Resultats globals: 313 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 254 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 13 registres trobats
Documents de recerca, 43 registres trobats
Materials didàctics, 1 registres trobats
Articles 254 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
13 p, 2.0 MB Pathways to 15-Minute City adoption : can our understanding of climate policies' acceptability explain the backlash towards x-minute city programs? / Marquet Sardà, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Mojica, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Fernández Núñez, Marta Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Maciejewska, Monika Wiktoria (Vrije Universiteit Brussels. Cosmopolis Centre for Urban Research)
In recent months, 15-min city policies have faced significant backlash across social media, in opinion pieces, and even through street demonstrations, casting doubt on the future of x-minute city policies as effective tools in the fight against climate change. [...]
2024 - 10.1016/j.cities.2024.104878
Cities, Vol. 148 (May 2024) , art. 104878  
2.
11 p, 142.2 KB The logic of violence: Walter Benjamin's cardinal antagonisms / Rodríguez, Federico (Universidad de Sevilla)
Estas páginas abordan de nuevo algunas de las complejidades irreductibles del problema filosófico de la violencia (su delimitación teológico-política y su eventual uso), aprovechando la reciente edición crítica en inglés de Peter Fenves y Julia Ng del clásico ensayo de Walter Benjamin Zur Kritik der Gewalt (Hacia la crítica de la violencia) (1921), publicada en el centenario del texto original alemán. [...]
Aquestes pàgines aborden novament algunes de les complexitats irreductibles del problema filosòfic de la violència (la seva delimitació teologicopolítica i el seu eventual ús), aprofitant la recent edició crítica en anglès de Peter Fenves i Julia Ng del clàssic assaig de Walter Benjamin Zur Kritik der Gewalt (Cap a la crítica de la violència) (1921), publicada en el centenari del text original alemany. [...]
These pages take a fresh look at some of the irreducible complexities of the philosophical problem of violence (its theological-political delimitation and eventual use), on the occasion of Peter Fenves and Julia Ng's recent English critical edition of Walter Benjamin's classic essay Toward the Critique of Violence (1921), published on the centenary of the original German text. [...]

2024 - 10.5565/rev/enrahonar.1510
Enrahonar, Vol. 72 (2024) , p. 157-167 (Notes bibliogràfiques)  
3.
20 p, 141.5 KB Post genetic revolution dynamics : how will modified and unmodified humans coexist? / Alonso, Marcos (Universidad Complutense de Madrid)
In this article I claim that the genetic revolution, that is, the advent of a series of highly transformative and disruptive genetic technologies, will happen in the coming years. Given the importance of this historical event, I argue that we must think in advance about the socio-ethical dynamics this revolution could entail. [...]
En aquest article sostinc que la revolució genètica, és a dir, l'adveniment d'una sèrie de tecnologies genètiques altament transformadores i disruptives, tindrà lloc en els pròxims anys. Atesa la importància d'aquest esdeveniment històric, defenso que hem d'anticipar-nos per reflexionar sobre la dinàmica socioètica que podria comportar aquesta revolució. [...]
En este artículo sostengo que la revolución genética, es decir, el advenimiento de una serie de tecnologías genéticas altamente transformadoras y disruptivas, tendrá lugar en los próximos años. [...]

