Musicant a mestres generalistes
Pardo Muñoz, Judith
Casals Ibañez, Albert, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Data: 2021
Descripció: 98 pag.
Resum: La situació de pandèmia mundial, la COVID-19, ha esdevingut un procés de canvi logístic sobtat a totes les escoles que ha portat clarament a una reestructuració de les aules i una nova distribució dels docents, afectant així principalment a les especialitats. És el cas de l'escola IE Pompeu Fabra del Pont de Vilomara i Rocafort, on l'especialitat de música a l'etapa Infantil, enguany ha estat assumida per les mestres generalistes, sent una de les àrees que més les incerta i desconeixen. Davant aquesta problemàtica i necessitat del centre, aquest Treball de Fi de Grau, emmarcat en la modalitat de l'Aprenentatge-Servei, és fruit de la implementació d'una formació d'ensenyament musical orientada a docents de l'etapa Infantil del centre esmentat, que té per objectiu principal la millora de l'educació musical en etapes primerenques. En termes analítics, es conclou, a partir de categories emergents extretes de l'anàlisi de dades, l'afavoriment de l'autoconfiança i l'encoratjament de les mestres generalistes per introduir la música en el dia a dia a l'aula.
Resum: La situación de pandemia mundial, el COVID-19, ha supuesto un proceso de cambio logístico repentino a todas las escuelas que ha conllevado claramente a una reestructuración de las aulas y una nueva distribución de los docentes, afectando así principalmente a las especialidades. Es el caso de la escuela IE Pompeu Fabra del Pont de Vilomara i Rocafort, en la cual la especialidad de música en la etapa Infantil, este año ha sido asumida por las maestras generalistas, siendo una de las áreas que más las incierta y desconocen. Ante esta problemática y necesidad del centro, este Trabajo de Fin de Grado, enmarcado en la modalidad del Aprendizaje por Servicio, es fruto de la implementación de una formación de aprendizaje musical orientada a docentes de la etapa Infantil de dicho centro, que tiene por objetivo principal la mejora de la educación musical en etapas tempranas. En términos analíticos, se concluye, a partir de categorías emergentes extraídas del análisis de datos, el favorecimiento de la autoconfianza i el ánimo de las maestras generalistas para introducir la música en el día a día en el aula.
Resum: The global pandemic situation, COVID-19, has meant a process of sudden logistical change in all schools that has clearly led to a restructuring of classrooms and a new distribution of teachers, affecting mainly on specialties. This is the case of IE Pompeu Fabra school from El Pont de Vilomara i Rocafort, in which music specialty in Pre-school, has been in charge of generalist teachers, being music one of the areas that are most uncertain and unknown for them. Given this problematic and school's need, this Bachelor's Degree Final Project, based on Service-Learning modality, is the result of musical teaching training implementation to Pre-school teachers from that school, with the main purpose of the improvement of musical education in early stages. In analytical terms, it is concluded, through emerging categories extracted from data analysis, the enhancement of self-confidence and the encouragement from generalist teachers to introduce music day-to-day in classrooms.
Nota: Premi UAB als millors Treballs de Fi de Grau amb metodologia d'Aprenentatge Servei (ApS). 1a Edició, curs 2020-2021
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Educació Primària [2500798]
Pla d'estudis: Grau en Educació Primària [1140] ; Grau en Educació Primària [896]
Document: Treball final de grau
Matèria: Educació musical ; Mestres generalistes ; Etapes primerenques ; Formació de mestres ; Aprenentatge-Servei ; Educación musical ; Maestras generalistas ; Etapas tempranas ; Formación de maestros ; Aprendizaje-Servicio ; Musical education ; Generalist teachers ; Early childhood ; Teacher training ; Service-Learning



98 p, 1.5 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat Ciències de l'Educació. TFG
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Premis UAB. TFG

 Registre creat el 2021-07-26, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir