Resultados globales: 118 registros encontrados en 0.02 segundos.
Artículos, Encontrados 59 registros
Contribuciones a jornadas y congresos, Encontrados 6 registros
Libros y colecciones, Encontrados 12 registros
Documentos de investigación, Encontrados 40 registros
Materiales didácticos, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 59 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
24 p, 217.6 KB En busca del nicho apropiado : lógicas de acción de las escuelas y el surgimiento de un escenario institucional diversificado / Gottau, Veronica (CEPE-Di Tella (Centro para la Evaluación de Políticas basadas en Evidencia) (Argentina)) ; Mayer, Liliana (Consejo Nacional de Investigaciones en Ciencia y Técnica-CONICET (Argentina))
Este trabajo parte de la hipótesis de que las escuelas primarias y los colegios secundarios despliegan diferentes estrategias para determinar su perfil y proyecto institucional para definir los públicos que desean albergar. [...]
Aquest treball parteix de la hipòtesi que les escoles primàries i els col·legis secundaris despleguen diferents estratègies per determinar el seu perfil i projecte institucional per definir els públics que desitgen albergar. [...]
This work relies on the hypothesis that primary and secondary schools develop strategies to determine the social position of the school in the local area and the profile of the enrolment they try to capture. [...]
Aquest treball parteix de la hipòtesi que les escoles primàries i els col·legis secundaris despleguen diferents estratègies per determinar el seu perfil i projecte institucional per definir els públics que desitgen albergar. [...]

2021 - 10.5565/rev/papers.2860
Papers : revista de sociologia, Vol. 106 Núm. 3 (2021) , p. 357-379  
2.
7 p, 599.5 KB Què li passa a la terra : un projecte d'escola sobre l'emergència climàtica / Escola Bellaterra (Cerdanyola del Vallès)
En el present article es presenta un resúm del treball duta a terme durant el curs 2018-2019 a l'Escola Bellaterra. Des del curs 2001-2002, l'Escoleta, en el marc de la Xarxa d'escoles UNESCO, ha integrat, dins la seva programació de curs, diversos projectes. [...]
This article presents a summary of the work carried out during the 2018-2019 academic course at the Bellaterra School (La Escoleta). Since the 2001-2002 academic course La Escoleta, within the framework of the UNESCO School Network, has integrated several projects into its course activities. [...]
En el presente artículo se presenta un resumen del trabajo que se ha llevado a cabo durante el curso 2018 -2019 en la escuela Bellaterra. Des del curso 2001 - 2002, la Escoleta, en el marco de la red de escuelas UNESCO, ha integrado, dentro de su programación de curso, distintos proyectos. [...]

2021 - 10.5565/rev/ciencies.441
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 42 (2021) , p. 2-8 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
3.
22 p, 842.1 KB Vers un currículum per una educació plurilingüe i intercultural / Noguerol, Artur (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En aquest article es mostra la força innovadora de la proposta d'ensenyament de llengües de l'Escola Andorrana (el sistema educatiu oficial d'Andorra) i la seva fonamentació teòrica. Es posa l'accent en la concepció de l'ensenyament centrada en els aprenents i no en els docents, i dintre d'una visió ecològica del que és ensenyar i aprendre. [...]
This article aims at illustrating the strengths and the theoretical foundations of the innovative language learning proposal put forward by Escola Andorrana (the state education of Andorra). It is a student-centred model based on an ecological perspective on language teaching and learning. [...]
En este artículo se muestra la fuerza innovadora de la propuesta de enseñanza de lenguas de la Escuela Andorrana (el sistema educativo oficial de Andorra) y sus bases teóricas. Se hace hincapié en la concepción de la enseñanza centrada en el alumnado y no en el profesorado, dentro de una visión ecológica de lo que es enseñar y aprender. [...]

