Research literature

Research literature 22 records found  previous11 - 20next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
11.
87 p, 1.3 MB Deliciosa traducción. Traducción gastronómica : Estudio sobre la evolución de sus procedimientos según la tipología textual / Domínguez Puig, Aïda ; Bestué, Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El objetivo principal de este trabajo es analizar la evolución de los procedimientos de traducción empleados en el ámbito de la traducción gastronómica. Además, se resalta la importancia de la tipología textual y del papel que juega este elemento a la hora de escoger el método traductor a aplicar, convirtiéndose entonces en un factor determinante en el análisis de los textos propuestos. [...]
L'objectiu principal del treball és analitzar l'evolució dels procediments de traducció empleats en l'àmbit de la traducció gastronòmica. A més, es ressalta l'importància de la tipologia textual i del paper que juga aquest element a l'hora d'escollir el mètode traductor a aplicar, convertint-se aleshores en un factor determinant per analitzar els textos proposats. [...]
The work's main objective is to analyse the evolution of the translations procedures applied on the area of the gastronomy translation. Furthermore, it is highlighted the importance of the textual typology and the role played by this element when the translator chooses the method to apply, making it a determinant factor to analyse the proposed texts. [...]

2017
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
12.
156 p, 2.7 MB Anàlisi del personal branding i de la seva relació amb les xarxes socials : estudi de diferents casos reals en els àmbits de la gastronomia, l'arquitectura i els influencers en les xarxes socials / Coll Solà, Clàudia ; Menal Casas, Jorge, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Vivim en una societat on els béns materials han deixat de ser els únics productes comercialitzables. És per aquesta raó que en el present estudi es tractarà el concepte i el procés de creació de les marques personals, així com la vinculació que existeix entre aquestes marques i les xarxes socials. [...]
Vivimos en una sociedad donde los bienes materiales han dejado de ser los únicos productos comercializables. Es por esta razón que en el presente estudio se tratará el concepto y el proceso de creación de las marcas personales, y la vinculación que existe entre estas marcas y las redes sociales. [...]
We live in a society where material goods have stopped being the only marketable products. For this reason the present study will treat the concept and the process of creation of personal brands, and the entail that exists between these brands and social networks. [...]

2017
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
13.
121 p, 3.8 MB Restauració 2.0 : Instagram com a eina de comunicació corporativa per als restaurants / Prieto Avellaneda, Helena ; Morató, Jordi, (Morató Bullido) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Instagram s'ha convertit en una eina de comunicació digital essencial per al sector de la restauració. Restaurants, cafeteries i altres marques gastronòmiques han canviat radicalment les seves dinàmiques comunicatives i la manera de relacionar-se i interactuar amb els seus clients gràcies a Instagram. [...]
Instagram se ha convertido en una herramienta de comunicación digital esencial para el sector de la restauración. Restaurantes, cafeterías y otras marcas gastronómicas han cambiado radicalmente sus dinámicas comunicativas y la forma de relacionarse e interactuar con sus clientes gracias a Instagram. [...]
Instagram has become an essential communication tool for digital restoration sector. Restaurants, cafes and other gourmet brands have radically changed their communication dynamics and how they relate and interact with their customers through Instagram. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
14.
166 p, 2.0 MB Cuinar sobre paper : una ruta pel periodisme gastronòmic espanyol / Mitjans Ribera, Pau ; Gayà Morlà, Catalina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El periodisme gastronòmic i la revolució que ha viscut la cuina espanyola han evolucionat en paral·lel. Els continguts gastronòmics cada vegada han tingut més presència als mitjans de comunicació, però les impressions que tenim sobre la professió continuen sent confuses. [...]
El periodismo gastronómico y la revolución que ha vivido la cocina española han evolucionado en paralelo. Los contenidos gastronómicos cada vez han tenido más presencia en los medios de comunicación, pero las impresiones que tenemos sobre la profesión siguen siendo confusas. [...]
Gastronomic journalism and the revolution that the Spanish cuisine has experienced have evolved in parallel. Gastronomic contents are increasingly having more presence in the media, but the impressions we have about the profession remain unclear. [...]

2016
Grau en Periodisme [971]  
15.
9 p, 199.2 KB Bibliografía: comida, cocina y gastronomía mediterránea (II) / Fàbregas i Comadran, Xavier
Los más afamados críticos gastronómicos han encumbrado los restaurantes y cocineros de las Españas a los primeros puestos de la cocina mundial y han puesto de moda la cocina y la gastronomía, sobre todo, la mediterránea. [...]
2016 (Memòria gastronòmica digital)  
16.
143 p, 4.0 MB De Craft Barcelona a Metáfora : un plan de reposicionamiento / Ruiz Velasco, Lídia ; Júdez Fuentes, Samanta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Craft Barcelona és un bar especialitzat en cervesa artesana, pinxos i música en directe ubicat en el cor de Barcelona. És un negocio amb evident potencial, treballa dins del sector de la cervesa artesanal i destaca per la seva oferta d'experiències al client, però els beneficis no corresponen amb les expectatives. [...]
Craft Barcelona es un bar especializado en cerveza artesana, pinchos y música en directo ubicado en el corazón de Barcelona. Es un negocio con evidente potencial, trabaja dentro del sector de la cerveza artesanal y destaca por su oferta experiencial al cliente, sin embargo los beneficios no corresponden con las expectativas. [...]
Craft Barcelona is bar specialized in craft beer, food and live music located in the heart of Barcelona. It's a business with potential, it operates inside the craft beer market and it stands out because of its experiential offer for the client, however the earnings aren't suitable to the expectations. [...]

