Resultats globals: 115 registres trobats en 0.11 segons.
Articles, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 16 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Materials acadèmics, 90 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
4 p, 146.3 KB Nuevos temas, métodos y teorías en la investigación de las políticas culturales y de comunicación en España / Fernández-Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casado del Río, Miguel Ángel (Universidad del País Vasco)
Introducció al monogràfic amb el mateix títol.
2013
Trípodos, Núm. 32 (2013) , p. 9-11  
2.
2 p, 190.6 KB Les polítiques de Comunicació a les democràcies mediatitzades / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Lo Cascio, Paola (Universitat de Barcelona. Departament d'Història Contemporània)
Un article de professors de la UAB i la UB analitza les relacions entre governs i mitjans de comunicació a les democràcies occidentals a partir d'un cas molt particular: la darrera legislatura de Jordi Pujol com a president de la Generalitat de Catalunya (1999-2003).
Un artículo de profesores de la UAB y la UB analiza las relaciones entre gobiernos y medios de comunicación en las democracias occidentales a partir de un caso muy particular: la última legislatura de Jordi Pujol como presidente de la Generalitat de Catalunya (1999-2003).

2018
UAB divulga, Gener 2018, p. 1-2
2 documents
3.
9 p, 128.0 KB Informe sobre les polítiques comunicatives del govern de la Generalitat (2004-2006) : una política de comunicació catalanista i d'esquerres / Marín, Enric, 1956- (Universitat Autònoma de Barcelona)
2006
Comunicació (Barcelona), Núm. 21 (Desembre 2006) , p. 19-27  
4.
2 p, 197.2 KB Una mirada exhaustiva de les estructures i de les polítiques de la comunicació i de la cultura / Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Obra ressenyada: Ramón ZALLO, Estructuras de la comunicación y de la cultura : políticas para la era digital. Barcelona : Gedisa, 2011.
2012
Quaderns del CAC, Vol. 15, Núm. 38 (Juny 2012) , p. 123-124  
5.
12 p, 101.0 KB Les polítiques sobre comunicació de la Unesco l'any 2005. Què en queda, de l'esperit MacBride? / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
2005
Quaderns del CAC, Núm. 21 (gener-abril 2005) , p. 111-122
3 documents
6.
17 p, 2.3 MB Les polítiques públiques de comunicació a Europa : una anàlisi des de la perspectiva dels macroespais regionals / Murciano, Marcial
Per a tots els qui ens hem anat dedicant durant un quant temps a l'estudi dels sistemes de comunicació des de la perspectiva de la seva acció internacional, els fets esdevinguts durant l'última dècada ens han fet modificar significativament el punt de vista amb que abordem els temes tradicionals de la informaió, la comunicació, la cultura o la innovació tecnològica en els sistemes portadors de missatges. [...]
1997
Comunicació (Barcelona), Núm. 8 (Octubre 1997) , p. 243-259  
7.
5 p, 711.9 KB Redefinir les polítiques de comunicació a Europa / Murciano, Marcial
1994
Comunicació (Barcelona), Núm. 5 (Octubre 1994) , p. 79-83  