2017 - 10.5565/rev/languesparole.36
Langue(s) & Parole, Núm. 3 (2017) , p. 67-88 (Articles)  
4.
19 p, 283.4 KB Efectos secundarios y motivaciones de las personas jóvenes para escoger Formación Profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Martínez García, José Saturnino (Universidad de La Laguna) ; Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo analiza primero las expectativas que tienen las personas jóvenes en su último año de educación obligatoria respecto al camino a elegir después de su educación obligatoria, singularmente entre la opción académica y la opción profesional. [...]
Aquest article analitza primer les expectatives que tenen les persones joves en el seu últim any d'educació obligatòria respecte del camí que han de triar després de l'educació obligatòria, singularment entre l'opció acadèmica i l'opció professional. [...]
This article analyses young people's expectations in their last year of compulsory education regarding which path to choose after completing compulsory education, particularly between academic and professional tracks. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2776
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 259-277  
5.
23 p, 230.6 KB La heterogeneidad del abandono educativo en las transiciones posobligatorias : itinerarios y subjetividad de la experiencia escolar / García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El artículo explora el abandono educativo en las transiciones posobligatorias desde una perspectiva metodológica longitudinal, con el objetivo de identificar y dimensionar la heterogeneidad de perfiles de alumnado y de itinerarios conducentes al abandono educativo. [...]
L'article explora l'abandó educatiu en les transicions postobligatòries des d'una perspectiva metodològica longitudinal, amb l'objectiu d'identificar i dimensionar l'heterogeneïtat de perfils d'alumnat i d'itineraris conduents a l'abandó educatiu. [...]
This article explores school dropout in post-compulsory education from a longitudinal perspective with the aim of identifying and measuring the heterogeneity of student profiles and educational pathways. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2775
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 235-257  
6.
6 p, 395.1 KB L'abandonament escolar en context : algunes reflexions després del Seminari Abjoves / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Els dies 12 i 13 de maig del 2016 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona el Seminari Internacional ABJOVES (http://ABJOVES. es/seminario/). El seminari, concebut com a acte de cloenda del projecte I+D+i L'abandonament escolar prematur a Espanya: una anàlisi de les decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves va comptar amb l'assistència de més de 140 persones que des de diferents institucions -universitats, administracions educatives, centres educatius, etc. [...]
2016
butlletí inf@ncia, Núm. 97 (setembre 2016)  
7.
17 p, 3.1 MB L'abandonament escolar a les Illes Balears : perspectiva de deu anys i estat de la qüestió / Amer Fernández, Joan
L'abandonament escolar a les Illes Balears presenta característiques específiques en part influenciades pel model econòmic. Les taxes d'abandonament escolar prematur han estat històricament més elevades a les comunitats autònomes turístiques. [...]
2013
Anuari de l'educació de les Illes Balears, 2013, p. 480-496  
8.
10 p, 426.2 KB Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica? / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El títol d'aquest article pretén convidar a reflexionar al professorat de ciències sobre per què, què i com avaluem la nostra pràctica docent. Vivim immersos en un context educatiu on es parla - i molt - sobre innovació educativa, canvis metodològics, organitzatius, de l'avaluació, etc. [...]
The title of this article is intended to invite science teachers to reflect on why, what and how we evaluate our teaching practice. We live immersed in an educational context where a lot is said about educational innovations, methodological, organizational, and assessment changes, etc. [...]

2018 - 10.5565/rev/ciencies.397
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Num. 36 (2018) , p. 20-29 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)  
9.
31 p, 516.8 KB Segregación escolar público-privada en España / Murillo Torrecilla, Francisco Javier (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Didáctica y Teoría de la Educación) ; Belavi, Guillermina (Universidad Autónoma de Madrid) ; Pinilla Rodríguez, Lina Marcela (Universidad Autónoma de Madrid)
Hace más de treinta años se reguló en España la doble red de centros públicos y privados. Es un buen momento para preguntarse qué ha significado en términos de equidad. Este artículo aborda la aportación diferencial de la educación pública y privada a la segregación escolar de carácter socioeconómico. [...]
More than 30 years ago, the double network of private and public schools was regulated in Spain. Today is time to inquire into what this has meant in terms of equity. This article addresses the differential contribution of public and private education to socioeconomic school segregation. [...]
Fa més de trenta anys es va regular a Espanya la doble xarxa de centres públics i privats. És un bon moment per preguntar-se què ha significat en termes d'equitat. Aquest article aborda l'aportació diferencial de l'educació pública i privada a la segregació escolar de caràcter socioeconòmic. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2392
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 3 (juliol-setembre 2018) , p. 307-337 (Artículos)  
10.
18 p, 288.4 KB "It's a pity that they have to choose between French and English" : Language ideologies at a Japanese overseas school in Belgium / Mogi, Yuta (University College London. Institute of Education)
This article is based on my doctoral research, a qualitative study of a nihonjingakkō in Belgium where students choose either English or French after primary 3rd year. Nihonjingakkō is a full-time day school for children of Japanese sojourners. [...]
Aquest article està basat en la meva recerca doctoral, la qual és un estudi qualitatiu d'un nihonjingakkō a Bèlgica, on els estudiants trien entre anglès o francès després del tercer any de primària. [...]
Este artículo está basado en mi investigación doctoral, la cual es un estudio cualitativo de un nihonjingakkō en Bélgica, donde los estudiantes eligen entre inglés o francés después del tercer año de primaria. [...]
Cet article est basé sur ma recherche doctorale, une étude qualitative d'un nihonjingakkō en Belgique où les étudiants choisissent d'apprendre soit l'anglais soit le français après la 3ème année primaire. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.735
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 59-76 (Articles)  

