1.
|
19 p, 477.1 KB |
Unlocking the potential of research-informed practice : Insights into benefits, challenges, and significance among teachers in Catalonia, Poland, and England
/
Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Kowalczuk-Walędziak, Marta (University of Białystok. Faculty of Education) ;
Brown, Chris (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret)
This survey-based study delves into the intricate interplay of research utilisation in the pedagogical approaches of a sample of 534 teachers across Catalonia (Spain), Poland, and England. Applying Baudrillard's Theory of Consumption lenses, we present novel insights into the multifaceted aspects of research use, including its benefits, costs, and significance within the teaching profession. [...]
Wiley-Blackwell, 2024 - 10.1111/ejed.12639
European journal of education, 2024, p.1-19
|
|
2.
|
9 p, 164.0 KB |
Contextualización para el desarrollo de prácticas científicas
/
Fernández Rodríguez, Lucía (Universidad de Almería) ;
Jiménez-Liso, Mª Rut (Universidad de Almería) ;
Blanco-López, Ángel (Universidad de Almería)
En el ámbito de la educación científica, la conexión entre lo que el alumnado aprende y su vida diaria ha sido un tema de atención durante décadas, especialmente desde enfoques como la enseñanza de las ciencias en contexto, Ciencia-Tecnología y Sociedad, y el tratamiento de cuestiones socio-científicas. [...] En l'àmbit de l'educació científica, la connexió entre el que l'alumnat aprèn i la seva vida quotidiana ha estat un tema d'atenció durant dècades, especialment des d'enfocaments com l'ensenyament de les ciències en context, Ciència - Tecnologia i Societat, i el tractament de qüestions sòcio-científiques. [...] In the field of scientific education, the connection between what students learn and their daily lives has been a subject of attention for decades, specially from approaches such as teaching science in context, Science-Technology and Society, and addressing socio-scientific issues stand out. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.499
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 60-68 (Articles)
2 documentos
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
18 p, 606.9 KB |
The big challenge : Integrating digital teaching competence in the training of pre-service teachers
/
Llanes Velasco, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Preparing teacher candidates for teaching in the 21st century is a great challenge for universities. Teacher training programs must provide trainees with both theoretical and practical knowledge and opportunities for developing professional competences in the digital world. [...] Preparar futurs mestres per a l'ensenyament al segle XXI és un gran repte per a les universitats. És fonamental que els programes de formació inicial integrin coneixements teòrics i pràctics i ofereixin oportunitats per desenvolupar les competències professionals necessàries per ensenyar en un món digital. [...] Preparar a futuros docentes para la enseñanza en el siglo XXI es un gran desafío para las universidades. Es fundamental que los programas de formación integren conocimientos teóricos y prácticos y ofrezcan oportunidades para el desarrollo de la competencia profesional en un mundo digital. [...] Préparer les futurs enseignants à l'enseignement du 21ème siècle constitue un défi pour les universités. Les programmes de formation des enseignants doivent fournir aux stagiaires des connaissances à la fois théoriques et pratiques et des opportunités pour développer des compétences professionnelles dans le monde numérique. [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1121
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1121 (Articles)
|
|
6.
|
28 p, 793.8 KB |
Centros de Documentación Europea. Evolución y revisión de casos de éxito en ecosistemas digitales : 60 años de historia
/
Ramón Reyero, Eva (Universidad Francisco de Vitoria) ;
Muñoz Ruiz, Concepció (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Documentació Europea)
Este año 2023 se cumplen 60 años de la creación de la red de Centros de Documentación Europea, una red de información creada, en 1963, por la Comisión Europea en universidades. En la actualidad, cuenta con más de 300 CDE en la UE, 29 de ellos en España. [...] Aquest any 2023 es compleixen 60 anys de la creació de la xarxa de Centres de Documentació Europea, una xarxa d'informació creada el 1963 per la Comissió Europea a universitats. Actualment, compta amb més de 300 CDE a la UE, 29 a Espanya. [...] This year, 2023, marks the 60th anniversary of the creation of the network of European Documentation Centres, an information network created in 1963 by the European Commission in universities. Currently, it has more than 300 EDC in the EU, 29 of them in Spain. [...]
