Resultados globales: 39 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 17 registros
Libros y colecciones, Encontrados 3 registros
Documentos de investigación, Encontrados 18 registros
Materiales didácticos, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 17 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
13 p, 6.1 MB Analyzing the energy metabolism of the automotive industry to study the differences found in this sector across EU countries / Pérez-Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Velasco-Fernández, Raúl (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Giampietro, Mario (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
The automotive industry plays a key economic and political role in developed countries due to its contribution to employment and revenues. In the EU, automotive industries play different roles in different countries due to the fragmentation of production and offshoring. [...]
2024 - 10.1016/j.energy.2024.130855
Energy, Vol. 296 (June 2024) , art. 130855  
2.
21 p, 795.8 KB Predicting Consumer Intention to Adopt Battery Electric Vehicles : extending the Theory of Planned Behavior / Buhmann, Kathrin Monika (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Rialp Criado, Àlex (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Societies worldwide are under increasing pressure to reduce carbon footprints, combat air pollution, and address climate change. Battery electric vehicles (BEVs) represent a sustainable transportation solution to mitigate environmental issues. [...]
2024 - 10.3390/su16031284
Sustainability, Vol. 16 Núm. 3 (february 2024) , p. 1284  
3.
16 p, 1.2 MB Dynamic Reactive Assignment of Tasks in Real-Time Automated Guided Vehicle Environments with Potential Interruptions / Martin, Xabier A. (Universitat Politècnica de València. Departament d'Estadística Aplicada i Investigació Operativa) ; Hatami, Sara (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Gestió) ; Calvet Liñan, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Peyman, Mohammad (Universitat Oberta de Catalunya. Departament d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació) ; Juan, Ángel A (Euncet Business School. Departament de Gestió)
An efficient management of production plants has to consider several external and internal factors, such as potential interruptions of the ongoing processes. Automated guided vehicles (AGVs) are becoming a widespread technology that offers many advantages. [...]
2023 - 10.3390/app13063708
Applied sciences (Basel), Vol. 13, Issue 6 (March 2023) , art. 3708  
4.
18 p, 1.5 MB Rules versus risk : why perceptions of pedestrian comfort and safety differ for interactions with self-driving versus human-driven vehicles / Bardutz, Emily (University of British Columbia. School of Community and Regional Planning) ; Bigazzi, Alexander (University of British Columbia. Department of Civil Engineering) ; Honey-Rosés, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Gill, Gurdiljot (University of British Columbia. Department of Civil Engineering)
This study aims to inform the development of pedestrian-friendly self-driving vehicle (SDV) policies by investigating how perceptions of pedestrian comfort and safety are affected by SDV technology. We use structural topic modeling to investigate themes in open response survey comments from participants who viewed and rated short video clips of pedestrian interactions with motor vehicles. [...]
2023 - 10.1177/03611981231213077
Transportation Research Record, (December 2023)  
5.
11 p, 1.7 MB Multimodal end-to-end autonomous driving / Xiao, Yi (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Codevilla Moraes, Felipe (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Gurram, Akhil (Huawei Munich Research Center) ; Urfalioglu, Onay (Huawei Munich Research Center) ; López Peña, Antonio M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
A crucial component of an autonomous vehicle (AV) is the artificial intelligence (AI) is able to drive towards a desired destination. Today, there are different paradigms addressing the development of AI drivers. [...]
2022 - 10.1109/TITS.2020.3013234
IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, Vol. 23, issue 1 (Jan. 2022) , p. 537-547  
6.
14 p, 1.3 MB 3D Perception With Slanted Stixels on GPU / Hernández Juárez, Daniel (SLAMcore Ltd.) ; Espinosa, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Vázquez Bermúdez, David (Element AI) ; López Peña, Antonio M. (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Moure, Juan C. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius)
This article presents a GPU-accelerated software design of the recently proposed model of Slanted Stixels, which represents the geometric and semantic information of a scene in a compact and accurate way. [...]
