Uso de la gamificación en la titulación de Ingeniería de la información : para la motivación educacional de los alumnos
Rios Sánchez, Noely Giulianna
Robles, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Use of gamification in engineering degree information : for educational student motivation
Títol variant: Ús de la gamificació en la titulació d'Enginyeria de la informació : per a la motivació educacional dels alumnes
Data: 2016-02-09
Resum: La educación de estos días necesita dar un cambio radical a los métodos que se aplican en la enseñanza del estudiante. El intentar que los estudiantes se interesen por aquello que aprenden cada día, no es una tarea imposible. Si bien es cierto, las universidades y cualquier centro educativo o de enseñanza, miran a gran horizonte la idea de poder hacerse realidad. Pero con la elaboración de ésta investigación, se analizará el problema de la falta de motivación de los alumnos y cómo hacer que la gamificación sea la solución a este problema. Para ello este trabajo presenta a la gamificación como método principal para erradicar la desmotivación estudiantil, ya que busca sembrar la perspectiva que tiene el alumno cuando se matricula en alguna carrera profesional.
Resum: The education of these days need to radically change the methods used in teaching the student. Trying students to take an interest in what they learn each day , it is not an impossible task. If it is true , universities and any educational or teaching center to look great horizon the idea to become reality. But with the development of this research, the problem of lack of student motivation will be discussed and how to make the gamification is the solution to this problem. Hence, this study presents the gamification as the primary method to eradicate student motivation, as it seeks to sow the perspective that the student when he enrolled in a career .
Resum: L'educació d'aquests dies necessita donar un canvi radical als mètodes que s'apliquen en l'ensenyament de l'estudiant. El intentar que els estudiants s'interessin per allò que aprenen cada dia, no és una tasca impossible. Si bé és cert, les universitats i qualsevol centre educatiu o d'ensenyament, miren a gran horitzó la idea de poder fer-se realitat. Però amb l'elaboració d'aquesta investigació, s'analitzarà el problema de la manca de motivació dels alumnes i com fer que la gamificació sigui la solució a aquest problema. Per això aquest treball presenta a la gamificació com a mètode principal per eradicar la desmotivació estudiantil, ja que busca sembrar la perspectiva que té l'alumne quan es matricula en alguna carrera professional.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Tecnologies de la Informació
Matèria: Gamificació ; Motivació ; Mèrits ; Badges ; Metodologia ; Rendiment ; Gamificación ; Motivación ; Méritos ; Metodología ; Rendimiento ; Gamification ; Motivation ; Achievement ; Methodology ; Performance



10 p, 827.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2016-05-11, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir