1.
|
24 p, 347.0 KB |
Learning from the streets : a state-of-the-art review about Linguistic Landscapes and Global Citizenship Education
/
Parrança da Silva, Francisco (Universidade de Aveiro (Portugal))
In this article we discuss how Linguistic Landscapes (LL) as a pedagogical tool can be applied in the framework of Global Citizenship Education (GCE). We explore the pedagogical use of LL, which are the visible representation of multilingualism and diversity in public spaces, and their role for GCE practices. [...] En aquest article, explorem la utilització dels paisatges lingüístics (PL) com a eina pedagògica dins el marc de l'educació per a la ciutadania global (ECG). Investiguem com els PL, que representen de manera visible el multilingüisme i la diversitat en espais públics, poden contribuir a les pràctiques d'ECG. [...] En este artículo analizamos las aplicaciones de los Paisajes Lingüísticos (PL) como herramienta pedagógica en el marco de la Educación para la Ciudadanía Global (ECG). Exploramos la utilización pedagógica de los PL y su papel en las prácticas de la ECG. [...] Dans cet article, nous examinons comment les paysages linguistiques (PL) en tant qu'outil pédagogique peuvent être appliqués dans le cadre de l'éducation à la citoyenneté mondiale (ECM). Nous explorons l'utilisation pédagogique des PL et leur rôle dans les pratiques d'ECM. [...]
2024 - 10.5565/rev/jtl3.1294
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1294 (Articles)
|
|
2.
|
17 p, 684.3 KB |
Collaboration between schools and museums for inclusive cultural education : Findings from the INARTdis-project
/
Gigerl, Monika (University College of Teacher Education Styria) ;
Petrinska-Labudovikj, Rozita (Association for Promotion of Education, Culture, and Sport "Education for All") ;
Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Rojas-Pernia, Susana (Universidad de Cantabria) ;
Tragatschnig, Ulrich (University College of Teacher Education Styria) ;
Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The increasing heterogeneity in our communities is a reality and a foundational element of modern societies. This article deals with different aspects of political, social and cultural participation, processes of integration and inclusion. [...]
2022 - 10.3389/feduc.2022.979260
Frontiers in Education, Vol. 7 (2022) , p. 1-17
|
|
3.
|
|
4.
|
17 p, 258.0 KB |
Educar en los márgenes del sistema : educación comunitaria para la emancipación
/
Alonso-Martínez, Hector (Universitat de Barcelona) ;
Díez-Gutiérrez, Enrique-Javier (Universidad de León)
Esta investigación analiza la experiencia de caso de Espacio Mestizo, proyecto de arte comunitario y popular con jóvenes en situación de riesgo social en la ciudad de León. Se ha planteado un enfoque cualitativo de tipo idiográfico sobre el estudio de caso del proyecto Espacio Mestizo. [...] Aquesta recerca analitza l'experiència de cas d'Espacio Mestizo, projecte d'art comunitari i popular amb joves en situació de risc social a la ciutat de Lleó. S'ha plantejat un enfocament qualitatiu de tipus ideogràfic sobre l'estudi de cas del projecte Espacio Mestizo. [...] This study analyses the experience of Espacio Mestizo, a community and popular art project for disadvantaged young people in the city of León. An idiographic, qualitative approach was used for the case study of the Espacio Mestizo project. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1687
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 419-435 (Temas de investigación)
|
|
5.
|
18 p, 1.3 MB |
L'art a STEAM : estratègies per a fomentar l'art en els projectes STEAM
/
Rey, Beatriz (Institució La Vall) ;
Arrufat , Carmen (La Farga) ;
Martin, Sebastian (Tinkering Studio)
Aconseguir dur a terme projectes en què totes les disciplines STEAM s'enriqueixin mútuament implica conèixer els objectius fonamentals i processos propis de cadascuna d'elles. Bea Rey i Carmen Arrufat, com a docents especialitzades en art, en diàleg amb Sebastian Martin de Tinkering Studio, presenten una experiència concreta d'"Exploring Balance" realitzada a l'aula d'art de l'escola La Vall amb la finalitat d'oferir algunes claus fonamentals que facilitin la integració de l'art de manera equilibrada i coherent en projectes STEAM, incidint en el valor i els beneficis que l'art pot aportar a aquest tipus de projectes. Achieving STEAM projects in which all disciplines enrich each other's involves knowing the fundamental objectives and specific processes to each of them. Bea Rey and Carmen Arrufat, as teachers specialized in art, in dialogue with Sebastian Martin from Tinkering Studio, present an experience of "Exploring Balance" carried out in the art classroom of La Vall school with the purpose of offering some fundamental keys that facilitate the integration of art in STEAM projects, focusing on the value and benefits that art can bring to this type of project. Conseguir llevar a cabo proyectos en los que todas las disciplinas STEAM se enriquezcan mutuamente implica conocer los objetivos fundamentales y procesos propios de cada una de ellas. Bea Rey y Carmen Arrufat, como docentes especializados en arte, en diálogo con Sebastian Martin de Tinkering Studio, presentan una experiencia concreta de "Exploring Balance" realizada en el aula de arte de la escuela La Vall con el fin de ofrecer algunas claves fundamentales que faciliten la integración del arte de forma equilibrada y coherente en proyectos STEAM, incidiendo en el valor y los beneficios que el arte puede aportar a este tipo de proyectos.