Artículos : Encontrados 59 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Contribuciones a jornadas y congresos Encontrados 6 registros  
1.
9 p, 2.2 MB Las reformas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y social en Europa : paradojas de un éxito / Casal, Joaquim (Casal Bataller) (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball) ; Planas, Jordi, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
El objetivo de esta ponencia es presentar de forma resumida los principales resultados de una investigación comparada relativa al análisis de "Las reformas implementadas en los dispositivos de formación contra el fracaso escolar y la exclusión social en Europa. [...]
1998
Congreso español de sociología. Corunya, La, Galícia, : 1998  
2.
1 p, 148.3 KB Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s'ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d'Educació Ambiental 2000+10. Tarragona, Catalunya, : 2010  
3.
5 p, 349.9 KB L'avaluació d'activitats d'educació per a la sostenibilitat com a espais de participació / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar a la presentació oral a les Jornades de la Xarxa EduSost de 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat'. Bellaterra, Catalunya, : 2010  
4.
11 p, 1.6 MB Trobant el propi camí cap a l'escola sostenible… (canviant el model d'Agenda 21 escolar) / Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ; Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar la presentació oral a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat del 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat'. Barcelona, Catalunya, : 2010  
5.
5 p, 535.4 KB Educar per a la sostenibilitat en comunitat : un projecte compartit a partir de l'hort escolar / Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació que va acompanyar l'exposició oral de "Educar per a la sostenibilitat en comunitat: un projecte compartit a partir de l'hort escolar", a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat del 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat,"Xarxa de Recerca en Educació per a la sostenibilitat. Barcelona, : 2010  
6.
1 p, 598.7 KB Communication strategies to promote school community collaboration in ESD: the use of blogs in school agroecology / Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ; Llerena del Castillo, Germán (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
This poster deals with the communicative strategies developed in an ESD school network from a Catalan municipality with a common interest in scholar agroecology. These communication strategies not only have the function to spread information, but also to introduce participants' perspectives. [...]
2014
CoDeS Final Conference. Designing a Sustainable Future through School and Community Collaboration. Bellaterra, Catalunya, : 2014  

