Resultados globales: 204 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 108 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 3 registros
Libros y colecciones, Encontrados 10 registros
Documentos de investigación, Encontrados 82 registros
Materiales didácticos, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 108 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
9 p, 534.0 KB La col·laboració de la Universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : el professorat de suport com a agent innovador a l'aula ordinària / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat.
This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
9 p, 534.0 KB La col·laboració de la universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : El professorat de suport com agent innovador a l'aula ordinària. / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat.
This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016) , p. 1-9  
3.
16 p, 302.1 KB La creación artística en la educación de las personas con diversidad funcional : Una investigación-acción / Morón, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN))
El siguiente texto presenta una investigación-acción sobre cómo los espacios de creación artística, espacios de libertad con seguridad, en un contexto educativo con niños con diversidad funcional (DF), desarrollan los componentes de una conducta auto-determinada. [...]
Aquest article presenta una investigació-acció sobre com els espais de creació artística, espais de llibertat amb seguretat, en un context educatiu amb nens amb diversitat funcional (DF), desenvolupen els components d'una conducta auto-determinada. [...]
The following text presents an action-research project on how spaces of artistic creation, spaces of freedom with security, in an educational context with children with functional diversity (FD), develop the components of a self-determined behaviour. [...]

2019 - 10.1344/did.2019.6.37-52
Didacticae, Núm. 6 (2019) , p. 37-52  
4.
14 p, 229.4 KB No more buying cats in a bag? Literary Translation in the age of language automation / Declercq, Christophe (Utrecht University) ; Van Egdom, Gys-Walt (Utrecht University)
This paper is an introduction to the special Issue on Computer-Aided Literary Translation. It explores varying degrees of automation and the role of humans in automated processes, be it as experts or novices. [...]
Aquest article és la introducció al número especial sobre Traducció Literària Assistida per Ordinador. En aquesta secció especial s'analitzen els diferents graus d'automatització i el paper de l'ésser humà en els processos automatitzats, ja sigui com a expert o com a principiant. [...]
Este artículo es la introducción al número especial sobre Traducción Literaria Asistida por Ordenador. En esta sección especial se analizan los distintos grados de automatización y el papel del ser humano en los procesos automatizados, ya sea como experto o como principiante. [...]

2023 - 10.5565/rev/tradumatica.407
Tradumàtica, Núm. 21 (2023) , p. 49-62 (Tradumàtica dossier)
3 documentos
5.
27 p, 340.6 KB An ethnographic approach to school engagement in immigration contexts : the role of sociability dynamics / Ballestín González, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
This article reviews some key contributions based on ethnographic and qualitative research on the school engagement experiences and dynamics of children living in contexts of ethno-cultural diversity and social inequality shaped by migration flows. [...]
Aquest article revisa algunes de les contribucions de recerca etnogràfica i qualitativa clau sobre les experiències i dinàmiques de vinculació escolars dels nens/es que viuen en contextos de diversitat ètnico-cultural i desigualtat moldejats pels fluxos migratoris. [...]
Este artículo revisa algunas contribuciones de investigación etnográfica y cualitativa clave sobre las experiencias y dinámicas de vinculación escolar de los niños/as que viven en contextos de diversidad étnico-cultural y desigualdad social moldeados por los flujos migratorios. [...]
Este artigo analisa algumas das principais contribuições de pesquisas etnográficas e qualitativas sobre as experiências e dinâmicas de vínculos escolares de crianças que vivem em contextos de diversidade etnocultural e desigualdade social moldados por fluxos migratórios. [...]

2023 - 10.5565/rev/periferia.924
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , p. 28-54 (Artículos)  
6.
10 p, 146.4 KB Una mirada al panorama actual de la inclusión educativa en la formación en diseño / Hontanilla Pizarro, Beatriz (Centro Internacional de Estudios e Investigación en Tecnologías Gráficas y Comunicación Científica (TGRAF-ISEC Lisboa))
En esta investigación se analiza el panorama actual de la educación inclusiva en los centros que imparten Formación Profesional en diseño dentro del área metropolitana de Barcelona. El objetivo es conocer las medidas que se están desarrollando para atender la diversidad en las aulas desde la perspectiva del síndrome de Down. [...]
En aquesta investigació s'analitza el panorama actual de l'educació inclusiva als centres que imparteixen formació professional en disseny dins l'àrea metropolitana de Barcelona. L'objectiu és conèixer les mesures per atendre la diversitat a les aules des de la perspectiva de la síndrome de Down. [...]
This research analyses the current landscape of inclusive education in the centres that provide vocational training in design in the metropolitan area of Barcelona. The aim is to find out what measures are being developed to address diversity in the classroom from the perspective of Down's syndrome. [...]