2021 - 10.1109/TPDS.2021.3067836
IEEE transactions on parallel and distributed systems, Vol. 30, Issue 10 (October 2021) , p. 2434-2447  
7.
13 p, 464.7 KB Towards an European Law on Cooperative, Connected and Automated Mobility (CCAM) / Sierra Noguero, Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona)
The paper analyzes the legal framework on cooperative, connected and automated vehicles on the roads of the European Union. In particular, the Intelligent Transport Systems (ITS) services of Directive 2010/40/UE and its reform proposal for the adoption of a future Delegated Regulation on Cooperative Intelligent Transport Systems (C-ITS). [...]
2023
CEUR workshop proceedings, 2023  
8.
22 p, 1.2 MB Consumers' preferences for electric vehicles : the role of status and reputation / Buhmann, Kathrin Monika (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
This paper provides insight into motivational reasons for consumers' preferences for Electric Vehicles (EVs) assuming equal and different prices between EVs and traditional vehicles. Referring to consumer behavior, it shows that reputation-driven consumers prefer EVs only when the purchase price is more expensive than that of other vehicles, thus suggesting that true environmental concern is attenuated by reputation motives; and that the desirability of EVs as sustainable products only increases if prices are more expensive. [...]
2023 - 10.1016/j.trd.2022.103530
Transportation research. Part D Transport and environment, Vol. 114 (2023) , article 103530  
9.
17 p, 2.7 MB Assessing Environmental Performance of Micromobility Using LCA and Self-Reported Modal Change : the Case of Shared E-Bikes, E-Scooters, and E-Mopeds in Barcelona / Felipe Falgàs, Pol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Madrid, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Marquet Sardà, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
Micromobility is often thought of as a sustainable solution to many urban mobility challenges. The literature to date, however, has struggled to find consensus on the sustainability of shared and electric scooters, e-bikes, and e-mopeds. [...]
2022 - 10.3390/su14074139
Sustainability, Vol. 14, Issue 7 (March 2022) , art. 4139  
10.
27 p, 901.6 KB Intracellular trafficking of a dynein-based nanoparticle designed for gene delivery / de Pinho Favaro, Marianna T. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Unzueta Elorza, Ugutz (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; De Cabo, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Microscòpia) ; Villaverde Corrales, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Biotecnologia i de Biomedicina "Vicent Villar Palasí") ; Ferrer-Miralles, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Azzoni, Adriano Rodrigues (Universidade de São Paulo. Departamento de Engenharia Química)
The success of viruses in the delivery of the viral genome to target cells relies on the evolutionary selection of protein-based domains able to hijack the intermolecular interactions through which cells respond to intra- and extracellular stimuli. [...]
2018 - 10.1016/j.ejps.2017.11.002
European Journal of Pharmaceutical Sciences, Vol. 112 (2018) , p. 71-78  

Artículos : Encontrados 17 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Libros y colecciones Encontrados 3 registros  
1.
7 p, 661.6 KB Training a binary weight object detector by knowledge transfer for autonomous driving / Xu, Jiaolong (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Nie, Yiming (Unmanned Systems Research Center (Beining, Xina)) ; Wang, Peng (Unmanned Systems Research Center (Beining, Xina)) ; López Peña, Antonio M. (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya))
Autonomous driving has harsh requirements of small model size and energy efficiency, in order to enable the embedded system to achieve real-time on-board object detection. Recent deep convolutional neural network based object detectors have achieved state-of-the-art accuracy. [...]
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), cop. 2019 - 10.1109/ICRA.2019.8793743
2019 International Conference on Robotics and Automation (ICRA), 2019, p. 2379-2384  
2.
9 p, 5.3 MB End-to-end driving via conditional imitation learning / Codevilla Moraes, Felipe (Centre de Visió per Computador (Bellaterra, Catalunya)) ; Miiller, Matthias (King Abdullah University of Science and Technology) ; López Peña, Antonio M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Koltun, Vladlen (Intel Labs) ; Dosovitskiy, Alexey (Intel Labs)
Deep networks trained on demonstrations of human driving have learned to follow roads and avoid obstacles. However, driving policies trained via imitation learning cannot be controlled at test time. [...]
