1.
|
9 p, 515.3 KB |
Una Experiència de Ludificació per Millorar el Rendiment de l'Alumnat d'Enginyeria a través de la Motivació
/
Sánchez-Carmona, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Pons, Jordi, (Pons Aróztegui) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Robles, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
La falta de motivació de l'alumnat és un problema recorrent. L'alumnat valora obtenir el títol per sobre d'assolir coneixements, habilitats i competències. Per combatre això, hem desenvolupat una experiència de ludificació que s'articula a través d'un sistema de mèrits i classificacions. [...] The students' lack of motivation is a usual problem. The students value more the obtention of the degree than the developing of competences and skills. In order to fight this, we developed a gamification's experience based on merits and rankings. [...]
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
2.
|
32 p, 260.5 KB |
Conjugando la colaboración en grupos de investigación de alto rendimiento en el ámbito científico-académico
/
López Carrasco, Carlos (Universidad Complutense de Madrid) ;
Belli, Simone (Universidad Complutense de Madrid)
El ámbito científico-académico y la organización de los grupos de investigación se han transformado y complejizado profundamente, lo que ha llevado a investigadores e investigadoras a experimentar tensiones y contradicciones en términos de interdependencia/autonomía y verticalidad/horizontalidad. [...] L'àmbit científic-acadèmic i l'organització dels grups de recerca s'han transformat i complicat profundament, la qual cosa ha portat a investigadors i investigadores a experimentar tensions i contradiccions en termes d'interdependència/autonomia i verticalitat/horitzontalitat. [...] The scientific-academic field and the organization of research groups have been deeply transformed and made more complex, leading researchers to experience tensions and contradictions in terms of interdependence/autonomy and verticality/horizontality. [...]
2023 - 10.5565/rev/papers.3005
Papers : revista de sociologia, Vol. 108 Núm. 2 (2023) , p. e3005 (Artículos)
|
|
3.
|
16 p, 158.9 KB |
Patrones de aprendizaje, estrés académico y rendimiento en universitarios de primer curso : un estudio exploratorio
/
Vega-Martínez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Martínez-Fernández, J. Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Coiduras Rodríguez, Jordi Lluís (Universitat de Lleida)
Con el interés de revisar el abandono temprano de la universidad, este estudio se propuso como objetivo analizar la relación entre patrones de aprendizaje, estrés académico, esfuerzo y rendimiento en el primer año de estudios superiores. [...] Amb l'interès de revisar l'abandonament primerenc de la universitat, aquest estudi es va proposar com a objectiu analitzar la relació entre patrons d'aprenentatge, estrès acadèmic, esforç i rendiment en el primer any d'estudis superiors. [...] In order to analyse early university dropout, this study aimed to analyse the relationship between learning styles, academic stress, effort and performance in the first year of university. A total of 146 students from the field of educational sciences participated in the study. [...]
2023 - 10.5565/rev/educar.1527
Educar, Vol. 59 Núm. 1 (2023) , p. 163-178 (Temas de investigación)
|
|
4.
|
30 p, 9.1 MB |
Trajectòries migratòries i rendiment escolar als barris de Barcelona
/
Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics) ;
Bayona, Jordi (Centre d'Estudis Demogràfics)
Els 53. 612 alumnes relacionats amb la immigració que estudien a la ciutat de Barcelona durant el curs 2015-2016 representen el 30,4% del total de l'alumnat. Un 15,1% d'aquests resideixen als barris més vulnerables inclosos en el Pla de Barris, on representen el 43% dels alumnes. [...] Los 53. 612 alumnos relacionados con la inmigración que estudian en Barcelona durante el curso 2015-2016 representan el 30,4% del alumnado. Un 15,1% de estos residen en los barrios más vulnerables contemplados dentro del Pla de Barris, donde representan hasta el 43% de los alumnos. [...] Les 53. 612 étudiants liés à l'immigration qui ont étudié à Barcelone au cours de l'année scolaire 2015-2016 représentaient 30,4% des étudiants. Environ 15,1% de ces étudiants résident dans les quartiers les plus vulnérables de la ville, où ils représentent jusqu'à 43% des étudiants. [...] The 53,612 students with links to foreign immigration who were studying in Barcelona in the 2015-2016 academic year represented 30. 4% of all students in the city. About 15. 1% of these students were living in the most vulnerable neighborhoods of the city, where they accounted for as much as 43% of all students. [...]
2021 - 10.5565/rev/dag.608
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 67 Núm. 1 (2021) , p. 73-102 (Articles)
|
|
5.
|
3 p, 1.4 MB |
QMEC : una eina quantitativa d'alt rendiment per a l'avaluació del potencial funcional microbià als cicles biogeoquímics del C, N, P i S
/
Casanovas-Berenguer, Rosa (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ;
Peñuelas, Josep (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals)
En un nou estudi publicat a la revista Science Life China els autors desenvolupen un xip d'alt rendiment basat en uns PCR-quantitativa, Quantitative microbial element cycling (QMEC), per a l'avaluació i quantificació del potencial genètic de la microbiota per a la mineralització de la matèria orgànica del sòl i l'alliberament del C, N, P i S. En un nuevo estudio publicado en la revista Science Life China los autores desarrollan un chip de alto rendimiento basado en una PCR- cuantitativa, Quantitative microbial element cycling (QMEC), para la evaluación y cuantificación del potencial genético de la microbiota para la mineralización de la materia orgánica del suelo y la liberación del C, N, P i S. In a new study in the journal Science China Life Sciences authors developed a quantitative-PCR-based chip, Quantitative microbial element cycling (QMEC), fo quantifying the genetic potential of microbiota to mineralize soil organic matter a N, P and S.
