1.
|
8 p, 410.8 KB |
Baixant de la tarima : Una experiència a l'aula on l'alumne pren la paraula
/
Farrús, Mireia (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ;
Serra, Montse (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació) ;
Basart i Muñoz, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Nadeu, Climent (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions)
En aquesta comunicació presentem una sèrie d'elements de protagonisme de l'alumne, treballats en una aula d'informàtica, amb l'objectiu de fomentar la participació de l'alumne a la classe. Aquests elements, que inclouen la llibertat, el compromís i l'esperit crític, entre d'altres, impliquen una gestió emocional a l'aula que ajuda a millorar la relació entre el professor i l'alumne i, en conseqüència, el procés d'aprenentatge en general. In this paper we present a series of elements to help the student take the floor in a computer science classroom, in order to encourage the student participation. These elements, which include freedom, commitment and critical thinking, among others, involve an emotional management that helps to improve the relationship between the teacher and the student, and consequently, the learning process in general.
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
2.
|
7 p, 381.2 KB |
Room escape en las aulas : actividades de juegos de escape para facilitar la motivación y el aprendizaje de las ciencias de la computación
/
Borrego Iglesias, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Fernández Córdoba, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Blanes Garcia, Ian (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
Los juegos Room Escape son actividades lúdicas en las que los participantes entran en una sala con el objetivo de salir de ella sorteando pruebas de ingenio. En esta comunicación explicamos la experiencia piloto de un Room Escape desarrollado en la escuela de ingeniería de la Universidad Autónoma de Barcelona para aumentar la motivación y mejorar el aprendizaje de dos asignaturas de segundo de grado en ingeniería informática: Redes e Información y Seguridad. The real-life room-escape games are ludic activities in which participants enter into a room in order to get out of it only after solving some riddles. In this paper, we explain a room escape pilot experience developed in the Engineering School at the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
3.
|
11 p, 640.9 KB |
Embedded real-time stereo estimation via semi-global matching on the GPU
/
Hernández Juárez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chacón, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espinosa, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vázquez, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Moure, Juan C. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López Peña, Antonio M. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Dense, robust and real-time computation of depth information from stereo-camera systems is a computationally demanding requirement for robotics, advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous vehicles. [...]
2016 - 10.1016/j.procs.2016.05.305
Procedia computer science, Vol. 80 (2016) , p. 143-153
|
|
4.
|
|
5.
|
26 p, 694.2 KB |
Escritores que dictan : ¿y por qué no los traductores literarios?
/
Zapata, Julián (Toronto Metropolitan University) ;
Cruz, Tatiana (Toronto Metropolitan University) ;
S. C. Teixeira, Carlos (Universitat Rovira i Virgili)
Este artículo explora el dictado como técnica de escritura y traducción literaria. Primero, da testimonio histórico de los múltiples casos de escritores que han utilizado esta técnica. Luego, expone el interés creciente por la traducción dictada y propone que las tecnologías del habla y otras formas de interacción persona-ordenador deben tener un papel importante en el desarrollo de nuevas tecnologías para la traducción literaria. Aquest article explora el dictat com a tècnica d'escriptura i traducció literària. Primer, dona testimoni històric dels múltiples casos d'escriptors que han utilitzat aquesta tècnica. Després, exposa l'interès creixent per la traducció dictada, i proposa que les tecnologies de la parla i d'altres formes d'interacció humà-ordinador han de tenir un paper important en el desenvolupament de noves tecnologies per a la traducció literària. This article explores dictation as a literary writing and translation technique. It first provides an overview of the multiple cases of writers who have used this technique throughout history. It then exposes the growing interest in translation dictation, and proposes that speech input and other forms of human-computer interaction should play an important role in the development of new technologies for literary translation.