Llibres i col·leccions 16 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
16 p, 301.6 KB Les polítiques de comunicació / Fernández Viso, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Grup Daniel Jones
En aquest capítol es descriu i s'analitza la intensa activitat d'intervenció sobre el sistema de comunicació català protagonitzada pels actors públics en el bienni 2021-2022, després de la paràlisi i els bloquejos polítics que van marcar els dos anys previs. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2023
Informe de la comunicació a Catalunya 2021-2022, 2023, p. 17-32  
2.
11 p, 175.1 KB Les polítiques de comunicació / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Grup Daniel Jones
Aquest capítol descriu i analitza les principals actuacions polítiques que han afectat el sistema comunicatiu català durant el bienni 2019-2020. S'aborden fonamentalment mesures legislatives, com el procés de transposició de la Directiva de serveis de comunicació audiovisual; actuacions relatives a l'espectre i a la ràdio digital; decisions referents als òrgans de gestió dels mitjans públics i dels reguladors independents; i mesures de foment al sector mediàtic, particularment en el context de la pandèmia.
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2021 (Lexikon Informes; 7)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2021, p.21-31  
3.
14 p, 1.4 MB Les polítiques de comunicació / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Espín Heras, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Aquest capítol descriu i analitza les principals actuacions del govern català i dels grups parlamentaris del Parlament de Catalunya respecte a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, al Consell de l'Audiovisual de Catalunya i als mitjans privats, durant el bienni 2017-2018, marcat per la declaració unilateral d'independència i la posterior aplicació de l'article 155 de la Constitució a Catalunya. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2019 (Lexikon Informes; 6)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2019, p. 39-52  
4.
13 p, 764.4 KB Les polítiques de comunicació / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Espín Heras, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Aquest capítol descriu i analitza les principals mesures implementades durant el bienni 2015-2016 que afecten la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el foment dels mitjans privats. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 (Lexikon Informes; 5)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2015, p. 37-49  
5.
12 p, 1.1 MB Les polítiques de comunicació / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Espín Heras, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Aquest capítol presta especial atenció a les polítiques relatives a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, al Consell de l'Audiovisual de Catalunya i a la transferència de recursos econòmics des de la Generalitat als mitjans privats (subvencions de caràcter estructural i publicitat institucional) durant el bienni 2013-2014. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2015 (Lexikon Informes; 4)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2015, p. 21-32  
6.
10 p, 736.5 KB L'acadèmia i les polítiques nacionals de comunicació a Catalunya : ideació, fulgor i declivi d'una escola / Gifreu, Josep (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
Des del final dels anys setanta, a Catalunya existeix una línia de recerca centrada en l'estructura i les polítiques de comunicació, que ha estat anomenada "escola catalana de comunicació". Aquest capítol reflexiona sobre aquesta escola i sobre quina ha estat la seva influència sobre les accions polítiques que han configurat el sistema català de comunicació al llarg de les últimes tres dècades, tot formulant hipòtesis al respecte. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 289-298  
7.
10 p, 665.2 KB Polítiques de comunicació i crisi econòmica a Catalunya / Cubeles, Xavier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
La crisi econòmica que estan travessant les economies més avançades del món és en realitat l'expressió d'un canvi estructural profund i d'abast global del model productiu. En aquest context, la crisi dels mitjans de comunicació tradicionals s'ha d'entendre com una manifestació específica d'aquesta transformació, que té en les tecnologies de la informació i la comunicació el seu principal factor de canvi. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 279-288  
8.
9 p, 629.9 KB Polítiques de comunicació a les nacions sense estat : el cas espanyol / Zallo, Ramón (Universidad del País Vasco. Departamento de Comunicación Audiovisual y Publicidad)
Per assegurar-se la continuïtat a llarg termini, les nacions sense estat incloses dins de l'Estat espanyol han d'especialitzar-se en cultura i bastir un potent sistema comunicatiu propi. D'aquesta manera podran compensar el predomini dels mitjans d'abast estatal, que estenen el punt de vista de l'estat i de la nació hegemònica enfront de l'agenda pròpia. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 269-277  
9.
11 p, 725.0 KB Polítiques de comunicació a Catalunya: una qüestió d'estat en revisió / Guimerà Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Aquest capítol repassa les polítiques de comunicació dutes a terme a Catalunya des de 1979, i argumenta que la creació i ampliació d'un sistema de mitjans propi, potent i en català ha estat un dels objectius bàsics que han guiat l'exercici de l'autogovern durant les darreres tres dècades. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 257-267  
10.
17 p, 1.1 MB Les polítiques de comunicació / Blasco Gil, José Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol descriu les polítiques públiques de comunicació amb incidència sobre el sistema comunicatiu català desplegades durant el bienni 2011-2012. En aquest període han estat protagonistes els canvis en els models de govern i de gestió dels mitjans públics, així com els efectes que la crisi ha tingut sobre les actuacions basades en el suport econòmic de l'administració. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2013 (Lexikon Informes; 3)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2013, p. 217-233  

