Resultats globals: 46 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 30 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 9 registres trobats
Documents de recerca, 7 registres trobats
Articles 30 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
15 p, 2.1 MB The Role of Emotions in Classroom Conflict Management. Case Studies Geared Towards Improving Teacher Training / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González Parera, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Manero, Borja (Complutense University of Madrid. Software Engineering and Artificial Intelligence Department)
The purpose of this paper is twofold: firstly, to explore the emotional aspects underlying classroom conflict management, and secondly, to apply these notions to the contrasted analysis of two case studies. [...]
2022 - 10.3389/fpsyg.2022.818431
Frontiers in psychology, Vol. 13 (march 2022)  
2.
25 p, 1.3 MB Accessibility in 360º videos : methodological aspects and main results of the evaluation activities in the ImAc project / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
El artículo presenta de modo global los resultados obtenidos en las actividades de evaluación del proyecto europeo Immersive Accessibility (ImAc). El objetivo de dicho proyecto era investigar cómo los servicios de accesibilidad pueden integrarse en vídeos de 360º. [...]
This article presents a global overview of the results of the evaluation activities performed in the European project Immersive Accessibility (ImAc), which investigated how access services can be integrated into 360º videos. [...]

2021 - 10.30827/sendebar.v32.16881
Sendebar, Vol. 32 (2021) , p. 65-89  
3.
24 p, 156.7 KB Virtual reality for archaelogical explanation. Beyond "picturesque" reconstruction / Barceló, Juan A.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
In this paper, a general framework for using Virtual Reality techniques in the domain of Archaeological Visualisation is presented. It is argued that "visualising" is not the same as "seeing", but is an inferential process to understand reality. [...]
2001
Archeologia e calcolatori, Núm. 12 (2001) , p. 221-244  
4.
11 p, 350.4 KB Augment reality and virtual reality for the improvement of spatial competences in Physical Education / Gómez García, Melchor ; Trujillo Torres, Juan Manuel ; Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada)
Young and mobile are an intense combination in entertainment. Mobile phones can also be a powerful tool in improving some teaching parameters, also in Physical Education. This research aims to test if Augmented Reality and Virtual Reality with mobile phones can have an impact on Physical Education students and their abilities in spatial orientation and distance estimation. [...]
2018 - 10.14198/jhse.2018.13.Proc2.03
Journal of Human Sport and Exercise, Vol. 13 Núm. 2 (2018) , p. 189-198  
5.
20 p, 665.2 KB La tecnología móvil de Realidad Virtual en educación : una revisión del estado de la literatura científica en España / Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada) ; Rodríguez García, Antonio Manuel (Universidad de Granada)
La Realidad Virtual es una de las herramientas tecnológicas emergentes y su tendencia va en aumento en relación a su aplicación en el ámbito educativo. El presente escrito forma parte de una investigación más amplia sobre la aplicación de la metodología mobile learning en la Universidad española. [...]
Virtual Reality is one of the emerging technological tools and its tendency is increasing in relation to its application in the educational field. This paper takes part of a wider investigation on the application of the mobile learning methodology in the Spanish University. [...]

2018 - 10.21071/edmetic.v7i1.10139
Revista de Educación Mediatica y Tecnologia Educativa (EDMETIC), Vol. 7 Núm. 1 (2018) , p. 256-274  
6.
12 p, 507.1 KB La realidad virtual aplicada a la neurorrehabilitación : estudio bibliométrico sobre su influencia en la literatura científica / Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada)
Desde los años 90 la realidad virtual se ha aplicado en el ámbito de la salud para tratar fobias y trastornos mentales. Actualmente se utiliza para la neurorrehabilitación, ya que es capaz de engañar al cerebro y extrapolar al usuario a un mundo virtual. [...]
Ever since the 1990s virtual reality has been applied in healthcare to treat phobias and mental disorders, and is currently used for neurorehabilitation, as it is able to deceive the brain and extrapolate the user to a virtual world. [...]