2023 - 10.5565/rev/grafica.283
Grafica, Vol. 12 Núm. 23 (2024) , p. 31-40 (Investigación)  
7.
8 p, 94.0 KB L'illa del tresor? : però que no estava traduït, ja? / Sellent Arús, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona)
A propòsit de la seva traducció de L'illa del tresor, de Robert Louis Stevenson, l'autor destaca el fet que es tracta probablement d'una de les obres literàries en llengua anglesa de la qual s'han fet més traduccions al català, cosa que avalua positivament, atès que mai no pot existir una traducció definitiva. [...]
Concerning his own translation of Stevenson's Treasure Island, the author underlines the factthat this is one of the literary works in English which have been the object of the highest number of translations in Catalan, which he evaluates positively as there is no such thing as a definitive translation. [...]

2021 - 10.5565/rev/quaderns.29
Quaderns : revista de traducció, Vol. 28 (2021) , p. 53-59  
8.
15 p, 131.2 KB Alumnado trans : una oportunidad para el desarrollo de pedagogías feministas en la escuela / Sánchez Sáinz, Mercedes (Universidad Complutense de Madrid) ; García Medina, Raúl (Universidad Complutense de Madrid) ; Penna Tosso, Melani (Universidad Complutense de Madrid)
Ante la escasez de investigaciones que relacionen el clima escolar con las tasas de éxito de alumnado trans, planteamos este análisis para indagar en las trayectorias que siguen dichos estudiantes en la educación obligatoria y poder identificar factores que puedan contribuir a paliar las elevadas tasas de abandono observadas en este colectivo. [...]
Davant de l'escassetat d'investigacions que relacionin el clima escolar amb les taxes d'èxit d'alumnat trans, plantegem la present anàlisi per explorar les trajectòries que segueixen aquests estudiants a l'educació obligatòria i poder identificar aquells factors que puguin contribuir a pal·liar les elevades taxes d'abandonament observades en aquest sector. [...]
In contrast with the numerous studies focusing on the types of violence suffered by trans people, hardly any studies have looked at the factors associated with academic success among this demographic group. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1569
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 115-129 (Monográfico)  
9.
15 p, 227.5 KB Diversidad sexo-genérica y relatos de vida : percepciones y testimonios de estudiantes del máster de Secundaria / Cantos Aldaz, Francisco Javier (Universitat Jaume I) ; Sanahuja Ribés, Aida (Universitat Jaume I) ; Moliner Miravet, Lidón (Universitat Jaume I)
Este estudio explora el impacto de los relatos de vida de docentes LGTBIQ+ sobre las percepciones del alumnado del máster de profesorado de la Universitat Jaume I de Castellón acerca de dos cuestiones: 1) la diversidad sexo-genérica y 2) las barreras y los procesos de empoderamiento que se encuentra el profesorado disidente de la norma cisheterosexual en los contextos educativos. [...]
Aquest estudi explora l'impacte dels relats de vida de docents LGTBIQ+ sobre les percepcions de l'alumnat del màster de professorat de la Universitat Jaume I de Castelló al voltant de dues qüestions: 1) la diversitat sexe-genèrica i 2) les barreres i els processos d'apoderament del professorat dissident de la norma cisheterosexual en els contextos educatius. [...]
In this paper, we explore the impact of LGTBIQ+ teachers' life stories on the perceptions of students taking the Master's Degree in Secondary Education at Jaume I University, Castellón with regard to two key issues: 1) gender diversity and 2) the barriers and empowerment processes encountered by dissident teachers in education contexts. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1577
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 99-113 (Monográfico)  
10.
18 p, 354.9 KB The representation of phenotypic diversity in audiovisual advertising in Spain : professional perspectives and implications for the cultural dynamics of inclusion / Grau Rebollo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Lorite, Nicolàs (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Visual and audiovisual advertising is an influential social language that transforms representations of reality into cultural references, with direct implications for the perception of diversity. However, despite its impact on the fabric of society, few studies have tackled the representation of phenotypic variability in advertising by combining academic and professional perspectives on the phenomenon in Spain. [...]
La publicitat visual i audiovisual és un llenguatge social influent que transforma les representacions de la realitat en referents culturals, amb implicacions directes per a la percepció de la diversitat. [...]
La publicidad visual y audiovisual es un lenguaje social influyente que transforma las representaciones de la realidad en referentes culturales, con implicaciones directas para la percepción de la diversidad. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3401
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. Extra (2022) , p. 131-148 (Miscellaneous)  

