1.
|
26 p, 246.9 KB |
El profesor Ballbé y la perplejidad del quetzal : una aproximación a la construcción de la paz en Guatemala en memoria de Manuel Ballbé
/
Montobbio, Manuel (Consejo de Europa)
Tiene la paz sus grandes diseños, y tiene sus proyectos concretos. Se construye con la negociación, y se construye con la cooperación. A partir del relato de la gestación, en el marco de la contribución de España a la ejecución de los Acuerdos de Paz de Guatema- la, del proyecto de la Cooperación Española de creación del doctorado en Derecho en Guatemala llevada a cabo por la UAB y la impliación fundacional y fundamental del Profesor Manuel Ballbé en éste, nos ofrece el autor en perspectiva, desde su trayecto- ria diplomática y académica de dedicación al proceso guatemalteco y a los procesos de paz en Centroamérica, sus reflexiones sobre la construcción de la paz en Guatemala y sus lecciones, en un ejercicio de memoria para la esperanza, para la construcción de la paz en general y el hacer de la Historia en Guatemala. [...] Té la pau els seus grans dissenys i té els seus projectes concrets. Es construeix amb la negociació i es construeix amb la cooperació. A partir del relat de la gestació, en el marc de la contribució d'Espanya a l'execució dels Acords de Pau de Guatemala, del projecte de la Cooperació Espanyola de creació del doctorat en Dret a Guatemala duta a terme per la UAB i la implicació fundacional i fonamental del Professor Manuel Ballbé en aquest, ens ofereix l'autor en perspectiva, des de la seva trajectòria diplomàtica i acadèmica de dedicació al procés guatemalenc i als processos de pau a Centreamèrica, les seves reflexions sobre la construcció de la pau a Guatemala i les seves lliçons, en un exercici de memòria per a l'esperança, per a la construcció de la pau en general i el fer de la Història a Guatemala. [...] Peace has its great designs, and it has its concrete projects. It is built with negotiation, and it is built with cooperation. Departing from the account of the gestation, within the framework of Spain's contribution to the execution of the Peace Agreements in Guatemala, of the Spanish Cooperation project for the creation of the doctorate in Law in Guatemala carried out by the Authonomous University of Barcelona and the foundational and fundamental implication of Professor Manuel Ballbé in it, the author offers us in perspective, from his diplomatic and academic trajectory of dedication to the Guatemalan process and to the peace processes in Central America, his reflections on the construction of peace in Guatemala and its lessons, in an exercise of memory for hope, for the construction of peace in general and the making of History in Guatemala. [...]
2022 - 10.5565/rev/jhsgl.30
Journal of human security and global law, Vol. 1 (2022) , p. 67-92 (Articles)
|
|
2.
|
22 p, 1.0 MB |
Les biblioteques universitàries a Catalunya (2012-2013)
/
Balagué, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques) ;
Gómez Escofet, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques)
Durant el període 2012-2013, les biblioteques universitàries han mantingut amb un bon nivell gran part de la seva activitat, tot i els problemes que han sorgit per la reducció pressupostària i que n'han afectat tots els àmbits d'actuació. [...] Durante el período 2012-2013, las bibliotecas universitarias han mantenido con un buen nivel gran parte de su actividad a pesar de los problemas que han surgido por la reducción presupuestaria y que han afectado a todos sus ámbitos de actuación. [...] During the period 2012-2013, the Catalan university libraries were fairly successful in maintaining their general level of activity, in spite of the cuts in state funding that affected all areas of the library system. [...]
2014
Anuari de l'Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura, Vol. 3 (2014) , p. 212-232
|
|
3.
|
12 p, 677.1 KB |
Potenciar la cooperació en l'aprenentatge basat en projectes
/
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ;
Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ;
Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora en aquesta metodologia ha estat -i és- el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en equips. [...] Although project-based learning is usually carried out in groups, it is well known that simply grouping students does not necessarily mean that they will cooperate. For that reason, the challenge of improving the cooperative work of students distributed in teams has often been -and still is- a point of improvement in this methodology. [...]
2019 - 10.32093/ambits.vi51.1425
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 51 (2019) , p. 113-124
|
|
4.
|
30 p, 199.0 KB |
El codesarrollo y las migraciones en la política española de cooperación internacional para el desarrollo
/
Vallés Marugán, Alba (Universidad de Granada)
En el presente trabajo se abordan como objeto teórico de estudio los vínculos entre codesarrollo y migraciones en el contexto español. Para ello, se analiza la forma en que ambos fenómenos son plasmados en los principales documentos institucionales de la política española de cooperación internacional para el desarrollo. [...] En el present treball s'aborden com a objecte teòric d'estudi els vincles entre codesenvolupament i migracions en el context espanyol. Per a això, s'analitza la forma en què tots dos fenòmens són plasmats en els principals documents institucionals de la política espanyola de cooperació internacional per al desenvolupament. [...] In this paper, we address the connections between co-development and migration in the Spanish context as a theoretical object of study. On this basis, we analyze the way in which both phenomena are reflected in the main institutional documents of the Spanish policy of International Development Cooperation. [...]