2018
Revista Cubana de Información en Ciencias de la Salud, Vol. 29 Núm. 2 (2018) , p. 1-11  
7.
20 p, 499.2 KB Uso de tecnologías inmersivas y su impacto en las actitudes científico-matemáticas del estudiantado de Educación Secundaria Obligatoria en un contexto en riesgo de exclusión social / Silva-Díaz, Francisco (Universidad de Granada) ; Carrillo-Rosúa, Javier (Universidad de Granada) ; Fernández-Plaza, José Antonio (Universidad de Granada)
Se presenta una investigación que busca determinar el impacto que tiene el uso de realidad virtual inmersiva (RVI) -asociada al desarrollo de actividades manipulativas y experienciales basadas en el enfoque STEM- en las actitudes científico-matemáticas de estudiantes de primero y segundo de ESO de un centro que se encuentra en un contexto en riesgo de exclusión social. [...]
S'hi presenta una investigació que té com a objectiu determinar l'impacte de l'ús de la realitat virtual immersiva (RVI) -associada amb activitats de manipulació i experiència basades en l'enfocament STEM- en les actituds científico-matemàtiques d'estudiants de primer i segon d'ESO d'un centre ubicat en un context d'exclusió social severa. [...]
Research is presented that aims to determine the impact of the use of Immersive Virtual Reality (IVR), associated with manipulative/experiential activities based on the STEM approach, on the scientific-mathematical attitudes of 1st and 2nd year E. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1136
Educar, Vol. 57 Núm. 1 (2021) , p. 119-138 (Temas de investigación)  
8.
22 p, 455.1 KB Realidad virtual para el diagnóstico y tratamiento de Trastornos de Conducta Alimentaria : una revisión sistemática / Martín-Garcés, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castellano-Tejedor, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Introducción: Los trastornos de la conducta alimentaria (TCA) se caracterizan por un miedo intenso a ganar peso y conductas de control del mismo. Las personas con TCA manifiestan peor calidad de vida que la población general y el abordaje de sus complicaciones supone elevados costes socio-sanitarios. [...]
Introduction: Eating and weight disorders (EWD) are characterized by intense fear of gaining weight and control behaviors. People affected by a EWD present worse quality of life than the general population, and the management of their complications implies high socio-sanitary costs. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1630
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 3 (2020) , p. 1630 (Revisiones)  
9.
19 p, 1.9 MB Subtitles in virtual reality : guidelines for the integration of subtitles in 360º content / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
Immersive content has become a popular medium for storytelling. This type of content is typically accessed via a head-mounted visual display within which the viewer is located at the center of the action with the freedom to look around and explore the scene. [...]
Los contenidos inmersivos se han convertido en un medio interesante para contar historias. A este tipo de contenido normalmente se accede con unas gafas de realidad virtual, a través de las cuales el usuario, que se encuentra en el centro de la acción, tiene la libertad de mirar y explorar la escena libremente. [...]
Les contenus immersifs sont devenus un moyen intéressant de raconter des histoires. Ce type de contenu est généralement accessible avec des lunettes de réalité virtuelle, avec lesquelles l'utilisateur est au coeur de l'action et à la liberté de regarder et d'explorer la scène librement. [...]

2020 - 10.17533/udea.ikala.v25n03a03
Íkala, revista de lenguaje y cultura, Vol. 25, núm. 3 (2020) , p. 643-666  
10.
8 p, 246.7 KB Presentación : claves para pensar lo "ciber" en la cibercultura / Colón-Zayas, Eliseo (Universidad de Puerto Rico)
Esta presentación del número de Ciberculturas ofrece tres claves para abordar la lectura de los ensayos desde los espacios del prefijo "ciber", los cyberculture studies y la cibersemiótica. Al final, se describen brevemente los tres ejes que organizan su ordenamiento: la ciberpolítica, las ciberidentidades y sistemas semióticos, la ciberestética y las nuevas esferas de lo "ciber".
This presentation of Ciberculturas offers three clues to approach the reading of the essays included: meanings of the prefix "cyber", cyberculture studies and cybersemiotics. In the end, the three axes that organize its order are briefly described: cyberpolitics, cyberidentities and semiotic systems, cyberaesthetics and the new spheres of "cyber. [...]