2024 - 10.5565/rev/enrahonar.1527
Enrahonar, Vol. 72 (2024) , p. 35-54 (Articles)  
4.
11 p, 3.7 MB Indigenous and local knowledge on social-ecological changes is positively associated with livelihood resilience in a Globally Important Agricultural Heritage System / Caviedes, Julián (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Ibarra, José Tomás (Pontificia Universidad Católica de Chile. Centro UC Desarrollo Local) ; Calvet Mir, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Alvarez-Fernandez, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Junqueira, André B (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
CONTEXT: Rapid social-ecological changes such as climate change, biodiversity loss, and resource overexploitation are threatening food security, livelihoods, and local knowledge of small-scale farmers worldwide. [...]
2024 - 10.1016/j.agsy.2024.103885
Agricultural Systems, Vol. 216 (April 2024) , art. 103885  
5.
16 p, 1.2 MB The problem of institutional fit : uncovering patterns with boosted decision trees / Epstein, Graham (University of Waterloo. School of Environment, Resources and Sustainability) ; Apetrei, Cristina I. (Leuphana University, Faculty of Sustainability) ; Baggio, Jacopo (University of Central Florida. School of Politics, Security and International Affairs) ; Chawla, Sivee (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Cumming, Graeme S. (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Gurney, Georgina (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Morrison, Tiffany (James Cook University. ARC Centre of Excellence for Coral Reef Studies) ; Unnikrishnan, Hita (Sheffield University. Urban Institute) ; Villamayor Tomás, Sergio (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Complex social-ecological contexts play an important role in shaping the types of institutions that groups use to manage resources, and the effectiveness of those institutions in achieving social and environmental objectives. [...]
2024 - 10.5334/ijc.1226
International Journal of the Commons, Vol. 18, issue 1 (2024) , p. 1-16  
6.
24 p, 2.3 MB An Agent-Based Model of Cultural Change for a Low-Carbon Transition / Torren-Peraire, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Savin, Ivan (ESCP Business School) ; van den Bergh, Jeroen C. J. M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
Meeting climate goals requires radical changes in the consumption behaviour of individuals. This necessitates an understanding of how the diffusion of low-carbon behaviour will occur. The speed and inter-dependency of these changes in behavioural choices may be modulated by individuals' culture. [...]
2024 - 10.18564/jasss.5291
JASSS, Vol. 27, Issue 1 (January 2024) , art. 13  
7.
14 p, 489.3 KB Robots para los cuidados : la ética de la acción mesurada frente a la incertidumbre / Vallès-Peris, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social)
Más allá de los escenarios utópicos o distópicos que acompañan la progresiva introducción de robots de cuidado en entornos cotidianos, su utilización en el ámbito médico plantea controversias que requieren formas alternativas de responsabilidad ética. [...]
Beyond the utopian or dystopian scenarios that accompany the progressive introduction of robots for care in daily environments, their use in the medical field entails controversies that require alternative forms of ethical responsibility. [...]

2020 - 10.30444/CB.54
Cuadernos de Bioética, Vol. 31 Núm. 101 (2020) , p. 87-100  
8.
19 p, 359.2 KB Análisis del impacto de las acciones tutoriales en el desempeño académico de estudiantes de universidades públicas chilenas / Huircalaf Diez, Juan Carlos (Universidad de Tarapacá (Xile)) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La implementación de las acciones tutoriales en educación superior constituye un elemento esencial en los planes de formación académica, contribuyendo no sólo al desarrollo de competencias profesionales en los alumnos, sino también a su orientación profesional y desarrollo personal. [...]
The implementation of tutorial actions in higher education constitutes an essential element in academic training plans, contributing not only to the development of professional skills in students, but also to their professional orientation and to personal development. [...]

2020 - 10.4995/redu.2020.13992
REDU : revista de docencia universitaria, Vol. 18, núm. 2 (2020) , p. 29-47  
9.
20 p, 438.7 KB Estudio de Derecho español, inglés y comunitario sobre la extensión al tercero perjudicado del convenio arbitral y de ley aplicable del seguro marítimo de responsabilidad civil / Sierra Noguero, Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona.)
Se analizan los principales casos judiciales británicos, españoles y comunitarios que han debido resolver si las habituales cláusulas de ley aplicable y convenio arbitral de los seguros de protección e indemnización son o no oponibles al tercero perjudicado por las acciones del armador asegurado. [...]
The content is the analysis of the main British, Spanish and European court cases that have had to resolve whether the usual clauses of applicable law and arbitration agreement of whether protection and indemnity insurance are enforceable or not against the injured third party by the actions of the insured shipowner. [...]

