Resultats globals: 17 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 11 registres trobats
Documents de recerca, 6 registres trobats
Articles 11 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
6 p, 442.3 KB "Once upon a time a Catalunya" : l'antropologia d'allò sensible en temps de pandèmia / Fons, Virgínia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Campo Aráuz, Lorena
L'antropologia i les ciències socials han tractat d'entendre la importància que té la dimensió sensible i el món dels sentits en la vida humana. És possible reconèixer un camp denominat «estudis sensorials» (sensory studies)1 -segons Howes (2014:11) i vegeu també Classen (1997), Howes i Classen (2014)-, el qual s'ha nodrit de diferents perspectives de les ciències socials. [...]
2021
Revista d'etnologia de Catalunya, Núm. 46 (Desembre 2021) , p. 206-211  
2.
6 p, 492.4 KB Neurociència, publicitat i disseny : diàleg entre la ciència i la intuïció / Navalles Villar, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona)
Les neurociències i les tècniques anomenades de neuromàrketing donen una forma de valoració científica de paràmetres emotius i gustatius de difícil mediació amb altres procediments. Conèixer el perquè interpretem determinats estímuls visuals auditius, gustatius, olfactius i tàctils, ens ho explica l'evolució humana per mitjà de l'estudi de les neurociències.
Neuroscience and so-called neuromarketing techniques provide a form of scientific assessment of emotional and taste parameters that are difficult to mediate with other procedures. Knowing why we interpret certain visual, auditory, gustatory, olfactory, and tactile visual stimuli is explained by human evolution through the study of the neurosciences.
Las neurociencias y las técnicas denominadas de neuromárketing dan una forma de valoración científica de parámetros emotivos y gustativos de dificil mediación con otros procedimientos. Conocer porqué interpretamos determinados estímulos visuales auditivos, gustativos, olfativos y tactiles, nos lo explica la evolución humana por medio del estudi de las neurociencias.

2022 - 10.5565/rev/qp.372
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 29 (2022) , p. 11-15  
3.
16 p, 215.3 KB Los teléfonos inteligentes como extensión del cerebro del ser humano cíborg : el caso de los jóvenes de Aragón (España) / Ramos Antón, Rubén (Universidad de Zaragoza)
A lo largo de los años se ha ido desarrollando la idea de que los avances técnicos suponen la extensión de los sentidos del ser humano. Un proceso que ha permitido a la sociedad evolucionar. De la relación entre el ser humano y la tecnología surge el concepto de cíborg (Clynes y Kline, 1960), con un gran desarrollo en la ciencia ficción y que en un primer momento hacía referencia a la incorporación de elementos exógenos al ser humano para facilitar su adaptación a ecosistemas extraterrestres. [...]
Al llarg dels anys s'ha anat desenvolupant la idea que els avenços tècnics suposen l'extensió dels sentits de l'ésser humà. Un procés que ha permès evolucionar la societat. De la relació entre l'ésser humà i la tecnologia sorgeix el concepte de cíborg (Clynes i Kline, 1960), amb un gran desenvolupament en la ciència ficció i que en un primer moment feia referència a la incorporació d'elements exògens a l'ésser humà per facilitar la seva adaptació a ecosistemes extraterrestres. [...]
Over the years an idea has been developing that technical advances become the extension of the senses of human beings. A process that has allowed society to evolve. From the relationship between human beings and technology, emerged the concept of the cyborg (Clynes and Kline, 1960), and with a great growth in science fiction that at first referenced the incorporation of exogenous elements to the human being to facilitate their adaptation to extraterrestrial ecosystems. [...]

2017 - 10.5565/rev/analisi.3091
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 56 (juny 2017) , p. 101-115 (Articles)
2 documents
4.
2 p, 211.7 KB Cíborgs: l'art de dissenyar-se a un mateix / Carrillo Pérez, Nereida (Universitat Autònoma de Barcelona)
2017
Ara, Núm. 2382 (26 de juny de 2017) , p. 40-41  
5.
16 p, 609.9 KB Objetos matemáticos, representaciones semióticas y sentidos / Rojas Garzon, Pedro Javier (Universidad Distrital Francisco José de Caldas)
En este documento presento algunos resultados del estudio realizado sobre un fenómeno relacionado con la articulación de los sentidos asignados por estudiantes a diferentes representaciones de un objeto matemático, obtenidas mediante transformaciones semióticas de tratamiento. [...]
En aquest document presento alguns resultats de l'estudi realitzat sobre un fenomen relacionat amb l'articulació dels sentits assignats per estudiants a diferents representacions d'un objecte matemàtic, obtingudes mitjançant transformacions semiòtiques de tractament. [...]
In this paper we present results of a study on the emergence of mathematical objects from their representations and the difficulties encountered by some students to articulate the senses assigned by them to semiotic representations of the same mathematical object, obtained by transformations of treatment. [...]

