Resultats globals: 61 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 56 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Documents gràfics i multimèdia, 1 registres trobats
Articles 56 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
26 p, 246.9 KB El profesor Ballbé y la perplejidad del quetzal : una aproximación a la construcción de la paz en Guatemala en memoria de Manuel Ballbé / Montobbio, Manuel (Consejo de Europa)
Tiene la paz sus grandes diseños, y tiene sus proyectos concretos. Se construye con la negociación, y se construye con la cooperación. A partir del relato de la gestación, en el marco de la contribución de España a la ejecución de los Acuerdos de Paz de Guatema- la, del proyecto de la Cooperación Española de creación del doctorado en Derecho en Guatemala llevada a cabo por la UAB y la impliación fundacional y fundamental del Profesor Manuel Ballbé en éste, nos ofrece el autor en perspectiva, desde su trayecto- ria diplomática y académica de dedicación al proceso guatemalteco y a los procesos de paz en Centroamérica, sus reflexiones sobre la construcción de la paz en Guatemala y sus lecciones, en un ejercicio de memoria para la esperanza, para la construcción de la paz en general y el hacer de la Historia en Guatemala. [...]
Té la pau els seus grans dissenys i té els seus projectes concrets. Es construeix amb la negociació i es construeix amb la cooperació. A partir del relat de la gestació, en el marc de la contribució d'Espanya a l'execució dels Acords de Pau de Guatemala, del projecte de la Cooperació Espanyola de creació del doctorat en Dret a Guatemala duta a terme per la UAB i la implicació fundacional i fonamental del Professor Manuel Ballbé en aquest, ens ofereix l'autor en perspectiva, des de la seva trajectòria diplomàtica i acadèmica de dedicació al procés guatemalenc i als processos de pau a Centreamèrica, les seves reflexions sobre la construcció de la pau a Guatemala i les seves lliçons, en un exercici de memòria per a l'esperança, per a la construcció de la pau en general i el fer de la Història a Guatemala. [...]
Peace has its great designs, and it has its concrete projects. It is built with negotiation, and it is built with cooperation. Departing from the account of the gestation, within the framework of Spain's contribution to the execution of the Peace Agreements in Guatemala, of the Spanish Cooperation project for the creation of the doctorate in Law in Guatemala carried out by the Authonomous University of Barcelona and the foundational and fundamental implication of Professor Manuel Ballbé in it, the author offers us in perspective, from his diplomatic and academic trajectory of dedication to the Guatemalan process and to the peace processes in Central America, his reflections on the construction of peace in Guatemala and its lessons, in an exercise of memory for hope, for the construction of peace in general and the making of History in Guatemala. [...]

2022 - 10.5565/rev/jhsgl.30
Journal of human security and global law, Vol. 1 (2022) , p. 67-92 (Articles)  
2.
18 p, 150.5 KB Education policy governance and the power of ideas in constructing the new European Education Area / Alexiadou, Nafsika (Umeå University) ; Rambla, Xavier 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Twenty ye ars after the Lisbon strategy, education policy in the European Union (EU) is at a critical juncture, with a new set of strategic goals endorsed for the 2021-2030 decade. This article examines the complex interplay of ideas, institutions and actors, in articulating education policy priorities in the new European Education Area (EEA). [...]
2022 - 10.1177/14749041221121388
European Educational Research Journal, Vol.22,núm.6 (2023) , p.852-869  
3.
18 p, 351.0 KB Didáctica de la ingeniería : tres preguntas con visión de futuro / Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona)
El marco de la educación STEM ha otorgado a la educación en ingeniería un protagonismo inédito hasta el momento. Sin embargo, esta centralidad no ha ido acompañada de un marco sólido desde un punto de vista didáctico, lo que ha resultado en propuestas superfluas y con carencias. [...]
STEM education has given engineering education an unprecedented role. However, this centrality has not been accompanied by a solid framework, resulting in superfluous proposals and shortcomings. This article addresses three questions that point to the future of engineering education: Which engineering and technology literacy should we promote? Which engineering practices should we help to develop? What are the core ideas that we should teach in technology education? Taking as a reference the field of science education, more consolidated and with foundations, the article makes a proposal to answer these questions, offering a list of engineering practices and a first approach to what could be the core ideas of this discipline.

