1.
|
19 p, 359.2 KB |
Análisis del impacto de las acciones tutoriales en el desempeño académico de estudiantes de universidades públicas chilenas
/
Huircalaf Diez, Juan Carlos (Universidad de Tarapacá (Xile)) ;
Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La implementación de las acciones tutoriales en educación superior constituye un elemento esencial en los planes de formación académica, contribuyendo no sólo al desarrollo de competencias profesionales en los alumnos, sino también a su orientación profesional y desarrollo personal. [...] The implementation of tutorial actions in higher education constitutes an essential element in academic training plans, contributing not only to the development of professional skills in students, but also to their professional orientation and to personal development. [...]
2020 - 10.4995/redu.2020.13992
REDU : revista de docencia universitaria, Vol. 18, núm. 2 (2020) , p. 29-47
|
|
2.
|
12 p, 783.4 KB |
Formació i orientació professional al Grau d'Antropologia : reflexió sobre una experiència d'innovació docent
/
Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ;
Ruiz Haro, Isidoro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest breu article és, com el títol indica, una reflexió sobre l'experiència d'innovació docent que s'ha dut a terme el curs 2022-23 a la Universitat Autònoma de Barcelona amb estudiants de quart curs del grau. [...] This brief article is, as the title indicates, a reflection on the teaching innovation experience that was carried out in the 2022-23 academic year at the Universitat Autònoma de Barcelona with year four undergraduate students. [...] Este breve artículo es, como indica el título, una reflexión sobre la experiencia de innovación docente que se ha llevado a cabo el curso 2022-23 en la Universidad Autónoma de Barcelona con estudiantes de cuarto curso del grado. [...] Este pequeno artigo é, como o título indica, uma reflexão sobre a experiência de inovação pedagógica realizada no ano letivo 2022-23 na Universitat Autònoma de Barcelona com alunos do quarto ano de licenciatura. [...]
2023 - 10.5565/rev/periferia.916
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 166-177 (Grupos de investigación)
|
|
3.
|
28 p, 654.8 KB |
Influence of the relative molecular orientation on interfacial charge-transfer Excitons at donor/acceptor Nanoscale heterojunctions
/
Aghamohammadi, Mahdieh (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ;
Fernández, Anton (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ;
Schmidt, Malte (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ;
Pérez-Rodríguez, Ana (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ;
Goñi, Alejandro (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ;
Fraxedas, Jordi (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ;
Sauthier, Guillaume (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ;
Paradinas Aranjuelo, Marcos (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ;
Ocal García, Carmen (Institut de Ciència de Materials de Barcelona) ;
Barrena, Esther (Institut de Ciència de Materials de Barcelona)
We address the impact of the relative orientation between donor (D) and acceptor (A) molecules at the D/A heterojunction on the exciton dissociation. For this purpose, two-dimensional heterojunctions of diindenoperylene (DIP) and N,N'-dioctyl-3,4,9,10-perylene tetracarboxylicdiimide (PTCDI-C) deposited onto SiO/Si are grown, which exemplify two model interfaces with the π-staking direction either perpendicular or parallel to the interface. [...]
2014 - 10.1021/jp5041579
Journal of physical chemistry. C, Vol. 118, Num. 27 (June 2014) , p. 14833-14839
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
16 p, 1.1 MB |
Design, fabrication, and characterisation of wire grid polarizers for the deep UV spectral range
/
Rodriguez de Marcos, Luis (National University of Singapore. Singapore Synchrotron Light Source) ;
Ong Bin, Leong (National University of Singapore. Physics Department) ;
Asmara, Teguh Citra (National University of Singapore. Singapore Synchrotron Light Source) ;
Heussler, Sascha Pierre (National University of Singapore. Singapore Synchrotron Light Source) ;
Guerrero, Albert (Institut de Microelectrònica de Barcelona) ;
Mas, Roser (Institut de Microelectrònica de Barcelona) ;
Borrisé, Xavier (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ;
Breese, Mark B. H. (National University of Singapore. Physics Department) ;
Rusydi, Andrivo (National University of Singapore. Physics Department)
In this communication, we show preliminary results on transmissive TiO wire-grid polarizers (WGP) operating in the deep ultraviolet (DUV) range. WGP are devices based on strips of materials with large values of the modulus of the dielectric constant along with high absorption in the operational range. [...]
2018 - 10.1117/12.2314459
Proceedings of SPIE, Vol. 10691 (2018) , art. 1069124
|
|
8.
|
|
9.
|
29 p, 1.1 MB |
Caracterización de procesos metacognitivos en la resolución de problemas de numeración y patrones matemáticos
/
Torregrosa, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Deulofeu Piquet, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Albarracín Gordo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este trabajo exploramos el uso de una base de orientación (Jorba y Sanmartí, 1996) como herramienta para promover los procesos metacognitivos en resolución de problemas de patrones. Realizamos un análisis inductivo de las producciones del alumnado con el objetivo de caracterizar los procesos metacognitivos escritos derivados de la creación y aplicación de dicho instrumento. [...] In this paper we explore the use of an orientation base (Jorba y Sanmartí, 1996) as a tool to promote metacognitive processes in pattern problem solving. We carried out an inductive analysis of the students' productions with the aim of characterizing the written metacognitive processes derived from the creation and application of the instrument. [...]
2020 - 10.24844/EM3203.02
Educacion matematica, Vol. 32, núm. 3 (2020) , p. 39-67
|
|
10.
|
|