2021 - 10.5565/rev/papers.2880
Papers : revista de sociologia, Vol. 106 Núm. 4 (2021) , p. 525-553 (Artículos)
|
|
5.
|
22 p, 1.1 MB |
Quatre teòrics sobre l'Arc Mediterrari : N. M. Rubió i Tudurí, J. M. Batista i Roca, R. Brunet i R. Lafont
/
Oliveres, Arcadi, 1945-2021 (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
D'ençà de la dècada de 1990 l'Arc Mediterrani té una presència destacada en els discursos espacials elaborats en regions com Catalunya, el País Valencià, el Llenguadoc-Rosselló i Provença-Alps-Costa Blava. [...] Since the 1990s the «Mediterranean Arch» has a strong presence in the spatial discourses made in regions such as Catalonia, Valencian Community, Languedoc-Roussillon and Provence-Alpes-Côte d'Azur. [...]
2012
Cercles, 2012, p. 71-92
|
|
6.
|
10 p, 228.3 KB |
Les formes jurídiques de cooperació en la gestió del servei públic municipal de ràdio i televisió
/
Galindo Caldés, Ramon (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Vilalta Reixach, Marc (Universitat de Barcelona) ;
Martori, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
En els darrers anys, la crisi econòmica i la poca viabilitat d'alguns projectes han transformat el mapa audiovisual local català. El panorama resultant posa de manifest la necessitat de cooperació entre els municipis a l'hora de prestar serveis de comunicació audiovisual, especialment de televisió i ràdio, per tal de generar economies d'escala i prestar serveis audiovisuals de qualitat, a més de complir amb la missió que les lleis de l'audiovisual els han encomanat. [...] En los últimos años, la crisis económica y la poca viabilidad de algunos proyectos han transformado el mapa audiovisual local catalán. El panorama resultante pone de manifiesto la necesidad de cooperación entre los municipios a la hora de prestar servicios de comunicación audiovisual, especialmente de televisión y radio, a fin de generar economías de escala y prestar servicios audiovisuales de calidad, además de cumplir con la misión que las leyes del audiovisual les han encomendado. [...] Over the past few years, the local Catalan audiovisual map has undergone a transformation due to the economic crisis and the lack of viability of sorne projects. The resulting panorama highlights the need for cooperation between municipalities when providing audiovisual media services, especially television and radio, generating economies of scale and providing good quality audiovisual media services, in addition to fulfilling the mission demanded by broadcasting laws. [...]
2017
Quaderns del CAC, Vol. XX, num. 43 (2017) , p. 131-140
3 documentos
|
|
7.
|
23 p, 458.1 KB |
A Human-machine Cooperation Protocol for Machine Translation Output Edit Annotation
/
de Almeida Costa, Felipe (Universitat General de Minas Gerais) ;
S. Pagano, Adriana (Universitat Federal de Minas Gerais) ;
Castro Ferreira, Thiago (Universitat Federal de Minas Gerais) ;
Meira, Jr., Wagner (Universitat Federal de Minas Gerais)
We report on a study exploring automatic edit annotation in a post-editing corpus with a new method for computing edit types. We examine edit type association with quality scores assigned to the machine translation output and the post-edited texts. [...] Presentem un estudi que explora la detecció automàtica d'errors en un corpus de postedició amb un mètode inèdit per calcular tipus d'edició. Examinem la seva associació amb les puntuacions de qualitat assignades a la producció de traducció automàtica i als textos posteditats. [...] Presentamos un estudio que explora la detección automática de errores en un corpus de posedición con un método novedoso para computar los diferentes tipos de corrección. Examinamos su asociación con la puntuación asignada a la calidad de los resultados de la traducción automática y de los textos poseditados. [...]