Libros y colecciones Encontrados 12 registros  1 - 10siguiente  ir al registro:
1.
86 p, 414.7 KB De l'aula d'acollida a l'aula ordinària. Orientacions per a la transició / Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; González Motos, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Fundació Jaume Bofill
Aquest informe fa una anàlisi del mecanisme d'acollida que en els darrers anys s'ha configurat com el principal dispositiu d'atenció a l'alumnat d'origen estranger als centres de secundària: les aules d'acollida. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2010 (Informes breus. Educació ; 28)  
2.
48 p, 611.1 KB ¿Continuidad o abandono escolar? : el efecto de los centros educativos en las decisiones de continuidad formativa de los jóvenes / Tarabini-Castellani, Aina, (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fontdevila, Clara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Curran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Montes Ruiz, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Parcerisa, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Rambla, Xavier 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials
Madrid : Centro Reina Sofía sobre Adolescencia y Juventud, 2015  
3.
34 p, 1.3 MB Key learnings from the PEER Project : a combined research paper / Bereményi, Bálint Ábel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Larkins, Cath (University of Central Lancashire) ; Percy-Smith, Barry (University of Huddersfield) ; Roth, Maria (Universitatea Babeș-Bolyai (Cluj-Napoca, Romania))
In this research paper we describe the aims, general approach and activities of the PEER project. We outline the diverse contexts in which we worked. We then provide an overview of the key learning from the project. [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2017 (Focus on international migration ; 4)  
4.
97 p, 3.2 MB Com les notes condicionen les expectatives educatives de l'alumnat / Capsada-Munsech, Queralt, 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials ; Fundació Jaume Bofill
Cada dia gaudim de més informació i proves d'avaluació que ens permeten saber el nivell de competències i coneixements dels nostres estudiants. Gran part d'aquesta informació condiciona les seves expectatives i té un rol central en la presa de decisions sobre el seu futur acadèmic i professional. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2014 (Informes breus ; 53) (Informes breus. Educació)  
5.
158 p, 921.2 KB Les Escoles magnet : una aposta per l'excel·lència i l'equitat / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Fundació Jaume Bofill
Aquest informe presenta el programa d'escoles magnet com una estratègia d'innovació educativa per combatre la segregació escolar i garantir una oferta educativa d'alta qualitat per a tot l'alumnat. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2013 (Informes breus ; 38)  
6.
77 p, 2.1 MB La mediació en l'àmbit escolar / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Villà Taberner, Rita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casañas Adam, Elisenda (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol presenta els resultats de l'estudi sobre l'estat actual de la mediació en l'àmbit escolar a Catalunya. Els resultats s'han obtingut a partir d'un doble abordatge quantitatiu i qualitatiu que ens permet obtenir dades de la seva implantació i de les seves característiques i alhora conèixer les motivacions, percepcions i valoracions concretes dels diferents actors dels centres escolars i de l'administració educativa que estan liderant la introducció de la mediació en aquest àmbit. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 437-515
2 documentos
7.
134 p, 5.0 MB Equitat i resultats educatius a Catalunya : una mirada a partir de PISA 2012 / Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Castel Baldellou, José Luis ; Zacajo i Silla, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials ; Fundació Jaume Bofill
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2015 (Informes breus Educació ; 60)  
8.
20 p, 139.5 KB L'escola i el territori com a sistema de lluita contra el fracàs escolar / García Gracia, Maribel
Barcelona, Catalunya Fundació Jaume Bofill : Mediterrània 2006 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 53)
L'estat de l'educació a Catalunya: anuari 2005, 2006, p. 375-394  
9.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosa ; Ballestín González, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertran, Marta ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Hernando Davalillo, Cristina ; Pàmies Rovira, Jordi ; Parella Rubio, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell Pumareda, Olga ; Sordè i Martí, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques (GEDIME) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l'explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d'immigració d'origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)
3 documentos
10.
250 p, 11.8 MB Èxit i fracàs escolar a Catalunya / Casal, Joaquim, (Casal Bataller) dir. ; Funes, Jaume, dir. ; Homs, Oriol, dir. ; Trilla, Jaume, dir. ; Marín, Antoni ; Celorrio, Xavier M. ; Roca i Cortés, Neus ; Fundació CIREM ; Fundació Jaume Bofill
La present publicado recull els resultáis fináis de la investigado sobre el fracàs escolar a Catalunya feta per un equip interdisciplinar convocat per la Fundado CIREM i finangat per la Fundado Jaume Bofill. [...]
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 1994 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 9)  

Libros y colecciones : Encontrados 12 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
Documentos de investigación Encontrados 40 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro:
1.
30 p, 488.3 KB Currículum explícit i ocult sobre les relacions sexo afectives. (Dos estudis de cas) / Daza Farràs, Maria ; Bonal, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
A Espanya, l'educació sexual dels menors ha estat quasi nul·la a comparació d'altres països europeus (UNESCO, 2021). Aquest treball es centra a investigar el currículum explícit i ocult en les relacions sexo afectives. [...]
En España, la educación sexual de los menores ha sido casi nula a comparación de otros países europeos (UNESCO, 2021). Este trabajo se centra en investigar el currículo explícito y oculto en las relaciones sexo afectivas. [...]
In Spain, the sex education of minors has been almost zero compared to other European countries (UNESCO, 2021). This work focuses on investigating the explicit and hidden curriculum in affective sex relationships. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documentos
2.
71 p, 9.3 MB EMOCIONAL-MENT : programa de prevenció de l'assetjament escolar / Martínez Bardají, Laia ; Rodríguez Cortés, Lluïsa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
El present treball té l'objectiu de disminuir de l'assetjament escolar des d'una perspectiva emocional i dirigit als joves de 1r d'ESO. Per dur a terme aquest treball, s'ha realitzat prèviament una recerca d'aquest fenomen, tenint en compte, les dades en l'àmbit estatal, autonòmic i europeu, i també, les formes en què és més usual que es doni aquest maltractament, i els programes que tenen com a objectiu prevenir-lo. [...]
This work is aimed at reducing bullying from an emotional perspective and aimed at the young people of the 1st of ESO. In order to carry out this work, an investigation of this phenomenon has been carried out beforehand, taking into account the data at the state, the autonomous community and the European level, as well as the ways in which it is most common for such abuse to take place, and the programmes aimed at preventing it. [...]