2023 - 10.20318/cdt.2023.8085
Cuadernos de derecho transnacional, Vol. 15 Núm. 2 (2023) , p. 942-961  
10.
6 p, 191.1 KB Community prioritization in Barcelona Salut als Barris program La priorización comunitaria en el programa Barcelona Salut als Barris / Sánchez-Ledesma, Esther (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Pérez, Anna (Universitat Pompeu Fabra) ; Vázquez, Noelia (Universitat de Barcelona) ; García-Subirats, Irene (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Fernández, Ana (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Novoa, Ana M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Daban, Ferran (Universitat Pompeu Fabra) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Prioritizing corresponds to the process of selecting and managing health needs identified after diagnosing the community's health needs and assets. Recently, the health needs assessment has been reinforced with the community perspective, providing multiple benefits: it sensitizes and empowers the community about their health, encourages mutual support among its members and promotes their importance by making them responsible for the process of improving their own reality. [...]
2018 - 10.1016/j.gaceta.2017.04.005
Gaceta sanitaria, Vol. 32 Núm. 2 (marzo 2018) , p. 129-134  

Articles : 254 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
4 p, 335.8 KB ClassMood App : A Classroom Orchestration Tool for Identifying and Influencing Student Moods : Conference Paper / Beardsley, Marc (Universitat Pompeu Fabra) ; Vujovic, Milica (Universitat Pompeu Fabra) ; Portero Tresserra, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Hernández-Leo, Davinia (Universitat Pompeu Fabra) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Potenciació i Recuperació de la Memòria en Rates Normals i amb Dany Cerebral
Certain affective states are less conducive to learning than others. Moreover, results from studies suggest that a classroom's social-emotional climate affects student motivation and performance; and that moods can be automatically transferred among individuals in a group. [...]
2019 - 10.1007/978-3-030-29736-7_75
Lecture notes in computer science, 2019, p. 723-726  
2.
5 p, 22.0 KB Contribution of physical education in CLIL to english oracy / Coral Mateu, Josep (Universitat de Barcelona) ; Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)
2012
TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 14-18  

Llibres i col·leccions 13 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
55 p, 4.4 MB The Europeanisation of Climate Policy / Font, Nuria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arregui, Javier, ed.
Madrid : McGraw-Hill, 2022
Europeanisation of public policies in Spain : opportunities and challanges, 2022, p.55-71  
2.
10 p, 544.2 KB Climatic and ecological change in the Americas : a perspective from historical ecology / Reyes-García, Victoria ; Junqueira, André B
This conclusion presents some closing thoughts on the concepts covered in the preceding chapters of this book. The book examines different climate change experiences across the Americas using historical ecology as a structuring framework for understanding climatic and environmental change across space and through time. [...]
London : Routledge, 2023 - 10.4324/9781003316497-14
Climatic and Ecological Change in the Americas, 2023, p. 229-238  
3.
18 p, 811.4 KB Making Colin the poet real English language learning as embodied action,: aesthetics and emotion / Moore de Luca, Emilee ; Herrera, Almudena ; Deal, Mandy
This chapter analyses videorecorded interactions in English theatre sessions with a group of secondary school students. It shows how seemingly inauthentic language input is transformed into a real, embodied, aesthetic and emotional learning experience by the youth. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 143-160  
4.
25 p, 818.6 KB Is English important in your life? : A collaborative experience in a secondary school / Corona, Victor ; Solans, Jorge ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Moore de Luca, Emilee
In this chapter, we describe a collaborative action-research project involving an ethnographer, an English teacher and secondary school students in the production of videos about the role of English in the youths' lives. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021
Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action, 2021, p. 43-67  
5.
Social media influencers : a new hybrid professionalism in the age of platform capitalism? / Sedda, Paola (University of Lille. GERiiCO Lab) ; Husson, Oihana (University of Burgundy. CIMEOS Lab) ; Maestripieri, Lara, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter analyses the way social media influencers, acting in the context of communities of practice, participate in redefining professionalism and professional practices in the marketing and communications fields while promoting social values or advocating for a cause of public interest. [...]
Palgrave Macmillan Cham, 2023 - 10.1007/978-3-031-31278-6_13
Professionalism and Social Change. Processes of Differentiation Within, Between and Beyond Professions, 2023, p. 281-304  
6.
174 p, 2.8 MB Learning English Out of School : An Inclusive Approach to Research and Action / Moore de Luca, Emilee, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Morodo, Andy ; Herrera, Almudena ; Deal, Mandy ; Zhang, Miaomiao ; Llompart Esbert, Julia ; Hawkins, Margaret R. ; Pratginestós, Cèlia ; Masats, Dolors ; Corona, Victor ; Solans, Jorge ; Dooly Owenby, Melinda ; Borràs, Eulàlia
This volume reports on the main results of the research project Inclusive epistemologies and practices of out-of-school English learning. The study reacts to low attainment levels in English as a foreign language among socioeconomically disadvantaged youth. [...]
Berlin: Peter Lang GmbH International Academic Publishers, 2021 (Foreign Language Teaching in Europe ; 19) - 10.3726/b18699  
7.
20 p, 304.5 KB Training / Hurtado Albir, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona)
Amsterdam : John Benjamins Publishing Company, 2018
A History of Modern Translation Knowledge, 2018, p. 415-427  
8.
31 p, 892.7 KB Is English important in your life? A collaborative experience in a secondary school / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Corona, Victor ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Solans, Jorge
In this chapter, we describe a collaborative action- research project involving an ethnographer, an English teacher and secondary school students in the production of videos about the role of English in the youths' lives. [...]
2021
Learning English out of school : An inclusive approach to research and action, (2021) , p. 43-68  
9.
19 p, 384.8 KB Investigar las propias prácticas docentes a través de la investigación-acción / Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
Research-publishing.net, 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 69-106
2 documents
10.
23 p, 1.2 MB Investigar con docentes / Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Research-publishing.net, 2017
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 23-67
2 documents

Llibres i col·leccions : 13 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 43 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
1214 p, 12.7 MB Juana Rivas, de madre coraje a anti-heroína feminista. Un análisis de la representación mediática del 'caso Juana Rivas' en las noticias digitales de El Mundo y El País / Rodríguez Rodríguez, Alexandra ; Soriano Clemente, Jaume, 1965-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura
Aquesta tesi és el resultat d'un llarg procés d'observació no només de la cobertura del cas Juana Rivas, sinó de com ha anat evolucionant el relat social i mediàtic sobre la violència de gènere, la custòdia i la relació entre feminisme i antifeminisme. [...]
Esta tesis es el resultado de un largo proceso de observación no solo de la cobertura del caso Juana Rivas sino de cómo ha ido evolucionando el relato social y mediático sobre la violencia de género, la custodia y la relación entre feminismo y anti-feminismo. [...]
This thesis is the result of a long process of observing not only the coverage of the Juana Rivas case, but also how the social and media narrative on gender violence, custody, and the relationship between feminism and anti-feminism has evolved. [...]

2023  
2.
9 p, 985.7 KB Intel·ligència artificial en videojocs desenvolupats en Unity / Gil, Aleix ; Palenzuela Reyes, Marc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest treball té com a objectiu principal explorar i aplicar els conceptes d'intel·ligència artificial (IA) en el desenvolupament de videojocs mitjançant la plataforma Unity. Les dues vessants del projecte es centraran en el disseny i implementació d'IA abordant, d'una banda, els sistemes basats en màquines d'estats i per altra banda la planificació d'accions orientada a objectius (GOAP). [...]
This work aims to explore and apply the concepts of artificial intelligence (AI) in the development of video games using the Unity platform. The two branches of the project will focus on the design and implementation of AI addressing, on one hand, systems based on state machines, and on the other hand, goal-oriented action planning (GOAP). [...]
Este trabajo tiene como objetivo principal explorar y aplicar los conceptos de inteligencia artificial (IA) en el desarrollo de videojuegos mediante la plataforma Unity. Las dos vertientes del proyecto se centrarán en el diseño e implementación de IA abordando, por un lado, los sistemas basados en máquinas de estados y, por otro lado, la planificación de acciones orientada a objetivos (GOAP). [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
3.
27 p, 384.3 KB Un cierre en mil pedazos. Análisis sobre los efectos de la fragmentación del trabajo y su relación con los procesos de solidaridad sindical en la lucha contra el cierre de Nissan / Domínguez Galvá, Lucía María ; Sanz de Miguel, Pablo, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Al maig de 2020 NISSAN va anunciar públicament el tancament de les seves plantes barcelonines de la Zona Franca, Sant Andreu de la Barca i Montcada i Reixac. Aquesta notícia afectava, no sols als treballadors directament contractats per Nissan, sinó a tots els que estaven vinculats a altres empreses que eren auxiliars de l'empresa principal. [...]
En mayo de 2020 NISSAN anunció públicamente el cierre de sus plantas barcelonesas de la Zona Franca, Sant Andreu de la Barca y Montcada i Reixac. Esta noticia afectaba, no solo a los trabajadores directamente contratados por Nissan, sino a todos los que estaban vinculados a otras empresas que eran auxiliares de la empresa principal. [...]
In May 2020, NISSAN publicly announced the closure of its Barcelona plants in Zona Franca, Sant Andreu de la Barca and Montcada i Reixac, affecting not only workers directly employed by Nissan, but also all those linked to other companies that were subsidiaries of the main company. [...]

