dir.
| Títol variant: |
Análisis de la censura sobre la producción audiovisual en China. El caso de la novela "Grandmaster of Demonic Cultivation" y su adaptación audiovisual The Untamed |
| Títol variant: |
Analysis of the censorship over audiovisual media in China. The case of the novel "Grandmaster of Demonic Cultivation" and its TV adaptation The Untamed |
| Data: |
2024 |
| Descripció: |
35 pag. |
| Resum: |
La censura sobre la producció cultural a Xina existeix en tots els seus àmbits, des de la producció literària al cinema, fins i tot arribant a continguts artístics o literaris publicats a Internet. En el cas del gènere danmei, tot i que usualment és exemplificada mitjançant aquella que s'aplica sobre la literatura, sigui de publicació tradicional o online, el cas de les sèries emeses a plataformes online com Youku, IQiyi o Tencent, com és el cas de The Untamed, també és rellevant a l'hora d'analitzar la censura sobre aquest gènere, ja que els webdrames han estat una de les eines principals a l'hora d'adaptar les obres danmei per a un públic general. L'objectiu d'aquesta investigació es d'analitzar el funcionament de la censura sobre els mitjans de producció audiovisual a la República Popular de Xina. Per contextualitzar aquest anàlisi, hem fet un recorregut per la història de la censura a Xina des de finals de la dinastia Qing fins a l'actualitat, que comprèn aspectes de la censura literària, cinematogràfica i d'Internet, per entendre, principalment, els fonaments ideològics darrere de la mateixa. A més a més, prèviament a l'anàlisi de la sèrie The Untamed, hem vist, cronològicament, el desenvolupament de la censura en el context del webdrames com The Untamed, a més d'haver analitzat els mecanismes de censura usats tant per autores como per les mateixes plataformes en el context de pàgines web de literatura online com Jinjiang Literature City. L'obra que hem analitzat es tracta de la novel·la Grandmaster of Demonic Cultivation (魔道祖师), escrita per Mo Xiang Tong Xiu (墨香铜臭), i la seva adaptació live-action, The Untamed (陈情令) (2019). Al llarg de l'anàlisi, hem comparat les diferències entre ambdós mitjans i hem descrit els canvis més sonats, categoritzant-los segons els aspectes que busquen censurar: elements relatius a l'homosexualitat dels personatges, elements sobrenaturals o elements considerats com a èticament qüestionables pels censors. |
| Resum: |
La censura sobre la producción cultural en China existe en todos sus ámbitos, desde la producción literaria al cine, incluso llegando a contenidos artísticos o literarios publicados en Internet. En el caso del género danmei, aunque usualmente es ejemplificada mediante aquella que se aplica sobre la literatura, sea de publicación tradicional u online, el caso de las series emitidas en plataformas online como Youku, IQiyi o Tencent, como es el caso de The Untamed, también es relevante para analizar la censura sobre este género, ya que los webdramas han sido una de las herramientas principales para adaptar las obras danmei para el público general. El objetivo de esta investigación es analizar el funcionamiento de la censura sobre los medios de producción audiovisual en la República Popular China. Para contextualizar este análisis, hemos hecho un recorrido por la historia de la censura en China desde finales de la dinastía Qing hasta la actualidad, que comprende aspectos de la censura literaria, cinematográfica y de Internet, para entender, principalmente, los fundamentos ideológicos detrás de la misma. Además, previamente al análisis de la serie The Untamed, hemos visto, cronológicamente, el desarrollo de la censura en el contexto de los webdramas como The Untamed, además de haber analizado los mecanismos de censura empleados tanto por autores como por las propias plataformas en el contexto de páginas web de literatura online como Jinjiang Literature City. La obra que hemos analizado se trata de la novela Grandmaster of Demonic Cultivation (魔道祖师), escrita por Mo Xiang Tong Xiu (墨香铜臭), y su adaptación live-action, The Untamed(陈情令)(2019). A lo largo del análisis, hemos comparado las diferencias entre ambos medios y hemos descrito los cambios más sonados, categorizándolos según los aspectos que buscan censurar: elementos relativos a la homosexualidad de los personajes, elementos sobrenaturales o elementos considerados éticamente cuestionables por parte de los censores. |
| Resum: |
Censorship in China is present in all areas of cultural production, from literary works to cinema, even reaching artistic or literary content published on the Internet. In the case of the danmei genre, although it is most commonly exemplified by the censorship applied to literature, whether traditionally published or online, the case of series broadcasted on online platforms such as Youku, IQiyi or Tencent Video, as is the case with The Untamed, is also relevant when analyzing censorship over the danmei genre, as webdramas have been one of the main tools used to adapt danmei works for a general audience. |
| Resum: |
The aim of this research is to analyze the ways in which censorship works in the context of the production of audiovisual media in the People's Republic of China. To contextualize this analysis, we have looked at the history of censorship in China from the end of the Qing dynasty to the present, which includes aspects of literary, film and Internet censorship, with the aim of understanding the ideological foundations that justify it. Furthermore, prior to analyzing The Untamed, this paper includes a chronological overview along the development of censorship in the context of webdramas such as The Untamed as well as having analyzed the censorship mechanisms that are used by authors and platforms alike in the context of online literature websites such as Jinjiang Literature City. This thesis' main focus is the analysis of the webdrama The Untamed (陈情令) (2019) based on the novel Grandmaster of Demonic Cultivation (魔道祖师), written by Mo Xiang Tong Xiu (墨香铜臭). Throughout the analysis, we have compared the differences between both media, and we have described the most notable changes, categorizing them according to the aspects they seek to censor: elements related to the homosexuality of the characters, supernatural elements or elements that are considered to be morally reprehensible by censorship standards. |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Llengua: |
Català |
| Titulació: |
Estudis d'Àsia Oriental [2500244] |
| Pla d'estudis: |
Grau en Estudis d'Àsia Oriental [842] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Matèria: |
Censura ;
Xina ;
Sèries de televisió ;
Cinema ;
Danmei ;
Webdrama ;
Literatura online ;
Homosexualitat ;
China ;
Series de televisión ;
Cine ;
Homosexualidad ;
Censorship ;
TV Shows ;
Online literature ;
Homosexuality |