camacho, Cristina (Institut Sant Quirze del Vallès) ; Gayán Rico, Maria Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Per a posicionar-se i argumentar en un dilema de dimensions científiques i socials és necessària l'alfabetització científica, per tal d'assegurar que la decisió és presa de forma lliure i informada. [...]
Arguing and taking a position in a scientific and social dilemma lies in science literacy, to ensure the decision is made in a free and informed manner. In classroom practice, knowledge transferability is complex, thus using real-life plausible contexts which requires an active role from the main public may have many benefits from an educational perspective. [...]
Para posicionarse y argumentar en un dilema de dimensiones científicas y sociales se necesita la alfabetización científica, con el fin de asegurar que la decisión se toma de forma libre e informada. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.460
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 40-49 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
3.
29 p, 663.4 KB Propuesta didáctica para trabajar la sintaxis en una Gramática Orientada a las Competencias en segundo y tercero de la ESO / Poza Álvarez, Manuela (IES PUÇOL) ; Salinas Sánchez, Alicia (IES Clot del Moro)
La enseñanza de la sintaxis y de la gramática orientada a las competencias no es algo sencillo ni que se lleve a cabo a nivel general en las aulas. Precisamente porque es necesaria una preparación y reflexión previas por parte del profesorado, proponemos una secuencia didáctica que introduzca la sintaxis siguiendo esta metodología. [...]
L'ensenyament de la sintaxi i de la gramàtica orientada a les competències no és una cosa senzilla ni que es dugui a terme a nivell general a les aules. Precisament perquè cal una preparació i reflexió prèvies per part del professorat, proposem una seqüència didàctica que introdueixi la sintaxi seguint aquesta metodologia. [...]
The teaching of syntax and grammar oriented to competences is not something simple nor is it carried out at a general level in the classroom. Precisely because prior preparation and reflection by teachers is necessary, we propose a didactic sequence that introduces syntax following this methodology. [...]

2021 - 10.5565/rev/regroc.73
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 110-138 (Gramática en el aula)  
4.
9 p, 222.4 KB L'ús de les tècniques de reproducció assistida : una nova mirada sobre la reproducció i l'embaràs humà basada en el debat i l'argumentació / Vila Gatius, Jaume (INS Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ; Montalban Quesada, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'alfabetització científica promou apropar la ciència a tothom formant ciutadans amb capacitat de comprendre, decidir i actuar en temes científics. Per aconseguir-ho, una de les estratègies en l'àmbit pedagògic és vincular els coneixements científics a la vida quotidiana. [...]
Scientific literacy promotes putting science closer to people and educating citizens with ability to understand, decide and act in scientific issues. One strategy for that in pedagogy is to bind scientific knowledge and everyday life together. [...]
La alfabetización científica promueve acercar la ciencia a todos formando ciudadanos con capacidad de comprender, decidir y actuar en temas científicos. Para conseguirlo, una de las estrategias en el ámbito pedagógico es vincular los conocimientos científicos a la vida cotidiana. [...]

2021 - 10.5565/rev/ciencies.440
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 42 (2021) , p. 23-31 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
5.
21 p, 661.2 KB Regulación metacognitiva y actividad metalingüística durante el proceso de composición escrita en colaboración a partir de la lectura de fuentes diversas / Reig, Aina (Universitat de València)
En este artículo se presenta un estudio de caso con el que se indaga en el proceso de escritura desencadenado por la lectura de fuentes de documentación diversas. Para llevar a cabo la investigación, se implementa en un aula de secundaria una secuencia didáctica basada en la modalidad de escritura cooperativa. [...]
In this paper we present a case study that explores the writing process based on reading multiple sources. To carry out the research, we implement an instructional sequence based on the cooperative writing modality in a secondary classroom. [...]
En aquest article es presenta un estudi de cas amb el qual s'indaga en el procés d'escriptura quan aquest procés està desencadenat per la lectura de fonts de documentació diverses. Per portar a terme la recerca, s'implementa en una aula de secundària una seqüència didàctica basada en la modalitat d'escriptura cooperativa. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.857
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e857 (Articles)  
6.
17 p, 952.8 KB Aprender gramática mientras se escribe : actividad metalingüística y proceso de escritura cooperativa en el marco de una secuencia didáctica / Tormo Guevara, Elisa (IES Salvador Gadea (Aldaia, Valencia))
Este artículo explora la actividad metalingüística que se desencadena en el proceso de composición escrita cooperativa de una reseña por parte de alumnos de secundaria en el marco de una secuencia didáctica. [...]
This article explores the metalinguistic activity that is triggered in the process of cooperative writing of a review by Secondary students within an instructional sequence. The intervention combines explicit metalinguistic reflection tasks with language use tasks in a writing situation in small groups. [...]
Aquest article explora l'activitat metalingüística que es desencadena en el procés de composició escrita cooperativa d'una ressenya per part d'alumnes de Secundària en el marc d'una seqüència didàctica. [...]
Cet article explore l'activité métalinguistique déclenchée dans le processus coopératif de composition écrite d'une revue par des élèves d'Éducation Secondaire dans le cadre d'une séquence didactique. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.820
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 2 (may-june 2020) , e820 (Articles)  
7.
20 p, 423.2 KB L'ensenyament de la sintaxi atenent les intel·ligències múltiples / Ramon Sitjar, Margalida (Universitat de les Illes Balears)
Partint del pressupòsit que cal atorgar un nou enfocament a l'ensenyament de la sintaxi dins l'ESO, aquest article proposa redefinir-ne l'estudi i aplicar-hi la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner. [...]
Operating from the assumption that there needs to be a new approach to the teaching of syntax within secondary education, this article aims to redefine its study and introduce the application of the Multiple Intelligences theory by Howard Gardner. [...]