Llibres i col·leccions : 16 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
180 p, 3.4 MB La aparición de las políticas de RSC en 105 canales de comunicación online del sector hotelero : al caso Meliá Hotels International / Ruso Such, Ruth ; Menendez Signorini, Jesica Ana Florencia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
L'objectiu del present treball és analitzar l'aparició de les polítiques de RSC en els canals de comunicació online del sector hoteler a través de l'estudi de cas de Melià Hotels International. [...]
El objetivo del presente trabajo es analizar la aparición de las políticas de RSC en los canales de comunicación online del sector hotelero a través del estudio de caso de Melià Hotels International. [...]
The aim of the study is to analyse a CSR presence in the online communication channels in the hotel industry through a case study on Melià Hotels lnternational. In particular, it aims to shed light on the CSR discourse used by a hotel chain as well as the actions that they communicate by the social media.

2020
Grau en Periodisme [971]  
2.
129 p, 1.0 MB Els mitjans de comunicació local en el procés d'integració de la població estrangera resident a Catalunya : estratègies i polítiques programàtiques / Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; García Altadill, Elisabet (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Mateu, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Estudi sobre la incidència dels mitjans audiovisuals de comunicació local (ràdio, televisió i internet) en el procés d'integració sociocultural de la població estrangera a Catalunya, a partir de l'anàlisi de les estratègies i polítiques de programació.
2011  

Materials acadèmics 90 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
6 p, 108.1 KB Polítiques Culturals i Comunicació Participativa en el Marc de l'Agenda Sostenible 2030 [44708] / Gayà Morlà, Catalina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius del mòdul són: - Reflexionar entorn de la Comunicació com a mediació i posibilitadora de la cultura - Abordar la cultura des de la participació comunitària feminista i el mainstream de gènere - Entendre les polítiques culturals com a accions comunitàries - Vincular memòria col·lectiva i imaginaris socials com a desconstrucció del relat patriarcal - Abordar el relat cultural des d'una mirada intereseccional - Entendre el cos i els afectes com a artefactes de mobilització i noves textualitats.
The module proposes participatory communication as a theoretical-methodological approach that makes possible the link between stories, collective memories and narratives of change or transformation. The objectives of the module are: - Reflect on Communication as a mediation and enabler of culture - Approach culture from feminist community participation and the gender mainstream - Understand cultural policies as community actions - Link collective memory and social imaginaries as a deconstruction of the patriarchal story - Approach the cultural story from an intersectional perspective - Understand the body and affects as artifacts of mobilization and new textualities.
El objetivo principal del seminario es desarrollar una reflexión crítica en torno a la comunicación El módulo plantea la comunicación participativa como enfoque teórico-metodológico que hace posible la vinculación entre relatos, memorias colectivas y narrativas del cambio o la transformación. [...]

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
2.
4 p, 103.4 KB Tecnologia, Economia i Polítiques en la Indústria de Continguts [44519] / Llorens Maluquer, Carlos ; Martí Martí, Josep Maria ; Puig Gonzalez, Joaquin ; Ullod Pujol, Ana Maria ; Fernandez Peña, Emilio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest mòdul té com a objectiu estudiar la transformació de les indústries audiovisuals i els sistemes publicitaris contemporanis, així com les tecnologies i polítiques de comunicació dins de l'escenari de les transformacions digitals. [...]
The aim of this module is to study the transformation of the audio-visual industries and the contemporary advertising systems, as well as the technologies within the scenario of digital transformations. [...]
Este módulo tiene como objetivo estudiar la transformación de las industrias audiovisuales y los sistemas publicitarios contemporáneos, así como las tecnologías dentro del escenario de las transformaciones digitales. [...]

