1.
|
4 p, 101.6 KB |
Introducció a l'Arqueologia Biomolecular [44484]
/
Colonese, Andre Carlo ;
Mcgrath, Krista Michelle ;
Garcia Escarzaga, Asier ;
Tornero Dacasa, Carlos ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
L'objectiu d'aquest mòdul és introduir i formar els estudiants en mètodes utilitzats en arqueologia biomolecular, així com en els aspectes tècnics i instrumentals que s'hi associen. Es farà especial èmfasi en les estratègies per obtenir i prendre mostres de materials adequats (principalment ossos, dents i càlculs dentals, entre d'altres) per a anàlisis centrades en residus amorfs i estructurats (proteïnes, lípids), isòtops estables i paleoproteòmica. [...] The objective of this module is to introduce and train students to methods used in biomolecular archeology, as well as the technical and instrumental aspects associated with them. Special emphasis will be placed on the strategies for obtaining and sampling suitable materials (mainly bones, teeth and dental calculi, among others) for analyzes focused on amorphous and structured residues (proteins, lipids), stable isotopes and paleoproteomics. [...] El objetivo de este módulo es capacitar al alumnado para entender las posibilidades heurísticas de los métodos empleados en la arqueología biomolecular, así como los aspectos técnicos e instrumentales asociados con aquéllos. [...]
2023-24 Màster Universitari en Arqueologia Prehistòrica [1474]
3 documents
|
|
2.
|
13 p, 139.2 KB |
Didàctica de l'Anglès [44310]
/
Moore de Luca, Emilee Sarah ;
Torras Vila, Berta ;
Kruszynska, Klaudia Anna ;
Naves Nogues, Maria Teresa ;
Pratginestós Pou, Celia ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta assignatura aspira que els i les futures docents d'anglès es familiaritzin amb les estratègies docents bàsiques d'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera a adolescents i adults en contextos institucionals, i adquireixin coneixements i habilitats bàsiques d'auto-formació que els ajudin a continuar millorant com a docents d'anglès al llarg de tota la vida professional. [...] This subject is aimed at future teachers of English as a Foreign Language (TEFL) so that they may become familiar with basic teaching strategies for teaching English to teenagers and adults in institutional contexts and acquire basic knowledge and skills to help them continue to improve as teachers of English throughout their professional lives. [...] Esta asignatura aspira que los y las futuras docentes de inglés se familiaricen con las estrategias docentes básicas de enseñanza del inglés como lengua extranjera a adolescentes y adultos en contextos institucionales, y adquieran conocimientos y habilidades básicas de auto-formación que les ayuden a continuar mejorando como docentes de inglés a lo largo de toda la vida profesional. [...]
2023-24 Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1519] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935]
3 documents
|
|
3.
|
4 p, 102.5 KB |
Assessorament i Tècniques d'Entrenament Psicològic per a Esportistes [43889]
/
Torregrossa Alvarez, Miquel ;
Borrueco, Marta ;
Amblar Burgos, Eduardo ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Psicologia
Els objectius generals d'aquest modul son: descriure i analitzar la carrera de l'esportista des d'una perspectiva global i de desenvolupament treballar les transicions esportives i la carrera dual (combinació d'esport i estduis o treball) treballar el rol de l'entorn de l'esportista en el seu desenvolupament (entrenadors, famílies, ambients) descriure i analitzar temes d'actualitat en psicologia de l'esport (e. [...] The general objectives of this course are: To describe and analyse the athletic career from a holistic and developmental perspective To work on the career transitions and dual career (combination of sport and studies or work) To work on the athletes' environment role in their development (coaches, families, environments) To describe and analyse the latest trends in sport psychology (e. [...] Los objetivos generales de este módulo son: describir y analizar la carrera del deportista desde una perspectiva global y de desarrollo trabajar las transiciones deportivas y la carrera dual (combinación de deporte y estudios o trabajo) trabajar el rol del entorno del deportista en su desarrollo (entrenadores, familias, ambientes) describir y analizar temas de actualidad en psicología del deporte (e. [...]
2023-24 Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
|
|
4.
|
6 p, 109.5 KB |
Iniciació Esportiva: Assessorament a Famílies i Entrenadors [43887]
/
Ramis Laloux, Yago ;
Jordana, Anna ;
Borrueco, Marta ;
Amblar Burgos, Eduardo ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Psicologia
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'estudiant comprengui el paper dels diferents agents que intervenen en la iniciació esportiva (e. g. , famílies, entrenadors, companys, agents esportius) des de l'anàlisi i la comprensió dels processos psicològics implicats en aquesta etapa de carrera. [...] The objective of this module is to help the student understand the role of the different agents involved in youth sport (e. g. , families, coaches, peers) from the analysis and comprehension of the psychological processes involved in this stage of the athletic career. [...] El objetivo de este módulo es que el estudiante comprenda el papel de los diferentes agentes que intervienen en la iniciación deportiva (e. g. , familias, entrenadores, compañeros, agentes deportivos) desde el análisis y la comprensión de los procesos psicológicos implicados en la misma. [...]