2023 - 10.5565/rev/quadernsiee.62
Quaderns IEE, Vol. 2 Núm. 2 (2023) , p. 72-99 (Notes)
|
|
7.
|
12 p, 783.4 KB |
Formació i orientació professional al Grau d'Antropologia : reflexió sobre una experiència d'innovació docent
/
Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ;
Ruiz Haro, Isidoro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest breu article és, com el títol indica, una reflexió sobre l'experiència d'innovació docent que s'ha dut a terme el curs 2022-23 a la Universitat Autònoma de Barcelona amb estudiants de quart curs del grau. [...] This brief article is, as the title indicates, a reflection on the teaching innovation experience that was carried out in the 2022-23 academic year at the Universitat Autònoma de Barcelona with year four undergraduate students. [...] Este breve artículo es, como indica el título, una reflexión sobre la experiencia de innovación docente que se ha llevado a cabo el curso 2022-23 en la Universidad Autónoma de Barcelona con estudiantes de cuarto curso del grado. [...] Este pequeno artigo é, como o título indica, uma reflexão sobre a experiência de inovação pedagógica realizada no ano letivo 2022-23 na Universitat Autònoma de Barcelona com alunos do quarto ano de licenciatura. [...]
2023 - 10.5565/rev/periferia.916
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 166-177 (Grupos de investigación)
|
|
8.
|
|
9.
|
18 p, 916.6 KB |
Aproximación etnográfica al proceso de inclusión de alumnado inmigrante en un centro educativo
/
Rodríguez Navarro, Henar (Universidad de Valladolid) ;
Gómez González, Francisco Javier (Universidad de Valladolid) ;
Rubia Avi, Mariano (Universidad de Valladolid) ;
Rodríguez Medina, Jairo (Universidad de Valladolid)
Partiendo de los supuestos teóricos de la psicología cultural y la socialización lingüística, y siguiendo un enfoque etnográfico, este trabajo ofrece (a) un estudio que explica el proceso de escolarización de dos estudiantes recién llegados a España y un alumno dominicano recién llegado al grupo, pero no al colegio; y (b) un marco teórico como forma dinámica de analizar las instituciones educativas, a través del cual hemos identificado prácticas verticales y prácticas horizontales. [...] Partint dels supoòsits teòrics de la psicologia cultural i la socialització lingüística, i seguint un enfocament etnogràfic, aquest treball ofereix (a) un estudi que explica el procés d'escolarització de dos estudiants nouvinguts a Espanya i un alumne d'origen dominicà nouvingut al grup de classe però no a l'escola; i (b) un marc teòric com a forma dinàmica d'analitzar les institucions educatives i mitjançant les quals hem identificat pràctiques verticals i pràctiques horitzontals. [...] Based on the theoretical assumptions of cultural psychology and language socialization, and following an ethnographic approach, this paper offers (a) a study that explains the schooling process of two students who have just arrived in Spain and a Dominican student who has just arrived in the class group but not at the school and (b) a theoretical framework as a dynamic way of analyzing educational institutions and through which we have identified vertical practices and horizontal practices. [...] En partant des hypothèses théoriques de la psychologie culturelle et de la socialisation linguistique, et en suivant une approche ethnographique, cet article propose (a) une étude qui explique le processus de scolarisation de deux étudiants récemment arrivés en Espagne et d'un étudiant dominicain récemment arrivé dans le groupe mais pas dans l'école ; et (b) un cadre théorique comme moyen dynamique d'analyser les institutions éducatives, à travers lequel nous avons identifié les pratiques verticales et les pratiques horizontales. [...]
2022 - 10.5565/rev/jtl3.1148
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1148 (Invited Authors)
|
|
10.
|
13 p, 587.7 KB |
Les pràctiques de laboratori en Geologia
/
Nebot, Maria-Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Llenguatge i Ensenyament de les Ciències (LiEC))
Tot i que les pràctiques de Geologia poden ser de tipologia molt diversa i moltes d'elles són senzilles de dur a terme, als centres escolars no se'n solen fer de manera habitual. A l'article es presenten un seguit de reflexions i propostes que pretenen afavorir la seva implementació. [...] There is a great diversity of practical activities in Geology, generally not difficult to carry out, but they are not usually done in schools. This article presents reflections and proposals to promote their implementation. [...] A pesar de que las prácticas de geología pueden ser de tipología muy diversa y muchas de ellas son sencillas de llevar a cabo, en los centros escolares no suelen realizarse de forma habitual. En el artículo se presentan una serie de reflexiones y propuestas que pretenden favorecer su implementación. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.447
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 60-72 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|