UAB Digital Repository of Documents 25 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
7 p, 114.5 KB Narratives Digitals [43963] / Lacalle Zalduendo, María Rosario ; Portalés Oliva, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La ràpida evolució de les tecnologies digitals en el segle XXI planteja continus reptes a les narratives. No obstant això, els relats de l'era del storytelling incloen els elements essencials (temes, motius, estereotips, etc. [...]
The fast evolution of digital technologies in the 21st century poses continuous challenges to narratives. However, the storytelling in the digital era include the essential elements (themes, motives, stereotypes, etc. [...]
La rápida evolución de las tecnologías digitales en el siglo XXI plantea continuos desafíos a las narrativas. Sin embargo, los relatos de la era del storytelling incluyen los elementos esenciales (temas, motivos, estereotipos, etc. [...]

2023-24
Màster Universitari en Periodisme i Innovació en Continguts Digitals [1392]
3 documents
2.
4 p, 103.6 KB Gestió i Creació de Continguts per a Xarxes Socials [104787] / Pulido, Cristina ; Portalés Oliva, Marta ; Ortuño Iserte, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1. Conèixer les claus de la gestió de les xarxes socials per a la difusió de continguts. 2. Aprendre els fonaments per a l'escriptura de la xarxa. 3. Analitzar les eines pertinents per al posicionament de continguts.
1. To know the keys to the management of social networks for the dissemination of content. 2. To learn the basics of writing on the network. 3. To analyze the relevant tools for the Search engine optimization.
1. Conocer las claves de la gestión de las redes sociales para la difusión de contenidos. 2. Aprender los fundamentos para la esritura de la red. 3. Analizar las herramientas pertinentes para el posicionamiento de contenidos.

2023-24
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
3.
42 p, 2.2 MB La información de la pandemia de la Covid-19 en las portadas de los diarios. Estudio comparativo de Italia, Reino Unido, España, Francia, Portugal, Estados Unidos, Rusia y Alemania / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Tusa, Fernanda (Universidad Técnica de Machala) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
La investigación presenta un estudio comparativo de las portadas de ocho países sobre la cobertura informativa de la pandemia en dos diarios impresos de Italia, Reino Unido, España, Francia, Portugal, Estados Unidos, Rusia y Alemania. [...]
This research presents a comparative study of the front pages of eight countries regarding the news coverage of the pandemic in two printed newspapers in Italy, the United Kingdom, Spain, France, Portugal, the United States, Russia and Germany. [...]

2021 - 10.22201/fcpys.2448492xe.2021.242.77439
Revista mexicana de ciencias políticas y sociales, Vol. 66 Núm. 242 (2021) , p. 251-291  
4.
8 p, 119.1 KB Periodisme de Dades [104991] / Giraldo Luque, Santiago ; Bernardi, Alessandro ; Badia Perea, Jordi 1963- ; Portalés Oliva, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura de periodisme de dades es plantea l'objectiu general de desenvolupar en l'alumnat criteris i habilitats per al món del periodisme de dades a partir de la comprensió i execució de processos vinculats amb la cerca, extracció, l'anàlisi i la visualització de dades. [...]
The general objective of the Data Journalism course is to develop students' criteria and skills for the world of data journalism through the understanding and execution of processes linked to the search, extraction, analysis and visualisation of data. [...]
La asignatura de periodismo de datos se plantea el objetivo general de desarrollar en el alumnado criterios y habilidades para el mundo del periodismo de datos a partir de la comprensión y ejecución de procesos vinculados con la búsqueda, extracción, el análisis y la visualización de datos. [...]

2023-24
Grau en Periodisme [1432]
3 documents
5.
13 p, 4.2 MB Journalism students and information consumption in the era of fake news / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cervi, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Technological platforms, such as social media, are disrupting traditional journalism, as a result the access to high-quality information by citizens is facing important challenges, among which, disinformation and the spread of fake news are the most relevant one. [...]
2021 - 10.17645/mac.v9i1.3516
Media and Communication, Vol. 9 Núm. 1 (2021) , p. 338-350  
6.
5 p, 108.0 KB Escenaris i Usos de Big Data [104749] / Cervi, Laura ; Portalés Oliva, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu de l'assignatura és l'estudi i la pràctica de les arquitectures Big Data (Entorn Hadoop/MapReduce- Spark). Solucions en el cloud i escenaris d'ús de Big data (intel·ligència geogràfica, analítica social, paradigma de dades obertes).
The goal of the subject is the study and practice of Big Data architectures (Environment Hadoop/ MapReduce-Spark). Cloud solutions and Big Data usage scenarios (geographical intelligence, social analytics, open data paradigm).
El objetivo de la asignatura es el estudio y la práctica de las arquitecturas Big Data (Entorno Hadoop/MapReduce- Spark). Soluciones en el cloud y escenarios de uso de Big fecha (inteligencia geográfica, analítica social, paradigma de datos abiertos).