2023-24
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
3.
5 p, 105.1 KB Actors i Institucions Polítiques Contemporànies [104772] / Argelaguet i Argemí, Jordi ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Actors i institucions polítiques contemporànies és una introducció al sistema polític català i espanyol. Anàlisi de les institucions polítiques, els partits polítics i altres actors polítics emergents a Catalunya i Espanya. [...]
Contemporary Political Actors and Institutions is an introduction to the Catalan and Spanish political system. Analysis of political institutions, political parties and other emerging political actors in Catalonia and Spain. [...]
Actores e instituciones políticas contemporáneas es una introducción al sistema político catalán y español. Análisis de instituciones políticas, partidos políticos y otros actores políticos emergentes en Cataluña y España. [...]

2023-24
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
4.
6 p, 115.9 KB Convergència Digital i Polítiques de Comunicació [42442] / Corominas, Maria 1961- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
General: Estudiar l'evolució de les polítiques de la comunicació i de la cultura davant les transformacions tecnològiques i el creixement de l'oferta de les comunicacions. Concrets: Descriure i analitzar les polítiques (fonamentalment públiques) de comunicació i cultura en el context digital Identificar les línies principals de transformació dels mitjans de comunicació, lligades a la convergència tecnològica, la convergència empresarial i la convergència multimèdia.
Objectives Overall objective To study the evolution of communication and culture policies in the context of technological transformations and the growth in the supply of communications Specific objectives To describe and analyze the (mainly public) policies of communication and culture in the digital context To identify the main changes of media, linked to technological convergence, business convergence and multimedia convergence.
Objetivos General: Estudiar la evolución de las políticas de la comunicación y de la cultura ante las transformaciones tecnológicas y el crecimiento de la oferta de las comunicaciones. Concretos: Describir y analizar las políticas (fundamentalmente públicas) de comunicación y cultura en el contexto digital Identificar las líneas principales de transformación de los medios de comunicación, vinculada a la convergencia tecnológica, la convergencia empresarial y la convergencia multimedia.

2023-24
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
5.
6 p, 111.0 KB Polítiques de Comunicació [103095] / Crusafon Baqués, Carmina ; Badia Carro, Jorge ; Cervi, Laura ; Tous, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
OBJECTIUS 1. Definir i explicar els elements fonamentals de l'estudi de les polítiques de comunicació i contextualitzar-los en el marc polític, social, econòmic i cultural dins de l'entorn català, espanyol, europeu i internacional. [...]
1. Define and explain the fundamental elements of the study of media policies and contextualize them in the political, social, economic and cultural framework within the Catalan, Spanish, European and international landscape. [...]
1. Definir y explicar los elementos fundamentales del estudio de las políticas de comunicación y contextualizarlos en el marco político, social, económico y cultural dentro del entorno catalán, español, europeo e internacional. [...]

2023-24
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents
6.
4 p, 103.5 KB Tecnologia, Economia i Polítiques en la Indústria de Continguts [44519] / Llorens Maluquer, Carles ; Martí Martí, Josep Maria ; Puig Gonzalez, Joaquín ; Ullod Pujol, Ana ; Fernandez Peña, Emilio ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest mòdul té com a objectiu estudiar la transformació de les indústries audiovisuals i els sistemes publicitaris contemporanis, així com les tecnologies i polítiques de comunicació dins de l'escenari de les transformacions digitals. [...]
The aim of this module is to study the transformation of the audio-visual industries and the contemporary advertising systems, as well as the technologies within the scenario of digital transformations. [...]
Este módulo tiene como objetivo estudiar la transformación de las industrias audiovisuales y los sistemas publicitarios contemporáneos, así como las tecnologías dentro del escenario de las transformaciones digitales. [...]