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), cop.2018 - 10.1109/ICRA.2018.8460487
2018 IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA), 2018, p. 4693-4700  
3.
5 p, 7.8 MB Real Cedula de S. M. y Señores del Consejo, mandando observar el Decreto inserto por el qual se prohibe el uso de Coches y Carruages de rua y de recreo, sin permiso del Gobierno, que lo concederá en los casos y baxo el servicio anual que se expresa / Espanya ; Ferran VII, 1784-1833 rei d'Espanya ; Garro y Arizcun, Nicolás Ambrosio de, 1747-1825 marqués de Hormazas ; Varea, Esteban ; Espanya. Monarca (1808 : Ferran VII) ; Imprenta Real (Sevilla) impr
Cèdula Reial per la que es prohibeix l'ús de cotxes i carruatges que no tenen permís del Govern, que només els hi concederà sota el servei anual. .
Sevilla : en la Imprenta Real, 1809  

Documentos de investigación Encontrados 18 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
6.4 MB Consumer Adoption Behaviour for Electric Vehicles. A Holistic Research on Theories with Empirical Evidence on Motivational Factors when Adopting Electric Vehicles / Buhmann, Kathrin Monika ; Rialp Criado, Josep, dir.
El objectiu d'aquesta dissertació és explorar el comportament dels consumidors per a l'adopció de vehicles elèctrics (VE), comprendre els diferents factors impulsors i les barreres a les quals s'enfronten els consumidors a l'hora d'adoptar o no VE, i avaluar empíricament els factors i característiques dels consumidors. [...]
El objetivo de esta disertación es explorar el comportamiento de los consumidores para la adopción de vehículos eléctricos (VE), comprender los diferentes factores impulsores y las barreras a las que se enfrentan los consumidores a la hora de adoptar o no VE, y evaluar empíricamente los factores y características de los consumidores. [...]
The aim of this dissertation is to explore consumer behaviour for the adoption of Electric Vehicles (EVs), to understand the different drivers and barriers consumers face when adopting or not EVs, and to empirically assess the factors and characteristics of consumers. [...]

2023  
2.
11 p, 2.8 MB Autonomous vehicle simulation for studying driver distraction / Bendahmane, Mohammed ; Ribas i Xirgo, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
In the last decade we have seen a lot of interest in the domain of autonomous vehicle systems. While a lot of research is going in to developing these systems and making partial autonomous driving possible, it is also important to consider the risks that come with this technology, specifically driver distraction. [...]
En l'última dècada hem vist molt interès pel tema dels sistemes de vehicles autònoms. Tot i que s'està investigant molt per desenvolupar aquests sistemes i fer possible la conducció parcialment autònoma, també és important tenir en compte els riscos que comporta aquesta tecnologia, concretament la distracció del conductor. [...]
En la última década hemos visto mucho interés en el tema de los sistemas de vehículos autónomos. Si bien se está investigando mucho para desarrollar estos sistemas y hacer posible la conducción autónoma parcial, también es importante considerar los riesgos que conlleva esta tecnología, específicamente la distracción del conductor. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
23 p, 2.4 MB Reutilització i reciclatge de bateries de vehicles elèctrics / El Briyak Ereddam, Hafsa (Parc de Recerca UAB) ; Buffa Dunat, Martin (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Valorització i Patents) ; Riquelme Gargallo, Julia (Eurecat) ; Canals Casals, Lluc, col. (Universitat Politècnica de Catalunya)
El vehicle elèctric és un futur inevitable de la indústria de l'automoció. No obstant, la curta vida útil de les bateries i la possible escassetat dels minerals necessaris per a la seva producció obliga a explorar noves oportunitats de reciclatge i reutilització, que impliquen processos molt complexos. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Parc de Recerca UAB, 2022 (Informe de Vigilància Tecnològica)  
4.
