Data: |
2015-16 |
Resum: |
L'assignatura contribueix a comprendre el fenomen educatiu dins la societat actual, mostrant la seva importància pel desenvolupament individual i col·lectiu de les persones i identificant a grans trets algunes de les problemàtiques més rellevants inherents al món de l'educació avui. Considera els marcs socials, normatius i institucionals com a referents generals on s'emmarca l'actuació d'un professional en un territori, aula o realitat concreta. L'assignatura també contribueix a l'orientació educativa de l'estudiantat de primer any a la facultat de Ciències de l'Educació, al presentar els possibles àmbits d'intervenció dels diferents professionals de l'educació i els contextos en que la seva actuació es desenvolupa. En aquest sentit, també té una clara funció propedèutica per cursos posteriors. Alguns dels objectius formatius que destacaríem són: Comprendre la realitat educativa com a síntesi de múltiples influències; Desenvolupar opinions sobre problemàtiques educatives actuals; Relacionar realitats educatives concretes amb decisions i opcions socioeducatives; Identificar els límits socials i normatius que emmarquen l'activitat pedagògica. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Català |
Titulació: |
Educació Infantil [2500797] ; Educació Social [2500260] ; Pedagogia [2500261] ; Educació Primària [2500798] |
Pla d'estudis: |
Grau en Educació Infantil [847] ; Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Pedagogia [1211] ; Grau en Educació Primària [896] ; Grau en Pedagogia [825] ; Grau en Educació Social [827] |
Document: |
Objecte d'aprenentatge |