103.
|
21 p, 323.8 KB |
The Burden of 'Nativeness' : Four Plurilingual Student-Teachers' Stories
/
Cioè-Peña, María (City University of New York.) ;
Moore de Luca, Emilee (University of Leeds) ;
Martín Rojo, Luisa (Universidad Autónoma de Madrid)
Oral history interviews conducted with four student-teachers in Bilingual Education or TESOL studies are analyzed. Despite being deconstructed in sociolinguistics and related fields, the 'native' and 'non-native' dichotomy emerges not only as salient in participants' self-perceptions of linguistic competence, but also in feelings of unpreparedness for full participation in the teaching profession. [...] En aquest article s'analitzen les històries de vida de quatre estudiants participants en programes de formació de professorat d'Educació Bilingüe o TESOL. Tot i que la sociolingüística i altres camps afins han problematitzat la dicotomia de parlant 'nadiu' / 'no-nadiu', aquestes categories emergeixen com a rellevants per als participants en aquest estudi, pel que fa a les percepcions de la seva pròpia competència i de la seva preparació per iniciar-se en la seva professió. [...] En este artículo se analizan las historias de vida de cuatro estudiantes participantes en programas de formación de profesorado de Educación Bilingüe o TESOL. A pesar de que la sociolingüística y otros campos afines han problematizado la dicotomía de hablante 'nativo'/'no-nativo', estas categorías emergen como relevantes para los participantes en este estudio, en cuanto a las percepciones de su propia competencia y de su preparación para iniciarse en su profesión. [...] Cet article décrit les histoires de vie de quatre participants à des programmes de formation des enseignants bilingues de l'éducation bilingue et TESOL. Bien que la sociolinguistique et et d'autres domaines connexes devraient problématisé la dichotomie des «native» / «non-indigène», ces catégories apparaissent comme pertinentes pour les participants à cette étude, les perceptions de leurs propres compétences et haut-parleurs préparation de se lancer dans sa profession. [...]
2016 - 10.5565/rev/jtl3.677
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 2 (may-june 2016) , p. 32-52 (Articles)
|
|
104.
|
|
105.
|
|
106.
|
|
107.
|
232 p, 5.1 MB |
Aprendre en una altra llengua / Learning through another language / Aprender en otra lengua
/
Escobar Urmeneta, Cristina, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Nussbaum, Luci, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Cenoz, Jasone ;
Pekarek-Doheler, Simona ;
Gajo, Laurent ;
Sanmartí, Neus ;
Oliveras, Begonya ;
Moore de Luca, Emilee ;
Dalton-Puffer, Christiane ;
Whittaker, Rachel ;
Llinares, Ana ;
Cots, Josep-Maria ;
Clemente, Mercè ;
Arnau, Joaquim ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació ;
Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües ;
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (1a : 2009 : Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, Catalunya)
El present volum recull una selecció de conferències de ponents convidats a les trobades sobre semiimmersió i al congrés internacional TRI-CLIL, sobre aprenentatge integrat de continguts i llengua (AICLE), organitzades pels equips CLIL-SI/GREIP a la Universitat Autònoma de Barcelona, des de l'any 2007 al 2011. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011
|
|
108.
|
342 p, 11.2 MB |
AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques
/
Escobar Urmeneta, Cristina, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Evnitskaya, Natalia, ed. ;
Moore de Luca, Emilee, ed. ;
Patiño Santos, Adriana, ed. ;
Costa, Francesca ;
Gallart i Rosas, Marta (IES La Roca) ;
Planas, Núria (Planas i Raig) ;
Horrillo Godino, Zoraida ;
Infante, Debora ;
Benvenuto, Guido ;
Lastrucci, Emilio ;
Labajos, Diana ;
Martín Rojo, Miguel ;
Martín Rojo, Luisa ;
Menegale, Marcella ;
Moate, Josephine ;
Oliva Girbau, Àngels ;
Sagasta, Pilar ;
Pedrosa, Begoña ;
Madinabeitia, Monika ;
Nazabal, Ainara ;
Barnes, Julia ;
Sainz Osinaga, Matilde ;
Ozaeta, Arantza ;
Garro, Eneritz ;
Perez, Karmele ;
Egizabal, Diego ;
Vallbona González, Anna ;
Barbero, Teresina ;
Canet Pladevall, Roser ;
Evnitskaya, Natalia ;
Coral Mateu, Josep ;
Hernández Sierra, M. Àngels ;
Lupu, Olesia ;
Maggi, Fabrizio ;
Martínez Feito, Rosa Ángeles ;
Oliver Guasp, Mª Victoria ;
Sandberg, Ylva ;
Camacho, Mar ;
Lorenzo Galés, Maria Nieves ;
Canal Santos, Imma ;
Mayans Balcells, Pere ;
Lorenzo Galés, Maria Nieves ;
Margelí, Jordi ;
Bou, Núria ;
Vidal, Francesca ;
Maldonado Martín, Natalia ;
San Isidro Agrelo, Fco. Xabier ;
CLILSI ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
El present volum és el resultat de la selecció de les millors comunicacions presentades en la primera Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE). [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE)
|
|
109.
|
|
110.
|
|
111.
|
145 p, 813.3 KB |
TRICLIL 2012 proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education
/
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya) ;
Evnitskaya, Natalia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Martínez Ciprés, Helga, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Moore de Luca, Emilee, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vallejo Rubinstein, Claudia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Equip col·laboratiu CLIL-SI ;
Grup de Recerca en Ensenyament i Interacció Plurilingües ;
Colloquium on CLIL in Catalonia (6è : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Equip col·laboratiu CLIL-SI, Universitat Autònoma de Barcelona, 2012
3 documents
|
|
112.
|
12 p, 215.3 KB |
How plurilingualism contributes to the development of language and subject knowledge in a higher education CLIL classroom
/
Moore de Luca, Emilee ;
Grup LIEC (Llengua i Ensenyament de les Ciències) ;
Universitat Autònoma de Barcelona ;
GREIP Research team ;
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya (3a : 2009 : Barcelona, Catalunya) ;
Taula rodona internacional sobre programes AICLE (1a : 2009 : Barcelona, Catalunya)
Una de les característiques de la societat actual és la gran quantitat d'informació que hi ha a l'abast de tothom. La transmissió de la informació no és actualment un repte de l'escola, pero sí que ho és trobar-la, comprendre-la i llegir-la críticament per poder prendre decisions de manera fonamentada. [...]
2009
Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009
|
|