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Articles 6 registres trobats  
1.
19 p, 989.3 KB La relación de los jóvenes con las marcas en Facebook / Olábarri Fernández, Mª Elena (Universidad del País Vasco) ; Monge Benito, Sergio (Universidad del País Vasco)
La implantación de las TICs ha supuesto grandes cambios en las campañas publicitarias. Las estrategias y los objetivos de los anunciantes se están modificando. De entre las distintas fórmulas comunicativas que han surgido con Internet, las redes sociales ofrecen posibilidades tanto a los usuarios como a los anunciantes. [...]
ICT emergence has produced great changes in advertising campaigns. Strategies and objetives of advertisers are changing. Several communicative formulae have appeared with Internet and social networks offer possibilities both to advertisers and to users. [...]

2013 - 10.5565/rev/qp.39
Questiones publicitarias, Núm. 18 (2013) , p. 56-74 (Artículos de investigación)  
2.
18 p, 269.5 KB Fandom televisivo y construcción de identidad. Análisis de los comentarios de las fans españolas y los community managers / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Castro Mariño, Deborah (Madeira Interactive Technologies Institute)
La era digital ofrece a los espectadores de ficción televisiva una variedad de espacios en los cuales revelar su propia identidad y las emociones generadas por los textos consumidos. Metodología. Se analizan 7. [...]
Digital age brings to television fiction viewers a variety of spaces where they can disclose their self-identity and emotions generated by the texts consumed. Methodology. This article analyses 7,849 comments posted by female fans and community managers on 122 sites (forums and social networks) dedicated to the Spanish TV fiction. [...]

2018 - 10.4185/RLCS-2018-1242
Revista Latina de Comunicación Social, Vol. 73 (2018) , p. 1-18
2 documents
3.
6 p, 154.9 KB Measuring empathy feelings in football through media value / Garcia del Barrio, Pedro (Universitat Internacional de Catalunya)
This paper applies media value appraisals to measure the degree of identification that players and teams inspire in football supporters. Using a large data set of media value scores in season 2014/15, we rank the most popular football players and clubs worldwide; as well as the teams’ managers with the greatest media value exposure. [...]
En este artículo se emplean indicadores de valor mediático en el fútbol para estimar el grado de identificación que jugadores y clubs inspiran entre los aficionados. A partir de amplias bases de datos del valor mediático en la temporada 2014/15, se elaboran los rankings mundiales de jugadores y clubs, así como el ranking de los entrenadores con mayor visibilidad en los medios. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Suplemento 1 (2016) , p. 37-42 (Monográfico "Economía, gestión y márketing en organizaciones deportivas")  
4.
23 p, 5.1 MB Depositional style and tectonostratigraphic evolution of El Bierzo Tertiary sub-basin (Pyrenean orogen, NW Spain) / Heredia, N. (Instituto Geológico y Minero de España (IGME)) ; Fernández, L. P. (Universidad de Oviedo. Departamento de Geología) ; Martínez-González, F. (Universidad Rey Juan Carlos. Área de Geología) ; Bahamonde, J. R. (Universidad de Oviedo. Departamento de Geología)
El Bierzo Tertiary sub-basin (Oligocene–Miocene, NW Spain) is a small remnant of the western Duero Basin, a nonmarine broken foreland basin developed in front of the Cantabrian Mountains (Pyrenean orogen). [...]
2015 - 10.1344/GeologicaActa2015.13.1.1
Geologica acta, Vol. 13 Núm. 1 (March 2015) , p. 1-23  
5.
26 p, 578.1 KB Mujeres en la arena. Participación femenina en los ludi circenses / Ortega Balanza, Marta (Universitat de Barcelona)
The evolution of the feminine participation in “ludi” (games) and other circus shows in ancient Rome is analized, discussing women different areas of action and their impact in society. Whereas the reputation and fascination for gladiators has come up to us and has originated different and popular audio-visual products, the fact that there also were gladiator women is unknown. [...]
2012
Historiae, Núm. 9 (2012) , p. 111-136  
6.
22 p, 1.7 MB A case study on transmedia reception : Fandom on Facebook and social issues in the brazilian telenovela Passione / Vassallo de Lopes, Maria Immacolata
The article begins by showing the main concerns, concepts and theories that have characterized Latin American studies on television reception and how the intensity of the transformations in contemporary communication environment requires an adjustment of focus in the present of the “network society” and its “media ecology”. [...]
L'article comença mostrant els principals problemes, conceptes i teories dels estudis de recepció de la televisió i com la intensitat de les transformacions de l'entorn mediàtic contemporani requereix d'un ajust d'enfocament en el present de la "societat xarxa" i la seva "ecologia dels mitjans. [...]

2012 - 10.7238/a.v0iM.1505
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 111-132  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
55 p, 1.5 MB Traducció comentada del videojoc 'Kohaku no yume' (Somni en blanc) / Orizaola Altimiras, Lara ; Mangiron i Hevia, Carme, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
L'evolució dels videojocs japonesos ha marcat la necessitat d'estendre aquest mercat per tot el món, fent necessàries traduccions i adaptacions d'aquests de forma que s'adaptin a la cultura dels diferents països als que poden arribar. [...]
La evolución de los videojuegos japoneses ha marcado la necesidad de extender este mercado por todo el mundo, haciendo necesarias traducciones y adaptaciones de estos de forma que se adapten a la cultura de los diferentes países a los que pueden llegar. [...]
The evolution of Japanese video games has created the need to extend this market worldwide, making necessary translations and adaptations of these so that they fit the culture of the different countries they may reach. [...]

2016
Estudis d'Àsia Oriental [842]  

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