visitant ::
identificació
|
|||||||||||||||
Cerca | Lliura | Ajuda | Servei de Biblioteques | Sobre el DDD | Català English Español |
Pàgina inicial > Contribucions a jornades i congressos > Presentacions > Learning the Archimedes' principle in English… is also possible for students with special educational needs |
Títol variant: | Aprendre el principi d'Arquimedes en anglès… també és possible en una aula oberta |
Data: | 2009 |
Resum: | Presentem una experiència educativa duta a terme amb alumnes de 2n i 3r d'ESO durant el curs 2007/08 a l'IES Sabadell. L'experiència s'emmarca en la programació d'una unitat didàctica AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua Estrangera) de l'àrea de ciències naturals en anglès per alumnes de 2n d'ESO. Com a resultat de la reflexió i debat sobre l'adequació d'aquest tipus d'experiències amb alumnes que tenen dificultats d'aprenentatge, i aprofitant la circumstància que la professora d'anglès en pràctiques que elaborava la unitat per al grup ordinari de 2n d'ESO també impartia docència amb un grup d'alumnes d'aprenentatges bàsics (aula oberta) de 3r d'ESO, els tutors i professorat del grup vam pensar que seria interessant adaptar una part de la unitat didàctica de 2n per al grup de l'aula oberta de 3r. D'aquesta manera, al centre podrien conjugar dues idees importants: el desenvolupament de la competència plurilingüe a les àrees curriculars i l'ensenyament inclusiu. Per tant, presentarem, en primer lloc, la unitat del grup de 2n i, en segon lloc, més detalladament, l'adaptació del grup de 3r. D'aquesta adaptació, explicarem com es van organitzar i dur a terme les classes, i finalment presentarem els resultats obtinguts amb fragments de vídeo, transcripcions i imatges de les activitats realitzades. Aquests resultats es dividiran en tres apartats: l'evolució de l'actitud dels estudiants, la competència científica i la competència lingüística adquirides. Finalment, presentarem una petita conclusió: les pràctiques educatives que promouen el desenvolupament de la competència plurilingüe a través de les àrees curriculars poden aportar beneficis que van més enllà de l'aprenentatge de continguts i llengua, i que, contràriament a les concepcions esteses a la societat, aquests beneficis són d'especial importància per als alumnes més desfavorits acadèmicament. |
Nota: | III Colloquium on Semi-Immersion in Catalonia |
Nota: | III Encuentro sobre Semi-Inmersión en Cataluña |
Drets: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: | Anglès |
Document: | Contribució a congrés |
Matèria: | Semiimmersió ; Semiinmersión ; Semiimmersion ; Immersió ; Inmersión ; AICLE ; CLIL ; GREIP ; CLIL-SI ; ICE UAB ; Integració ; Integración ; Integration ; Bilingüisme ; Bilingüismo ; Bilingualism ; Plurilingüisme ; Plurilingüismo ; Plurilingualism ; Multilingüisme ; Multilingüismo ; Multilingualism ; Educació plurilingüe ; Educación plurilingüe ; Plurilingual education ; Ensenyament de llengües ; Enseñanza de lenguas ; Language teaching ; Llengua estrangera ; Lengua extranjera ; Foreign language ; Segona llengua ; Aprenentatge de llengües ; Segunda lengua ; Second language ; Adquisició de llengües ; Aprendizaje de lenguas ; Language learning ; Didàctica de la llengua ; Adquisición de lenguas ; Language acquisition ; TEFL ; Didàctica ; Didáctica de la lengua ; Didáctica ; Language pedagogy ; Formació del professorat de llengua ; Formación del profesorado de lengua ; Teacher Education ; Teacher Training |
Publicat a: | Trobada sobre semi-immersió a Catalunya. Barcelona, Catalunya, 3a : 2009
Taula rodona internacional sobre programes AICLE. Barcelona, Catalunya, 1a : 2009 |
9 p, 201.6 KB |