Artículos : Encontrados 108 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 3 registros  
1.
12 p, 492.1 KB ATHENA : l'accessibilitat i el disseny universal als currículums universitaris / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mangiron i Hevia, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article presenta el projecte ATHENA, que té com a objectiu generar recomanacions per incorporar l'accessibilitat i el disseny universal als currículums d'educació superior. ATHENA és un projecte europeu finançat pel programa Erasmus + del 2023 al 2025 liderat per EDF, una associació de persones amb discapacitat a nivell europeu. [...]
2023
Congrés CIDUI 2023. Lleida, XII : 2023  
2.
81 p, 4.6 MB Aula d'Ecologia : cicle de conferències 2004 / Àvila i Castells, Anna (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Terradas, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2005 (Ecologia 28) (Ciència i tècnica ; 28) (Ciència i tècnica. Ecologia)

Les lleis de la complexitat / David Jou. - Complexitat i control en el desenvolupament embrionari / Jaume Baguñà. - Xarxes de mobilitat / Joan López Redondo. - Models senzills per entendre sistemes ecològics complexos / Josep Piñol. - Intel·ligència artificial / Josep M. Garrell. - Art, ciència i complexitat / Martí Domínguez. - El Pla Hidrològic Nacional : un cas de no-apreciació de la complexitat / Narcís Prat. - El cervell i la complexitat de la conducta humana / Nolasc Acarin. - Complexitat dels ecosistemes : l'arquitectura de la biodiversitat / Pedro Jordano.  

3.
83 p, 12.1 MB Aula d'Ecologia : cicle de conferències 2002 / Àvila i Castells, Anna (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Terradas, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia)
Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2003 (Ecologia 24) (Ciència i tècnica ; 24) (Ciència i tècnica. Ecologia)

Evolució i conservació de la biodiversitat / Alfredo Ruiz. - Evolució de la biodiversitat al llarg del temps geològic / Jordi Agustí. - Funció ecològica de la biodiversitat / Francisco Lloret. - Espècies prop de l'extinció / Miquel Riba. - La diversitat genètica en els conreus / Pere Arús. - La diversitat en el medi marí / Miquel Alcaraz. - La diversitat de vertebrats a l'Amazònia / Adolf de Sostoa. - Els ocells de la ciutat de Barcelona / Eduard Durany. - El banc de dades de biodiversitat a Catalunya / Xavier Font. - La diversitat biològica aplicada a la gestió de parcs naturals : en cal un model? / Jaume Vicens. - La recuperació del front litoral del Besòs / Antoni Alarcón. - Diversitat intercultural / Joan Subirats.  