2023 - 10.5565/rev/tradumatica.342
Tradumàtica, Núm. 21 (2023) , p. 103-128 (Tradumàtica dossier)
|
|
6.
|
|
7.
|
19 p, 928.0 KB |
Translanguaging practices and metalinguistic reflection during negotiation of meaning in tandem virtual exchanges
/
Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya)
Earlier studies exploring translanguaging in virtual exchanges (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) have mainly focused on identifying translanguaging in written chats to analyze discursive aspects and feedback processes. [...] Estudis anteriors que exploren el transllenguatge en intercanvis virtuals (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) s'han centrat a identificar el transllenguatge en xats de text per analitzar aspectes discursius i retroalimentació. [...] Estudios anteriores que exploran el translenguaje en intercambios virtuales (Walker, 2018; Zheng et al. , 2017) se han centrado en identificar el translenguaje en chats de texto para analizar aspectos discursivos y retroalimentación. [...] Des études antérieures explorant le translangage dans les échanges virtuels (Walker, 2018 ; Zheng et al. , 2017) se sont concentrées sur l'identification du translangage dans les discussions textuelles afin d'analyser les aspects discursifs et les rétroactions. [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1135
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 3 (2023) , p. e1135 (Invited Authors)
|
|
8.
|
17 p, 367.4 KB |
Transfer of learning factors model applied to in-service teachers of early childhood care and education in Puebla, Mexico
/
Villaseñor, Karla (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic)) ;
Torrelles-Nadal, Cristina (Universitat de Lleida) ;
Silva-Ríos, Carlos (Benemérita Universidad Autónoma de Puebla (Puebla, Mèxic)) ;
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona.)
Research has shown that early childhood care and education (ECCE) can improve chil-dren's development. Training of in-service teachers is a good strategy to maximize the quality of ECCE, but in Mexico, teachers consider that in-service training is not par-ticularly relevant. [...] Les investigacions han demostrat que l'atenció i l'educació de la primera infància (AEPI) poden millorar el desenvolupament dels infants. La formació de docents en servei és una bona estratègia per maximitzar la qualitat de l'AEPI, però a Mèxic els docents consideren que la formació en servei no és particularment rellevant. [...] Las investigaciones han demostrado que la atención y la educación de la primera infancia (AEPI) pueden mejorar el desarrollo de los niños. La formación de docentes en servicio es una buena estrategia para maximizar la calidad de la AEPI, pero en México los docentes consideran que la formación en servicio no es particularmente relevante. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1651
Educar, Vol. 2023 (2023) , p. 1-17
|
|
9.
|
1 p, 64.0 KB |
Corrigendum : EEG biomarkers related with the functional state of stroke patients
/
Sebastián-Romagosa, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina) ;
Udina i Bonet, Esther (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ;
Ortner, Rupert (g.tec Medical Engineering Spain SL) ;
Dinarès-Ferran, Josep (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya) ;
Cho, Woosang (g.tec Medical Engineering GmbH) ;
Murovec, Nensi (g.tec Medical Engineering GmbH) ;
Matencio-Peralba, Clara (g.tec Medical Engineering Spain SL) ;
Sieghartsleitner, Sebastian (g.tec Medical Engineering GmbH) ;
Allison, Brendan Z. (University of California at San Diego) ;
Guger, Christoph (g.tec Medical Engineering GmbH)
[This corrects the article DOI: 10. 3389/fnins. 2020. 00582. ].
2022 - 10.3389/fnins.2022.1032959
Frontiers in Neuroscience, Vol. 16 (september 2022)
|
|
10.
|
14 p, 625.5 KB |
Automated Systems for Calculating Arteriovenous Ratio in Retinographies : A Scoping Review
/
García-Sierra, Rosa (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
López-Lifante, Victor M. (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ;
Isusquiza Garcia, Erik (ULMA Medical Technologies, S. Coop) ;
Heras, Antonio (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ;
Besada, Idoia (ULMA Medical Technologies, S. Coop) ;
Verde Lopez, David (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ;
Alzamora, M. Teresa (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ;
Forés Raurell, Rosa (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ;
Montero-Alía, Pilar (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ;
Ugarte Anduaga, Jurgi (ULMA Medical Technologies, S. Coop) ;
Torán Montserrat, Pere (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
There is evidence of an association between hypertension and retinal arteriolar narrowing. Manual measurement of retinal vessels comes with additional variability, which can be eliminated using automated software. [...]
2022 - 10.3390/diagnostics12112865
Diagnostics, Vol. 12 (november 2022)
|
|