11 p, 3.9 MB Mobilitat nocturna a Barcelona / Puyol Palacín, Carles ; Coll Pujol, Francesc, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La intenció del projecte, es analitzar com s'estructura i funciona la mobilitat nocturna a Barcelona. A partir d'aquesta informació mirar la vessant innovadora del projecte, i començar un anàlisi dels patrons de les persones durant les nits per veure si es un mobilitat a tenir en compte a la ciutat de Barcelona, sense deixar de banda una altra variable com és la seguretat. [...]
propostes innovadores que ja s'estan realitzant i mirar de proposar millores a les actuals, o noves idees des de zero.
The intention of the project is to analyze how night mobility in Barcelona is structured and works. From this information we take a look at the innovative side of the project, and start an analysis of people's patterns at night to see if it is a mobility to consider in the city of Barcelona. [...]

2021
Grau en Gestió de Ciutats Intel·ligents i Sostenibles [1395]  
5.
11 p, 3.8 MB Automotive CAN bus security / Barrera Puente, Marc ; Garcia-Font, Victor, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Modern vehicles have become a network of computers and sensors connected via bus with CAN as the protocol, which opens up new possibilities for cyberattacks. This paper explores simple CAN message injection attacks that can be performed by simply connecting to the diagnostic ports of the vehicle, with the objective of altering the vehicle's behavior, and discusses potential real-world attacks that could be performed with this information.
Els vehicles moderns s'han anat convertint en una xarxa d'ordinadors i sensors, interconnectats entre ells per un bus, amb una implementació CAN, cosa que permet noves possibilitats per ciberatacs. Aquest article explora atacs d'injecció de missatges CAN que es poden dur a terme a través del port de diagnòstic del cotxe amb l'objectiu d'alterar el comportament del vehicle, així com teoritza possibles atacs realistes que es podrien dur a terme amb l'informació obtinguda.
Los vehículos modernos se han ido convirtiendo en una red de ordenadores y sensores, interconectados entre ellos por un bus, con una implementación CAN, lo que permite nuevas posibilidades para ciberataques. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
132 p, 4.0 MB Estudi amb intel·ligència artificial de la relació entre les emissions i el tràfic de vehicles en els accessos a Barcelona / Armas Arroyo, Gianmarco ; Prim Sabria, Marta, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Actualment el planeta es troba en una situació límit on la contaminació i les temperatures són elevades, i si no es prenen decisions immediates, això pot suposar un canvi inimaginable per al futur de tots els éssers què conformen la Terra. [...]
2020
Pla d' Estudis d'Empresa i Tecnologia [948]
2 documentos
7.
55 p, 23.1 MB Quins són els impactes dels vehicles privats motoritzats per a la societat i com es poden reduir? Un estudi de Sabadell / Barradas Pobla, Marc ; Etherington, John, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Els vehicles privats motoritzats causen nombrosos impactes negatius en la societat, fruit del desenvolupament d'un model urbà conegut com a "carcity". En aquest treball es realitza un estudi de cas centrat en la ciutat de Sabadell, fent una diagnosi específica de l'estat de la qüestió i realitzant una proposta de polítiques públiques per a implementar al municipi i millorar la qualitat urbana i de vida de la ciutadania.
Los vehículos privados motorizados causan numerosos impactos negativos en la sociedad, fruto del desarrollo de un modelo urbano conocido como "carcity". En este trabajo se realiza un estudio de caso centrado en la ciudad de Sabadell, haciendo una diagnosis específica del estado de la cuestión y realizando una propuesta de políticas públicas para implementar en el municipio y mejorar la calidad urbana y de vida de la ciudadanía.
Motorized private vehicles are responsible for many negatives impacts to society, due to the development of a urban model known as "carcity". In this project, a case study focused on the town of Sabadell is conducted, making a particular diagnosis and proposing some policies to implement in this municipality to improve urban quality and citizenship life.

2020
Grau en Ciència Política i Gestió Pública [818]
3 documentos
8.