2022
Grau en Criminologia [805]  
3.
207 p, 1.4 MB Los factores que inciden en la deserción de la practica profesional en los estudiantes de liceos técnicos profesionales en Chile / Latorre Osses, Carolina Isabel de Lourdes ; Ion, Georgeta, dir.
La tesis doctoral tuvo como objetivo central conocer los factores de deserción de la práctica profesional en los estudiantes que cursan la Enseñanza Media Técnico Profesional (EMTP), específicamente en dos establecimientos de la Región Metropolitana y uno en la Región de la Araucanía, es por ello por lo que para realizar este estudio se utilizó, valga la redundancia, el estudio de caso. [...]
The main objective of the doctoral thesis was to know the factors of desertion of the professional practice in students who attend the Technical Professional High School (EMTP), specifically in two establishments in the Metropolitan Region and one in the Araucanía Region, that is why for this reason, the case study was used to carry out this study. [...]

2022  
4.
61 p, 20.4 MB L'Educació a través de les arts com a estratègia pel desenvolupament de l'autoestima en adolescents : investigació acció, la música com a eina transformadora / Sangüesa Font, Miquel ; Morón, Mar, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
A continuació es presenta una investigació-acció sobre l'autoestima d'adolescents de Programes de Formació Inicial (PFI) a través d'un projecte d'educació a través de les arts (ETA) amb l'objectiu de desenvolupar la seva autoestima. [...]
A continuación se presenta una investigación-acción sobre la autoestima de adolescentes en Programas de Formación Inicial (PFI) a través de un proyecto de educación a través de las artes (ETA) con el objetivo de desarrollar su autoestima. [...]
This paper presents action-research on the self-esteem of adolescents in Initial Training Programmes (PFI) through education through the arts (ETA) project with the aim of developing their self-esteem. [...]

2021
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]  
5.
742.6 KB Academic Video Conference for students / Creus González, Víctor ; Grau Sala, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
El projecte consisteix en la creació d'un prototip d'una plataforma web destinada a la realització de classes virtuals enfocada en la visió del professor. L'objectiu principal es desenvolupar una aplicació web que resulti senzilla i intuïtiva d'utilitzar per a qualsevol professor independentment de les habilitats informàtiques que tingui. [...]
The project consists of the creation of a prototype of a web platform for the realization of virtual classes focused on the vision of the teacher. The main objective is to develop a web application that is simple and intuitive to use for any teacher regardless of their computer skills. [...]
El proyecto consiste en la creación de un prototipo de una plataforma web destinada a la realización de clases virtuales enfocada en la visión del profesor. El objetivo principal es desarrollar una aplicación web que resulte sencilla e intuitiva de utilizar para cualquier profesor independientemente de las habilidades informáticas que tenga. [...]

2021
Enginyeria Informàtica [958]  
6.
354 p, 5.2 MB Perspectiva de la situación actual en permanencia estudiantil para programas del nivel de formación técnica profesional en educación superior en el Politécnico Internacional Bogotá, Colombia / Murillo Zabala, Aída Milena ; Jurado de los Santos, Pedro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
El present treball es centra en la identificació de factors relacionats amb la permanència estudiantil. Va ser portat a terme a la Institució d'Educació Superior Politècnic Internacional (Bogotà, Colòmbia). [...]
El presente trabajo se centra en la identificación de factores relacionados con la permanencia estudiantil. Fue llevado a cabo en la Institución de Educación Superior Politécnico Internacional (Bogotá, Colombia). [...]
This paper is focused on the identification of factors related to students' retention. This study was undertaken at a private Higher Education Institution called Politecnico Internacional (Bogota, Colombia). [...]