2023 - 10.5565/rev/ciencies.466
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 46 (2023) , p. 54-70 (El Racó STEAM)
|
|
6.
|
12 p, 611.3 KB |
Necesidades formativas de los profesionales de instituciones artísticas y socioeducativas en contextos inclusivos
/
Pérez Romero, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Badia Martín, M. del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Lázaro Visa, Susana (Universidad de Cantabria. Área de Psicología Evolutiva y de la Educación) ;
Fernández Fuertes, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
La inclusión y la participación efectivas de las personas con diversidad funcional en el ámbito cultural y artístico es una asignatura pendiente. La formación de los profesionales que desarrollan e implementan proyectos artísticos y culturales podría ser un aspecto a mejorar, aunque no hay muchos estudios al respeto. [...] The effective inclusion and participation of people with functional diversity in the cultural and artistic sphere is a pending issue. The training of professionals who develop and implement artistic and cultural projects could be an aspect to be improved; however, there are not many studies on the subject. [...]
2023 - 10.5209/arte.83207
Arteterapia, Vol. 18 Núm. 1 (2023) , article number e83207
|
|
7.
|
8 p, 188.4 KB |
Educar en disseny a secundària mitjançant les píndoles Second Round
/
Huerta, Ricard (Universitat de València)
Second Round és un Projecte d'Innovació Docent Consolidat basat en el foment de l'educació artística a Secundària. Durant el curs 2021-2022 ens hem centrat en qüestions com el disseny i el respecte al planeta, a través dels ODS, apostant per un disseny sostenible. [...] Second Round is an educational innovation project based on the promotion of Art Education in Secondary School. During 2021-2022, we continued with the "Second Round" Project, focusing on issues such as design and respect for the planet, through the SDG, introducing sustainable design. [...]
2023 - 10.5565/rev/grafica.262
Grafica, Vol. 11 Núm. 22 (2023) , p. 179-186 (Ensayos)
|
|
8.
|
|
9.
|
15 p, 396.5 KB |
Arte y subjetividad los días en que hemos sido pandemia
/
Alfonso, Malena (Universidad Nacional de La Plata) ;
Aguirre Lora, María Esther (Universidad Nacional de México)
En el denso y complejo horizonte que ha puesto de manifiesto la pandemia derivada del COVID-19, el propósito de este texto es trazar algunos puntos de referencia en relación con los modos en que el campo de las artes en general, el quehacer de los artistas y la rehabilitación de los modos de educación artística, se han visto impactados. [...] En l'horitzó dens i complex que ha posat de manifest la pandèmia derivada de la COVID-19, el propòsit d'aquest text és traçar alguns punts de referència en relació amb les maneres en què el camp de les arts en general, el quefer dels artistes i la rehabilitació dels modes d'educació artística, s'han vist impactats. [...] In the dense and complex horizon that has revealed the pandemic derived from COVID-19, the purpose of this text is to highligth some reference about how the field of the arts, the work of artists, and the rehabilitation of artistic education modes have been impacted, trying creative ways to continue in activity, reflecting and rethinking the place of art in crisis contexts. [...]
2022 - 10.5565/rev/mitologias.813
Mitologías hoy, Vol. 25 (2022) , p. 6-20 (Dossier)
|
|
10.
|
16 p, 3.7 MB |
Educació artística per sensibilitzar en diversitat sexual
/
Huerta, Ricard (Universitat de València)
Aquesta investigació forma part del projecte "Sensibilització en igualtat de gènere i diversitat sexual mitjançant intervencions artístiques en contextos universitaris" (GV/2020/069). L'objectiu és reflexionar a partir de pràctiques artístiques, elaborant dissenys gràfics, tot incorporant qüestions d'educació en disseny des del taller de gràfica. [...] This research is part of the project "Awareness of gender equality and sexual diver-sity through artistic interventions in university contexts" (GV/2020/069). The aim is to reflect on artistic practices, developing graphic designs, incorporating design and educational issues from the graphics workshop. [...] Esta investigación se enmarca dentro del proyecto "Sensibilización para la igualdad de género y la diversidad sexual a través de intervenciones artísticas en contextos universitarios" (GV/2020/069). [...] Ikerketa hau "Sentsibilizazioa genero berdintasunean eta sexu aniztasunaren arintzea esku hartze artistikoen unibertsitate testuinguruetan" (GV / 2020/069) proiektuaren barruan kokatu zen. Helburua praktika artistikoen oinarrian hausnartzea da, diseinu grafikoak landuz, tailer grafikoen diseinuetan hezkuntzako galderak sartuz. [...] Esta investigação fez parte do projeto "Sensibilização para a igualdade de género e mitigação da diversidade sexual de intervenções artísticas em contextos universitários" (GV / 2020/069). [...]
2021 - 10.5565/rev/grafica.219
Grafica, Vol. 10 Núm. 20 (2022) , p. 113-127 (Investigación)
|
|