10 p, 313.7 KB Implicaciones éticas de los vehículos de conducción autónoma / Gómez Ginel, David ; Rubio Barrera, Ruben, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Los vehículos de conducción autónoma traen consigo un conjunto de implicaciones de carácter ético que deben ser tomadas en consideración antes de su adopción en nuestras vías. Más allá de la capa más mediática, compuesta por los dilemas en situaciones de accidente, en este artículo se presentan algunas de las implicaciones con más peso de cara al futuro cercano, organizadas en base a un conjunto de ámbitos concretos, tales como la sociedad, la economía, el medio ambiente y la ética y viabilidad del software.
Autonomous driving vehicles bring with them a pack of ethical implications that should be taken in consideration before their adoption on our roads. Starting from the most media part, traffic accident dilemmas, this article holds some of the major implications based on a near future, grouped in some concrete areas, such as society, economy, environmental consequences and the software ethics and viability.
Els vehicles de conducció autònoma comporten un conjunt d'implicacions de caràcter ètic que s'han de tenir en compte abans de la seva adopció a les nostres vies. Més enllà de la capa més mediàtica, composta pels dilemes en situacions d'accidents, en aquest article es tracten algunes de les implicacions de més pes de cara al futur pròxim, organitzades d'acord amb un conjunt d'àmbits concrets, tals com la societat, l'economia, el medi ambient, i l'ètica i viabilitat del software.

2019-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
9.
10 p, 1015.2 KB Navigation support systems for autonomous vehicles / Martín Jiménez, David ; Ribas i Xirgo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
The aim of this work is to present an exploration method which can reduce initial installation time and costs of a semiautomated exploration system, but for educational purposes. The main goal is to obtain a map of the robot work area using a determinated scan algorithm, by creating a simulated model of the explorer. [...]
L'objectiu d'aquest treball és presentar un algorisme d'exploració per reduir el temps inicial d'instal·lació i costos d'un sistema d'exploració semiautomàtic, amb finalitats educatives. L'objectiu principal és obtenir un mapa del àrea de treball del robot fent servir un algorisme d'exploració determinat, creant un model virtual de l'explorador. [...]
El objetivo de este trabajo es presentar un algoritmo de exploración para reducir el tiempo inicial de instalación y costes de un sistema de exploración semiautomático, con fines educativos. El objetivo principal es obtener un mapa del área de trabajo del robot usando un algoritmo de exploración determinado, creando un modelo virtual del explorador. [...]

2019-07-01
Enginyeria Informàtica [958]  
10.
275 p, 16.4 MB Estudio de los factores neuropsicológicos y su relación con la capacidad de conducción de vehículos a motor en pacientes con diagnóstico de esclerosis múltiple y enfermedad de Parkinson / Badenes Guía, Mª Dolors ; Garolera i Freixa, Maite, dir. ; Millán Lopez, Susana, dir. ; Bulbena Vilarrasa, Antonio, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal
Introducció: Les persones que pateixen malalties neurològiques com l'esclerosi múltiple (EM) i la malaltia de Parkinson (MP), poden constituir un grup de risc per la seguretat en la conducció de vehicles. [...]
Introducción: Las personas que sufren enfermedades neurológicas como la esclerosis múltiple (EM) y la enfermedad de Parkinson (EP), pueden constituir un grupo de riesgo por la seguridad en la conducción de vehículos. [...]
Introduction Persons suffering from neurological disorders such as multiple sclerosis (ME) and Parkinson's disease (PD) may constitute a risk group for the safety driving of vehicles. It is difficult to discriminate which neuropsychological tests from those usually used in the clinical follow-up of these patients are related to the standard driving tests applied in our country. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  

Documentos de investigación : Encontrados 18 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 1 registros  
1.
5 p, 393.5 KB Descarbonización y vehículos eléctricos en la Unión Europea: guía de fuentes de información / Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea
2019 (Fitxes UE-CDE UAB) (Fonts d'informació)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.