Disseny d'una activitat pedagògica musical amb visió per computador
Sans Pena, Jordi
Fornes Bisquerra, Alicia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Vilariño Freire, Fernando, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Títol variant: Design of an educational music activity using computer vision
Títol variant: Diseño de una actividad pedagógica musical con visión por computador
Data: 2016-06-28
Resum: En un nou intent d'apropar la tecnologia a la societat i, més específicament, a les aules, en aquest projecte s'ha dissenyat i creat, amb la col·laboració de l'Escola de Música de Sant Cugat, un prototipus d'activitat didàctica enfocada a l'aprenentatge musical. En aquesta primera iteració de l'activitat, tres usuaris interactuen amb el seu cos i els seus gestos per fer sonar una peça musical. Un d'ells interactuarà amb un pentagrama gegant per fer sonar les notes d'un piano, trepitjant la nota que vulgui fer sonar. Els altres dos usuaris interaccionaran amb un ritme preenregistrat, podent alterar el seu tempo i volum mitjançant moviments. Aquest projecte combina diverses tecnologies per dur a terme el seu propòsit i crear una experiència didàctica que serveixi com a primer cop d'ull a les possibilitats que ens ofereix barrejar el món tecnològic amb el món de l'ensenyament.
Resum: In a new attempt to bring technology to society and, more specifically, to classrooms, a prototype of educational activity focused in musical learning has been designed and created, with the collaboration of Sant Cugat's music school. In this first iteration of the activity, three users interact with their bodies and their gestures to make a musical piece play. One of them will interact with a giant stave to make piano notes sound, stepping on the note he wants to play. The other two users will interact with a pre-recorded rhythm, being able to modify its tempo and volume through their movements. This project combines different technologies to achieve it's purpose and create a learning experience that will serve as a first look at the possibilities offered when mixing the technological world with the world of education.
Resum: En un nuevo intento de acercar la tecnología a la sociedad y, más específicamente, a las clases, en este proyecto se ha diseñado y creado, con la colaboración de la Escola de Música de Sant Cugat, un prototipo de actividad didáctica enfocada al aprendizaje musical. En esta primera iteración de la actividad, tres usuarios interaccionan con su cuerpo y sus gestos para hacer sonar una pieza musical. Uno de ellos interaccionará con un pentagrama gigante para hacer sonar las notas de un piano, pisando la nota que quiera hacer sonar. Los otros dos usuarios interaccionaran con un ritmo pregrabado, pudiendo alterar su tempo y volumen mediante movimientos. Este proyecto combina diversas tecnologías para llevar a cabo su propósito y crear una experiencia didáctica que sirva como primer vistazo a las posibilidades que nos ofrece mezclar el mundo tecnológico con el de la educación.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Enginyeria Informàtica [2502441]
Pla d'estudis: Enginyeria Informàtica [958]
Document: Treball final de grau ; Text
Àrea temàtica: Menció Computació
Matèria: Educació ; Música ; Aprenentatge ; Visió per computador ; Integració ; Tecnologia ; Interacció ; Educación ; Aprendizaje ; Visión por computador ; Integración ; Tecnología ; Interacción ; Education ; Music ; Learning ; Computer vision ; Integration ; Technology ; Interaction



10 p, 1.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2016-09-30, darrera modificació el 2023-07-22



   Favorit i Compartir