2015 - 10.5565/rev/ensciencias.1479
Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 151-165 (Investigaciones Didácticas)  
6.
15 p, 566.7 KB De la experiencia místico-cognoscitiva a la epistemología mística : Hildegarda de Bingen / Rabassó, Georgina (Universitat de Barcelona)
Hildegarda de Bingen escribió habitualmente desde la perspectiva de su don visionario, pero en ocasiones también reflexionó sobre él. La autora escribe la mayoría de sus obras a partir de una experiencia místico-cognoscitiva determinada. [...]
Hildegard of Bingen habitually wrote from the perspective of her visionary gift, but on occasions she also reflected on the latter. The majority of her works were written with reference to a specific mystical-cognitive experience; but she also analyses this and develops, in various passages, a mystical epistemology. [...]

2013
Mirabilia, Núm. 17 (Juliol-Desembre 2013) , p. 100-114  
7.
29 p, 743.2 KB A relação entre gárgulas e textos no contexto tardo -medieval em Portugal : preocupações em torno do comportamento do corpo e os pecados / Martins Fernandes Barreira, Catarina Alexandra (Universidade Nova de Lisboa. Faculdade de Ciências Sociais e Humanas)
O nosso propósito é analisar a relação entre gárgulas e textos no contexto português dos sécs. XV e XVI. Neste âmbito serão analisadas algumas gárgulas, bem como programas iconográficos de gárgulas, que evidenciam as mesmas preocupações que os textos, com destaque especial para o comportamento do corpo, para os pecados. [...]
Our aim is to analyze the relationship between gargoyles and some Portuguese texts in the context of 15th and 16th centuries. In this purpose some gargoyles will be observed, as well as the iconographic programs that highlight the same concerns as the chosen texts, with special emphasis on the behaviour of the sinful body. [...]

2011
Mirabilia, Núm. 13 (2011) , p. 105-133  
8.
9 p, 234.1 KB Del Big Bang al Chanel nº5 / de Haro Licer, Josep (Universitat de Barcelona)
Existe la realidad verdadera y la realidad ingenua. La primera es inalcanzable, la segunda es parcial, sesgada y subjetiva; entre las dos existe el hombre, con cuyos sentidos a la vez que son los únicos medios para contactar con la realidad verdadera, le limitan el acceso a la misma. [...]
It exists the real reality and the ingenuous reality. The first is unattainable, the second is partial, biased and subjective. The human being exists between these two realities; he feels this by his senses, which at the same time that they are the only way so as to contact with the real reality, they are restricting the access to it. [...]

2008
Ontology studies, Núm. 8 (2008) , p. 131-139  
9.
5 p, 83.1 KB Una exposición sobre el mundo de los sentidos como contexto no formal de aprendizaje y alfabetización científica / Gavidia Catalán, Valentín (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Rodes, Mª José (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Sanz, Julia (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Tejerina, Fernando (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Guillén, Enrique (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Carratalá, Ascensio (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials) ; Talavera, Marta (Universitat de València. Departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
10.
14 p, 143.6 KB Considerações acerca das Contribuições Teórico-Metodológicas do Construcionismo Social para Estudos e Intervenções em Saúde do Trabalhador / Bonetti Lima, Alexandre ; Moreno Matias, Maria Cristina
Neste artigo, buscamos tecer considerações sobre as contribuições que o Construcionismo Social pode oferecer aos estudos e intervenções em saúde do trabalhador. O artigo inicia-se com um breve percurso por algumas das principais teorias críticas sobre a relação saúde e trabalho para, a seguir, traçar considerações sobre o tema. [...]
In this article, we search to weave some considerations about the Social Constructionism contributions to research and intervention on workers' health. The article begins with a brief passage over some of the main critical theories on health and work, and then it traces some considerations on this theme. [...]