Libros y colecciones Encontrados 10 registros  
1.
210 p, 13.9 MB Viral quasispecies diversity and evolution : a Bioinformatics molecular approach / Gregori i Font, Josep (Hospital Universitari Vall d'Hebron. Institut de Recerca) ; Rodríguez Frías, Francisco (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Quer, Josep 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular)
El grup de hepatitis virals del Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR) de Barcelona, en els darrers 10 anys, ha estat desenvolupant solucions metodològiques experimentals i computacionals per a l'estudi de poblacions complexes de virus (quasispecies) mitjançant l'aplicació de les tècniques de seqüenciació de nova generació (NGS). [...]
Roma : Il Pensiero Scientifico Editore, 2023  
2.
12 p, 845.1 KB Idees i comunicació. Experiències del Fòrum Universal de les Cultures - Barcelona 2004 / Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest capítol es fa una reflexió, des de la perspectiva de la comunicació, sobre el Fòrum Universal de les Cultures-Barcelona 2004. A partir de la comparació amb els Jocs Olímpics de Barcelona'92, es repassa la gènesi i el contingut del Fòrum; s'analitza el tractament de la comunicació a través dels diàlegs, les exposicions i els debats, i es revisen les estratègies desenvolupades per donar a conèixer el Fòrum a través de la publicitat i la informació.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2005 (Aldea Global, Documents; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2005, p. 319-329  
3.
217 p, 2.9 MB "Hispano-Lusophone" community media : identity, cultural politics and difference / Cunha, Ana Stela de Almeida ed. (Universidade Federal do Maranhão (UFMA)) ; Barros, Miguel de ed. (Universidade Nova de Lisboa) ; Martins, Rosana (Universidade Nova de Lisboa)
In recent years, the issue of identity has been the subject of an intensive analysis across different fields and disciplines. Indeed, in an era of accelerated social and technological changes under the phenomenon of globalization, with the rapid internationalization and expansion of urban centres across the world, this is of little surprise. [...]
Bellaterra Institut de la Comunicació (InCom-UAB) 2018 (eBooks de l'InCom-UAB ; 17)  
4.
3 p, 185.5 KB La població : diversitat i cohesió / Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics)
Barcelona Ajuntament de Barcelona: Consell Assessor del Pla de Barris 2017
Transformar la Ciutat amb la Ciutadania. Criteris i reflexions per al Pla de Barris de Barcelona, 2017, p. 46-48  
5.
19 p, 649.6 KB Identitat cultural, legitimitat política i interès econòmic / Cardús i Ros, Salvador, 1954- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Barcelona Fundació Jaume Bofill 1990 (Dossiers ; 10)
La política cultural europea. Una proposta des de Catalunya, 1990, p. 9-13  
6.
27 p, 170.6 KB Immigració i diversitat religiosa : les novetats permanents / Gómez Segalà, Joan ; Griera i Llonch, Ma. del Mar 1978- ; Iglesias Sala, Agustí
Barcelona Fundació Jaume Bofill : Mediterrània 2005 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 47)
La immigració a Catalunya avui : anuari 2004, 2005, p. 353-379  
7.
13 p, 80.0 KB La gestió de la diversitat religiosa a Torí / Forteza González, Maria (ISOR (Investigacions en Sociologia de la Religió))
Barcelona Diputació de Barcelona 2011 (Estudis (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació). Govern local ; 19)
Diversitat religiosa i món local: una mirada a Europa, 2011, p. 124-135  
8.
18 p, 106.6 KB La gestió de la diversitat religiosa a Marsella / Forteza González, Maria (ISOR (Investigacions en Sociologia de la Religió))
Barcelona Diputació de Barcelona 2011 (Estudis (Barcelona (Catalunya : Província). Diputació Provincial). Govern local)
Diversitat religiosa i món local: una mirada a Europa, 2011, p. 107-124  
9.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosa ; Ballestín González, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertran, Marta ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Hernando Davalillo, Cristina ; Pàmies Rovira, Jordi ; Parella Rubio, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell Pumareda, Olga ; Sordè i Martí, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques (GEDIME) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l'explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d'immigració d'origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)
3 documentos
10.
12 p, 82.1 KB Adaptació a l'EEES en la formació de professionals en processament automàtic del llenguatge natural / Baqué Millet, Lorraine (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Catena, Àngels (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La globalització ha suposat un augment exponencial de la comunicació multilingüe. Els progressos tecnològics associats a la democratització de l'accés a la informació i al coneixement global en una multitud de llengües, exigeix nous instruments multilingües que permetin gestionar i estructurar el flux de documents escrits i audiovisuals que es van produint. [...]
La globalización ha supuesto un aumento exponencial de la comunicación multilingüe. Los progresos tecnológicos asociados a la democratización del acceso a la información y al conocimiento global en una multitud de lenguas, exige nuevos instrumentos multilingües que permitan gestionar y estructurar el flujo de documentos escritos y audiovisuales que se van produciendo. [...]
Globalisation has meant an exponential increase in multilingual communication. The technological advances associated with the democratisation of access to information and global knowledge in a multitude of languages require new multilingual instruments that enable us to manage and organise the flow of written and audiovisual documents that are being produced. [...]

IDES : 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 213-224
4 documentos

Documentos de investigación Encontrados 82 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
20.3 MB La formación inicial de maestros en contextos de diversidad cultural : aportaciones desde la didáctica de la Geografía / Barroso Hortas, Maria João ; Santisteban, Antoni, dir.
Aquest estudi està orientat a la formació inicial del professorat de ciències socials i geografia, afrontant els reptes que s'enfronten a les seves classes del segle XXI, que es caracteritzen per la diversitat cultural i que representen una oportunitat per reflexionar, amb l'objectiu d'obrir camins d'acció educativa compromesos amb la democràcia, l'equitat i la justícia social. [...]
Este estudio se orienta hacia la formación inicial de profesores de ciencias sociales y geografía, atendiendo a los desafíos a los que se enfrentan en sus clases del siglo XXI, que se caracterizan por la diversidad cultural y que representan una oportunidad sobre la que conviene reflexionar, con el objetivo de abrir caminos a la acción educativa comprometida con la democracia, la equidad y la justicia social. [...]
This study focuses in the initial teachers training of social sciences - geography, taking into account the challenges faced in their 21st century classes, which are characterized by cultural diversity and which represents an opportunity to reflect, with the aim of opening paths to an educational action committed to democracy, equity and social justice. [...]