2019 - 10.35659/designis.i30p15-22
DeSignis, Núm. 30 (Enero-Junio 2019) , p. 15-22  

Articles : 30 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 9 registres trobats  
1.
6 p, 1.9 MB Performance Analysis of an IoT Platform with Virtual Reality and Social Media Integration / Abhilash, Krishnan (Dublin City University. School of Electronic Engineering) ; Simiscuka, Anderson Augusto (Dublin City University. School of Electronic Engineering) ; Muntean, Gabriel-Miro (Dublin City University. School of Electronic Engineering)
The Internet of Things (IoT) is a growing network of physical objects where the devices are connected to the Internet through unique addressing schemes and multiple protocols. The increase of IoT devices in the recent years presents significant challenges in terms of security, authentication and usability. [...]
2020 (TRACTION: Opera co-creation for a social transformation)
IEEE International Symposium on a World of Wireless, Mobile and Multimedia Networks (WOWMOM 2020), 21st : 2020  
2.
6 p, 3.6 MB Performance evaluation of a multi-user virtual reality platform / Parthasarathy, Venkatakrishnan (Dublin City University) ; Simiscuka, Anderson Augusto (Dublin City University) ; O'Connor, Noel (Dublin City University) ; Muntean, Gabriel-Miro (Dublin City University)
Virtual Reality (VR) popularity is increasing as it is becoming more affordable for end users. Available VR hardware includes low-end inexpensive devices like Google Cardboard and high-end ones like HTC Vive or Oculus Rift, which are more expensive headsets. [...]
2020 (TRACTION: Opera co-creation for a social transformation)
International Wireless Communications & Mobile Computing Conference (IWCMC 2020), 16th : 2020  
3.
87 p, 24.1 MB Subtitling in immersive environments / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Montagud, Mario ; Torres, Enric ; Hughes, Chris
2019
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
4.
31 p, 1.2 MB The challenge of implementing SDH in immersive media : a reception study / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
The potential of immersive media such as virtual reality or 360º videos for entertainment and audiovisual industries is becoming more and more clear. This will transform how audience consume audiovisual contents. [...]
2019
Media for All International Conference. Estocolm, 8th : 2019  
5.
21 p, 34.6 MB Making immersive media environments accessible : the ImAc Project / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
The goal of Immersive Accessibility (ImAc), which has been funded by the EU in the frame of the H2020 programme, is to explore how accessibility services can be integrated with immersive media. This presentation will describe the new deployment methods for these accessibility services: Subtitles, Audio Description, Audio Subtitling, Sign Language in immersive environments.
2018
Swiss Conference on Barrier-free Communication. Ginebra, Suïssa, 2a : 2018  
6.
1 p, 760.3 KB Implementing subtitles in immersive media for a comfortable reading / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Orero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group) ; Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Immersive media, such as virtual reality and 360 degree content, is increasingly present in our society. In order to mainstream this content it requires to be accessible to a wide range of the population, subtitles are needed. [...]
2018
WoRLD: Workshop on Reading, Language and Deafness. Sant Sebastià, 1r : 2018  
7.
28 p, 10.7 MB Media accessibility : current research and new hybrid scenarios / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
In my presentation I aim to map current media accessibility research with a focus on projects in which TransMedia Catalonia research group is involved. I will present research opportunities and challenges linked to new hybrid access modes, new technologies and environments, and discuss how new methodologies can be implemented. [...]
2018 (EASIT (Easy Access for Social Inclusion Training))
Tagung Barrierefrei Kommunikation. Hildesheim, Alemanya, 1 : 2018  
8.
35 p, 2.1 MB SDH in immersive environments : can subtitles be immersive at all? / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Immersive environments have been emerging for the past few years and their potential for transforming how entertainment is consumed has raised the interest of the industry and the audience. Many powerful technology companies like Microsoft, Sony, Facebook or HTC are investing in devices such as Microsoft Hololens, PlayStation VR, Oculus Rift or HTC Vive. [...]
2018
Languages and the Media. International Conference on Language Transfer in Audiovisual Media. Berlin, 12 : 2018  
9.
20 p, 1.3 MB Making immersive environments accessible for deaf and hard-of-hearing users / Agulló, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Transmedia Catalonia Research Group)
Immersive media such as virtual reality or 360º contents are increasingly present in our society. However, immersive content is not always accessible to all, and research within the field of AudiovisualTranslation and Media Accessibility is needed on how to cater for the needs of diverse users. [...]
2018
International Symposium for Young Researchers in Translation, Interpreting, Intercultural Studies and East Asian Studies. Bellaterra, Catalunya, 9th : 2018  

