Ciencias de la Educación. Trabajos de fin de máster
Últimas adquisiciones:
2024-09-10
18:51
84 p, 1.5 MB Anàlisi de les necessitats biològiques,socials i escolars dels i les adolescents : Estudi de cas / García Pérez, Cristina ; Martínez Mínguez, Lurdes, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present estudi se centra en la dessincronització dels horaris de classe dels i les adolescents amb les seves necessitats biològiques i socials, pel fet que no hi ha una coherència amb els horaris de les activitats extraescolars i els seus bioritmes. [...]
El presente estudio se centra en la desincronización de los horarios de clase de los y las adolescentes con sus necesidades biológicas y sociales, por el hecho de que no hay una coherencia con los horarios de las actividades extraescolares y sus biorritmos. [...]
This study focuses on the de-synchronization of the class schedules of teenagers with their biological and social needs, because there is no consistency with the schedules of after school activities and their bioritms. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]  
2024-07-29
15:37
41 p, 1.3 MB Sharpening Minds : A qualitative analysis of Critical Thinking in writing and speaking activities of 2nd year Baccalaureate EFL students / El Ouatik, Lamyaa Yassine ; Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Critical thinking (CT) has emerged as a crucial competency for success in both academic and professional domains within contemporary education. This research attempts to explore the degree to which second-year baccalaureate students demonstrate CT abilities through their written opinion essays and verbal interactions (podcasts) on the theme of Parental Portrayals in Media. [...]
El pensamiento crítico (PC) ha emergido como una competencia crucial para el éxito tanto en los ámbitos académicos como profesionales en la educación contemporánea. Esta investigación intenta explorar el grado en que los estudiantes de segundo año de bachillerato demuestran habilidades de PC a través de sus ensayos de opinión escritos y sus interacciones verbales (podcasts) sobre el tema de las Representaciones Parentales en los Medios. [...]

Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Màster Universitari en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]  
2024-07-29
14:04
121 p, 1.4 MB El Joc dels Gens: un micromón per ensenyar i aprendre genètica mendeliana / Llort Planchadell, Josep Maria ; García Rovira, M. Pilar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les matemàtiques i les ciències experimentals
Es descriu el micromón "El Joc dels Gens", un programa educatiu d'ordinador dissenyat per tal d'ajudar en l'ensenyament-aprenentatge de la genètica mendeliana. El treball conté una extensa revisió bibliogràfica sobre la utilització educativa dels ordinadors, l'ensenyament-aprenentatge de la genètica i els problemes de genètica.
2000
Doctorat en Didàctica de les Ciències Experimentals [0000]  
2024-07-25
18:53
46 p, 4.9 MB The role of hypothetical situations in enhancing problem- solving skills in TEFL / Valdivia Sánchez, Anna ; Kruszynksa, Klaudia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This dissertation explores the efficacy of scenario-based learning (SBL) in cultivating critical thinking skills among 1st-year ESO students in Teaching English as a Foreign Language (TEFL) settings. [...]
Aquest Treball de Fi de Màster explora l'eficàcia de l'aprenentatge basat en escenaris hipotètics en el cultiu de les habilitats de pensament crític entre els estudiants de 1r d'ESO en la classe d'anglès com a lengua estrangera. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2024
Màster Universitari en Estudis Globals d'Àsia Oriental [1452]  
2023-08-24
11:55
67 p, 5.9 MB Poetry, Spoken Word and Community Building : a Case Study in an EFL High School Classroom / Hinojosa Soriano, Patricia ; Kruszynska, Klaudia Anna, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Nowadays, EFL classroom in Catalan public schools dedicates scarcely any time to poetry; it lacks in providing students with the opportunity to reflect on oral tradition and the power behind spoken word. [...]
Avui dia, l'aula de l'EFL a les escoles públiques catalanes dedica poc temps a la poesia; manca de l'oportunitat de donar a l'alumnat un espai on reflexionar sobre la tradició oral i el poder que hi ha darrere de la paraula parlada. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1528]
Màster Universitari en Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [1459]
Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes [939]  
2023-07-25
19:12
42 p, 984.1 KB ¿Cómo el profesorado proporciona el andamiaje a los niños para que se desarrolle el aprendizaje telecolaborativo? / Xie, Minyu ; Dooly Owenby, Melinda, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Este trabajo pretende indagar cómo el profesorado proporciona el andamiaje a los niños para que se desarrolle el aprendizaje telecolaborativo. Los datos son proporcionados por la Dra. Melinda Dooly, miembro e investigadora principal del grupo de investigación GREIP, y recogidos durante un proyecto de telecolaboración entre dos escuelas, una en España y otra en Austria. [...]
2023
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]  
2023-06-14
15:54
113 p, 711.9 KB The Native/Non-Native Dichotomy in the Teaching of Foreign Languages : a Study of EFL Students' Perceptions / Prats Carreras, Sònia ; Nussbaum, Luci, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua
This master's dissertation reviews the bibliography on the matter of native and non-native teachers of languages and provides details of an exploratory study carried out on students' perceptions of the native/non-native teacher distinction through a questionnaire.
Aquesta tesina revisa la bibliografia existent sobre el tema de professorat nadiu i no nadiu de llengües i proporciona detalls d'un estudi fet a través d'un qüestionari sobre les percepcions dels estudiants entorn a les diferències entre el professorat nadiu i no nadiu.

Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Universitat Autònoma de Barcelona, 2002  
2022-09-19
17:47
43 p, 761.3 KB Tutoria entre iguals, virtual i sincrònica per a la millora de competències comunicatives en anglès i espanyol / Garriga Ràfols, Ivet ; Duran Gisbert, David, 1963-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
En aquest treball es presenta el disseny i implementació d'una proposta educativa de tutoria entre iguals recíproca i sincrònica en un context virtual, que s'ha ideat per tal de millorar les competències comunicatives en anglès i espanyol. [...]
En este trabajo se presenta el diseño y la implementación de una propuesta educativa de tutoría entre iguales recíproca y sincrónica en un contexto virtual, que se ha ideado para mejorar las competencias comunicativas en inglés y español. [...]
This paper presents the design and implementation of an educational proposal on reciprocal and synchronous peer tutoring in a virtual context, which has been designed to improve communication competences in English and Spanish. [...]

2022
Grau en Educació Social [1140]  
2022-03-30
17:38
50 p, 15.8 MB Metamorfosis en procés : una experiència d'A/r/tography sobre un procés de canvi / Blanco Aloy, Cristina ; Barrera, Jaume, 1954-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal
Gràcies a metodologies de recerca com l'A/r/tography, els Estudis de Performance i l'Autoetnografia, investigar a partir d'un mateix o de la pròpia pràctica artística és possible i ha esdevingut una manera més de fer recerca acadèmica. [...]
Investigar des de uno mismo como un proceso válido de investigación es posible gracias a nuevas metodologías como la A/r/tography y los Estudios Performativos. En este proyecto presento mi investigación como un proceso real de metamorfosis en estado de flujo utilizando y narrando des de medios diversos: el texto y el audio-visual. [...]
Inquiring about the self as a valid process of research is possible thanks to new methodologies as A/r/tography and Performative Studies. In this essay I present my research as a real metamorphic process, using different medias to contribute to the narrative: the text and the video. [...]

Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
2 documents
2022-03-30
16:38
177 p, 10.8 MB Factors que incideixen en el desenvolupament de la pràctica docent a les aules hospitalàries catalanes / Jiliberto Fritis, Francisca ; Zárate Alva, Nair Elizabeth, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les aules hospitalàries catalanes atenen pacients pediàtrics en situació d'hospitalització. La seva funció és oferir una continuïtat educativa durant el període de convalescència a l'hospital. [...]
Las aulas hospitalarias catalanas atienden a pacientes pediátricos en situación de hospitalización. Su función es ofrecer una continuidad educativa durante el periodo de convalecencia en el hospital. [...]
Catalan hospital schools care for pediatric patients' education. Its function is to offer educational continuity during the period of convalescence in the hospital. This research seeks to investigate the factors that affect the development of the teaching practice within hospital schools located in Catalonia, except for the specialty of mental health. [...]

2022
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]