2010 - 10.5565/rev/athenead/v0n17.646
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Núm. 17 (2010) , p. 241-253  

Articles : 11 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 6 registres trobats  
1.
1 p, 2.9 MB Perception and multisensorial conditioning / Garcia Plans, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Veterinària
2019
Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments [974]  
2.
57 p, 3.2 MB Els audio-logos com a instruments per reforçar la construcció de marca (branding) en el context digital / Bielsa Tura, Ramon ; Perona Páez, Juan José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquesta investigació examina el potencial dels àudio - logos com a instruments per a la construcció de marca (branding ) en el context digital i , sobretot, les possibilitats que per al seu desenvolupament brinda l'actual entorn de recepció sonora. [...]
Esta investigación examina el potencial de los audio-logos como instrumentos para la construcción de marca (branding) en el contexto digital y, sobre todo, las posibilidades que para su desarrollo brinda el actual entorno de recepción sonora. [...]
This research deals with the so-called sensory marketing and it is particularly based on the audio-logo as a tool to create branding in fully digital context. It also shows the opportunity that are given to this tool to continue developing in a good sound reception environment. [...]

2016
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
3.
98 p, 3.2 MB Branding, packaging o sabor? Relació entre el reconeixement de la marca de les begudes, el packaging i la percepció del sabor / Sánchez Ortega, Kevin ; Añaños, Elena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els cinc sentits, presents a l'ésser humà des del naixement, tenen funcions úniques que altres sentits no poden suplir. La vista, el gust i l'olfacte, sentits estudiats en aquesta investigació, son fonamentals per la publicitat, i més pel sector dels aliments i les begudes. [...]
Los cinco sentidos, presentes en el ser humano desde el nacimiento, tienen funciones únicas que otros sentidos no pueden suplir. La vista, el gusto y el olfato, sentidos estudiados en esta investigación, son fundamentales para la publicidad, y más para el sector de los alimentos y las bebidas. [...]
The five senses, presents in human's body since we are born, have unique functions that other senses can not do. Sight, taste and smell, senses studied in this research, are essentials for advertising, specially for food and drinks market. [...]

2015
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
4.
62 p, 1.8 MB Marketing sensorial en el punto de venta: el caso Hollister / Romera Ferrera, Jennifer ; Lorite, Nicolàs, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present estudi tracta sobre l'anomenat màrqueting sensorial aplicat a un punt de venda, concretament en botigues de roba. S'hi repassen algunes teories, casos i estudis previs sobre la utilització de determinades tècniques de màrqueting aplicades al punt de venda general, relacionat amb l'experiència del consumidor. [...]
El presente estudio trata sobre el llamado marketing sensorial aplicado a un punto de venta, concretamente en tiendas de ropa. En él se repasan algunas teorías, casos y estudios previos sobre la utilización de determinadas técnicas de marketing aplicadas al punto de venta general, relacionado con la experiencia del consumidor. [...]
This study talks about the so-called sensory marketing applied to a point-of-sale, particularly in clothing stores. Some theories, cases and previous studies on the use of marketing techniques applied to all kind of points of sale, are reviewed, related to the consumer experience. [...]

2014
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
5.
90 p, 23.8 MB En sus manos : conociendo la sordoceguera / Gómez Gómez, Maria del Mar ; Gallego Ayala, Joana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La sordceguesa és la gran desconeguda de les discapacitats sensorials. "A les seves mans: Coneixent la sordceguesa" és una revista específica i especialitzada destinada a donar a conèixer la sordceguesa i la seva situació a Espanya. [...]
La sordoceguera es la gran desconocida de las discapacidades sensoriales. "En sus manos: Conociendo la sordoceguera" es una revista específica y especializada destinada a dar a conocer la sordoceguera y su situación en España. [...]
Deafblindness is the great unknown of sensory disabilities. "In your hands: It deafblindness Knowing" is a specific and specialized magazine intended to raise awareness of deafblindness and their situation in Spain. [...]

2014
Grau en Periodisme [971]  
6.
73 p, 3.2 MB Trastornos de regulación del procesamiento sensorial : una constribución a la validación de los criterios para su diagnóstico en la primera infancia / Pérez Robles, Ruth ; Jané i Ballabriga, Maria del Claustre, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Doval Dieguez, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Los Tratsornos de Regulación del Procesamiento Sensorial (TRPS) son un diagnóstico clínico recogido en la clasificación Diagnostic Classification of Mental Health and Development Disorders of Infancy and Early Childhood Revised edition: DC:0-3R (Zero to Three, 2005). [...]
Regulation Disorders of Sensory Processing (TRPS) is a clinical diagnosis in the Diagnostic Classification of Mental Health and Development Disorders of Infancy and Early Childhood Revised edition: DC:0-3R (Zero to Three, 2005). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.