1.
|
9 p, 534.0 KB |
La col·laboració de la Universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : el professorat de suport com a agent innovador a l'aula ordinària
/
Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat. This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
2.
|
9 p, 534.0 KB |
La col·laboració de la universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : El professorat de suport com agent innovador a l'aula ordinària.
/
Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.) ;
Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogía Aplicada) ;
Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat. This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016) , p. 1-9
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
22 p, 234.1 KB |
Programas de formación profesional de nivel 1 (PFI) : un estudio de caso desde la perspectiva docente
/
Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Salvà Mut, Francesca (Universitat de les Illes Balears) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Col·lectiu d'Investigació en Formació Ocupacional ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
DIM-EDAINET: Entornos de aprendizaje, innovación educativa i tecnologías ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Inclusión Social y Discapacidad (SIDIS) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
CRiEDO Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu
En estos primeros años de desarrollo de la actual formación profesional de nivel 1 consideramos necesario conocer, desde la percepción de los docentes, en qué claves se está desarrollando esta formación imprescindible para disminuir las tasas de abandono educativo temprano (AET) y para la inserción sociolaboral de los estudiantes sin el Graduado de Educación Secundaria Obligatoria. [...] Within these first years of development of these VET programmes, we consider that it is necessary to know, from the own teachers and students' perception, how this training is being developing. These programmes are crucial for tackling early school leaving and for the access of lots young people, who do not have the Compulsory Secondary Education Certificate, to educational, social and labour contexts. [...]
2017
Revista Qurriculum, Núm. 30 (Març 2017) , p. 103-124
|
|
6.
|
|
7.
|
18 p, 390.4 KB |
Funciones y escenarios de actuación del profesor universitario. Apuntes para la definición del perfil competencial
/
Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Navío Gámez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Los acelerados cambios que está viviendo nuestra sociedad (globalización, revolución tecnológica, multiculturalidad, incertidumbre valorativa,. . . ) afecta a las instituciones educativas. Estos cambios sociales, junto con la convergencia europea (Espacio Europeo de Educación Superior y Espacio Europeo de Investigación), el cambio de paradigma educativo (ahora centrado en el aprendizaje), el momento revisionista que viven las instituciones socioeducativas (nuevas exigencias de calidad, eficacia, eficiencia,. [...] The accelerated changes that our society is living (globalization, technological revolution, multiculturality, uncertainty valuation) are affecting the educative institutions. These social alterations next to the European convergence (European Space for Higher Education and European Space of Research), the educative paradigm changes (centred in learning), the revisionist moment that the socio-educative institutions are living (new exigencies of quality, effectiveness, efficiency) causes new demands and, in mid term, great amendments at the University. [...]
2008
Revista de la educación superior, Vol. 37 (2) Núm. 146 (2008), p. 115-132
|
|
8.
|
14 p, 516.8 KB |
Young peoples educational and employment profile in vocational initial programmes
/
Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The transition to adulthood is a complex process especially for unskilled young people who do not have the personal resources to function effectively in the educational contexts or in the workplace. Vocational initial programmes become a second chance for them, who are looking for new opportunities to access education in order to obtain a decent job in the future. [...] La transición a la edad adulta es un proceso complejo especialmente para aquellos jóvenes no cualificados que no disponen de recursos personales para funcionar eficazmente en contextos educativos o en el lugar de trabajo. [...]
2018
Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9 Núm. 1 (2018) , p. 125-137
|
|
9.
|
|
10.
|
|