![]() |
|||||||||||||||
![]() |
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Contribucions a jornades i congressos > Presentacions > New Settings for Content and Languages Integrated Learning |
Títol variant: | Escenarios para el scenarios Aprendizaje prendizaje Ling ingϋístico stico y de Contenidos ontenidos Integrados en el ntegrados AICLE |
Data: | 2009 |
Resum: | Assuming that the Content and Language Integrated Learning Approach, CLIL, is more creating a learning scenery, meant to stimulate and facilitate a target foreign/second language acquisition in the most natural way, according to S. Krashen's Second Language Acquisition Theory, SLAT, than a teaching method; therefore the best way to carry out a successful CLIL program is to create an engaging learning setting that allows students to build, in a Constructivist way, linguistic and disciplinary competences, through significant, task based learning experiences, according to the "learning by doing" principle. Multimedia settings offer a rich, appealing and friendly learning setting to learners. Multimedia settings may facilitate a CLIL program in several ways, both in carrying out self-study and Cooperative Learning sessions. Possible Multimedia Settings that may be integrated in CLIL programs are: Learning Objects, LO, Web Quest, Podcasts, E-learning sessions, virtual interactive settings. The presentation includes a detailed description of features, advantages, strategies, way to apply, models and web links for each multimedia settings mentioned above. |
Nota: | III Colloquium on Semi-Immersion in Catalonia |
Nota: | III Encuentro sobre Semi-Inmersión en Cataluña |
Drets: | Aquests documents estan subjectes a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el congrés i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús |
Llengua: | Anglès i castellà |
Document: | Contribució a congrés |
Matèria: | Semiimmersió ; Semiinmersión ; Semiimmersion ; Immersió ; Inmersión ; AICLE ; CLIL ; GREIP ; CLIL-SI ; ICE UAB ; Integració ; Integración ; Integration ; Bilingüisme ; Bilingüismo ; Bilingualism ; Plurilingüisme ; Plurilingüismo ; Plurilingualism ; Multilingüisme ; Multilingüismo ; Multilingualism ; Educació plurilingüe ; Educación plurilingüe ; Plurilingual education ; Ensenyament de llengües ; Enseñanza de lenguas ; Language teaching ; Llengua estrangera ; Lengua extranjera ; Foreign language ; Segona llengua ; Aprenentatge de llengües ; Segunda lengua ; Second language ; Adquisició de llengües ; Aprendizaje de lenguas ; Language learning ; Didàctica de la llengua ; Adquisición de lenguas ; Language acquisition ; TEFL ; Didàctica ; Didáctica de la lengua ; Didáctica ; Language pedagogy ; Formació del professorat de llengua ; Formación del profesorado de lengua ; Teacher Education ; Teacher Training |
Publicat a: | Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009 |
English 24 p, 385.1 KB |
Español 25 p, 311.7 KB |