2021 - 10.5565/rev/tradumatica.292
Tradumàtica, Núm. 19 (2021) , p. 148-170 (Tradumàtica dossier)
|
|
8.
|
28 p, 1.4 MB |
A territorial scale-based model for Euroregions and its implications for Cross-Border Cooperation in maritime contexts
/
Camonita, Francesco (Universitat Pompeu Fabra. Barcelona Centre for European Studies (BACES)) ;
Durà Guimerà, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Noferini, Andrea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
This article attempts to advance the theoretical debate on Euroregions by focusing on their governance structures and the territorial scale of their activities. It develops around a sample of 60 Euroregions and as many corresponding INTERREG projects provided by previous research on Euroregional practices (Durà et al. [...] Aquest article pretén avançar en el debat teòric sobre euroregions a través de l'anàlisi de les seves estructures de governança i de l'escala territorial de les seves activitats. L'argumentació es desenvolupa amb un estudi de seixanta euroregions i d'un nombre corresponent de projectes Interreg seleccionats en investigacions anteriors (Durà et al. [...] Este artículo pretende avanzar en el debate teórico sobre eurorregiones a través del análisis de sus estructuras de gobernanza y de la escala territorial de sus actividades. La argumentación se desarrolla mediante un estudio de sesenta eurorregiones y de un número correspondiente de proyectos Interreg seleccionados en investigaciones anteriores (Durà et al. [...] Cet article se donne pour objectif d'avancer dans le débat théorique sur les Eurorégions en mettant l'accent sur leurs structures de gouvernance et sur l'ampleur territoriale de leurs activités. Il se développe autour d'une étude portant sur un échantillon de 60 Eurorégions et autant de projets INTERREG correspondants, fournis par des recherches antérieures sur les pratiques eurorégionales (Durà et al. [...]
2020 - 10.5565/rev/dag.592
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 66 Núm. 3 (2020) , p. 513-540 (Articles)
|
|
9.
|
22 p, 959.1 KB |
Innovación educativa para la internacionalización y la convergencia de la enseñanza del ciberperiodismo en Iberoamérica
/
Larrondo Ureta, Ainara (Universidad del País Vasco) ;
Canavilhas, João (Universidad da Beira Interior) ;
Fernandes Teixeira, Juliana (Universidad Federal de Piauí) ;
Luiz Martins, Gerson (Universidade Federal de Mato Grosso do Sul) ;
Meso Ayerdi, Koldo (Universidad del País Vasco) ;
Pérez Dasilva, Jesús (Universidad del País Vasco) ;
Peña Fernández, Simón (Universidad del País Vasco) ;
Zamith, Fernando (Universidad de Oporto)
Este artículo examina un caso práctico de adaptación de las estrategias de enseñanza-aprendizaje universitarias en ciberperiodismo, desarrollado en el marco de un Proyecto de Innovación Educativa (PIE) financiado por la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) (2018-2019). [...] This article examines a practical case of the adaptation of strategies for online journalism teaching-learning at the university level, developed within the framework of an Educational Innovation Project funded by the University of the Basque Country (UPV/EHU) (2018/2019). [...] Aquest article examina un cas pràctic d'adaptació de les estratègies d'ensenyament-aprenentatge universitàries en ciberperiodisme desenvolupat en el marc d'un Projecte d'Innovació Educativa (PEU) finançat per la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) (2018-2019). [...]
2020 - 10.5565/rev/analisi.3264
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 62 (Juny 2020) , p. 35-56 (Articles)
2 documentos
|
|
10.
|
16 p, 328.9 KB |
Odeseizar la educación y la cooperación para el desarrollo en España : una mirada internacional a la AOD y al ODS 4
/
Martínez-Usarralde, María-Jesús (Universitat de València. Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació) ;
Lloret Catalá, Carmen (Universitat de València. Departament d'Educació Comparada i Història de l'Educació)
El presente artículo pretende centrar su atención en la política sectorial de la AOD vinculada a la educación desde la ingeniería cosmopolita de los Objetivos de Desarrollo Sostenible que han permitido odeseizarlas políticas mundiales (Barandiarán, 2017), de las que la cooperación y la educación constituyen dos objetos de análisis e investigación. [...] Aquest article pretén centrar l'atenció en la política sectorial de l'AOD vinculada a l'educació des de l'enginyeria cosmopolita dels objectius de desenvolupament sostenible que han permès odeseïtzar les polítiques mundials (Barandiarán, 2017), de les quals la cooperació i l'educació constitueixen dos objectes d'anàlisi i d'investigació. [...] This article examines the sectorial policy of official development assistance (ODA) linked to education through the cosmopolitan engineering of the Sustainable Development Goals(SDG) that have defined global policies (Barandiarán, 2017), of which cooperation and education constitute two objects of analysis and research. [...]
2020 - 10.5565/rev/educar.1099
Educar, Vol. 56 Núm. 2 (2020) , p. 333-348 (Monográfico)
|
|