1.
|
11 p, 1.0 MB |
Desenvolupament d'un Mission Control Web per a un projecte de Realitat Virtual per a la formació de professorat
/
Hernández Navarrete, Adrián ;
Robles Martínez, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
A aquest treball es desenvolupa una aplicació web que es comunica amb un joc de Realitat Virtual creat pel projecte de recerca Didascalia orientat a la formació de professorat. Aquesta aplicació permet a l'usuari monitorar l'estat del joc i, a més, interactuar amb les diferents simulacions en curs. [...] En este trabajo se desarrolla una aplicación web que se comunica con un juego de Realidad Virtual creado por el proyecto de investigación Didascalia orientado a la formación del profesorado. Esta aplicación permite al usuario monitorizar el estado del juego y, además, interactuar con las diferentes simulaciones en curso. [...] In this work, a web application that communicates with a Virtual Reality game created by the Didascalia research project oriented to teacher training is developed. This application allows the user to monitor the state of the game and, in addition, to interact with the ongoing simulations. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
2.
|
98 p, 8.4 MB |
VoiceS. Integrated competences for European Teachers. Giving voice(s) to culture, identity and diversity in school networking
/
Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Villanueva Margalef, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
The needs and demands of the knowledge society, the introduction of the information technologies to the everydaylife as well as the globalisation of the labour market, have affected the nature and meaning of the learning and teaching processes and brought the need to guarantee to everybody the achievement of new key competences for their personal and social development. [...] In a world that is becoming increasingly globalized, the voice of European Teachers needs to ring out loud and clear. European Teacher Competences and European Key Competences for Lifelong Learning are crucial for teachers, teacher trainers and researchers as key players in the future education of our children and European citizens. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona ; Voices of European Teachers, 2015
|
|
3.
|
12 p, 1.5 MB |
Aplicació i millora de model OCR per a reconeixement de codis de barres en imatges de pots cilíndrics
/
Matarín Ladero, Marc ;
Valveny Llobet, Ernest, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
El treball consisteix a aplicar i millorar un model OCR per detectar etiquetes en codis de barres de productes cilíndrics, així com reconèixer i verificar els números corresponents. El reconeixement presenta dificultats a causa de la baixa resolució a la regió de l'etiqueta, distorsions d'il·luminació, deformacions ocasionades per la forma cilíndrica del producte i la possibilitat que les barres del codi interfereixin amb el text, sent detectades com a caràcters pel model OCR . [...] El trabajo consiste a aplicar y mejorar un modelo OCR para detectar etiquetas en códigos de barras de productos cilíndricos, así como reconocer y verificar los números correspondientes. El reconocimiento presenta dificultades a causa de la baja resolución en la región del código, distorsiones de iluminación, deformaciones ocasionadas por la forma cilíndrica del producto y la posibilidad que las barras del código interfieran con el texto, siente detectadas como caracteres por el modelo OCR . [...] The work consists of applying and improving an OCR model to detect labels on cylindrical product barcodes, as well as recognizing and verifying the corresponding numbers. The recognition presents difficulties due to low resolution in the label region, illumination distortions, deformations caused by the cylindrical shape of the product and the possibility that the bars of the code interfere with the text, being detected as characters by the OCR model. [...]
2023 Enginyeria de Dades [1394]
|
|
4.
|
12 p, 589.9 KB |
ChatGPT en l'educació. Problema o recurs valuós?
/
Expósito Mateu, Berta ;
César Galobardes, Eduardo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
L'objectiu d'aquest treball és fer una anàlisi, discussió i avaluació de la nova eina ChatGPT en l'àmbit educatiu. ChatGPT ha estat desenvolupat amb la tecnologia GPT-3 i GPT-4 de l'empresa americana OpenAI. [...] El objetivo de este trabajo es hacer un análisis, discutir y evaluar la nueva herramienta ChatGPT en el ámbito educativo. ChatGPT ha estado desarrollado con la tecnologia GPT-3 y GPT-4 de la empresa americana OpenAI. [...] The work aim is to analyze, discuss and evaluate in educational field the new ChatGPT tool, developed with OpenAI's GPT-3 and GPT-4 technology. It's arrival is an evidence of the development and presence of artificial intelligence in the present and near future. [...]
2023 Enginyeria de Dades [1394]
|
|
5.
|
63 p, 2.1 MB |
La Wikipedia com una font de dades per un corpus paral·lel ES-NL
/
Fernández Veloso, Ana María ;
Gibert Bonet, Ona de, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
En plena era de la globalització, la comunicació internacional es fa indispensable en el procés d'evolució econòmica, política, social i cultural de cada país. En aquest cas concret, la barrera terrenal que hi ha entre Espanya, Bèlgica i els Països Baixos es veu ara difuminada pel creixent turisme entre aquestes àrees. [...] En plena era de la globalización, la comunicación internacional se vuelve indispensable en el proceso de evolución económica, política, social y cultural de cada país. En este caso concreto, la barrera terrenal que existe entre España, Bélgica y Países Bajos se ve ahora difuminada por el creciente turismo entre dichas áreas. [...] During these times of globalization, international communication is becoming indispensable in the process of economic, political, social and cultural evolution of each country. In this particular case, the barrier that exists between Spain, Belgium and the Netherlands is now blurred by the growing tourism between these areas. [...]