2019 - 10.5565/rev/regroc.45
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 2 Núm. 1 (2019) , p. 117-136 (Articles)  
8.
6 p, 84.6 KB A Sequência Didática-Interativa (SDI) mediada pela construção de imagens : o conceito de digestão humana / de Albuquerque, Tereza Cristina Cavalcanti (Universidade Federal de Alagoas) ; Costa, Jefferson Silva (Universidade Federal Rural de Pernambuco) ; Carneiro-Leão, Ana Maria Dos Anjos (Universidade Federal Rural de Pernambuco)
Na Educação em Ciências o uso de imagens é uma prática inerente ao ensino. A produção e a leitura imagética, no entanto, é uma prática ainda pouco usual, mas que possibilita a reelaboração conceitual e o exercício da linguagem visual, importantes habilidades para a aprendizagem científica. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1141-1146  
9.
6 p, 89.2 KB Sequência didática sobre Fármacos : análise de uma visita de campo a partir de aspectos da Teoria da Atividade de Leontiev / De Brito Cruz, Maria Eduarda (Universidade Federal Rural de Pernambuco) ; Tavares Santos Batinga, Verônica (Universidade Federal Rural de Pernambuco)
Este trabalho analisou o desenvolvimento de uma visita de campo, com base em categorias da teoria da atividade de Leontiev, a partir de uma sequência didática (SD) sobre o tema Fármacos. A SD foi elaborada a partir de pressupostos teóricos da abordagem de resolução de problemas e componentes sugeridos por Méheut (2005). [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1215-1220  
10.
6 p, 87.7 KB Avaliação de uma sequência didática para o ensino de Ecologia a partir do enfoque Ciência, Tecnologia, Sociedade e Ambiente / Santos Correia Rosa, Isabela (Universidade Federal de Sergipe) ; Friederichs Landim, Myrna (Universidade Federal de Sergipe)
Este trabalho apresenta parte de uma dissertação de mestrado sobre as possibilidades de inserção do enforque CTSA (Ciência, Tecnologia, Sociedade e Ambiente) nas aulas de Ecologia de professores de Biologia de três municípios de Sergipe, região Nordeste do Brasil (ROSA, 2014). [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 1435-1440  

Artículos : Encontrados 41 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 7 registros  
1.
10 p, 933.8 KB Disseny i Implementació d'un Sistema de Comunicacions Basat en Esteganografia de Xarxa Sobre els Protocols TCP i IP / Comet Monte, Sergi ; Megías Jiménez, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball presenta el disseny i implementacio d'un sistema estenogràfic per enviar un fitxer secret aprofitant els datagrames IP i segments TCP que es generen en una transmissió de streaming amb Plex. [...]
Este trabajo presenta el diseño e implementación de un sistema esteganográfico para enviar un archivo secreto aprovechando los datagramas IP y segmentos TCP generados en una transmisión de streaming con Plex. [...]
This article presents the design and implementation of a steganographic system to send.

