1.
|
9 p, 164.0 KB |
Contextualización para el desarrollo de prácticas científicas
/
Fernández Rodríguez, Lucía (Universidad de Almería) ;
Jiménez-Liso, Mª Rut (Universidad de Almería) ;
Blanco-López, Ángel (Universidad de Almería)
En el ámbito de la educación científica, la conexión entre lo que el alumnado aprende y su vida diaria ha sido un tema de atención durante décadas, especialmente desde enfoques como la enseñanza de las ciencias en contexto, Ciencia-Tecnología y Sociedad, y el tratamiento de cuestiones socio-científicas. [...] En l'àmbit de l'educació científica, la connexió entre el que l'alumnat aprèn i la seva vida quotidiana ha estat un tema d'atenció durant dècades, especialment des d'enfocaments com l'ensenyament de les ciències en context, Ciència - Tecnologia i Societat, i el tractament de qüestions sòcio-científiques. [...] In the field of scientific education, the connection between what students learn and their daily lives has been a subject of attention for decades, specially from approaches such as teaching science in context, Science-Technology and Society, and addressing socio-scientific issues stand out. [...]
2024 - 10.5565/rev/ciencies.499
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 60-68 (Articles)
2 documentos
|
|
2.
|
20 p, 316.0 KB |
La investigación en comunicación en la academia en español y portugués : las revistas científicas presentes en los rankings WoS-JCR y Scimago-SJR (sección de comunicación). Un mapa del flujo de investigación en España y América Latina entre 2009 y 2019
/
Ortega-Mohedano, Félix (Universidad de Salamanca) ;
Martín García, Teresa (Universidad de Salamanca) ;
Pérez Peláez, María Esther (Universidad Internacional de Valencia) ;
Rodríguez Benito, María-Elena (Universidad Pontificia de Salamanca) ;
Rodríguez Barcenilla, Eduardo (Universidad de Salamanca)
En este artículo se realiza una evaluación de las revistas en español mejor indexadas en el área de la comunicación en el periodo comprendido entre 2009 y 2019 en España, Portugal y América Latina. [...] En aquest article es fa una avaluació de les revistes en espanyol millor indexades en l'àrea de la comunicació en el període comprès entre 2009 i 2019 a Espanya, Portugal i l'Amèrica Llatina. Per dur-la a terme, s'analitza l'estat de la qüestió de les revistes científiques en aquest àmbit prenent com a referència l'índex SJR-Scimago-Scopus, situades en els quartils u i dos (rànquing amb data de 31 de desembre de 2019). [...] This article evaluates the highest-ranked journals in Spanish in the field of communication in Spain, Portugal and Latin America between 2009 and 2019. Using the SJR-Scimago-Scopus index, the current status of scientific journals in this field in the first and second quartiles (according to the rankings on 31 December 2019) is analysed. [...]
2023 - 10.5565/rev/analisi.3526
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, 2023, p. 177-196 (Articles)
|
|
3.
|
14 p, 211.6 KB |
Entre árabe y latín en los textos medievales
/
Martínez Gázquez, José (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las lenguas árabe y latina están presentes en la edad Media en los procesos científicos y religiosos de cristianos y musulmanes con especial relieve en tres áreas de estudio. 1. La primera traducción latina del Corán se realizó integrando Pedro el Venerable, Abad de Cluny en 1142-1143 un equipo de personas con dominio del latín y del árabe que pusieron a disposición del mundo latino el conocimiento de los libros religiosos del islam y su posterior refutación desde el punto de vista cristiano. [...] Les llengües àrab i llatina són presents a l'edat Mitjana en els processos científics i religiosos de cristians i musulmans en especial en tres àrees d'estudi. 1. La primera traducció llatina de l'Alcorà la va realitzar Pere el Venerable, Abat de Cluny el 1142-1143 integrant un equip de persones amb domini del llatí i l'àrab que van posar a disposició del món llatí el coneixement dels llibres religiosos de l'islam i la seva posterior refutació des del punt de vista cristià. [...] Arabic and Latin languages are present in the Middle Ages in scientific and religious procedures in particular in three fields of study. 1 The first latin translation of Koran by Peter the Venerable, Abbot of Cluny in 1142-1143, who formed a work crew of people who mastered Latin and Arabic and who made avalailable to Latin world their knowledge on Koran religious books and their subsequent refutation from Christian point of view. [...] Les langues arabe et latine sont présentes au Moyen Âge dans les procédures scientifiques et religieuses tout particulièrement dans trois domaines d'étude. 1. La première traduction latine du Coran para Pierre le Vénérable, Abbé de Cluny en 1142-1143 qui réunit une équipe de personnes maîtrisant le latin et l'arabe et qui mirent à la disposition du monde latin leur connaissance des livres religieux de l'islam et leur ultérieure réfutation du point de vue chrétien. [...]