2022-23
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
7.
6 p, 108.0 KB Polítiques Culturals i Comunicació Participativa en el Marc de l'Agenda Sostenible 2030 [44708] / Gayà Morlà, Catalina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius del mòdul són: - Reflexionar entorn de la Comunicació com a mediació i posibilitadora de la cultura - Abordar la cultura des de la participació comunitària feminista i el mainstream de gènere - Entendre les polítiques culturals com a accions comunitàries - Vincular memòria col·lectiva i imaginaris socials com a desconstrucció del relat patriarcal - Abordar el relat cultural des d'una mirada intereseccional - Entendre el cos i els afectes com a artefactes de mobilització i noves textualitats.
The module proposes participatory communication as a theoretical-methodological approach that makes possible the link between stories, collective memories and narratives of change or transformation. The objectives of the module are: - Reflect on Communication as a mediation and enabler of culture - Approach culture from feminist community participation and the gender mainstream - Understand cultural policies as community actions - Link collective memory and social imaginaries as a deconstruction of the patriarchal story - Approach the cultural story from an intersectional perspective - Understand the body and affects as artifacts of mobilization and new textualities.
El objetivo principal del seminario es desarrollar una reflexión crítica en torno a la comunicación El módulo plantea la comunicación participativa como enfoque teórico-metodológico que hace posible la vinculación entre relatos, memorias colectivas y narrativas del cambio o la transformación. [...]

2022-23
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
8.
5 p, 105.4 KB Actors i Institucions Polítiques Contemporànies [104772] / Colomé, Gabriel 1955- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Actors i institucions polítiques contemporànies és una introducció al sistema polític català i espanyol. Anàlisi de les institucions polítiques, els partits polítics i altres actors polítics emergents a Catalunya i Espanya. [...]
Contemporary Political Actors and Institutions is an introduction to the Catalan and Spanish political system. Analysis of political institutions, political parties and other emerging political actors in Catalonia and Spain. [...]
Actores e instituciones políticas contemporáneas es una introducción al sistema político catalán y español. Análisis de instituciones políticas, partidos políticos y otros actores políticos emergentes en Cataluña y España. [...]

2022-23
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
3 documents
9.
5 p, 113.8 KB Convergència Digital i Polítiques de Comunicació [42442] / Corominas, Maria 1961- ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
General: Estudiar l'evolució de les polítiques de la comunicació i de la cultura davant les transformacions tecnològiques i el creixement de l'oferta de les comunicacions. Concrets: Descriure i analitzar les polítiques (fonamentalment públiques) de comunicació i cultura en el context digital Identificar les línies principals de transformació dels mitjans de comunicació, lligades a la convergència tecnològica, la convergència empresarial i la convergència multimèdia.
Objectives Overall objective To study the evolution of communication and culture policies in the context of technological transformations and the growth in the supply of communications Specific objectives To describe and analyze the (mainly public) policies of communication and culture in the digital context To identify the main changes of media, linked to technological convergence, business convergence and multimedia convergence.
Objetivos General: Estudiar la evolución de las políticas de la comunicación y de la cultura ante las transformaciones tecnológicas y el crecimiento de la oferta de las comunicaciones. Concretos: Describir y analizar las políticas (fundamentalmente públicas) de comunicación y cultura en el contexto digital Identificar las líneas principales de transformación de los medios de comunicación, vinculada a la convergencia tecnológica, la convergencia empresarial y la convergencia multimedia.

2022-23
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]
3 documents
10.
6 p, 109.8 KB Polítiques de Comunicació [103095] / Crusafon Baqués, Carmina ; Cervi, Laura ; Silva Alcalde, José Manuel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
OBJECTIUS 1. Definir i explicar els elements fonamentals de l'estudi de les polítiques de comunicació i contextualitzar-los en el marc polític, social, econòmic i cultural dins de l'entorn català, espanyol, europeu i internacional. [...]
1. Define and explain the fundamental elements of the study of media policies and contextualize them in the political, social, economic and cultural framework within the Catalan, Spanish, European and international landscape. [...]
1. Definir y explicar los elementos fundamentales del estudio de las políticas de comunicación y contextualizarlos en el marco político, social, económico y cultural dentro del entorno catalán, español, europeo e internacional. [...]

2022-23
Grau en Periodisme [1432]
Grau en Periodisme [971]
3 documents

Materials acadèmics : 90 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.