2019
UAB divulga, Abril 2019, p. 1-3
3 documents
|
|
6.
|
14 p, 574.2 KB |
Dels programes de diversificació curricular (PDC) als programes de millora de l'aprenentatge i el rendiment (PMAR) : canvi de nom i qualque cosa més?
/
Amer Fernández, Joan (Universitat de les Illes Balears) ;
Mir Gual, Andreu (Universitat de les Illes Balears) ;
Félix Arranz, Maria (Projecte Home Balears)
Analizamos el incipiente proceso de aplicación de los PMAR en diferentes contextos educativos. Nuestro enfoque metodológico es cualitativo y descriptivo. En primer lugar, buscamos de qué maneras los centros, a través de los equipos docentes, se apropian y despliegan los PMAR. [...] Analitzam el procés incipient d'aplicació dels PMAR en diferents contextos educatius. El nostre enfocament metodològic és qualitatiu i descriptiu. En primer lloc, cercam les maneres com els centres, a través dels equips docents, s'apropien dels PMAR i els despleguen. [...]
2016
Anuari de l'educació de les Illes Balears, 2016, p. 122-135
|
|
7.
|
21 p, 296.6 KB |
El rendimiento académico de alumnos de la ESO en un contexto vulnerable y multicultural
/
Escarbajal Frutos, Andrés (Universidad de Murcia) ;
Essomba Gelabert, Miquel Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Abenza Pastor, Beatriz (Universidad de Murcia)
Este artículo quiere dar cuenta de una investigación sobre rendimiento académico en alumnos de la ESO en un contexto de vulnerabilidad y multiculturalidad. Además, se analizan las expectativas de los alumnos, la relación entre el nivel de estudios y la situación laboral de los progenitores con el rendimiento académico y cómo afecta el idioma hablado en la familia en las calificaciones de Lengua. [...] Aquest article vol retre comptes d'una investigació sobre rendiment acadèmic en alumnes de l'ESO en un context de vulnerabilitat i de multiculturalitat. A més, s'hi analitzen les expectatives dels alumnes, la relació entre el nivell d'estudis i la situació laboral dels progenitors amb el rendiment acadèmic i com afecta l'idioma parlat a la família en les qualificacions de Llengua. [...] This paper presents a research study carried out on the academic performance of Spanish compulsory secondary education (ESO) students in a context of vulnerability and multiculturalism. The students' expectations are analyzed, as well as the relationship between the parents' level of education and the students' academic performance in the subject of Spanish Language, and how such performance might be affected by the family language. [...]
2019 - 10.5565/rev/educar.967
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 79-99 (Monográfico)
|
|
8.
|
2 p, 254.1 KB |
Com avaluar el rendiment dels dispositius de comunicació quàntica
/
Rosati, Matteo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
Matteo Rosati, del Grup d'Informació Quàntica, ha calculat els límits superiors de la informació quàntica que pot ser transmesa entre dos dispositius. La investigació, publicada recentment a Nature Communications, permet avaluar el rendiment teòric dels dispositius de comunicació quàntica, tant actuals com futurs. Matteo Rosati, del Grupo de Información Cuántica, ha calculado los límites superiores de la información cuántica que puede ser transmitida entre dos dispositivos. La investigación, publicada recientemente en Nature Communications, permite evaluar el rendimiento teórico de los dispositivos de comunicación cuántica, tanto actuales como futuros. Matteo Rosati, from the Grup d'Informació Quàntica, has computed upper bounds on the maximum quantum information that can be transmitted through space. The research, recently published in Nature Communications, allows to evaluate the performance of present and future quantum communication devices for all practical purposes.
2018
UAB divulga, Octubre 2018, p. 1-2
3 documents
|
|
9.
|
11 p, 130.3 KB |
L'ICLES i el rendiment acadèmic dels aprenents a l'educació terciària : el cas del Grau d'Educació Primària de la UAB
/
Borràs Comes, Joan Manel 1984- (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de recerca Llengua i Educació (LED)) ;
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En aquest article els autors comparen el rendiment acadèmic de dos grups d'alumnes del Grau d'Educació Primària (GEP) de la UAB, en dues edicions (2012-13 i 2013-14). D'una banda, el GEP-DUA, amb docència majoritàriament en anglès, i, de l'altra, el GEP-cat, amb docència quasi exclusivament en català. [...]
2017 - 10.1344/TE2017.52.6
Temps d'educació, Vol. 52 (2017) , p. 79-89
|
|
10.
|
|