Documents de recerca 7 registres trobats  
1.
135 p, 2.5 MB Analisis semantico de la comunicación biocibernética por medio del mapeo de patrones en ondas cerebrales / Salas Guerra, Cesar Rommel ; Vallverdú, Jordi, 1973-, dir.
Evidència científica planteja que els mecanismes oscil·latoris neurals tenen un paper primordial en funcions cognitives com l'aprenentatge, la memòria, l'activació sensorial i la percepció. Aquesta evidència suggereix que les oscil·lacions de banda alfa s'activen a regions corticals a través de múltiples sistemes sensorials, particularment quan aquestes regions estan involucrades en el processament d'informació irrellevant o distractora. [...]
Evidencia científica plantea que los mecanismos oscilatorios neurales desempeñan un papel primordial en funciones cognitivas como el aprendizaje, la memoria, la activación sensorial y percepción. [...]
Scientific evidence suggests that neural oscillatory mechanisms play a key role in cognitive functions such as learning, memory, sensory activation and perception. This evidence suggests that alpha-band oscillations are activated in cortical regions across multiple sensory systems, particularly when these regions are involved in the processing of irrelevant or distracting information. [...]

2022  
2.
10 p, 6.6 MB Desenvolupament d'un videojoc multijugador en realitat virtual amb Unity / Ruiz Albiñana, Joan Lleonard ; Bolta Torrell, Helena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte consisteix en el desenvolupament d'un videojoc multijugador en linea en realitat virtual de gènere festa amb Unity i el llenguatge de programació C#. Un màxim de 4 jugadors es trobaran situats en una sala devant d'una taula cadascú, en aquestes taules trobaran tot el necessari per realitzar una serie de rondes temporitzades el mes rapid possible abans dels seus rivals. [...]
This project consists of the development of a multiplayer online video game in virtual reality of party genre in Unity and C# programming language. A maximum of 4 players will be placed on a room in front of a table each, on these tables They will find everything they need to do a series of timed rounds as fast as possible before their rivals. [...]
Este proyecto consiste en el desarrollo de un videojuego multijugador en línea en realidad virtual del género fiesta con Unity y el lenguaje de programación C#. Un máximo de 4 jugadores se encontrarán situados en una sala delante de una mesa cada uno, en estas mesas encontraran todo lo necesario para realizar una serie de rondas temporizadas lo más rápido posible antes de sus rivales. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
340 p, 6.0 MB Subtitling in immersive media : A user-centered study / Agulló, Belén ; Matamala, Anna, dir. ; Calvo Ferrer, José Ramón, dir.
Els mitjans immersius com la realitat virtual o els vídeos de 360° estan cada vegada més presents en la nostra societat. La realitat virtual ha atret l'atenció de la indústria i els investigadors. [...]
Los medios inmersivos como la realidad virtual o los vídeos de 360° están cada vez más presentes en nuestra sociedad. La realidad virtual ha atraído la atención de la industria y los investigadores. [...]
Immersive media such as virtual reality or 360° content is increasingly present in our society. Virtual reality has attracted the attention of industry and researchers. Its applications for entertainment and audiovisual content creation are endless. [...]