2016
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  
17.
159 p, 1.9 MB Estudi terminològic de la cuina d'Orient Mitjà i confecció d'un glossari àrab-català/castellà / Faura Casadellà, Queralt ; Gil-Bardají, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Arran de l'existència de molts termes culinaris àrabs, dels quals la seva traducció no està establerta o és desconeguda, aquest Treball de Final de Grau presenta un glossari àrab-català/castellà extret a partir de l'elaboració de fitxes terminològiques, que es divideixen en set categories segons siguin ingredients, utensilis, tècniques de cuinat, plats, salses, postres o dolços, begudes i conserves. [...]
A raíz de la existencia de muchos términos culinarios árabes, de los cuales su traducción no está establecida o es desconocida, este Trabajo de Fin de Grado presenta un glosario árabe-catalán/castellano extraído a partir de la elaboración de fichas terminológicas, que se dividen en siete categorías según sean ingredientes, utensilios, técnicas de cocinado, platos, salsas, postres o dulces, bebidas y conservas. [...]
As a result of the existence of many Arabic culinary terms, whose translation is not established or is unknown, this End-of-degree Project presents an Arabic-Catalan/ Spanish glossary obtained from the terminology analysis, which is divided into seven categories according to ingredients, kitchen utensils, cooking techniques, food, sauces, desserts or sweets, drinks and preserves. [...]

2016
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
18.
51 p, 1.0 MB Selección y evaluación de fuentes de información para la elaboración de un corpus lingüístico / Valls Rodríguez, Núria ; Cid-Leal, Pilar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
El presente trabajo pretende analizar y seleccionar diversas fuentes bibliográficas que sirvan de ayuda para hacer un corpus lingüístico, concretamente en el ámbito de la cocina y la gastronomía. [...]
El present treball pretén analitzar i seleccionar diverses fonts bibliogràfiques que serveixin d'ajuda per fer un corpus lingüístic, concretament en l'àmbit de la cuina i la gastronomia. Per a això, es presenta una primera part introductòria sobre la teoria dels corpus lingüístics i els seus elements més destacats com ara la seva definició, la seva història i les seves particularitats més rellevants. [...]
This project aims to analyse and select various bibliographical sources which should help to make a linguistic corpus, particularly in the field of cooking and gastronomy. To do this, an introductory part on the theory of linguistic corpus and its salient elements such as its definition, its history and its most important characteristics is presented. [...]

2016
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
19.
31 p, 404.3 KB La influencia del francés en el vocabulario gastronómico castellano / Anoeta Freire, Flavia ; Savoie, Catherine Francoise Dominique, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball és una anàlisi de la influència que el francès exerceix sobre l'espanyol en el camp de la gastronomia. Es tracta de mostrar fins a quin punt arriba aquesta influència i per això s'ha fet un petit recorregut històric que ens permet entendre la seva vigència posant especial èmfasi en la classificació de les veus i en els problemes de traducció. [...]
Este trabajo es un análisis de la influencia que el francés ejerce en el español en el campo de la gastronomía. Se trata de mostrar hasta que punto llega esta influencia y para ello se ha hecho un pequeño recorrido histórico que nos permite entender su vigencia y se ha hecho especial hincapié en la clasificación de las voces y en los problemas de traducción. [...]
This work analyzes the French influence in the Spanish gastronomy vocabulay. This is to show how far this influence comes and it has become a little history that allows us to understand its effectiveness and has placed particular emphasis on the classification of the voices and problems of translation. [...]

2015
Grau en Traducció i Interpretació [1203]  
20.
70 p, 18.7 MB La crítica gastronòmica en els mitjans digitals / Cardona Bosch, Clara ; Niqui, Cinto, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El món de la gastronomia i la crítica gastronòmica han patit una gran evolució i s'han posat molt de moda durant l'última dècada. Amb l'arribada dels mitjans digitals ha sorgit un gran nombre de plataformes en línia de contingut gastronòmic, així com nous perfils mediàtics, com el blogger i el prosumer, la qual cosa ha augmentat la popularització d'aquest tema. [...]
El mundo de la gastronomía y la crítica gastronómica han sufrido una gran evolución y se han puesto muy de moda durante la última década. Con la llegada de los medios digitales ha surgido un gran número de plataformas en línea de contenido gastronómico, así como nuevos perfiles mediáticos, como el blogger y el prosumer, lo que ha aumentado la popularización de este tema. [...]
Gastronomy and food critics have undergone a great evolution and have become a trend during the last decade. With the arrival of digital media, a wide number of gastronomy on-line content platforms has emerged, as well as new media profiles, such as the blogger and the prosumer, which has popularised this subject even more. [...]

2015
Grau en Comunicació Audiovisual [968]  

Research literature : 22 records found   previous11 - 20next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.