2021 - 10.5565/rev/languesparole.85
Langue(s) & Parole, Vol. 6 (2021) , p. 43-56 (Articles)
|
|
4.
|
9 p, 222.4 KB |
L'ús de les tècniques de reproducció assistida : una nova mirada sobre la reproducció i l'embaràs humà basada en el debat i l'argumentació
/
Vila Gatius, Jaume (INS Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ;
Montalban Quesada, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'alfabetització científica promou apropar la ciència a tothom formant ciutadans amb capacitat de comprendre, decidir i actuar en temes científics. Per aconseguir-ho, una de les estratègies en l'àmbit pedagògic és vincular els coneixements científics a la vida quotidiana. [...] Scientific literacy promotes putting science closer to people and educating citizens with ability to understand, decide and act in scientific issues. One strategy for that in pedagogy is to bind scientific knowledge and everyday life together. [...] La alfabetización científica promueve acercar la ciencia a todos formando ciudadanos con capacidad de comprender, decidir y actuar en temas científicos. Para conseguirlo, una de las estrategias en el ámbito pedagógico es vincular los conocimientos científicos a la vida cotidiana. [...]
2021 - 10.5565/rev/ciencies.440
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 42 (2021) , p. 23-31 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
4 p, 321.3 KB |
Editar o no editar : aquesta és la qüestió
/
Martínez Sánchez, Emma (Babraham Institute (Regne Unit))
El descobriment de l'aplicació de CRISPR / Cas9 a cèl·lules eucariotes ha estat un dels majors avanços en biotecnologia dels últims anys, entre d'altres motius, pels múltiples avantatges que presenta (en comparació amb altres tècniques d'edició genètica) així com les diverses possibles aplicacions i àrees d'investigació que genera. [...] The discovery of the application of CRISPR / Cas9 in eukaryotic cells has been one of the greatest advances in biotechnology in recent years, among other reasons, due to the multiple advantages it presents (compared with other genetic editing techniques), as well as due to the various possible applications and areas of research it generates. [...]
2019 - 10.5565/rev/ciencies.407
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 37 (2019) , p. 30-33 (Ciència oberta al món)
|
|
8.
|
52 p, 1.2 MB |
Representacions visuals catalanes del darwinisme durant el segle XIX
/
Vall, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
S'estudien imatges relacionades amb el darwinisme creades o reproduïdes a Catalunya, particularment a Barcelona, o en una revista editada per emigrats catalans als Estats Units, La Llumanera de Nova York, durant el segle xix. [...] This paper presents images related to Darwinism created or reproduced in Catalonia, particularly in Barcelona, or in a journal published by Catalans emigrated to the United States, La Llumanera de Nova York, during the nineteenth century. [...]
2015 - 10.2436/20.2006.01.191
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica, Vol. 8 (2015) , p. 85-136
|
|
9.
|
20 p, 907.9 KB |
Los microorganismos en la educación primaria : ideas de los alumnos de 8 a 11 años e influencia de los libros de texto
/
Ballesteros de la Cruz, María Isabel (Universidad de Castilla-La Mancha) ;
Paños Martínez, Esther (Universidad de Castilla-La Mancha) ;
Ruiz Gallardo, José Reyes (Universidad de Castilla-La Mancha)
La relevancia de los microorganismos en la biosfera y sus crecientes aplicaciones en diferentes ámbitos los convierten en un contenido imprescindible para los escolares. Este estudio analiza, mediante el empleo del dibujo y preguntas abiertas, las ideas que los alumnos de entre 8 y 11 años tienen sobre los microorganismos. [...] La importància dels microorganismes a la biosfera i les seves creixents aplicacions en diferents àmbits els han convertit en un contingut imprescindible a les aules. Aquest estudi analitza quines idees té l'alumnat d'entre 8 i 11 anys sobre els microorganismes i ho fa a través del dibuix i preguntes obertes. [...] The relevance of microorganisms in the biosphere and their growing applications in different areas make them an essential content for schoolchildren. This research, through the use of drawing and open questions, analyzes the preconceptions that students aged between 8 and 11 have on microorganisms. [...]
2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2274
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 79-98 (Investigaciones Didácticas)
|
|
10.
|
18 p, 2.0 MB |
Los niños y las niñas de infantil piensan, actúan y hablan sobre el comportamiento del aire y del agua
/
Mazas Gil, Beatriz (Universidad de Zaragoza) ;
Gil Quílez, María José (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ;
Martínez Peña, Begoña (Universidad de Zaragoza. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales) ;
Hervás, Amparo (CEIP Fernández Vizarra (Monzalbarba, Aragó)) ;
Muñoz, Alicia (CEIP Fernández Vizarra (Monzalbarba, Aragó))
En este trabajo se plantea la construcción de modelos sobre temas de ciencias por parte del alumnado de educación infantil. Se presentan dos actividades cuya finalidad es ayudarlo a construir modelos sobre el aire y el agua, iniciando así el desarrollo del pensamiento sistémico. [...] En aquest treball es planteja la construcció de models sobre temes de ciències per part de l'alumnat d'educació infantil. Es presenten activitats que tinguin la finalitat d'ajudar-los a construir models sobre l'aire i l'aigua, iniciant, així, el seu desenvolupament del pensament sistemàtic. [...] In this paper we propose the construction of scientific models by Early Childhood Education students. Two activities are presented whose purpose is to help them to build air and water models, thus initiating the development of systemic thinking. [...]
2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2320
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 163-180 (Innovaciones Didácticas)
|
|