2023  
2.
123 p, 2.0 MB El capacitisme en els mitjans de comunicació : La percepció sobre les representacions socials del capacitisme per part de les persones amb diversitat funcional d'entre 20 i 45 anys a Catalunya / Sabà Riera, Roger ; Rizo García, Marta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest treball busca caracteritzar la percepció que tenen les persones amb diversitat funcional sobre les seves representacions en els mitjans de comunicació. També es volen apuntar vies de superació de la discriminació capacitista. [...]
Este trabajo busca caracterizar la percepción que tienen las personas con diversidad funcional sobre sus representaciones en los medios de comunicación. También se quieren apuntar vías de superación de la discriminación capacitista. [...]
This work aims to characterize the perception that people with disabilities have regarding their representations in the media. It also aims to identify ways to overcome ableist discrimination. It is a propaedeutic research with a qualitative methodology, using the technique of focus groups. [...]

2023
Màster Universitari en Mitjans, Comunicació i Cultura [1117]  
3.
266 p, 13.7 MB "Loewe: Elements" : diseño de un cortometraje e imágenes promocionales para una propuesta de colección de fragancias genderless / Sanso Tebar, Carlos ; Ferrer Rodriguez, Iliana Esther, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El present treball de fi de grau consisteix en la creació d'un curtmetratge a mode d'anunci publicitari per a la marca Loewe basat en els quatre elements de la natura i remarcant l'aspecte genderless en el món cosmètic i audiovisual. [...]
El presente trabajo de fin de grado consiste en la creación de un cortometraje a modo de anuncio publicitario para la marca Loewe basado en los cuatro elementos de la natura y remarcando el aspecto genderless en el mundo cosmético y audiovisual. [...]
This end-of-degree project consists of the creation of a short film as an advertisement for the Loewe brand based on the four elements of nature and highlighting the genderless aspect in the cosmetic and audiovisual world. [...]

2023
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]  
4.
136 p, 1.0 MB Maternitats : més enllà del procés biològic / Comamala i Almazán, Laura ; Vall, Toni, 1979-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
La maternitat és un tema universal. Al llarg dels anys i, des dels feminismes, s'ha posat la maternitat al centre i s'han tingut en compte les necessitats i realitats de les dones. Actualment, però, en la nostra societat, la maternitat i tot el que representa per a una dona, és un tema tabú. [...]
La maternidad es un tema universal. A lo largo de los años y, desde los feminismos, se ha puesto la maternidad en el centro y se han tenido en cuenta las necesidades y realidades de las mujeres. Sin embargo, actualmente, en nuestra sociedad, la maternidad y todo lo que representa para una mujer, es un tema tabú. [...]
Motherhood is a universal issue. Throughout the years and since feminism, motherhood has been put at the centre and the needs and realities of women have been taken into account. However, nowadays, in our society, motherhood and all that it represents for a woman is a taboo subject. [...]

2023
Grau en Periodisme [1432]  
5.
84 p, 2.3 MB La gestió local dels enterraments islàmics en el context de ciutats mitjanes. Estudi de cas / Mañas Bajo, Lorena ; Griera Llonch, Maria del Mar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Tot i que el dret a ser enterrat/da segons les pròpies conviccions està inclòs en les constitucions dels països europeus, la majoria dels cementiris catalans no donen cabuda als enterraments islàmics. [...]
2023
Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]  
6.
55 p, 1.1 MB From Policies to Practices. Intercultural Education in Schools in Barcelona / Rodriguez i Moner, Helena ; Levatino, Antonina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El punt de partida d'aquest projecte és l'existència i la creixent prevalença d'una societat culturalment i ètnicament diversa, que requereix, entre altres coses, un enfocament educatiu adequat. Dins el marc legislatiu, l'educació intercultural és reconeguda com el model pedagògic més adequat per promoure la inclusió, la convivència i la cohesió social. [...]
El punto de partida de este trabajo es la existencia y creciente prevalencia de una sociedad cultural y étnicamente diversa, lo que requiere, entre otras cosas, de una respuesta educativa adecuada. En el marco legislativo, la educación intercultural es reconocida como el modelo pedagógico más adecuado para promover la inclusión, la convivencia y la cohesión social. [...]
The starting point of this project is the existence and growing prevalence of a culturally and ethnically diverse society, which requires, among other things, an appropriate educational approach. Within the legislative framework, intercultural education is recognized as the pedagogical model best suited to promote inclusion, coexistence, and social cohesion. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
7.
8.3 MB La atención a la diversidad en las Escuelas de Cultura y Difusión Artística de Chile / Villarroel Raimilla, Cony Fernanda ; Muñoz Moreno, José Luis, 1980-, dir.
A Xile, les darreres reformes educatives han posat en evidència un avanç significatiu en la promoció de la inclusió educativa amb el propòsit de garantir el dret a l'accés, la permanència i l'egrés de totes les persones al Sistema Educatiu. [...]
En Chile, las últimas reformas educativas han puesto en evidencia un significativo avance en la promoción de la inclusión educativa con el propósito de garantizar el derecho al acceso, la permanencia y el egreso de todas las personas al Sistema Educativo. [...]
In Chile, the latest educational reforms have evidenced a significant advance in the promotion of educational inclusion with the purpose of guaranteeing the right of access, permanence and graduation of all people to the Educational System. [...]