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3507
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 3 (2022) , p. 147-164 (Historia y Epistemología)  
4.
18 p, 797.8 KB Reflexions i orientacions per al desplegament del nou currículum de ciències a l'ESO / Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es descriuen els marcs i ítems del nou currículum i es fa una anàlisi i propostes per al desplegament i el disseny i seqüenciació d'unitats didàctiques i programacions anuals. Es comenten aspectes relatius a la seqüenciació de continguts en forma de progressions d'aprenentatges i la definició de les competències específiques i la seva concreció en objectius i criteris d'avaluació. [...]
Se describen los marcos e ítems del nuevo currículum y se realiza un análisis y propuestas para el despliegue y el diseño y secuenciación de unidades didácticas y programaciones anuales. Se comentan aspectos relativos a la secuenciación de contenidos en forma de progresiones de aprendizajes y la definición de las competencias específicas y su concreción en objetivos y criterios de evaluación. [...]
The frameworks and items of the new curriculum are described and an analysis and proposals are made for the deployment and design and sequencing of teaching units and anual programs. Aspects related to the sequencing of contents as of learning progressions and the definition of specific competences and their concretion in objectives and evaluation criteria are discussed. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.468
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 45 (2023) , p. 55-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
2 documents
5.
18 p, 312.9 KB "Is Gandhi the hero?" : A Reappraisal of Gandhi's Views about Women in Deepa Mehta's Water / Somacarrera-Íñigo, Pilar (Universidad Autónoma de Madrid)
Set in 1938 against the backdrop of India's anti-colonial movement led by Gandhi, the film Water (2005) by Deepa Mehta crudely exposes one of the most demeaning aspects of the patriarchal ideology of Hinduism: the custom of condemning widows to a life of self-denial and deprivation at the ashrams. [...]
Ambientada en 1938 durante el movimiento a favor de la independencia de la India liderado por Gandhi, la película Water (2005) de Deepa Mehta expone en toda su crudeza uno de los aspectos más degradantes de la ideología patriarcal del hinduismo: la tradición de condenar a las viudas a una vida de autonegación y sacrificio en los ashrams. [...]

2021 - 10.5565/rev/indialogs.178
Indialogs : Spanish journal of India studies, Vol. 8 (2021) , p. 11-28 (Articles)  
6.
6 p, 654.2 KB Gandhi : a Thousand Contradictions - Roundtable and Art Workshop. The experience / Patel, Soniya Amritlal
How does a hands-on creative arts workshop and roundtable session unfold amongst a group of erudite academics or aspiring academics? This is subtly unveiled in what turned out to be an unforgettable journey, into the person of Mohandas Gandhi and all his eccentricities.
¿Cómo se desarrolla un taller práctico de artes creativas y una mesa redonda entre un grupo de académicos eruditos o aspirantes a académicos? Esto se desvela sutilmente en lo que resultó ser un viaje inolvidable en la persona de Mohandas Gandhi y todas sus excentricidades.

2021 - 10.5565/rev/indialogs.166
Indialogs : Spanish journal of India studies, Vol. 8 (2021) , p. 203-208 (Miscellanea)  
7.
16 p, 457.1 KB Innovación y creatividad para favorecer un pensamiento sistémico-crítico : ideas de alto nivel en la formación inicial de maestros / Canelo Calle, Jesús (Universitat Ramon Llull) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente trabajo se sitúa en un modelo formativo de ambientalización curricular aplicado en la formación inicial de maestros de Educación Primaria. Analizamos la caracterización funcional de las ideas de alto nivel que están en la base de este modelo formativo. [...]
This work is in the framework of a training curriculum greening model applied in the initial teacher training of primary education. We analyze the functional characterization of high-level ideas that are the basis of this model. [...]

2015 - 10.14516/fde.2015.013.019.006
Foro de educación, Vol. 13 Núm. 19 (2015) , p. 125-140  
8.
9 p, 239.8 KB O itinerário intelectual de Eliseo Verón na França / De Cheveigné, Suzane (Centre National de la Recherche Scientifique (França))
Eliseo Verón (1935-2014) foi um dos pesquisadores em ciência da informação e da comunicação dos mais respeitados na França, um dos mais ecléticos - e, sem dúvida, um dos mais exigentes. Ele manteve-se paradoxalmente marginal no meio acadêmico francês - e sua morte, vinte anos após o retorno à Argentina, só deu lugar na França a pequenas manifestações. [...]
Eliseo Verón (1935-2014) was a major Latin-American but also French sociologist and semiotician who was the author of essential contributions to the feld of media research. Although his work has had a high impact in the French and Spanish-speaking areas, it is less well known to the Anglo-Saxon world.

2018
DeSignis, Núm. 29 (Julio-Diciembre 2018) , p. 17-25  
9.
19 p, 200.8 KB Flexibilidad para la acción política : las fuentes doctrinales del pensamiento económico de Pasqual Maragall / San Julián Arrupe, Javier (Universitat de Barcelona) ; Serrano Robles, Eloi (Universitat Pompeu Fabra)
El ideario de Pasqual Maragall es ampliamente conocido y se ha manifestado en su dilatada actividad política y gestora, como dirigente del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), alcalde de Barcelona y presidente de la Generalitat de Catalunya. [...]
L'ideari de Pasqual Maragall és àmpliament conegut i s'ha manifestat en la seva dilatada activitat política i gestora, com a dirigent del Partit dels Socialistes de Catalunya (PSC), alcalde de Barcelona i president de la Generalitat de Catalunya. [...]
As the head of the Catalan Socialist Party (Partit dels Socialistes de Catalunya), the Mayor of Barcelona at the time of the Olympic Games, and the President of the Catalan Government, the ideas of Pasqual Maragall are well-known His thoughts on politics, social issues and management of the urban space have been exposed to the public in many occasions and through diverse means along his extensive career as a policymaker. [...]