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
171 p, 2.5 MB Aplicació de les noves tecnologies de seqüenciació massiva en la millora de la caracterització de la sang de cordó umbilical: gens HLA i polimorfisme CCR5-Δ32 / Enrich, E. ; Rudilla Salvador, Francesc, dir. ; Querol, Sergi, dir. ; Álvarez Pérez, Iñaki, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia
La sang de cordó umbilical és una font de cèl·lules mare pel trasplantament hematopoètic. Tot i el menor grau de compatibilitat HLA que s'ha acceptat, històricament, per aquest tipus de trasplantament, s'ha demostrat que tenir en compte els gens HLA-A, -B, -C i -DRB1 en alta resolució s'associa amb millors resultats de trasplantament. [...]
Umbilical cord blood is a rich source of stem cells useful for hematopoietic transplantation. Although this kind of transplantation is historically considered to need a lower level of HLA compatibility, high-resolution matching at HLA-A, -B, -C and -DRB1 genes has been associated to better transplantation outcomes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020.  
3.
157 p, 2.3 MB Efficient data management strategies for sequence alignment on heterogeneous clusters / Shaolong, Chen ; Senar Rosell, Miquel Àngel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius
Entre los sistemas de computación de alto rendimiento, el Intel Xeon Phi es un acelerador que resulta ser una alternativa muy atractiva para mejorar el rendimiento de aplicaciones con necesidades de cómputo intensas que tradicionalmente se ejecutan en sistemas basados en servidores multinúcleo. [...]
Among the high performance computing systems, the Intel Xeon Phi is an accelerator that turns out to be a very attractive alternative to improve the performance of applications with intense computing needs that are traditionally executed in systems based on multicore servers. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
288 p, 6.9 MB Seqüenciació exòmica en l'estudi molecular de les encefalopaties epilèptiques d'inici precoç / Marcé-Grau, Anna ; Macaya Ruiz, Alfons, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i Medicina Preventiva i Salut Pública) ; Rodríguez Álvarez, José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències
Les encefalopaties epilèptiques són una condició on les anomalies epileptiformes es postulen com a contribuïdores d'una alteració progressiva de la funció cerebral. Aquest treball se centra específicament en les Encefalopaties Epilèptiques d'Inici Precoç (EIEE), les quals són un grup d'encefalopaties epilèptiques amb inici al primer any de vida. [...]
Epileptic encephalopathy is a condition in which epileptiform abnormalities are believed to contribute to the progressive disturbance in cerebral function. This work is focused specifically on Early Infantile Epileptic Encephalopathies (EIEE), which are a group of Epileptic Encephalopathies which start within the first year of life. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
5.
33 p, 520.4 KB La metodología de los pares mínimos aplicada a la mejora de la escritura en Secundaria : los signos de puntuación / Bauzán García, Alba ; Cánovas Hernández, Germán, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
En este TFG se ha llevado a cabo una investigación para determinar si el uso de la metodología de los pares mínimos puede resultar beneficioso en la Enseñanza Secundaria Obligatoria. En particular, se ha querido comprobar si los ejercicios de reflexión gramatical podrían tener alguna incidencia en la mejora de la escritura de los alumnos y, por otra parte, si el uso de esta metodología podría cambiar la percepción que tiene el alumnado respecto a la relación entre el estudio de la gramática y su utilidad a la hora de contribuir a la mejora en la producción de textos.
En aquest TFG s'ha dut a terme una recerca per determinar si l'ús de la metodologia dels parells mínims pot resultar beneficiós en l'Ensenyament Secundari Obligatori. En particular, s'ha volgut comprovar si els exercicis de reflexió gramatical podrien tenir alguna incidència en la millora de l'escriptura dels alumnes i, d'altra banda, si l'ús d'aquesta metodologia podria canviar la percepció que té l'alumnat respecte a la relació entre l'estudi de la gramàtica i la seva utilitat a l'hora de contribuir a la millora en la producció de textos.

2018
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [808]  
6.
9 p, 10.1 MB Creación de una imagen con una secuencia de movimientos a partir de un vídeo para tablets Android / Rodríguez, Cristian ; Sánchez Pujadas, Francisco Javier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El propósito de este articulo, es demostrar como se puede plasmar una secuencia combinada de movimientos en una única imagen en Android. Se muestra tanto la metodología utilizada como las ideas principales iniciales y finales que han surgido a lo largo del proyecto. [...]
The purpose of this article is to demonstrate how to display a sequence of movements in a single image in android. This works shows both methodology used and the main initial and final ideas emerged douring the project which led the results shown in this document. [...]
El propòsit d'aquest article, és demostrar com es pot plasmar una seqüència combinada de moviments en una única imatge en Android. Es mostra tant la metodologia utilitzada com les idees principals incials i finals que han sorgit al llarg del projecte. [...]

2014
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
1 p, 1.7 MB Rediscover and actualitzation of the sequence motif for calmodulin recognition / Rodó i Morera, Jordi ; Pallarès i Goitiz, Irantzu, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2013
Grau en Bioquímica [814]  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.