2023-24 Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
|
|
5.
|
|
6.
|
4 p, 101.5 KB |
Eines per a l'Acció Comunitària [43659]
/
Muñoz Mendoza, Carolina Alejandra ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Doctor Robert ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
L'objectiu d'aquest mòdul és aportar eines als alumnes per a l'anàlisi, disseny, dinamització i implementació d'accions comunitàries. Els continguts abordats se centren en la planificació del procés d'acció comunitària i en el coneixement de metodologies per a la intervenció, possibilitant el desplegament de les accions comunitàries, la seva organització, dinamització i el treball conjunt que d'això es deriva. The objective of this module is to provide tools to students for the analysis, design, dynamization and implementation of community actions. The contents addressed focus on the planning of the community action process and on the knowledge of methodologies for the intervention, enabling the deployment of community actions, their organization, dynamization and the joint work that derives from it. El objetivo de este módulo es aportar herramientas a los alumnos para el análisis, diseño, dinamización e implementación de acciones comunitarias. Los contenidos abordados se centran en la planificación del proceso de acción comunitaria y en el conocimiento de metodologías para la intervención, posibilitando el despliegue de las acciones comunitarias, su organización, dinamización y el trabajo conjunto que de ello se deriva.
2023-24 Màster Universitari en Polítiques Socials i Acció Comunitària [1339]
3 documents
|
|
7.
|
7 p, 111.3 KB |
De l'Acció a la Creació en la Innovació i la Recerca [45017]
/
Moron Velasco, Mar ;
Martínez Mínguez, María Lourdes ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
OBJECTIUS DE L'ESPECIALITAT (E6) 1) Analitzar de manera crítica, integral i innovadora el procés de "construcció" de les identitats i la diversitat, contemplant la investigació i innovació en els llenguatges, els discursos i les representacions de l'art, el cos i el moviment. [...] OBJECTIVES OF THE SPECIALTY (E6) 1) To analyze in a critical, integral and innovative way the process of "construction" of identities and diversity, contemplating research and innovation in languages, discourses and representations of art, body and movement. [...] OBJETIVOS DE LA ESPECIALIDAD (E6) 1) Analizar de manera crítica, integral e innovadora el proceso de "construcción" de las identidades y la diversidad, contemplando la investigación e innovación en los lenguajes, los discursos y las representaciones del arte, el cuerpo y el movimiento. [...]
2023-24 Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documents
|
|
8.
|
8 p, 115.9 KB |
Identitats i Creences a l'Antic Egipte [44502]
/
Orriols i Llonch, Marc ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
El mòdul té com objectius generals: A) Apropar l'estudiant als continguts següents, de manera crítica i sempre a partir de l'anàlisi directa de les fonts textuals, iconogràfiques i arqueològiques i de la lectura de bibliografia especialitzada i actualitzada: 1) Qüestions d'identitats i gènere (vida, integració social, sexualitat, violència), de manera que l'estudiant conegui com vivia i es desenvolupava l'individu en societat a l'antic Egipte. [...] The module has as general objectives: A) Approach the student to the following contents, in a critical way and always from the direct analysis of textual, iconographic, and archaeological sources and the reading of specialized and updated bibliography: 1) Issues of identities and gender (life, social integration, sexuality, violence), so that the student knows how the individual lived and developed in society in ancient Egypt. [...] El módulo tiene como objetivos generales: A) Acercar al/la estudiante a los siguientes contenidos, de manera crítica y siempre a partir del análisis directo de las fuentes textuales, iconográficas y arqueológicas y de la lectura de bibliografía especializada y actualizada: 1) Cuestiones de identidades y género (vida, integración social, sexualidad, violencia), de modo que el/la estudiante conozca cómo vivía y se desarrollaba el individuo en sociedad en el antiguo Egipto. [...]
2023-24 Màster Universitari en Egiptologia [1483]
3 documents
|
|
9.
|
5 p, 108.1 KB |
Bases per a l'Estudi de la Traducció, la Traductologia i els Estudis Interculturals B-A [44386]
/
Molina Martinez, Lucia ;
Santamaria Guinot, Laura ;
Gonzalez Cruz, Sonia ;
Brescia Zapata, Marta ;
Orozco-Jutorán, Mariana ;
Galán-Mañas, Anabel ;
Rodriguez Ines, Patricia ;
Romero Ramos, Maria Guadalupe ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest mòdul de 15 crèdits és obligatori per a tot l'estudiantat del Màster i constitueix la base teòrica comuna de les dues especialitats. L'objectiu general d'aquest mòdul és que l'estudiantat es familiaritzi amb els aspectes de la interculturalitat i la pluralitat, i amb el paper de la traducció i de la interpretació com a mediació lingüística imprescindible. [...] This 15-credit module is compulsory for all the programme's students and provides a theoretical foundation common to both specialisations. Its general objective is for students to become familiar with aspects of interculturalism and plurality and with the crucial linguistic mediation involved in translation and interpreting. [...] Este módulo de 15 créditos es obligatorio para todo el estudiantado del Máster y constituye la base teórica común de las dos especialidades. El objetivo general es que el estudiantado se familiarice con los aspectos de la interculturalidad y la pluralidad, y con el papel de la traducción y de la interpretación como mediación lingüística imprescindible. [...]
2023-24 Màster Universitari en Traducció i Estudis Interculturals [1401]
3 documents
|
|
10.
|
4 p, 99.5 KB |
Estat de l'Art i Metodologies per a la Recerca [43429]
/
Menendez Dalmau, Enric ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
Introduir els conceptes bàsics sobre la recerca en nanociència i nanotecnologia: context científic, mètode científic, documentació i bibliografia, ètica, planificació, etc. To introduce the basic concepts of nanoscience and nanotechnology research: scientific context, scientific method, documentation and bibliography, ethics, organization, etc. Introducir los conceptos básicos sobre la investigación en nanociencia y nanotecnología: contexto científico, método científico, documentación y bibliografía, ética, planificación, etc.
2023-24 Màster Universitari en Nanociència i Nanotecnologia Avançades/ Advanced Nanoscience and Nanotechnology [1360]
3 documents
|
|