2019  
7.
76 p, 2.3 MB La cultura escolar en centres educatius d'educació primària que s'enfoquen cap al canvi educatiu / Pladevall Vilavendrell, Judit ; Tomàs i Folch, Marina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'educació del segle XXI s'exposa als desafiaments d'un món canviant, i apareix la necessitat de canvis i millora de la teoria i la pràctica educativa. Aquesta recerca té l'objectiu d'identificar les característiques culturals comuns entre centres d'educació primària que s'enfoquen cap al canvi educatiu en el context català. [...]
2019
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documentos
8.
30 p, 628.1 KB Coteaching in Foreign Language Education (FLE). Contexts : a literature review / Boada González, Joan ; Escobar Urmeneta, Cristina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
This dissertation conducts a literature review that explores the concept of coteaching, an innovative educational approach emerged over the last decades which stands as an efficient strategy not only to enhance students' academic performance but also to embody 21st century keystone values such as collaborative learning and inclusion. [...]
Aquest treball consisteix en una revisió de la literatura existent respecte el concepte de la docència compartida o coteaching, una metodologia innovadora que ha aparegut amb força durant els darrers anys i que es presenta com una estratègia eficaç no només per a millorar el rendiment acadèmic dels alumnes, sinó també per a integrar dos dels valors més importants en el context educatiu del segle XXI com són l'aprenentatge col·laboratiu i la inclusió. [...]

Juny 2020  
9.
21 p, 384.0 KB La identitat docent en un context de segregació escolar / Rocabayera Montesinos, Àlex ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest treball és una investigació qualitativa basada en un estudi de cas d'una escola d'Educació Primària de màxima complexitat situada a Ciutat Meridiana, un barri de Barcelona. L'objectiu és analitzar com condiciona les mestres el fet de treballar en un context de segregació escolar a l'hora de configurar la seva identitat docent i, alhora, quines conseqüències té la contrucció de la identitat docent per a d'establir unes determinades pràctiques educatives al centre.
Este trabajo es una investigación cualitativa basada en un estudio de caso de una escuela de Educación Primaria de máxima complejidad situada en Ciutat Meridiana, un barrio de Barcelona. El objetivo es analizar cómo condiciona a las maestras el hecho de trabajar en un contexto de segregación escolar a la hora de configurar su identidad docente y, a su vez, qué consecuencias tiene la construcción de la identidad docente para establecer unas determinadas prácticas educativas en el centro.
This work is a qualitative investigation based on a case study of a an unserved Primary School located in Ciutat Meridiana, a neighborhood in Barcelona. The aim of the work is to analyze how teachers' professional identity are conditioned by working in a context of school segregation and, in turn, which consequences has the construction of the professional identity to set educational practices.

2020
Grau en Sociologia [819]
3 documentos
10.
28 p, 770.3 KB Aproximació a una Guia de Bones Pràctiques per a la contractació de serveis de lleure educatiu / Riera Bayer, Berta ; Griera Llonch, Eudald, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
El present treball es proposa fer una lectura crítica de l'estat del lleure educatiu a Catalunya per tal d'evidenciar les situacions de precarietat que viuen les treballadores. Vol fer ús de la teoria i pràctica proposada per l'Economia Social i Solidària per generar coneixement en matèria de contractació pública sectorial.
El presente trabajo se propone hacer una lectura crítica del estado del ocio educativo en Cataluña con el fin de evidenciar las situaciones de precariedad que viven las trabajadoras. Quiere hacer uso de la teoría y práctica propuesta por la Economía Social y Solidaria para generar conocimiento en materia de contratación pública sectorial.
This paper proposes a critical reading of the state of educational leisure in Catalonia in order to demonstrate the precarious situations experienced by workers. He wants to make use of the theory and practice proposed by the Social and Solidarity Economy to generate knowledge in the field of public sector procurement.

2019-07-15
Postgrau en Economia Social i Solidària: Desenvolupament Local, Cooperativisme i Transformació Social [3780]  

Documentos de investigación : Encontrados 40 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
Materiales didácticos Encontrados 1 registros  
1.
15 p, 4.3 MB Les assemblees a l'hort de l'escola / Fitó, Anna (Escola Gerbert d'Orlha (Sant Cugat del Vallès)) ; Rekondo, Miren (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Grup de Treball Educació per la Sostenibilitat al Llarg de la Vida
Unitat didàctica emmarcada en el programa Agenda 21 Escolar de Sant Cugat del Vallès impulsat per l'Ajuntament i que agrupa al conjunt d'escoles públiques del municipi. El treball conjunt s'articula a través del grup de treball d'Educació per la sostenibilitat al llarg de la vida (ESLV) on hi participen també altres actors. [...]
2012 (Monografies d'Educació per a la sostenibilitat a Sant Cugat del Vallès ; 14)  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.