Feedback positiu i negatiu : conèixer i comprendre l'experiència de l'alumnat del grau de pedagogia relacionada amb la motivació, les emocions, l'aprenentatge i el rendiment acadèmic
Molist Delisau, Ariadna
Martínez Melo, Montserrat, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada

Date: 2022
Description: 125 pag.
Abstract: El feedback juga un paper clau en l'aprenentatge, però perquè aquest sigui efectiu i assoleixi la seva funció principal requereix que els agents protagonistes s'involucrin. El feedback positiu i negatiu es relaciona amb processos clau com, la motivació, les emocions, l'aprenentatge i el rendiment dels estudiants. Amb la finalitat d'indagar en la realitat d'aquest fenomen, s'ha realitzat una investigació a través de la revisió documental i aplicant una metodologia mixta mitjançant un qüestionari i entrevistes a l'alumnat del Grau de Pedagogia de la Universitat Autònoma de Barcelona. En els resultats s'interpreta, per una banda, que quan les estudiants del Grau reben un feedback positiu el seu nivell de motivació augmenta, les seves emocions tendeixen a ser positives, es consoliden més aprenentatges i el seu rendiment és més elevat. Per altra banda, quan les estudiants reben un feedback que el consideren negatiu se senten desmotivades, amb emocions majoritàriament negatives, amb més dificultats per consolidar aprenentatges i amb un rendiment baix. Com a conclusió es pot extreure que els estudiants tenen una concepció errònia del feedback negatiu, que l'alumnat ha tingut més experiències negatives que positives vinculades amb el feedback i que les estudiants consideren que el feedback efectiu es dóna quan és individual, presencial i amb alta freqüència.
Abstract: El feedback juega un papel clave en el aprendizaje, pero para que este sea efectivo y logre su función principal requiere que los agentes protagonistas se involucren. El feedback positivo y negativo se relaciona con procesos clave como, la motivación, las emociones, el aprendizaje y el rendimiento de los estudiantes. Con la finalidad de indagar en la realidad de este fenómeno, se ha realizado una investigación a través de la revisión documental y aplicando una metodología mixta mediante un cuestionario y entrevistas al alumnado del Grado de Pedagogía de la Universidad Autónoma de Barcelona. En los resultados se interpreta, por un lado, que cuando las estudiantes del Grado reciben un feedback positivo, su nivel de motivación aumenta, sus emociones tienden a ser positivas, se consolidan más aprendizajes y su rendimiento es más elevado. Por otro lado, cuando las estudiantes reciben un feedback que lo consideran negativo, se sienten desmotivadas, con emociones mayoritariamente negativas, con más dificultades para consolidar aprendizajes y con un rendimiento bajo. Para concluir se puede extraer que los estudiantes tienen una concepción errónea del feedback negativo, que el alumnado ha tenido más experiencias negativas que positivas vinculadas con el feedback y que las estudiantes consideran que el feedback efectivo se da cuando es individual, presencial y con alta frecuencia.
Abstract: Feedback plays a key role in learning, but for it to be effective and achieve its main function, it requires the leading agents to get involved. Positive and negative feedback can impact the motivation, emotions, learning, and performance of the student. To inquire into the reality of the phenomenon an investigation has been carried out through documentary review and applying a mixed methodology by a questionnaire and interviews with students of the Pedagogy Degree at the Autonomous University of Barcelona. The results show, on the one hand, that when the students of the Degree receive positive feedback, their level of motivation increases, their emotions tend to be positive, more learning is consolidated, and their performance is higher. On the other hand, when students receive feedback that they consider negative, they feel unmotivated, have negative emotions, have more difficulties in consolidating learning, and have poor performance. To conclude, the students have an erroneous conception of negative feedback, they have had more negative than positive experiences related to the feedback, and they consider effective feedback when it's individual, face to face, and with a high frequency.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Studies: Pedagogia [2500261]
Study plan: Grau en Pedagogia [1211]
Document: Treball final de grau
Subject: Feedback ; València de feedback ; Experiències ; Motivació ; Emocions ; Aprenentatge ; Rendiment ; Efectivitat ; Engagement ; Valencia de feedback ; Experiencias ; Motivación ; Emociones ; Aprendizaje ; Rendimiento ; Efectividad



126 p, 3.8 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Education Sciences. TFG

 Record created 2022-09-14, last modified 2022-10-22



   Favorit i Compartir