2023
Grau en Relacions Laborals [806]  
4.
5 p, 446.7 KB Support in building and navigating healthy peer relationships / Olmos Rueda, Patricia, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona)
Support young people at risk of abandonment to build and maintain positive and healthy relationships with peers. "Peer" relationships refer to various forms of social relationship including friendships, learning, affective and work relationships.
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
3 documents
5.
4 p, 426.9 KB Promoting quality inclusive learning environments and Alternative learning arrangements in VET Education / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Promote inclusive learning for young people at risk of dropping out. This includes all educational contexts (compulsory and non-compulsory)-.
Bellaterra 2023
3 documents
6.
6 p, 453.4 KB Support with mid-term and end of key-stage educational transitions / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Offer young people, at risk of dropping out, personalized support to reduce the inherent risks involved in educational transitions, giving them the possibility to effectively direct their own educational trajectory and allowing smoother transitions.
Bellaterra 2023
3 documents
7.
4 p, 415.5 KB VET Education Teacher training : didactic strategies and practices for educational success / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
This strategy aims to raise awareness of the importance of a practical approach to foster students' motivation and interest in learning. For this reason, the exchange of professional experiences and good practices between VET Education teachers is considered as an added value for all.
Bellaterra, 2023
3 documents
8.
4 p, 410.0 KB Responsive services or Responsive crisis resolution services for young VET Education students / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
The purpose of the response services is to deal with abandonment and to focus on the management of students' disruptive behavior while focusing on its causes and consequences.
Bellaterra 2023
3 documents
9.
4 p, 411.0 KB Curriculum Guidance in VET Education / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Curricular guidance aims to prevent dropout by supporting motivated and intelligent career choices, and also flexible training that makes it possible for students to adapt their training path at the same time and according to their interests and skills.
Bellaterra 2023
3 documents
10.
4 p, 406.7 KB Establishing links with the wider community / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Improve the relations of the VET educational center with the community and the environment as an exercise of shared responsibility with educational success and being at the service of the social and educational development of the students.
Bellaterra 2023
3 documents

Documents de recerca : 43 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Materials didàctics 1 registres trobats  
1.
11 p, 358.4 KB Exchange of constructive feedback in face-to-face flipped classroom / Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona)
El projecte Erasmus + FLeD (Learning design for flexible education) té per objecte el disseny d'escenaris d'aprenentatge flexible efectius. A tal efecte, s'han confeccionat un conjunt de patrons de disseny d'aprenentatge (entesos com un recurs reutilitzable per a resoldre una situació problemàtica habitual tot oferint solucions pràctiques). [...]
2023 (FLeD project)
2 documents

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.