El tratamiento de los estereotipos culturales en la clase de chino como lengua extranjera : una propuesta didáctica para nivel básico
Xin, Zhong
Pascual Calvo, Xavier, dir.
Casas-Tost, Helena
Fundació Universitat Autònoma de Barcelona
Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca sobre la Traducció entre el Xinès i el Castellà/Català - TXICC
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació

Publicació: Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Descripció: 125 pàgines
Resum: Aunque se pone cada vez más énfasis en el desarrollo de la competencia intercultural, en la implementación real de las actividades docentes del chino como lengua extranjera, se pueden observar ciertas actividades que pretenden ayudar a los alumnos a desarrollar su competencia intercultural, pero son ineficaces e incluso hay algunos casos problemáticos en los que el profesorado provoca e incentiva los estereotipos. El presente trabajo se centra en proponer estrategias más adecuadas para la didáctica intercultural del CLE en el caso concreto del alumnado principiante y también tratamientos teniendo cuenta los estereotipos que tienen los alumnos de Cataluña.
Resum: 近年来,教育家们愈发注重跨文化能力,但在实际的对外汉语教学实践中,我们却看到一些意在提升学生该能力,实则无效的教学活动,更有教师激起、鼓励文化刻板印象的问题状况。本文旨在提出更适合中文初学者的跨文化教学策略,以及针对加泰罗尼亚的学习者们特有的刻板印象,提出处理方案。.
Resum: In recent years, educators have paid more and more emphasis on the development of intercultural competence, but in the actual practice of teaching Chinese as a foreign language, certain activities aim to enhance the student's intercultural competence, but are actually ineffective. There are even some problematic cases in which teachers provoke and encourage stereotypes. The present work focuses on proposing more appropriate strategies for the intercultural teaching of CLE in the specific case of beginning students and also treatments taking into account the stereotypes that Catalan students have.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [4316481]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Didàctica del Xinès per a Hispanoparlants [1398]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Xinès ; Ensenyament ; Estudiants estrangers ; Estereotips (Psicologia social) ; Professors de xinès ; Actituds ; Comunicació intercultural ; Educació intercultural ; 对外汉语教学 ; 文化刻板印象 ; 跨文化交际能力 ; 问卷调查 ; 教学建议 ; Teaching Chinese as a foreign language ; Cultural stereotypes ; Intercultural competence ; Poll ; Didactic proposal



125 p, 4.0 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Arts i humanitats > Grup de recerca en Traducció del xinès al català/castellà (TXICC)
Documents de recerca > Treballs de recerca i projectes de final de carrera > Traducció i Interpretació. TFM

 Registre creat el 2020-07-22, darrera modificació el 2024-01-16



   Favorit i Compartir