2022-23
Grau en Comunicació Interactiva [1423]
3 documents
7.
4 p, 102.9 KB Gestió i Creació de Continguts per a Xarxes Socials [104787] / Pulido, Cristina ; Portalés Oliva, Marta ; Ortuño Iserte, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1. Conèixer les claus de la gestió de les xarxes socials per a la difusió de continguts. 2. Aprendre els fonaments per a l'escriptura de la xarxa. 3. Analitzar les eines pertinents per al posicionament de continguts.
1. To know the keys to the management of social networks for the dissemination of content. 2. To learn the basics of writing on the network. 3. To analyze the relevant tools for the Search engine optimization.
1. Conocer las claves de la gestión de las redes sociales para la difusión de contenidos. 2. Aprender los fundamentos para la esritura de la red. 3. Analizar las herramientas pertinentes para el posicionamiento de contenidos.

2022-23
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
8.
5 p, 113.7 KB Gestió de Continguts Multimèdia i Interactius [104986] / Tejedor, Santiago ; Soteras i Acosta, Clara ; Portalés Oliva, Marta ; Ribo Rojo, Jaime ; Pastor Pérez, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'assignatura té com a principal objectiu el coneixement, anàlisi i maneig de la comunicació digital (especialment, per cibermitjans i xarxes socials) mitjançant l'adquisició d'habilitats en la concepció, el disseny i la producció de continguts digitals de diferent tipus, la seva publicació i difusió en el ciberespai. [...]
The main objective of the subject is the knowledge, analysis and management of digital communication (especially for cybermedia and social networks) through the acquisition of skills in the conception, design and production of different types of digital content, its publication and dissemination in cyberspace. [...]
La asignatura tiene como principal objetivo el conocimiento, análisis y manejo de la comunicación digital (especialmente, para cibermedios y redes sociales) mediante la adquisición de habilidades en la concepción, el diseño y la producción de contenidos digitales de diferente naturaleza, su publicación y difusión en el ciberespacio. [...]

2022-23
Grau en Periodisme [1432]
3 documents
9.
12 p, 4.1 MB Imagen y comunicación política en Instagram. Celebrificación de los candidatos a la presidencia del Gobierno / Quevedo-Redondo, Raquel (Universidad de Valladolid) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Esta propuesta emerge del postulado de Sartori referido a la primacía de la imagen. A partir de esta idea, se acepta la transcendencia de lo visual en la percepción de la arena política y se proyecta el objetivo de extrapolar dicha consideración al universo que entraña la red social Instagram. [...]
This proposal emerges from Sartori's postulate about the primacy of the image. On the basis of this initial idea, the transcendence of the visual image is acknowledged in the perception of the political scene. [...]

2017 - 10.3145/epi.2017.sep.13
El Profesional de la información, Vol. 26 Núm. 5 (2017) , p. 916-927  
10.
27 p, 418.0 KB Competencias transmedia en estudiantes de Periodismo : producción y edición de contenidos informativos multimedia / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Portalés Oliva, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Carniel Bugs, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
El artículo se aproxima al uso que los jóvenes realizan de las herramientas multimedia cuando deciden comunicar profesionalmente un producto periodístico. El estudio está centrado en las nuevas plataformas digitales de contenido periodístico y examina los resultados de una investigación que indaga las competencias del "alfabetismo transmedia" en los estudiantes de Periodismo de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) a lo largo de varios cursos. [...]
The paper analyses the use of multimedia tools that young people use in order to communicate a journalistic product. The study focuses on the new digital platforms of journalistic content and examines the results of a research that explores the competences of "transmedia literacy" in Journalism students of the Autonomous University of Barcelona (UAB) over several courses. [...]

2020 - 10.7195/ri14.v18i2.1445
Icono 14 : revista de comunicación y nuevas tecnologías, Vol. 18 Núm. 2 (2020) , p. 84-110
2 documents

UAB Digital Repository of Documents : 25 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.