2020  
4.
12 p, 1.6 MB Simulador de cossos celestes en Realitat Virtual / Herreiz Abad, Javier ; Martí Godia, Enric, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte consisteix en la creació, disseny i desenvolupament d'un simulador de cossos celestes amb un cert grau de realisme físic en un entorn immersiu de Realitat Virtual. La simulació inclou la vista en detall d'una galàxia i d'un forat negre sense rotació, a mes d'una vista 360 graus des de la terra en la que es poden seleccionar altres cossos celestes sense entrar-hi en detall. [...]
This project is about the creation, design and development of a celestial body simulator with a certain degree of physic realism in a Virtual Reality environment. The simulation includes the detailed view of a galaxy and a non-rotating black hole, plus a 360-degree view from the Earth point of view, where we can look at some other celestial bodies with a lot less detail. [...]
Este proyecto consiste en la creación, diseño y desarrollo de un simulador de cuerpos celestes con un cierto grado de realismo físico en un entorno inmersivo de Realidad Virtual. La simulación incluye la vista en detalle de una galaxia y de un agujero negro sin rotación, además de una vista 360 grados desde tierra en la que se pueden seleccionar otros cuerpos celestes sin entrar en detalle. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
5.
13 p, 1.5 MB Realització d'un sistema de realitat virtual per a dispositius mòbils d'ús personal / Valverde Vernedas, Xavier ; Rexachs del Rosario, Dolores Isabel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
La indústria dels videojocs aconsegueix escalar a les primeres posicions en ingressos a quasi totes les regions del món gràcies a l'augment de les possibilitats, l'evolució tecnològica i l'ampli ventall d'accessos. [...]
The videogame industry climbs to the top of the income rankings in almost every region of the world thanks to the increase in the number of games available, technological evolution and the wide range of accesses. [...]
La industria de los videojuegos consigue escalar a las primeras posiciones en ingresos a casi todas las regiones del mundo gracias al aumento de las posibilidades, la evolución tecnológica y el amplio abanico de accesos. [...]

2018-02-12
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
22 p, 963.4 KB Rehabilitació de l'extremitat superior en pacients amb ictus crònic mitjançant Realitat Virtual : revisió sistemàtica / Jolis Rosell, Mireia ; Pradell Grané, Marta ; Marco Navarro, Esther, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina
L'ictus representa una de les principals causes de discapacitat en l'adult, comportant una disminució del nivell d'independència de la persona i la qualitat de vida. La Realitat Virtual (RV) és una teràpia que utilitza la tecnologia per a simular un entorn real generat per un ordinador, permetent la interacció i immersió de la persona dins un ambient simulat, mentre es rep un feedback sensorial multimodal. [...]
Stroke is one of the leading causes of disability in adults, decreasing independence levels and quality of life. Virtual Reality (VR) is a therapy that uses technology to simulate a real environment created by a computer, allowing interaction and immersion of the person into a virtual simulated environment, getting a sensorial and multimodal feedback. [...]

2015
Grau en Fisioteràpia [961]  
7.
281 p, 1.1 MB Espectros de lo real. Virtualidad y mundos posibles en la literatura y el cine posmodernos / Boulaghzalate, Hamza ; Vilella, Eduard, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Roas, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola
La presente tesis pretende estudiar el concepto de la virtualidad, sus poéticas, su estética, su estilo y sus modalidades. En una sociedad en que predominan los ideales de inmersión, presencia e interactividad, la virtualidad se convierte en un «estilo posmoderno intermediático» donde la noción de lo virtual es un elemento temático integrado en una estética cuya principal articulación es la oposición de lo virtual a lo real. [...]
The present thesis aims to study the concept of virtuality, its poetics, aesthetics, style and its modes. In a society where the ideals of immersion, presence and interactivity predominate, virtuality has become a «cross-media postmodern style» where the notion of the virtual is a thematic element integrated in aesthetics whose primary articulation is the opposition from the virtual to the real. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  

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