2021 Tecnologies de la Traducció [4315970]
|
|
6.
|
8.8 MB |
The Efficacy of the Subskills Training Approach on the Rendition of Numerical Data, Proper Names, and Abbreviations in the Teaching of Simultaneous Interpreting from English into Arabic
/
Aldabbagh, Abeya ;
Arumí Ribas, Marta, dir. ;
Gil-Bardají, Anna, dir.
Es poden emprar molts enfocaments diferents en la formació de la interpretació simultània (SI en les seves sigles en anglès). Atès que la SI és un procés complex que inclou diverses subhabilitats interdependents, val la pena explorar l'eficàcia d'un enfocament pedagògic basat en subhabilitats, és a dir, en microhabilitats específiques de la SI, com ara l'atenció dividida, la fluïdesa, l'autocontrol, el control sobre la producció oral, la interpretació d'informació numèrica, els noms o les abreviatures. [...] Se pueden emplear muchos enfoques diferentes en la formación de la interpretación simultánea (SI en sus siglas en ingés). Dado que SI es un proceso complejo que incluye varias subhabilidades interdependientes, vale la pena explorar la eficacia de un enfoque pedagógico basado en subhabilidades, es decir, en microhabilidades específicas de la SI, como la atención dividida, la fluidez, el autocontrol, el control sobre la producción oral, la interpretación de información numérica, los nombres o las abreviaturas. [...] Many different approaches can be employed in the training of simultaneous interpreting (SI). As SI is a complex process that includes several inter-dependent subskills, it is worthwhile to explore the efficacy of a subskills training approach in the teaching of SI; it is an approach that targets specific SI micro-skills such as split-attention, fluency, self-monitoring, output control, interpreting of numerical data, proper names, or abbreviations. [...]
2023
|
|
7.
|
|
8.
|
15 p, 2.8 MB |
App per a mòbils de gestió de dades de salut i entrenament esportiu
/
Valero Ramon, Marcos ;
Alsina, Aitor, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
En l'actualitat, les tecnologies ens proporcionen molts avantatges en la nostra vida quotidiana, en el món laboral i fins i tot en la salut de les persones. No obstant això, al mateix temps, el sedentarisme és un dels principals factors de risc que contribueix a l'augment de malalties cròniques i a la disminució de la qualitat de vida de les persones. [...] En la actualidad, las tecnologías nos proporcionan muchas ventajas en nuestra vida cotidiana, en el mundo laboral e incluso en la salud de las personas. Sin embargo, al mismo tiempo, el sedentarismo es uno de los principales factores de riesgo que contribuye al aumento de enfermedades crónicas y la disminución de la calidad de vida de las personas. [...] Nowadays, technologies provide us with great advances in our daily lives, in the world of work, in the world of business, and above all in the health of people. However, at the same time, sedentary lifestyles are one of the main risk factors contributing to the increase in chronic diseases and the decrease in people's quality of life. [...]
2023 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
9.
|
2.7 MB |
El diálogo generativo en la formación del profesorado, una construcción continua de la identidad docente
/
Pabón Ponce, Karina ;
Weise, Crista, dir.
Aquesta recerca pretén contribuir a la reflexió sobre els processos de formació contínua del professorat, a partir d'un enfocament constructivista que faciliti la participació i l'acció compromesa dels participants, i que per descomptat contribueixi al desenvolupament de la identitat del professorat universitari. [...] Esta investigación pretende aportar a la reflexión, sobre los procesos de formación continua del profesorado, a partir de un enfoque constructivista que facilita la participación y actuación comprometida de los participantes, y que por supuesto contribuye al desarrollo de la identidad del docente universitario. [...] Based on a constructivist methodology that promotes participant engagement and committed action and aids in the development of the university teacher's identity, this research aims to contribute to reflection on the processes of continuous teacher training. [...] Universitat Autònoma de Barcelona. Programa de Doctorat en Psicologia de l'Educació.
2022
|
|
10.
|
8 p, 547.5 KB |
INTERSTICE. Research on the peer learning methodology
/
Blanch Gelabert, Sílvia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
París Romia, Gemma, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Cabo, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ribera, Eulàlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Urpí, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Careta Plans, Arnau, col. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corazza, Laura, col. ;
Dybwik, Siri, col. ;
Forastello, Ana María, col. ;
Halle, Kristen, col. ;
Hay, Penny, col. (Bath Spa University (Regne Unit)) ;
Macuda, Anita, col. ;
Mas Parera, Maite, col. ;
Moles, Aina, col. ;
Panciroli, Chiara, col. ;
Peris Morancho, Pere, col. ;
Russo, Veronica, col. ;
Chiara Sghinolfi, Maria, col. ;
INTERSTICE Project
INTERSTICE is an Erasmus+ project developed by universities, artists and cultural settings from Catalonia, United Kingdom, Italy, and Norway to promote spaces of encounter between educators, artists, and children, to improve our learning processes and to build a pedagogy of co-creation through the arts. [...]
2023
4 documents
|
|