2022  
8.
91 p, 2.2 MB La soledad en el colectivo LGTBI de Barcelona / Pradas Ferazzoli, Monica ; Fitó, Ariadna, 1985- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest treball de fi de grau se centra en l'estudi del fenomen de la soledat a la societat actual. Concretament, analitza l'experiència de persones residents a Barcelona que formen part del col·lectiu LGTBI. [...]
El presente trabajo de fin de grado se centra en el estudio del fenómeno de la soledad en la sociedad actual. Concretamente, analiza la experiencia de personas residentes en la ciudad de Barcelona que forman parte del colectivo LGTBI. [...]
This thesis focuses on the study of the phenomenon of loneliness in the current society. Specifically, it analyzes the experience of people living in the city of Barcelona who are part of the LGTBI community. [...]

2021
Grau en Sociologia [819]
2 documentos
9.
49 p, 860.6 KB Gènere i multiculturalisme : una aproximació a les conceptualitzacions feministes sobre l'agència de les dones pertanyents a minories en les societats occidentals / Pont Soler, Mireia ; Parella Rubio, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquesta investigació té l'objectiu d'elaborar una revisió bibliogràfica entorn de les concepcions d'agència que s'han desenvolupat des dels plantejaments feministes per analitzar la posició de les dones que pertanyen a minories culturals i religioses en relació a la cultura majoritària de les societats occidentals, liberals i democràtiques.
Esta investigación tiene el objetivo de elaborar una revisión bibliográfica en torno a las concepciones de agencia que se han desarrollado desde los planteamientos feministas para analizar la posición de las mujeres que pertenecen a minorías culturales y religiosas en relación a la cultura mayoritaria de las sociedades occidentales, liberales y democráticas.
This research aims to draw up a bibliographic review of agency conceptions developed from feminist approaches to analyse the position of women belonging to cultural and religious minorities in relation to the majority culture of Western, liberal and democratic societies.

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documentos
10.
258 p, 89.0 MB Plan de comunicación de la agencia de modelos Sum Models / Baños Fernández, Carlos ; Escalera Mora, Judith ; Marca Francès, Guillem, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest projecte es basa en la ideació d'un pla de comunicació per a l'agència de models Sum Models. A partir d'una anàlisi de la situació de les agències de models actuals a Espanya, i de les necessitats del sector, s'ha creat una agència basada en la bellesa real que dona resposta a aquesta nova realitat. [...]
Este proyecto se basa en la ideación de un plan de comunicación para la agencia de modelos Sum Models. A partir de un análisis de la situación de las agencias de modelos actuales en España, y de las necesidades del sector, se ha creado una agencia basada en la belleza real que da respuesta a esta nueva realidad. [...]
This project is based on the ideation of a communication plan for the model agency Sum Models. Based on an analysis of the situation of current modelling agencies in Spain and the needs of the sector, an agency based on real beauty has been created to respond to this new reality. [...]

2022
Grau en Publicitat i Relacions Públiques [972]  

Documentos de investigación : Encontrados 82 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 1 registros  
1.
Biblioteca inclusiva / Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques
Vídeo on s'expliquen els serveis que ofereixen les Biblioteques de la UAB per a persones amb discapacitat temporal o permanent. Realitzat per Alba Vall.
2020 (Serveis)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.