2018 - 10.5565/rev/rubrica.158
Rúbrica contemporánea, Vol. 7 Núm. 14 (2018) , p. 97-115 (Articles)  
10.
22 p, 2.6 MB Acerca de las dificultades para aceptar que los niños piensan sobre lo escrito / Ferreiro, Emilia
On the 17th, 18th and 19th of November, 2016, the International Literacy and Writing Conference was held, as part of the commemorations of the 10th anniversary of the Master in Writing and Literacy at the Universidad Nacional de La Plata, Argentina. [...]
Los días 17, 18 y 19 de noviembre del 2016, se realizaron las Jornadas Internacionales de Escritura y Alfabetización, en el marco del décimo aniversario de la Maestría en Escritura y Alfabetización de la Universidad Nacional de La Plata, Argentina. [...]
Les Journées Internationales de l'Ecriture et de l'Alphabétisation ont eu lieu les 17, 18 et 19 novembre 2016 dans le cadre du dixième anniversaire du Master en Lettres et Alphabétisation de l'Université Nationale de La Plata, Argentine. [...]
Els dies 17, 18 i 19 de novembre del 2016, es van realitzar les Jornades Internacionals d'Escriptura i Alfabetització, en el marc del desè aniversari del Màster en Escriptura i Alfabetització de la Universitat Nacional de la Plata, Argentina. [...]

2018 - 10.5565/rev/jtl3.769
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 11 Núm. 2 (may-june 2018) , p. 13-34 (Invited Authors)  

Articles : 56 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
11 p, 638.2 KB Diffusion of ideas, social reinforcement and percolation / Tur, Elena M., (Instituto de Gestión de la Innovación y del Conocimiento, INGENIO (CSIC-UPV)) ; Zeppini, Paolo ; Frenken, Koen
This paper analyzes how social structure and social reinforcement affect the diffusion of an idea in a population of human agents. A percolation approach is used to model the diffusion process. This framework assumes that information is local and embedded in a social network. [...]
2014
Social Simulation Conference. Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2014  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
29 p, 512.7 KB El prólogo de Francisco de Medina a las Anotaciones : poesía, imperio y ciudad / Ruiz Pérez, Pedro
Se analizan las ideas lingüísticas y poéticas de Francisco de Medina como resultado y formulación de una nueva actitud en el marco de una cultura nacional, propia de un grupo de perfiles socioculturales vinculados a la ciudad y en busca de asentar su posición en un escenario imperial, con implicaciones políticas inmediatas.
This study analyses Francisco de Medina's linguistic and poetical ideas as the product and expression of a new attitude within a national culture that derives from a set of social and cultural characteristics linked to the city and that seeks to make its presence felt on the imperial stage, with the political consequences that implies.

2010 (Studia aurea monográfica ; 1)
Studia Aurea Monográfica, Núm. 1 (2010) , p. 117-145  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
51 p, 621.5 KB Adaptación de campañas publicitarias del inglés al español : un estudio comparativo / Batet Sendra, Mònica ; West, Sarah Julia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En aquest treball s'analitzen vuit anuncis de multinacionals originalment emesos en anglès i es comparen amb la seva adaptació al castellà. Prèviament, es descriuen les tècniques de marketing, de traducció i els recursos lingüístics i audiovisuals utilitzats per tal de familiaritzar-se amb els receptors de cada una de les cultures. [...]
En este trabajo se analizan ocho anuncios de multinacionales emitidos originalmente en inglés y se comparan con su adaptación al español. Previamente, se describen las técnicas de marketing, de traducción y los recursos lingüísticos y audiovisuales usados para familiarizarse con los receptores de cada una de las culturas. [...]
In this paper eight advertisements from multinationals originally broadcast in English are analysed and compared to their adaptation in Spanish. Prior to this, marketing and translation techniques, together with linguistic and audiovisual resources, are introduced to familiarise the reader with the target audience of each culture. [...]

2020
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  
2.
128 p, 6.0 MB The idea of conditional cash transfers / Heimo, Lauri
The point of departure for this thesis was that a social policy model based on social investment principles became dominant in Latin America at the end of the 20th century. Conditioning a cash transfer on requirements of human capital accumulation became the prevailing idea on the anti-poverty and development agenda in Latin America and subsequently in other development contexts. [...]
2014  

Documents gràfics i multimèdia 1 registres trobats  
1.
IDEAS - Iniciativas de desarrollo educativo y sociocomunitario / Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EDO (Equip de Desenvolupament Organitzacional)
IDEAS, financiado por la Unión Europea y el Ministerio de Educación Pública de Costa Rica a través del programa PROEDUCA, es un proyecto liderado por el equipo EDO de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) la mejor universidad española posicionada según los rankings internacionales (QS, THES, Shanghái), y la Vicerrectoría de Investigación y Extensión del Instituto Tecnológico de Costa Rica (TEC) con amplia trayectoria en cooperación, y colaboración educativa nacional e internacional.
2018  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.